Geocache.fi uudistus, ongelmat jne.

Ylläpidon tiedoituksia ja höpötystä sivustoa koskien
Avatar
ZeroOne
Viestit: 206
Liittynyt: To 17.12.2009 13:27

Re: Geocache.fi uudistus, ongelmat jne.

Viesti Kirjoittaja ZeroOne » Ma 12.11.2012 10:13

Tervas kirjoitti:GSAKista puheen ollen, nyt tulee taas vaihteeksi Windows -ääkkösiä "State" kenttään GPX-latauksen yhteydessä: Jyväskylä, Lempäälä...
Attribuuttien kanssa en ole häiriöitä huomannut.
Korjatkaa jos olen väärässä, mutta eikö tuolla tavalla tapahdu juuri silloin, jos _itse_ käyttää Windows-1252 tai ISO 8859-1 -merkistöä, vaikka lähdemateeriaali (eli tuo GPX-tiedosto) on UTF-8 -merkistökoodattua? Millä laitteella lukien sinulla nuo skandit hajoavat? GPS-laitteet voivat tietysti olla juuri tuolla tavalla rajoittuneita, että UTF-8 menee niiltä yli ymmärryksen.

Avatar
Tervas
Viestit: 930
Liittynyt: Ma 08.01.2007 14:31

Re: Geocache.fi uudistus, ongelmat jne.

Viesti Kirjoittaja Tervas » Ma 12.11.2012 11:07

ZeroOne kirjoitti:
Tervas kirjoitti:GSAKista puheen ollen, nyt tulee taas vaihteeksi Windows -ääkkösiä "State" kenttään GPX-latauksen yhteydessä: Jyväskylä, Lempäälä...
Attribuuttien kanssa en ole häiriöitä huomannut.
Korjatkaa jos olen väärässä, mutta eikö tuolla tavalla tapahdu juuri silloin, jos _itse_ käyttää Windows-1252 tai ISO 8859-1 -merkistöä, vaikka lähdemateeriaali (eli tuo GPX-tiedosto) on UTF-8 -merkistökoodattua? Millä laitteella lukien sinulla nuo skandit hajoavat? GPS-laitteet voivat tietysti olla juuri tuolla tavalla rajoittuneita, että UTF-8 menee niiltä yli ymmärryksen.
GSAK:iin ladattaessa esiintyy, ei päivitetty viime aikoina. Eihän tuosta varsinaisesti ole kuin kosmeettinen haitta ja korvaustoiminnolla saan kyllä korjattua. Voisiko joku muu sovellus olla vastuussa, Windowsista kun ei koskaan voi olla varma.
"Vika" saattaa siis piillä täällä päässä.
"Jokaisen oikein rakennetun pojan tekee joskus vastustamattomasti mieli etsiä kätkettyä aarretta."
Mark Twain: Tom Sawyerin seikkailut

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Geocache.fi uudistus, ongelmat jne.

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ma 12.11.2012 12:07

Tervas kirjoitti:
ZeroOne kirjoitti:
Tervas kirjoitti:GSAKista puheen ollen, nyt tulee taas vaihteeksi Windows -ääkkösiä "State" kenttään GPX-latauksen yhteydessä: Jyväskylä, Lempäälä...
Attribuuttien kanssa en ole häiriöitä huomannut.
Korjatkaa jos olen väärässä, mutta eikö tuolla tavalla tapahdu juuri silloin, jos _itse_ käyttää Windows-1252 tai ISO 8859-1 -merkistöä, vaikka lähdemateeriaali (eli tuo GPX-tiedosto) on UTF-8 -merkistökoodattua? Millä laitteella lukien sinulla nuo skandit hajoavat? GPS-laitteet voivat tietysti olla juuri tuolla tavalla rajoittuneita, että UTF-8 menee niiltä yli ymmärryksen.
GSAK:iin ladattaessa esiintyy, ei päivitetty viime aikoina. Eihän tuosta varsinaisesti ole kuin kosmeettinen haitta ja korvaustoiminnolla saan kyllä korjattua. Voisiko joku muu sovellus olla vastuussa, Windowsista kun ei koskaan voi olla varma.
"Vika" saattaa siis piillä täällä päässä.
Vika luonnollisesti oli täällä päässä :P

Paikkakunta ja maakunta menivät kahteen kertaan UTF-enkoodauksen läpi ja niinpä ne olivatkin liian UTF:ää... fiksattu, kiitos huomiosta!
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Hanikala
Viestit: 19
Liittynyt: Su 05.08.2012 20:25

Re: Geocache.fi uudistus, ongelmat jne.

Viesti Kirjoittaja Hanikala » Ma 12.11.2012 13:13

Jokohan nyt uskallan valittaa asiasta. Mulla on väärä järjestys löydöissä, kyse on ensimmäisestä löydöstäni. Loggasin ne alunperin comin puolelle väärässä järjestyksessä ja korjasin sen myöhemmin comin puolelle ja tänne oikeaan järjestykseen. Sit kun täällä alettiin muutostöitä tekemään (yllättävän ripeään tahtiin jopa, ottaen huomioon henkilökunnan koon), niin täällä logijärjestys muuttui "alkuperäiseksi", vaikka comin puolella löytöjärjestys oli oikein. Auttaako jos ajan kaikki löytöni uudestaan vai odotanko että päivittyy itsestään? Vai pystyykö täällä cache.fin:n puolella tekemään muutostyöt manuaalisesti itse?
" 'Ei sille ole täällä yhtään piilopaikkaa', hän parahti ja etsi kuumeisesti kätköä katseellaan" - Hayden Torey

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Geocache.fi uudistus, ongelmat jne.

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ma 12.11.2012 13:29

juhanili kirjoitti:Ilmeneekö muilla tämmöinen pikku juttu, eli lisätilastojen Löytötilasto kunnittain http://www.geocache.fi/stat/other/jakauma.php sanotaan siinä ylhäällä että lajittelujärjestystä voidaan muuttaa klikkaamalla eri otsikkokenttiä. Mutta minulla ainakaan järjestys ei muutu mihinkään, klikkaa mitä otsikkoa tahansa?
Tämä olikin kinkkinen selvitettävä mutta onnistui viimein. Järjestäminen ei toiminut jos oli löytänyt kätkön Pedersören kunnasta :P kun nimeä oli systeemeissä kahdessa eri muodossa (Pedersören Kunta <> Pedersören kunta).

Nyt tämä on korjattu ja järjestämisen pitäisi toimia kaikilla oikein.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Geocache.fi uudistus, ongelmat jne.

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ma 12.11.2012 14:52

Hanikala kirjoitti:Jokohan nyt uskallan valittaa asiasta. Mulla on väärä järjestys löydöissä, kyse on ensimmäisestä löydöstäni. Loggasin ne alunperin comin puolelle väärässä järjestyksessä ja korjasin sen myöhemmin comin puolelle ja tänne oikeaan järjestykseen. Sit kun täällä alettiin muutostöitä tekemään (yllättävän ripeään tahtiin jopa, ottaen huomioon henkilökunnan koon), niin täällä logijärjestys muuttui "alkuperäiseksi", vaikka comin puolella löytöjärjestys oli oikein. Auttaako jos ajan kaikki löytöni uudestaan vai odotanko että päivittyy itsestään? Vai pystyykö täällä cache.fin:n puolella tekemään muutostyöt manuaalisesti itse?
Onneksi nyt saa lokeihin oikean järjestyksen kun lokien id-numerot saa kaikkiin lokeihin, virstanpylväät ovat automaattisesti loggausjärjestyksessä. Ei tarvitse hiki päässä muuttaa järjestysmuutoshärveliä uutta tietokantaa käyttämään taikka käyttää tietokantataulussa turhaa lisäkenttää järjestysmuutokseen... WRONG

Nooh, otetaan järjestys gc.comilta, toki se on apista saatavissa... WRONG

Ei siinä sitten mitään

Nyt vanha järjestyshärpäke on tehnyt paluun. Härveli on täyttä sontaa mutta jos sillä nyt pärjäisi tähän tähään (jos härveli nyt edes toimii). Linkki löytyy tilastojen virstanpylväät -kuvan yhteydestä taikka suoraan tästä linkistä.

Vastaus siis kysymykseen oli: Löytöjen uudelleenajaminen ei auta, ei myöskään odottelu. Mutta nyt voi muutostyön tehdä manuaalisesti itse.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Prynde
Viestit: 139
Liittynyt: Ti 31.07.2012 17:31
Paikkakunta: Turenki, Janakkala

Re: Geocache.fi uudistus, ongelmat jne.

Viesti Kirjoittaja Prynde » Ma 12.11.2012 16:03

Mitä etäisyyttä kuvaa omien kätköjen listauksessa ( http://www.geocache.fi/stat/owncaches/?userid=1982 ) nimen perässä oleva kilometrimäärä? Jos sen on tarkoitus kuvata etäisyyttä kotoani, se on pielessä parisen kymmentä kilometriä. Asuinkoordinaattini ovat oikeat niissä paikoissa mitä löysin sekä .fi:n ja .com:n puolelta.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Geocache.fi uudistus, ongelmat jne.

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ma 12.11.2012 17:22

Prynde&Titu kirjoitti:Mitä etäisyyttä kuvaa omien kätköjen listauksessa ( http://www.geocache.fi/stat/owncaches/?userid=1982 ) nimen perässä oleva kilometrimäärä? Jos sen on tarkoitus kuvata etäisyyttä kotoani, se on pielessä parisen kymmentä kilometriä. Asuinkoordinaattini ovat oikeat niissä paikoissa mitä löysin sekä .fi:n ja .com:n puolelta.
Kyllä tuon pitäisi kertoa etäisyys geocache.fi:ssä säädettyyn sijaintiin.

Edit: korjausta..
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

TeemuH
Viestit: 432
Liittynyt: To 10.07.2008 14:45
Paikkakunta: Lahti

Re: Geocache.fi uudistus, ongelmat jne.

Viesti Kirjoittaja TeemuH » Ma 12.11.2012 17:31

Minulla ainakin tuo näyttää etäisyyden ensimmäisestä mahdollisesta sijainnista, valinnasta riippumatta. Toisin sanoen sijainti valintani on Lahdessa ja Raisiossa olevat kätköni näyttävät olevan alle 3 km:n säteellä kumpikin. olisikohan kyse tästä?

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Geocache.fi uudistus, ongelmat jne.

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ma 12.11.2012 18:09

TeemuH kirjoitti:Minulla ainakin tuo näyttää etäisyyden ensimmäisestä mahdollisesta sijainnista, valinnasta riippumatta. Toisin sanoen sijainti valintani on Lahdessa ja Raisiossa olevat kätköni näyttävät olevan alle 3 km:n säteellä kumpikin. olisikohan kyse tästä?
Kiitokset huomiosta!

Tämän avulla pääsin jäljille asiassa. Härveli poimi koordinaatteja jostain aivan hämärän rajamailta. Nyt ehkä toimii oikein... toivotaan parasta.

Prynde&Titu: vahvistatteko vielä onko nyt asia korjaantunut.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

TeemuH
Viestit: 432
Liittynyt: To 10.07.2008 14:45
Paikkakunta: Lahti

Re: Geocache.fi uudistus, ongelmat jne.

Viesti Kirjoittaja TeemuH » Ma 12.11.2012 18:33

Nyt minulla ainakin näyttäisi toimivan. Paitsi jos muuttaa sijaintiaan tuolla sivulla (http://www.geocache.fi/stat/owncaches/?userid=6188) ollessaan. Silloin se muuttaa osoitteen muotoon: http://www.geocache.fi/stat/owncaches/i ... location=1 ja hävittää siitä userid-arvon jolloin näkyviin tulee virheilmoitus:
Virhe

Ei kätköjä tältä käyttäjältä!
Jos taas perään lisää tuon &userid=6188 kaikki toimii. :)

XXXV
Viestit: 11
Liittynyt: Ma 03.09.2012 14:55

Re: Geocache.fi uudistus, ongelmat jne.

Viesti Kirjoittaja XXXV » Ma 12.11.2012 18:56

haksu10 kirjoitti:
juhanili kirjoitti:Ilmeneekö muilla tämmöinen pikku juttu, eli lisätilastojen Löytötilasto kunnittain http://www.geocache.fi/stat/other/jakauma.php sanotaan siinä ylhäällä että lajittelujärjestystä voidaan muuttaa klikkaamalla eri otsikkokenttiä. Mutta minulla ainakaan järjestys ei muutu mihinkään, klikkaa mitä otsikkoa tahansa?
Tämä olikin kinkkinen selvitettävä mutta onnistui viimein. Järjestäminen ei toiminut jos oli löytänyt kätkön Pedersören kunnasta :P kun nimeä oli systeemeissä kahdessa eri muodossa (Pedersören Kunta <> Pedersören kunta).

Nyt tämä on korjattu ja järjestämisen pitäisi toimia kaikilla oikein.
Jotakin taisi kuitenkin mennä samalla rikki. En tiedä kenen tilastoja tuo Löytötilasto kunnittain sivu mulle nyt tarjoaa. Ei ainakaan omiani.

XXXV
Viestit: 11
Liittynyt: Ma 03.09.2012 14:55

Re: Geocache.fi uudistus, ongelmat jne.

Viesti Kirjoittaja XXXV » Ma 12.11.2012 19:12

Ilmoitetaan nyt samaan syssyyn toinenkin bugi.

Löydöt piilotusajankohdan mukaan-tilasto näyttää ainakin mulle liian monta löytöä (100, kun pitäisi olla 98). Voiskohan liittyä jotenkin siihen, kun muokkaa gc.comin puolella vanhaa löytölögia?

Prynde
Viestit: 139
Liittynyt: Ti 31.07.2012 17:31
Paikkakunta: Turenki, Janakkala

Re: Geocache.fi uudistus, ongelmat jne.

Viesti Kirjoittaja Prynde » Ma 12.11.2012 19:43

Juu, nyt näyttää oikeammalta. Kiitos taas haksulle

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Geocache.fi uudistus, ongelmat jne.

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ma 12.11.2012 19:55

XXXV kirjoitti:
haksu10 kirjoitti:
juhanili kirjoitti:Ilmeneekö muilla tämmöinen pikku juttu, eli lisätilastojen Löytötilasto kunnittain http://www.geocache.fi/stat/other/jakauma.php sanotaan siinä ylhäällä että lajittelujärjestystä voidaan muuttaa klikkaamalla eri otsikkokenttiä. Mutta minulla ainakaan järjestys ei muutu mihinkään, klikkaa mitä otsikkoa tahansa?
Tämä olikin kinkkinen selvitettävä mutta onnistui viimein. Järjestäminen ei toiminut jos oli löytänyt kätkön Pedersören kunnasta :P kun nimeä oli systeemeissä kahdessa eri muodossa (Pedersören Kunta <> Pedersören kunta).

Nyt tämä on korjattu ja järjestämisen pitäisi toimia kaikilla oikein.
Jotakin taisi kuitenkin mennä samalla rikki. En tiedä kenen tilastoja tuo Löytötilasto kunnittain sivu mulle nyt tarjoaa. Ei ainakaan omiani.
Korjattu. Ei pitäisi enää tehdä muuta kuin maata (min 1.8 metriä maanpinnalta), kaikki menee rikkipoikkipksi.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Geocache.fi uudistus, ongelmat jne.

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ma 12.11.2012 20:10

XXXV kirjoitti:Ilmoitetaan nyt samaan syssyyn toinenkin bugi.

Löydöt piilotusajankohdan mukaan-tilasto näyttää ainakin mulle liian monta löytöä (100, kun pitäisi olla 98). Voiskohan liittyä jotenkin siihen, kun muokkaa gc.comin puolella vanhaa löytölögia?
Korjattu. Pliis, mahdollisuuksien mukaan liittäkää bugi-ilmoituksiin kuvan URL tyyliin http://www.geocache.fi/stat/hiddenday.php?la=&userid=10 jolloin minulta jää muutama välivaihe pois ja pääsen heti hevosen selkään.

Virhe ei liittynyt muokkauksiin vaan uuden systeemin alkuvaiheisiin, jolloin ulkomaankätköjen tietokantatauluun oli plörähtänyt mukaan 142 Suomen kätköä. Näistä 2 oli sellaisia mitkä olit Suomesta löytänyt joten ne tulivat kotimaankätköjen sekä ulkomaankätköjen puolelta mukaan.

Kiitokset vikailmoituksesta, näitä pienempiä virheitä ei silmään useinkaan osu joten käyttäjien bugiraportit ovatkin tärkeitä pyrkimyksessä saada edes kohtuutasolle virheiden määrä... :P
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Geocache.fi uudistus, ongelmat jne.

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ma 12.11.2012 20:16

Prynde&Titu kirjoitti:Juu, nyt näyttää oikeammalta. Kiitos taas haksulle
Kiitokset tiedosta sekä kiitoksesta, hienoa että joskus onnistunkin jossain :)
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

rittak
Viestit: 37
Liittynyt: Ti 27.09.2011 17:05

Re: Geocache.fi uudistus, ongelmat jne.

Viesti Kirjoittaja rittak » Ma 12.11.2012 20:52

Kuuluuko näihin uudistus ongelmiin myös se, että kuntien geokätköluettelossa ei näy kätkön viimeistä loggauspäivää vaan siinä on pelkkä viiva. Mulla tämä puute on nyt ollut noin viikonpäivät?

TeemuH
Viestit: 432
Liittynyt: To 10.07.2008 14:45
Paikkakunta: Lahti

Re: Geocache.fi uudistus, ongelmat jne.

Viesti Kirjoittaja TeemuH » Ma 12.11.2012 21:26

rittak kirjoitti:Kuuluuko näihin uudistus ongelmiin myös se, että kuntien geokätköluettelossa ei näy kätkön viimeistä loggauspäivää vaan siinä on pelkkä viiva. Mulla tämä puute on nyt ollut noin viikonpäivät?
ilmeisesti on kyse esimerkiksi sivusta www.geocache.fi/caches/jakauma.php?kuntalista=Akaa

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Geocache.fi uudistus, ongelmat jne.

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ma 12.11.2012 21:36

TeemuH kirjoitti:
rittak kirjoitti:Kuuluuko näihin uudistus ongelmiin myös se, että kuntien geokätköluettelossa ei näy kätkön viimeistä loggauspäivää vaan siinä on pelkkä viiva. Mulla tämä puute on nyt ollut noin viikonpäivät?
ilmeisesti on kyse esimerkiksi sivusta http://www.geocache.fi/caches/jakauma.p ... lista=Akaa
Kiitokset TeemuH:lle tarkennuksesta, tuosta sivusta oletettavasti oli kyse. Jos vastaava vika tulee muualla vastaan niin tästäkin saa kertoa, en muista missä kaikkialla tuota tietoa käytetäänkään.

Tämä tosiaan oli uudistusongelmia; viimeisimpien lokien tallennustapa muuttui järkevämmäksi ja tästä syystä vanhaa tietoa käyttänyt härveli ei osannut tietoa poimia. Nyt korjattu ja kiitos huomiosta!


Korjattu myös GPX 1.0.1:n bugin jatkobugi, josta johtuen attribuutit ovat näkyneet GPX-tiedostossa väärinpäin, eli talvilöydettävä ei-talvilöydettävänä jne. Vaikka mukavaa lisähaastatta tämä ehkä antoikin niin noin 5 tunnin päästä attribuutit ovat oikeinpäin kaikissa kätköissä, kun klassinen läpilataus on tehtynä.

Bugin syynä oli väärä olettama siitä, että true=1 ja false=0 kun todellisuudessa sammakkomaailmassa asia onkin toisinpäin eli true=0 ja false=1.

KuvaKuvaKuvaKuvaKuvaKuvaKuvaKuvaKuvaKuvaKuvaKuva
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ylläpidon tiedotteet”