Hämmennystä tilastoissa

Jos aika riittää

Valvojat: geocache.fi, oh3mbc, Harjus, Fisherman77, taaru, haksu10

Re: Hämmennystä tilastoissa

ViestiKirjoittaja HaTaTo » Pe 19.01.2018 18:36

Kiitokset! Enkö tosiaan ole tuplia tarkistanut koko loppuvuonna... näköjään en.
HaTaTo [gc.com]

Löytänyt: 7262
Piilottanut: 14
Aloitti: 08.04.12 [6 v 4 kk 11 pv]

ViestiKirjoittaja zeepia » Pe 19.01.2018 18:56

Nyt kun on paikat saatu lämpimäksi niin tässä vielä yksi mysteeri joka on mulle D5.
Minulla on Ruotsista löytöjä 237 mutta FI-sivuston mielestä 239. Ei ole tuplia ja vikat ulkomaanlöydöt tuolta suunnalta kirjattu monta kuukautta sitten. Muut ulkomaiden luvut täsmää ja kaikki läbit lasketaan suomalaisiksi. Tälläkään ei ole vaikutusta mihinkään, kunhan nyt nillitän lämpimikseni :)
zeepia [gc.com]

Löytänyt: 11815
Piilottanut: 43
Aloitti: 10.05.13 [5 v 3 kk 9 pv]

ViestiKirjoittaja haksu10 » Pe 19.01.2018 20:47

zeepia kirjoitti:Nyt kun on paikat saatu lämpimäksi niin tässä vielä yksi mysteeri joka on mulle D5.
Minulla on Ruotsista löytöjä 237 mutta FI-sivuston mielestä 239. Ei ole tuplia ja vikat ulkomaanlöydöt tuolta suunnalta kirjattu monta kuukautta sitten. Muut ulkomaiden luvut täsmää ja kaikki läbit lasketaan suomalaisiksi. Tälläkään ei ole vaikutusta mihinkään, kunhan nyt nillitän lämpimikseni :)

Ajelin kaikki mahdolliset ajot, poistin ulkomaanlöytösi ja latasin ne uudelleen, tarkastin ulkomaankätkötietokannan, tutkin lokiseurannassa Ruotsin kätköjen löytösi ja lopputuloksena kyseessä oli minullekin mysteeri D5.

Mutta kun haalin tietojasi toiselta tilastosivustolta totesin, että olet löytänyt eri maista yhteensä 9998 kätköä, vaikka löytömääräsi on kolme suurempi. Seuraavaksi sitten aloin hommiin googlettamalla geocaching.com:n maatilastoja ja niihin liittyviä virheitä... siis ominaisuuksia, ja löysin lopulta asiasta kirjoittelua ja sen kautta tämän listan.

Käytyäni listan ja löytösi Ruotsista läpi, löytyi kaksi kätköä mitkä on em. listalla ja olet löytänyt:
Landskapsblommor, syd
Rune stones

Näin ollen sanoisin, että lukema 239 on oikea mutta epävirallinen löytömääräsi Ruotsista. Virallinen mutta väärä määrä on taasen 237.

Vielä jää yksi kätkö selvittämättä, eli tuo mikä ei näy erona Geocaching.com:n eikä Geocache.fi:n tilastoissa. Sen täytyy olla siis joko Suomesta taikka maasta nimeltä "Aland Islands" (mikä Geocache.fi:ssä lasketaan Suomeksi :)

Listalta löytyikin (vain) toinen Suomen liikkuvista kätköistä, eli: Finnish Wandering Micro Cache

Uuh... olipa tässä urakka kerrakseen, ennen kuin asia selvisi. Mutta nyt uskoisin tämänkin D5 -mysteerin ratkoneeni (vaikka koordinaatteja ei tulokseksi tullutkaan :P
Viesti voi edustaa haksu10:n epämääräistä, pätkivää ajatusmaailmaa jolloin se ei välttämättä ole kaikilta osiltaan korrekti tai edusta geocache.fi:n virallista kantaa.
haksu10 [gc.com]

Löytänyt: 2393
Piilottanut: 91
Aloitti: 05.06.06 [12 v 2 kk 14 pv]

ViestiKirjoittaja zeepia » Pe 19.01.2018 21:02

SUURET kiitokset ja piponnosto! Tosiaan olin nuo lokiseurannatkin plärännyt läpi mutta tuommoinen ratkaisu ei kyllä tullut mieleenkään. Selkeä D5 minulle, D3 asiantuntijalle :D
zeepia [gc.com]

Löytänyt: 11815
Piilottanut: 43
Aloitti: 10.05.13 [5 v 3 kk 9 pv]

ViestiKirjoittaja emj67 » La 09.06.2018 7:34

Mistähän on kyse, kun tilastoissani seuraavaa heittoa:
- maasto- ja vaikeustaulukon mukaan löytöjä on 2899
- virstanpylväät ei ole päivittäneet virstanpylvästä 2900
ja molemmat em., vaikka löytöjä on 2904.

Tämä ei ole valitusta (!!!), mutta on kiva, jos keksisin syyn. Nämä sivut ovat mahtavat ja tämä on superlisä .comin sivustoihin. En vaan näistä jutuista tajua, että mitä minun pitäisi huomata päivittää tms., ulkomaanlokit on päivitetty.
emj67 [gc.com]

Löytänyt: 3308
Piilottanut: 9
Aloitti: 24.06.14 [4 v 1 kk 25 pv]

ViestiKirjoittaja satumh » La 09.06.2018 11:14

Onko sulla löydöissä lab-kätköjä? Nehän tuppaa tilastoja vähän sekottamaan..
satumh [gc.com]

Löytänyt: 9915
Piilottanut: 97
Aloitti: 26.03.10 [8 v 4 kk 24 pv]

ViestiKirjoittaja haksu10 » La 09.06.2018 12:44

emj67 kirjoitti:Mistähän on kyse, kun tilastoissani seuraavaa heittoa:
- maasto- ja vaikeustaulukon mukaan löytöjä on 2899
- virstanpylväät ei ole päivittäneet virstanpylvästä 2900
ja molemmat em., vaikka löytöjä on 2904.

Tämä ei ole valitusta (!!!), mutta on kiva, jos keksisin syyn. Nämä sivut ovat mahtavat ja tämä on superlisä .comin sivustoihin. En vaan näistä jutuista tajua, että mitä minun pitäisi huomata päivittää tms., ulkomaanlokit on päivitetty.

Kävin läpi tietojasi ja osana sitä laitoin myös ulkomaanlöytöjesi latauksen, ja viisi ulkomaanlöytöä päivämäärällä 23.05.2018 löytyi. Ennestään oli nuo 21.05.2018 löydetyt mutta nämä uudemmat puuttui. Nyt ne on mukana ja kunhan palvelimet on raksutellut jossain vaiheessa tilastosi pitäisi sitten ongelman korjaantua.

Joko olet unohtanut ladata ne mukaan tai ne on jäänyt puuttumaan geocaching.com:n datasta (tuo niiden dataliityntä on usein ongelmallinen). Kannattaakin koittaa katsoa lisäyksen kertomasta listasta että se kertoilee saaneensa kaivatut uudet ulkomaanlöydöt. Tarvittaessa sitten ajaa lisäys uudelleen jos jotain näytti puuttuvan.

Mainitsen taas (että väelle jäisi mieleen) että etusivun "OHJE! Usein kysyttyä - LUE!" -linkin takaa löytyy apuja näihin ongelmiin. Tähän ohjeeseen olen koittanut koostaa sellaisen paketin, missä kerrotaan kaikenlaiset asiaan vaikuttavat asiat sekä miten saa numerot kohdilleen.
Viesti voi edustaa haksu10:n epämääräistä, pätkivää ajatusmaailmaa jolloin se ei välttämättä ole kaikilta osiltaan korrekti tai edusta geocache.fi:n virallista kantaa.
haksu10 [gc.com]

Löytänyt: 2393
Piilottanut: 91
Aloitti: 05.06.06 [12 v 2 kk 14 pv]

ViestiKirjoittaja emj67 » La 09.06.2018 13:24

haksu10 kirjoitti:
Kävin läpi tietojasi ja osana sitä laitoin myös ulkomaanlöytöjesi latauksen, ja viisi ulkomaanlöytöä päivämäärällä 23.05.2018 löytyi. Ennestään oli nuo 21.05.2018 löydetyt mutta nämä uudemmat puuttui. Nyt ne on mukana ja kunhan palvelimet on raksutellut jossain vaiheessa tilastosi pitäisi sitten ongelman korjaantua.

Joko olet unohtanut ladata ne mukaan tai ne on jäänyt puuttumaan geocaching.com:n datasta (tuo niiden dataliityntä on usein ongelmallinen). Kannattaakin koittaa katsoa lisäyksen kertomasta listasta että se kertoilee saaneensa kaivatut uudet ulkomaanlöydöt. Tarvittaessa sitten ajaa lisäys uudelleen jos jotain näytti puuttuvan.

:D :D :D ISO KIITOS! Olipas helppoa, kun se oli noin helppoa! Tuon ulkomaanreissun jälkeen mielestäni olen ylläpito-osiossa ladannut ne ja saanut tekstin 'valmista tuli' ja olen luottanut siihen. Mutta ei se sitten niin mennytkään, olisi pitänyt kokeilla itse uudestaan eikä vaivata sua. Mutta KIITOS avusta!
emj67 [gc.com]

Löytänyt: 3308
Piilottanut: 9
Aloitti: 24.06.14 [4 v 1 kk 25 pv]

Edellinen

Paluu Korjataan kun keritään