Apua offline-käyttöön

Apua GPS- ja muiden navigointilaitteiden ongelmiin
Etsii
Viestit: 2
Liittynyt: La 29.08.2015 9:29

Apua offline-käyttöön

Viesti Kirjoittaja Etsii » Su 30.08.2015 8:02

En tiedä kuuluuko kysymykseni tälle vai kätköapua-palstalle, mutta ylläpito saa vapaasti siirtää viestini oikeaan osioon :)

Olen melko uusi harrastaja, käytössä on Lumia 630 sekä Geocaching Live. Huomasin, että kätköilyohjelman kautta saisi ladattua karttoja offline-tilassa ulkomailla tapahtuvaa kätköilyä varten.

Minulla on jo puhelimeen ladattu esim Viron kartta Here Mapsin kautta. Ilmeisesti Geocaching käyttää tätä samaa karttaa koska kun yritän ladata geocaching-ohjelman kautta Viron karttaa, se ilmoittaa että ”kartta on ladattu ja käyttövalmis, joten voit käyttää sitä myös ilman datayhteyttä. Voit käyttää karttaa avaamalla kartta- tai navigointisovelluksen.”

Ajattelin testata karttaa ja kytkin puhelimen lentotilaan. Kun yritin mennä geocaching live – ohjelmaan, puhelin herjaa että sovellus vaatii datayhteyden. Voisiko joku ystävällisesti rautalangasta vääntäen selostaa minulle askel askeleelta kuinka saan tämän offline-ominaisuuden toimimaan... en ole näiden offline-juttujen suhteen ihan kartalla :) Pitääkö kätköt ladata jotenkin yksi kerrallaan vai etsiikö laite offline-tilassakin kaikki lähistön kätköt? Onko tämä ainoa kätköilyohjelma jota voi hyödyntää Lumialla vai saisiko jostain ladattua paremman?

andymckoira
Viestit: 98
Liittynyt: Ma 02.01.2012 12:17

Re: Apua offline-käyttöön

Viesti Kirjoittaja andymckoira » Su 30.08.2015 14:42

Minä olen tehnyt omalla 625 lumialla ja samalla ohjelmalla ruotsinmatkoilla sen sillai:
Ladannut heren kartan.
Mennyt kotimaassa online tilassa kartalla esim. Tukholmaan haluttuun kohteeseen- keskityksellä haetattunut kätköt jolloin ne tulee kartalle- pykälä takaisin back jolloin saa ne listaksi ja siitä tallennus disketinkuvasymbolista (paketin voi nimetä haluammallaan tavalla).
Suoritettuaan tallennuksen ohjelma kiinni- puhelin lentotilaan- ohjelman avaus- "Are you offline?" OK- alareunan kolmesta pisteestä painallus ja aukeaa valikko. Sieltä bckpack- offline caches ja valitaan tallennettu tiedosto ja sitten kartta symbolia ja a´la se näyttää kätköt offlinenä kartalla.

Oliko tästä apua?

Etsii
Viestit: 2
Liittynyt: La 29.08.2015 9:29

Re: Apua offline-käyttöön

Viesti Kirjoittaja Etsii » Ma 31.08.2015 9:34

Suurkiitokset, nyt pelittää! Ja ei kun matkaan :)

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Laite- ja ohjelmistoapua”