Uudet tilastot

Sivustoon liittyvä keskustelu, parannusehdotukset, risut ja ruusut...
aku506
Viestit: 1206
Liittynyt: Ma 10.11.2008 19:52

Re: Uudet tilastot

Viesti Kirjoittaja aku506 » To 09.12.2010 15:57

Nuo ovat aika hankalia, kun kätköjä voi olla ainakin seuraavia tyyppejä:

- Normaali kätkö
- Arkistoitu kätkö
- Normaali arkistoitu kätkö, johon löytöloggaus
- Oma normaali kätkö
- Oma arkistoitu kätkö
- Oma normaali kätkö johon on löytöloggaus (esim. ennen adoptioita)
- Oma arkistoitu kätkö johon on löytöloggaus (esim. ennen adoptioita)

(lista haksulta lisäyksellä)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
rixu
Viestit: 491
Liittynyt: Ke 10.09.2008 18:18
Paikkakunta: Nummela

Re: Uudet tilastot

Viesti Kirjoittaja rixu » To 09.12.2010 16:02

Vaikkei se täydelliseksi järjestelmää tee niin periaatteessa tuon "täysin logatun" voisi ehkä ratkaista tekemällä haun ehdoilla "mun käyttäjätunnus, onko löytämättömiä kunnan alueella" ja jos saldo on 0 niin jätetään muut regexpit ajamatta ja kuitataan kunta vihreäksi :)

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Uudet tilastot

Viesti Kirjoittaja haksu10 » To 09.12.2010 21:39

JSGeo kirjoitti:Tuossa ajatuksen kanssa kuntakarttaani katsellessani huomasin Rääkkylän ja Tohmajärven värityksen olevan vaaleamman vihreällä, vaikka kaikki nykyiset kätköt noistakin kunnista olen löytänyt. Syyksi tähän arvelen, että värityksiä kunnille laskettaessa on otettu myös jo arkistoidut kätköt, joita en ole löytänyt, kokonaiskätkömääriä kuntaan laskettaessa mukaan. Tummalla väritetyissä kunnissa, siis joista kaikki kätköt olen löytänyt, ei ole arkistoituja kätköjä tai olen kerinnyt nämä ennen arkistointia löytää. Kysynkin, että onko tämä bugi vai ominaisuus? Mielestäni, kun kätkömääränä voisi käyttää nykyistä kätkömäärä ja näin ollen kunnat, joissa ei ole etsittävää olisivat tumman vihreällä.
Piiri pieni pyörii...

1) Valitetaan kun kunta on punaisena vaikka on löytänyt sieltä jo kätkön, joka tosin on arkistoitu.
=>
2) haksu10 muuttaa systeemiä siten että se huomioi myös arkistoidut kätköt.
=>
3) Valitetaan kun väri ei ole tummanvihreä vaikka on kaikki aktiiviset kätköt löytänyt.
=>
4) haksu10 muuttaa systeemiä siten ettei arkistoituja kätköjä huomioida.
=>
5) hyppää kohtaan 1

(Käsi ylös ne jotka arvaa miksi oletuksena kuntakartalla EI ole pienetkin epätarkkuudet osoittava liukuväritys käytössä... no onkos täällä helikopteri vai tuliko tämä ilmavirta ylösnousevista käsistä...?)

Mutta lisäsin nyt kuntakartalle option mode=1 jolla saa kuntakartan siten että huomioidaan vain aktiiviset kätköt.

Jossain vaiheessa täytyy koko kartta kirjoittaa täysin uusiksi, vaatii vain tupakka- ja kahvivarastojen täydennyksen ja vaikka muuten onkin tissuttelut korkeintaan pieni lasillinen yömyssynä niin ei tuota kuntakarttaa selvin päin jaksa koittaa säätää, eli muutama koppa kossua vielä lisäksi :P

Kokeillaan siis nyt tähän hätään pärjätä tuolla; ei ole helppoa rakentaa tietokantatehokasta härveliä ja siihen liittyviä logiikkapäättelyitä. Tietysti jos muutaman tietokantataulun uudistaisi taikka tekisi lisää aputauluja niin toki sitten mutta... koodausta ja/tai palvelintehoa vaativaa...
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Uudet tilastot

Viesti Kirjoittaja haksu10 » To 09.12.2010 21:55

oivoi kirjoitti:Hieno, ei voi muuta sanoa. Omalta kohdlta tosin vähän harmitti, kun kätköjen lukumäärä vaikutti olevan alakanttiin. Pienellä iteroinnilla olisin valmis väittämään, että kätköttäjälle luetaan kätköiksi sekä aktiiviset, että arkistoidut kätköt. Tilapaisesti hyllyllä olevia ei.

Käytännön merkitystähän tällä ei ole, pikemminkin oli hauska oivaltaa ko. ominaisuus. Toihan aktivoi selkeästi joko pitämään kätköt kunnossa tai vapauttamaan kätköpaikan :wink:
Tuota... tämmöisiä ominaisuuksia ei pitäisi olla enkä itse tätä ole vielä saanut demottua vaikka olen koittanut aikaan tuon saada.

Toki, kuten ennenkin olen sanonut, lisätiedot eivät ole ikinä pahitteeksi. Toki reilun 2500:n piilottajan ja 342:n kunnan kombinaatiosta on helppo minun löytää mahdolliset virheet (eihän tuo tee kuin reilu 850.000 mahdollista kombinaatiota) joten eiköhän se tästä pian löydy.

Ai niin, ja muistattehan myös että tuo kertoo kunnan piilottajat ja jos vaikkapa asuu Turussa ja piilottelee kätköjä laajemmin voi jotkut ollakin Raisossa taikka vaikkapa Mynämäellä. Ja jos kesämökki sattuu olemaan lapissa niin voihan kätkö olla myös siellä Inarin Essolla josta mökkikaljat tulee haettua salaa, kun ensin on vienyt eukon ja lapset mökille ja hipsii sitten "puita pilkkomaan" eli metsän poikki mäyräkoiria raahaten ja sinne saunan ilmastointihormiin ne piilottaen...

PS: en löytänyt Inarin esson geokätköä joten mahdolliset viitteet todellisuuteen ovat todellakin uskomattomia sattumia (ei kannata siis lähettää viestiä "Miksi v*** menit paljastamaan kaikille mun viikonloppurutiinit !!!???!???!")

PSPS: Kadotin hymiöt, lisää ne mielesi mukaan tähän: ___ ___ ___ ___ ja lisänumerona ___
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

yrko
Viestit: 96
Liittynyt: Ti 10.11.2009 12:33
Paikkakunta: Masku, Lemu

Re: Uudet tilastot

Viesti Kirjoittaja yrko » To 09.12.2010 22:26

Tässä taas suu repesi korviin :lol: :lol:
Minä mitään tilastoista välitä, mutta lukuelämys on mahtava.

Avatar
JSGeo
Viestit: 26
Liittynyt: To 24.12.2009 9:24
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Uudet tilastot

Viesti Kirjoittaja JSGeo » Pe 10.12.2010 7:25

haksu10 kirjoitti: Mutta lisäsin nyt kuntakartalle option mode=1 jolla saa kuntakartan siten että huomioidaan vain aktiiviset kätköt.
Kiitokset taas Haksulle tuosta parannuksesta!!!

(Olin kyllä tietoinen tämän systeemin haasteellisuudesta ja näin ollen pitkään mietinkin ilkeääkö asiasta täällä mainita. Varsinkin, kun arvasin ettei tätä ilmoituksella; ”ominaisuus se on”, kuitata vaan aiheuttaa varmaankin pientä koodailua muiden kiireiden lisäksi.)
haksu10 kirjoitti: (Käsi ylös ne jotka arvaa miksi oletuksena kuntakartalla EI ole pienetkin epätarkkuudet osoittava liukuväritys käytössä... no onkos täällä helikopteri vai tuliko tämä ilmavirta ylösnousevista käsistä...?)
Nostan molemmat kädet ylös!
Pieni kätkö, iso riemu.

Avatar
stebu
Viestit: 612
Liittynyt: Pe 02.11.2007 0:25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uudet tilastot

Viesti Kirjoittaja stebu » Su 29.05.2011 0:45

Tai ehkei ihan-uudet :roll:
Mutta kiinnostaisi tietää graticule-taulukoista myös kätköjen kokonaismäärä, vaikka olisinkin käynyt siellä pyörähtämässä.
Nyt pitää arpoa jokin uusi käyttäjä-id (0 löytöä), jotta kokonaiskätkömäärät saisi näkyviin.
Olisko mahdollista saada kuva, jossa on kaikki kätköt per graticule? Vaikkapa "id=0".
Type=2 on vähän sinnepäin, mutta hieman sotkuinen ja vaatii kohtuutonta ynnälaskua.
Ja tämä on tosiaan "nice to have" ominaisuus, joten ei kannata stressata!
-stebu

wesbridge
Viestit: 150
Liittynyt: Su 17.06.2007 11:06
Paikkakunta: Tampere

Re: Uudet tilastot

Viesti Kirjoittaja wesbridge » Su 29.05.2011 7:22

Ainakin silloin kun teimme niitä graticulehaasteita Haksu10 antoi meille tällaisen linkin koko Suomen kätkötilanteen esittävästä kuvasta linkitettäväksi ko. kätkösivuille:
http://www.geocache.fi/stat/grat.php?fincache=1
En tiedä onko tämä juuri se mitä kaipailit, mutta ainakin jotain sinnepäin.
-- wesbridge

Avatar
Mur_meli
Viestit: 176
Liittynyt: Pe 11.01.2008 19:09
Paikkakunta: Vantaa, Louhela

Re: Uudet tilastot

Viesti Kirjoittaja Mur_meli » Su 29.05.2011 11:07

Onko olemassa mahdollisuutta lisätä vain yhden kätkön osalta tiedot tuonne "My founds"eihin?
Tarkoitan siis sitä, että jos satun tietämään, mitä kätköä Haksun hienot härvelit eivät ole löytäneet, niin ei tarttis kuormittaa systeemiä koko PQllisella kätköjä, vaan voisi lisätä yhden kätkön kerrallaan (tai vaikka kaksi tai kolme).
Kunhan kyselen, ei tarvi tehdä lisätoimenpiteitä.. Latasin juuri koko pq:n, joten mun osaltani homma lienee selvä pitkäksi aikaa eteenpäin. 8)
Mur_meli
***************
^-^
=o=

Avatar
stebu
Viestit: 612
Liittynyt: Pe 02.11.2007 0:25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uudet tilastot

Viesti Kirjoittaja stebu » Su 29.05.2011 13:06

wesbridge kirjoitti:Ainakin silloin kun teimme niitä graticulehaasteita Haksu10 antoi meille tällaisen linkin koko Suomen kätkötilanteen esittävästä kuvasta linkitettäväksi ko. kätkösivuille:
http://www.geocache.fi/stat/grat.php?fincache=1
En tiedä onko tämä juuri se mitä kaipailit, mutta ainakin jotain sinnepäin.
Just tämä, kiitos!
-stebu

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Uudet tilastot

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Su 29.05.2011 21:24

Mur_meli kirjoitti:Onko olemassa mahdollisuutta lisätä vain yhden kätkön osalta tiedot tuonne "My founds"eihin?
Tarkoitan siis sitä, että jos satun tietämään, mitä kätköä Haksun hienot härvelit eivät ole löytäneet, niin ei tarttis kuormittaa systeemiä koko PQllisella kätköjä, vaan voisi lisätä yhden kätkön kerrallaan (tai vaikka kaksi tai kolme).
Kunhan kyselen, ei tarvi tehdä lisätoimenpiteitä.. Latasin juuri koko pq:n, joten mun osaltani homma lienee selvä pitkäksi aikaa eteenpäin. 8)
Ensin maininta tähän "Haksun hienot härvelit eivät ole löytäneet" liittyen:
- Kotimaan kätköjen loggaukset löytyy aina, ennemmin tai myöhemmin (yleensä alle 12 tuntia loggauksesta) - jos ei niin sitten sanaa tulemaan
- Ulkomaan löydöt eivät löydy ikinä (kiitos gc.comin) kuin My Finds -PQ:lla syöttäen

Mutta myös geocaching.com:sta kätkön listaussivulta ladattava GPX (eli painike "GPX file") pitäisi kelvata tuolle tilastosivujen tiedostosyöpölle, sillä siis pystyy tipauttamaan yksittäisen löydön mukaan. ("Pitäisi" koska härpäen on mun bugikoodia ja gc.comistakaan ei koskaan tiedä, jos vaikka GPX muuttuukin tms.)
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

JyNu
Viestit: 283
Liittynyt: Ke 25.08.2010 21:55

Re: Uudet tilastot

Viesti Kirjoittaja JyNu » Ma 30.05.2011 0:31

Saako mistään ladattua Geocache.fi puolelle (siis lähinnä tilastoja varten) omiin piilottamiini kätköihin kätkön, jonka olen piilottanut ulkomaille?

Jos ei saa, niin ei nyt mun takiani tarvitse alkaa mitään virittelyjä tekemään.
Viimeksi muokannut JyNu, Ma 30.05.2011 0:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Uudet tilastot

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ma 30.05.2011 0:44

JyNu kirjoitti:Saako mistään ladattua Gepcache.fi puolelle (siis lähinnä tilastoja varten) omiin piilottamiini kätköihin kätkön, jonka olen piilottanut ulkomaille?

Jos ei saa, niin ei nyt mun takiani tarvitse alkaa mitään virittelyjä tekemään.
Ei ainakaan toistaiseksi. Tätä on aiemmin kysytty ja asia on siirretty työlistalle jossa se edelleen kummittelee, kummasti vaan vuorokausien tunnit katoaa johonkin eikä mitään ehdi tekemään :P

Mutta jonkinlainen, edes "tilastomerkintälisäys" on tarkoitus kyllä toteuttaa kun sopiva väli löytyy pienille puukotuksille :D
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

sutta
Viestit: 47
Liittynyt: Ke 23.02.2011 22:05

Re: Uudet tilastot

Viesti Kirjoittaja sutta » Ma 30.05.2011 8:30

Heitetäänpä tänne yksi uusi toive toiveiden tynnyriin, kun en ole ihan varma menikö sähköpostini aikoinaan oikeaan osoitteeseen. Teimme tuossa Ellun kanssa taannoin haastekätkön Mystisistä suomen kunnista, ja ajatus oli jopa yhteisöllisesti aikaansaatavasta haasteiden sarjasta. Tähän tähtäilyä helpottaisi kivasti kuntakartan versio, jossa voisi näyttää pelkät mysteerit, eli kätkötyyppi parametrina kartalle. Vastaavaahan taitaa olla jo joissain muissa tilastoissa.

jzhannul
Viestit: 22
Liittynyt: Ti 12.08.2008 15:18

Re: Uudet tilastot

Viesti Kirjoittaja jzhannul » Ma 30.05.2011 15:25

sutta kirjoitti:Tähän tähtäilyä helpottaisi kivasti kuntakartan versio, jossa voisi näyttää pelkät mysteerit, eli kätkötyyppi parametrina kartalle. Vastaavaahan taitaa olla jo joissain muissa tilastoissa.
Taulukkonahan tuo löytyy suoraan
(Kätköt - Jakauma, ja siitä mysteerit)
http://www.geocache.fi/caches/jakauma.p ... sort=4&ar=

Omat löydötkin kunnittain löytyy lisätilastojen puolelta
(Tilastot - Lisätilastot - Löytötilasto paikkakunnittain, ja edelleen valiten mysteerit)
http://www.geocache.fi/stat/other/jakau ... sort=4&ar=

sutta
Viestit: 47
Liittynyt: Ke 23.02.2011 22:05

Re: Uudet tilastot

Viesti Kirjoittaja sutta » Ti 31.05.2011 9:12

jzhannul kirjoitti:
sutta kirjoitti:Tähän tähtäilyä helpottaisi kivasti kuntakartan versio, jossa voisi näyttää pelkät mysteerit, eli kätkötyyppi parametrina kartalle. Vastaavaahan taitaa olla jo joissain muissa tilastoissa.
Taulukkonahan tuo löytyy suoraan
(Kätköt - Jakauma, ja siitä mysteerit)
http://www.geocache.fi/caches/jakauma.p ... sort=4&ar=

Omat löydötkin kunnittain löytyy lisätilastojen puolelta
(Tilastot - Lisätilastot - Löytötilasto paikkakunnittain, ja edelleen valiten mysteerit)
http://www.geocache.fi/stat/other/jakau ... sort=4&ar=
Juurikin näin, ja tuotahan toki on käytetty menestyksekkäästi niin itse kuin haastekätkön loganneet muutkin, taitaapa tuohon olla jonkintasoinen linkitys kätkökuvauksessakin. Kotimaanmatkailua suunnitellessa vaan kuva olisi kiva, eiksjeh?

Avatar
Stone'5
Viestit: 873
Liittynyt: Pe 29.06.2007 13:00

Re: Uudet tilastot

Viesti Kirjoittaja Stone'5 » Ti 31.05.2011 13:48

Kartalla voi valita näytettäväksi tietyn kunnan tietyn tyyppiset kätköt, ja niistä halutessaan vaikka vain löytämättömät.

-NJ-
Viestit: 45
Liittynyt: To 09.07.2009 17:34
Paikkakunta: Kerava

Re: Uudet tilastot

Viesti Kirjoittaja -NJ- » Ke 22.06.2011 12:55

Hei

Olin vahingossa laittanut huolto merkinnän found it lokkausella.

Sain poistettua sen tuolta gc.com sivustolta, mutta miten sen voi poistaa täältä?
-NJ-

kilpertti
Viestit: 64
Liittynyt: Su 14.01.2007 2:51
Paikkakunta: Turku

Re: Uudet tilastot

Viesti Kirjoittaja kilpertti » Ke 22.06.2011 15:32

Tästä löytyy ohje.

Numb
Viestit: 40
Liittynyt: Ti 18.11.2008 9:39

Re: Uudet tilastot

Viesti Kirjoittaja Numb » Ke 03.08.2011 19:35

Hei ja heti alkuun jälleen iso kiitos Haksulle kaikista monipuolisista tilastoista!

Sellaista olen ihmetellyt, kun kävin jokunen aika sitten hakemassa ensimmäisen Z:lla alkavan kätkön (Zappa http://coord.info/GC2X13F), mutta aakkoslöytöihin sitä ei ole kirjautunut http://www.geocache.fi/stat/aakkos.php?la=&userid=8097

Laskinpa nuo kaikki aakkoslöydöt yhteen ja sain summaksi 1432, kun minulla on 1449 löytöä tällä hetkellä. Latasin myös Pocket queryn, joten ulkomaanlöydöt eivät ole kiusana. Tuo summa on muissa tilastoissakin.

Eipä tämä nyt suuri ongelma ole, kun tiedän hakeneeni ko. aakkosen, mutta ajattelinpa vain laitella tiedoksi.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Sivustoon liittyvät ehdotukset ja kommentit”