Huomenta!
Olen loppuviikosta menossa vähän etelämmäs työreissulle. Ajattelin, että jos vaan kävisi niin hyvin, että olisi vähän omaa aikaa, voisi katsastella sikäläistä kätkötarjontaa. Yritin hakea kätköjä tämä sivuston Kätköt/Kartta ja listaukset -osiosta, mutta hakutuloksena oli puhdas 0 kpl.
Onko siis näin, ettei tällä haulla voida hakea kuin Suomessa julkaistuja kätköjä.
Kiitos kuuluu siitä huolimatta ylläpidolle/kehittäjälle hyvin toimivasta ja tarpeellisesta sivustosta (myös haun osalta).
Mukavaa alkanutta viikkoa teille kaikille!
- Tomppa -
Ulkomaisten kätköjen haku
Re: Ulkomaisten kätköjen haku
Geocache.fi:n kautta löytyvät vain suomalaisten kätköjen tiedot.
Ulkomaisten (toki myös kotimaisten) kätköjen tietoja voit etsiä geocaching.com:in haulla:
http://www.geocaching.com/seek/
Myös tuolla saa kätköt haettua googlen kartalle.
Ulkomaisten (toki myös kotimaisten) kätköjen tietoja voit etsiä geocaching.com:in haulla:
http://www.geocaching.com/seek/
Myös tuolla saa kätköt haettua googlen kartalle.
Milläs työkaluilla erilaisten attribuutten tms. määreiden kanssa ulkomaisten kätköjen haku onnistuu. En tuolta gc.comista ole löytänyt, vaikka kuinka olen etsinyt. Lienee jossain piilossa tai sitten pitää vaihtaa työkaluja. Suosituksia? Kun on hyvään tottunut (gc.fi) niin eihän sitä osaa ilman edes toimia.
Hiukka varmaan riippuu siitä, missä muodossa kätkösi haluat. Itse teen ulkomaille lähdettäessä Queryn ko. alueen niistä kätklöistä, jotka haluan hakea (kätkötyyppi, vaikeustaso, attribuutit jne.). Ko. GPX-muotoisen tiedoston saa sitten kätevästi ladattua mun GPS:ään (Garminin Oregon). Tuhannen kätkön haku ja talletus laitteelle kestää yleensä vain pari minuuttia. Toki kätköluettelon saa auki esim GSAK:llakin.
Olen myös sitä mieltä, että Geocache.fi-sivuston hakukone on mukavampi käyttää, mutta ulkomaisten reissujen kohdalla olen tuolla Query-systeemillä pärjännyt ihan hyvin.
Olen myös sitä mieltä, että Geocache.fi-sivuston hakukone on mukavampi käyttää, mutta ulkomaisten reissujen kohdalla olen tuolla Query-systeemillä pärjännyt ihan hyvin.
Ulkomaisia kätköjä voi hakea attribuuttien ja muiden ominaisuuksien mukaan pocket queryjen avulla. Yksityiskohtaiset ohjeet englanniksi löytyvät täältä. Mainittakoon, että uuden queryn saa tehtyä nopeasti suoraan gc.comin kätkökartalta sen sijaan, että näpyttelisi keskipisteen käsin.kengu kirjoitti:Milläs työkaluilla erilaisten attribuutten tms. määreiden kanssa ulkomaisten kätköjen haku onnistuu. En tuolta gc.comista ole löytänyt, vaikka kuinka olen etsinyt. Lienee jossain piilossa tai sitten pitää vaihtaa työkaluja. Suosituksia? Kun on hyvään tottunut (gc.fi) niin eihän sitä osaa ilman edes toimia.