Geocaching Live

Geocaching Liven (2009-2012) muistolle pyhitetty alue
Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Geocaching Live

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ma 13.04.2009 13:16

Haimmala kirjoitti:Hyvä juttu. itse mietin, että tulikohan tämä ongelma sen jälkeen kun syötin Liveen kymmenkunta koordinaattipistettä (POI) (ratkaisemieni mysteerikätköjen loppupaikkojen koordinaatteja).


Kiitokset, lisään tämän tiedon ongelmanselvitykseen mukaan ja testaan asiaa; tämä kuulostaa hyvältä kandidaatilta ongelmaan mikä ilmenee vain satunnaisesti ja vain hyvin pienellä käyttäjämäärällä. Joku epänormaali ohjelmatoiminta ilmeisesti on takana asiassa mutta käyn myös läpi serveripään ohjelmistoa koska se on omaa koodia joten bugit ovat siinäkin mahdollisia :D
Haimmala kirjoitti:Sama ongelma oli muuten MrH:lla omassa kännyssään. Hällä ulkoinen GPS-mokkula. Pääsääntöisesti emme ole käyttäneet molemmissa kännyissä Liveä yhtäaikaa kun käytämme samaa käyttäjätunnusta, mutta onhan tuotakin voinut tapahtua. Voisiko sillä olla vaikutusta asiaan?
Samanaikainenkaan käyttö kahdessa puhelimessa ei aiheuta mitään teknisiä ongelmia eli siitä ei tarvitse olla huolissaan. Tällä hetkellä ohjelma ei osaa järjevästi kahden saman tunnuksen käyttäjän yhtäaikaista käyttöä käsitellä, eli esim. sijainti pomppii ja palvelin voi viestitellä istuntotieto-ongelmista käyttäjille mutta huolissaan tästä ei tarvitse olla. Kehityslistalle on kirjattu tuki useammalle puhelimelle samalla tunnuksella samaan aikaan mutta tältä osin asia on vielä mietinnän alla koska vaatii kohtuullisen paljon muutoksia enkä uskalla luvata mitään aikataulusta.
Haimmala kirjoitti:Känny on N96.
Kiitokset, laitan mallin ongelmasta kärsivien listalle ja selvittelemme mikä saa aikaan tämän hidastumisongelman.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Geocaching Live

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ma 13.04.2009 13:25

Tiinuska&Kaitsa kirjoitti:Päivitysosoitteesta löytyy vain vanha versio 0.98.03, vaikka uusikin pitäisi olla saatavilla.
Versio 0.98.04 (julkaistu 13.04.2009 01:27)
Hei, pahoitteluni tapahtuneesta.

Kehitysyksikkö oli tehnyt pienen virheen paketin nimeen verrattuna ilmoitettuun ja itse silmät ristissä en huomannut että tulikin vanhalla päivämäärällä varustetut tiedostot. Nyt metsästin oikean paketin ja päivitin versiot eli uusin versio pitäisi nyt löytyä palvelimelta.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Geocaching Live

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ma 13.04.2009 13:41

Haimmala kirjoitti:No niin. Postin ja asensin Liven uudestaan (tuli se vanha versio tuli mullekin n. 15 min sitten). Nyt kätkökuvaukset latautuu taas hienosti. Mutta mikä sitten rikkoo tietokannan? Uskallanko syöttää takaisin mysteerikätköjen koordinaatit? Menee ainakin 5 min ylimääräistä aikaa ;). Uskalletaanko käyttää molemmat yhtäaikaa Liveä samoilla tunnuksilla?

MrH:n kännyssä kätkökuvaukset alkoivat toimia jo ennenkuin poisti kaikki kätköt :o . Näin muistelee hän.
Hei, hyvä että alkoi toimimaan!

Tämä asia on prioriteettilistalla ykkösenä eli alamme miettimään miten ja miksi; eli pähkäilemme mikä tämän voi aiheuttaa ja kännyohjelman kehittäjä saa miettiä mitä keinoja keksii tilanteeseen jos odottamaton tapahtuu eli tietokanta sekoaa.

Sinänsä syy voi olla jokin epäkelpo merkki tai muotoiluerikoisuus kätkölistauksessa mutta selvittelen tuota palvelinpään härveliä ettei se tunge mitään erikoista. Toki syy voi juontaa myös kauempaa ja vasta nyt ilmaantua tietokannan sekoittavana (aiemmin on ollut välillä tilanteita joissa palvelin on lähettänyt epäkelvompaa dataa puhelimeen) mutta tutkitaan, tutkitaan...

Ongelma on hyvin harvinainen mutta toki voi toistua eli en uskalla luvata että lisättyäsi mysteerikätköjen koordinaatit se ei toistuisi. Mutta mainitsen vielä että geocache.fi -käyttäjillä on yksi lisäominaisuus livessä: jos määrittelee omat koordinaatit (ja/tai tekee omia merkintöjä) tuolla geocache.fi:n kätkötietosivulla (esim. http://www.geocache.fi/caches/cachetieto.php?wp=GC1PPJJ) niin nämä koordinaatit vaihtuvat käyttöön kätkön koordinaateiksi ja listauksen on sitten maininta alkuperäisistä koordinaateista sekä mahdolliset omat merkinnät.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

susihukka
Viestit: 105
Liittynyt: La 01.03.2008 15:47
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Geocaching Live

Viesti Kirjoittaja susihukka » Ti 14.04.2009 12:36

Latasin tänään uusimman version nokia 5800:een.... ( ja niistä ensimmäisen). Yritin poistaa merkattuja kätköjä puhelimestani, mutta joka kerta tulee teksti ohjelmistovirhe, sovellus suljetaan. ( Out of memory error java.lang.outofmemoryerror) ja sitten live kaatuu. Yritin myös poistaa niitä yksitellen, välillä antoi poistaa ihan hyvin ja sitten jossain välissä sanoi tuon saman tekstin...

jarialf
Viestit: 23
Liittynyt: Ma 13.04.2009 21:41

Re: Geocaching Live

Viesti Kirjoittaja jarialf » Ke 15.04.2009 16:43

Onko kenelläkään ollut ongelmia Geocaching Liven kätköjen latautumisessa?

Uusin versio on käytössä (v.0.9805 beta). Ohjelma sinällään toimii herjoitta Nokia e71:ssä. Ainut ongelma on, että ohjelma ei syystä tai toisesta suostu lataamaan automaattisesti tai pakotettunakaan katkötietoja kartalle. Ensimmäisen asennuksen jälkeisen latauksen 5 kätköä ja kulloinkin aktiiviset kätköilijät näkyvät kartalla.

Testasin joku viiko sitten premiumkäyttöä. Tämän jälkeen en ole saanut ladattua tuon viiden kätkön lisäksi näkyviin enempää tavaraa. Käyttäjän päässä vai jossain muualla vikaa? :roll:

teameimi
Viestit: 111
Liittynyt: Ke 27.12.2006 13:05
Viesti:

Re: Geocaching Live

Viesti Kirjoittaja teameimi » Ke 15.04.2009 17:55

jarialf kirjoitti:Testasin joku viiko sitten premiumkäyttöä. Tämän jälkeen en ole saanut ladattua tuon viiden kätkön lisäksi näkyviin enempää tavaraa. Käyttäjän päässä vai jossain muualla vikaa? :roll:
Käyttäjällä jolla ei ole geocaching.com premium-jäsenyyttä (tai premium-koeaika päällä) näkyy ohjelmassa kerrallaan vain viisi kätköä. Saadaksesi uudet viisi kätköä, sinun tulee poistaa vanhat. Geocaching.com premium-jäsenillä ei ole tätä rajoitusta. Tämä on tällä hetkellä premium ja ei-premium version ainut merkittävä ero.

Meidän toiveemme on, että mahdollisimman monen käyttäjän mielestä softa olisi niin hyvä, että sen takia kannattaa tuo premium-jäsenyys hankkia. Kymmenen päivän Premium Trial toiminto on ohjelmassa nimenomaan siksi, että hyvyyden voisi todeta etukäteen ilman sitoumusta (koeajan jälkeen se vain päättyy, laskua tms. ei tule postilaatikkoon automaattisesti).

Toteamisen jälkeen premium-jäsenyyden voi hommata täältä euroilla tai täältä dollareilla.
Jussi / TeamEimi / http://www.kivenalla.fi

Metsähiipijä
Viestit: 71
Liittynyt: Ti 03.03.2009 15:57

Re: Geocaching Live

Viesti Kirjoittaja Metsähiipijä » To 16.04.2009 9:33

TOF:ssa kun meni Kätköt-->Syötä koordinaatit -tilaan, känny osasi automaagisesti mennä numerotilaan, Livessä känny menee aina oletuksena tekstitilaan mikä on lievästi ärsyttävä piirre. Onkohan tämä softakysymys vai kännyasetus? Känny on Nokia N73.

Avatar
martsa
Viestit: 87
Liittynyt: To 04.10.2007 9:40

Re: Geocaching Live

Viesti Kirjoittaja martsa » To 16.04.2009 11:41

Metsähiipijä kirjoitti:TOF:ssa kun meni Kätköt-->Syötä koordinaatit -tilaan, känny osasi automaagisesti mennä numerotilaan, Livessä känny menee aina oletuksena tekstitilaan mikä on lievästi ärsyttävä piirre. Onkohan tämä softakysymys vai kännyasetus? Känny on Nokia N73.
Livestä numerotila koordinaattien syötössä tosiaan puuttuu. Hyvä kun muistutit, puukotetaan java-känny-versioon pikinmiten kyseinen ominaisuus...
Kuva Neongeo - Geocaching for Android

etsivätoimisto
Viestit: 1
Liittynyt: Su 12.04.2009 15:26

Re: Geocaching Live

Viesti Kirjoittaja etsivätoimisto » To 16.04.2009 20:10

Vaatiiko tuo live sympian 60 käyttö järjestelmän,kun ei alkanut lataamaan 6300(s40)? Gps:nä Nokian ld-3w.

Avatar
KariM1
Viestit: 126
Liittynyt: Pe 10.08.2007 10:09
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Geocaching Live

Viesti Kirjoittaja KariM1 » Pe 17.04.2009 16:31

Puhelinsovelluksessa karttanäkymässä kun painaa nollaa, saa näkyville kohteena olevan kätkön kuvauksen. Voisiko tuo 0 toimia myös kaikissa muissa 5-napin takaa löytyvissä näkymissä? Nyt kuvauksen tarkistamiseen pitää ensin selata kartta näkösälle, ja sen jälkeen taas takaisin suosikkinäkymään. V.09803.

Avatar
Haaskalintu
Viestit: 950
Liittynyt: Pe 26.01.2007 15:06
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Geocaching Live

Viesti Kirjoittaja Haaskalintu » Pe 17.04.2009 16:37

En ole lukenut tätä koko viestiketjua läpi, joten anteeksi jos esitän jotain sellaista mitä on jo esitetty.

Kaksi asiaa:

1) valikoissa on "asetukset" ja "mukauta". Mielestäni näiden molempien valikoiden sisältö mahtuisin tuon "asetukset" alle. Ainakin käyttäjän näkökulmasta.

2) Merkattujen kätköjen lähettäminen palvelimelle. Olisi mielestäni kätevää, jos käyttäjä voisi itse määritellä aluksi haluaako lähettää kätköt suoraan palvelimelle vai vasta käytön lopuksi (minä ainakin entisenä TGN-käyttäjänä aina unohdan sen.) Ja vaikka jos laitteesta loppuu akku tai se pamahtaa kokonaan rikki, niin pienoinen lohtu olisi siitä jos merkinnät ovat jo palvelimella.

P.S. Kuvien lähettäminen on huippuhauska ominaisuus! Käytin sitä viimeksi kätköillessäni poikani kanssa, ja ex-vaimo seurasi duunissa koneelta mitä pojanviikari puuhasi. Kaikilla oli kivaa!
Onko muuten nimesi jo täällä?

VHI
Viestit: 461
Liittynyt: Ke 15.08.2007 14:28
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Geocaching Live

Viesti Kirjoittaja VHI » Su 19.04.2009 16:34

Kevään lähestyessä olen taas testaillut GC Liveä ja huomasin ainakin omassa Mokian E71:ssäni sellaisen piirteen, että GC Liven sulkemisen jälkeenkin jää puhelimen datapakettiyhteys päälle eikä sulkeudu kuin puhelimen buuttaamalla. Olen käynyt läpi kaikki luurissani olevat datayhteyttä käyttävät softat buutaten luurin aina välissä ja muiden softien sulkemisen jälkeen datayhteyskin katkeaa, joten jäljet näyttäisivät johtavan GC Liveen. Kotimaassa tällä nyt ei ole suurtakaan merkitystä koska käytössäni on kk-maksullinen datapaketti, mutta alkuviikosta olen lähdössä Eestinmaalle ja siellä saattaa datataksamittari raksuttaa jonkin verran ko. ominaisuuden johdosta, sillä siellä laskutetaan 250 kilotavun datasiirrosta vaikka datayhteys päällä ollessaan liikauttaisi vain yhdenkin tavun :mrgreen: Onko muilla samaa onkelmaa E71:n + GC Live -kombinaation kanssa vai onko vika vain meikäläisen luurissa?
There's always a cache somewhere

Avatar
nick70
Viestit: 103
Liittynyt: Su 04.01.2009 8:35
Paikkakunta: Lahti

Re: Geocaching Live

Viesti Kirjoittaja nick70 » Su 19.04.2009 17:43

Oletko VHI tarkastanut puhelimesi asetukset pakettidatan osalta. Siellä jos on "pakettidata - automaattisesti" ja "nopea pakettidatayhyteys - käytössä", niin ruudun oikeaan yläkulmaan jää merkki joka kuvastaa nopeaa valmiutta datan siirtoon. Merkit on vaan niin pieniä, että sen helposti sekoittaa avoimen datayhteyden merkkiin. Minä ainakin olin ihmeissäni näiden merkkien kanssa, ennekuin hoksasin niiden erilaisuuden.
Parempi olut mahassa kuin kymmenen hanassa !

VHI
Viestit: 461
Liittynyt: Ke 15.08.2007 14:28
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Geocaching Live

Viesti Kirjoittaja VHI » Su 19.04.2009 18:00

Jeps, tarkistettu on eli datayhteys vain tarvittaessa on päällä jne. Olen penkonut muutkin asetukset, jotka voisivat liittyä asiaan, ja kunnossa näyttäisivät olevan.
There's always a cache somewhere

maaria11
Viestit: 106
Liittynyt: Su 10.08.2008 19:57
Paikkakunta: Virrat

Re: Geocaching Live

Viesti Kirjoittaja maaria11 » Su 19.04.2009 18:03

VHI kirjoitti:Kevään lähestyessä olen taas testaillut GC Liveä ja huomasin ainakin omassa Mokian E71:ssäni sellaisen piirteen, että GC Liven sulkemisen jälkeenkin jää puhelimen datapakettiyhteys päälle eikä sulkeudu kuin puhelimen buuttaamalla.
Samankaltainen ongelma minulla E66 + live yhdistelmällä. Minun puhelimeni yrittää koko ajan yhdistää takaisin liven sammuttamisen jälkeen, eikä auta peruuta -toiminto eikä edes jos valitsee yhdistä, jatkuvasti vaan näyttöön tulee valitse yhteysosoite jne. Tätä ei tapahdu joka kerta, mutta ehkä noin 70% käyttökerroista ja buutattava on ennen kuin yhdistämisvalikosta pääsee eroon. Ongelmaa ei koskaan esiinny muulloin nettiä käyttäessä, ainoastaan liven yhteydessä. Tiedä sitten johtuuko puhelimesta vai livestä vai mistä....Muuten E66 on toiminut hienosti liven kanssa.

jakari65
Viestit: 127
Liittynyt: To 30.08.2007 18:25
Paikkakunta: Lapua

Re: Geocaching Live

Viesti Kirjoittaja jakari65 » Su 19.04.2009 18:36

VHI kirjoitti:Kevään lähestyessä olen taas testaillut GC Liveä ja huomasin ainakin omassa Mokian E71:ssäni sellaisen piirteen, että GC Liven sulkemisen jälkeenkin jää puhelimen datapakettiyhteys päälle eikä sulkeudu kuin puhelimen buuttaamalla. Olen käynyt läpi kaikki luurissani olevat datayhteyttä käyttävät softat buutaten luurin aina välissä ja muiden softien sulkemisen jälkeen datayhteyskin katkeaa, joten jäljet näyttäisivät johtavan GC Liveen. Kotimaassa tällä nyt ei ole suurtakaan merkitystä koska käytössäni on kk-maksullinen datapaketti, mutta alkuviikosta olen lähdössä Eestinmaalle ja siellä saattaa datataksamittari raksuttaa jonkin verran ko. ominaisuuden johdosta, sillä siellä laskutetaan 250 kilotavun datasiirrosta vaikka datayhteys päällä ollessaan liikauttaisi vain yhdenkin tavun :mrgreen: Onko muilla samaa onkelmaa E71:n + GC Live -kombinaation kanssa vai onko vika vain meikäläisen luurissa?
Mä en ainakaan omassa E71:ssäni ole moista havainnut.... tai sitten oon puusilmä :oops:
Minoon meiltä, ja muut o meirän krannista

Avatar
Stone'5
Viestit: 873
Liittynyt: Pe 29.06.2007 13:00

Re: Geocaching Live

Viesti Kirjoittaja Stone'5 » Su 19.04.2009 18:42

Nokioissahan yhteydet saa periaatteessa sammutettua pitämällä valmiustilassa punaista luuria pohjassa vähän aikaa, oliko jo sanottu?

maaria11
Viestit: 106
Liittynyt: Su 10.08.2008 19:57
Paikkakunta: Virrat

Re: Geocaching Live

Viesti Kirjoittaja maaria11 » Su 19.04.2009 19:00

Ei auta punaisen luurin painaminenkaan, vain puhelimen sammuttaminen.

Tiinuska&Kaitsa
Viestit: 19
Liittynyt: Ke 25.06.2008 10:24
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Geocaching Live

Viesti Kirjoittaja Tiinuska&Kaitsa » Su 19.04.2009 19:14

Mulla on nokia E66 ja kun liven sammuttaa punaisesta luurista niin yhteys on n. 10 sekunttia päällä ja sammuu automaattisesti.
Muutenkin live toimii hienosti, ainoastaan kuvauksen kanssa pitää olla tarkkana, koska kuva tulee pienellä viiveellä "kuvaus äänen" jälkeen!

maaria11
Viestit: 106
Liittynyt: Su 10.08.2008 19:57
Paikkakunta: Virrat

Re: Geocaching Live

Viesti Kirjoittaja maaria11 » Su 19.04.2009 19:21

Tiinuska&Kaitsa kirjoitti:Mulla on nokia E66 ja kun liven sammuttaa punaisesta luurista niin yhteys on n. 10 sekunttia päällä ja sammuu automaattisesti.
Joo-o. Kai mulla se vika on sitten siinä puhelinlaitteessa. Samalla lailla minullakin sammuu yhteys automaattisesti silloin kun tätä häiriötilaa ei tule.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Geocaching Live”