DNF

Yleistä keskustelua kätköilystä
Avatar
ruotsla
Viestit: 65
Liittynyt: Su 28.12.2008 8:31
Paikkakunta: Etelä-Karjala

DNF

Viesti Kirjoittaja ruotsla » Ma 26.01.2009 20:48

:roll:
Olemme varsin "nuoria" tässä jalossa harrastuksessa, jonka onneksemme aloitimme syksyllä -08.
Olemme selvinneet harrastuksen aatteen ymmärtämistehtävistä kohtuudella, kiitos hyvien nettioppaiden - mutta yksi asia meitä ihmetyttää ja samalla hieman jurnuttaa, ja se on DNF - ei löytynyt merkinnät.
Uskallamme kyseenalaistaa monta monituista lokia merkintöineen, sillä DNF -merkintöjä on oletettavasti vain murto-osa siitä lokkausyritysten määrästä joka on tehty. Miksi ihmiset eivät merkkaa DNF:ään? Hävettääkö, anti-viitsittääkö?
Meillä on joitakin omiakin kätköjä ja niiden laatiminen sekä lokiseuranta on ainakin meille osa tätä puusilmä-puskanörtti-city-micro-bongari harrastusta. Seuranta antaisi paljon parempia kätköjen kehittämistyökaluja, jos myös epäonnistumiset olisivat lokissa. Nyt tulee sellainen olo, että kylläpä vähän ihmisiä kätköllä käy ja kun sinne sitten täkyn tarkastukselle taapertaa, niin purkin lähistölle johtaa tasaiseksi tallattu geopolku, vaikka lokin merkinnät eivät lisäänny kuin muutamilla.
Itse olemme piirtäneet DNF:mme ja jos aikaa on ollut niin hieman lisäselityksiäkin tulokseen johtamattomien löytöretkien jälkeen kavereiden lokeihin. Olemme myös jättäneet väliin sellaiset purkit, joiden lokissa on 10-kunta DNF-merkitää perätysten. Käsittääksemme myös se, että ei löydy, kuuluu tähän harrastukseen. Siis pls. DNF lokeihin, vain onko meiltä jäänyt jokin luku ohjeista lukematta?

Tack, nam, kiitos!
Elämässä on paljon muutakin kuin sen nopeuttaminen - Livet är här och nu!

Avatar
rp55
Viestit: 350
Liittynyt: Ke 20.12.2006 22:11
Paikkakunta: Iisalmi

Re: DNF

Viesti Kirjoittaja rp55 » Ma 26.01.2009 21:20

Kylläpä ma luulen että useilla on taipumus "peittää tieto löytämättömästä kätköstä".
Itsekkään en ehkä aluksi viitsinyt juuri DNF:iä merkata kovin halukkaasti.
Nyt olen kyllä alkanut niitä "viljelemään". On se mielestäni kätkön tekijällekkin
jonkinmoinen info. Itse otan omista (oisko 24) kätköistä mieluusti DNF tiedon
ja usein olen käynyt varmistamassa onko purkki tosiaan hävinnyt vai jotain muuta.
Monesti on purkit myös jästittykkin. Toki voihan sen "note"-viestilläkin jotenkin selvittää
että liki tuli mentyä. :lol: :lol: :lol:
rp55
Sunt pueri pueri et pueri puerilia tractant.
Pojat on poikia, ja pojilla poikien huvit

Avatar
ruotsla
Viestit: 65
Liittynyt: Su 28.12.2008 8:31
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: DNF

Viesti Kirjoittaja ruotsla » Ma 26.01.2009 21:30

Tätä juuri tarkoitimme, DNF-viestistä olisi hyötyä kaikille - siis käykäämme kaikki niitä "viljelemään"
Elämässä on paljon muutakin kuin sen nopeuttaminen - Livet är här och nu!

mahtikanki
Viestit: 43
Liittynyt: Ke 30.05.2007 15:52

Re: DNF

Viesti Kirjoittaja mahtikanki » Ma 26.01.2009 21:45

Miten musta tuntuu, että noihin omiin kätköihin tahtoo tulla noita DNF-loggauksia turhankin kanssa? Kivempaahan se olisi, jos aina kaikki löytäisivät ja kaikilla olisi kivaa.

Itselläni DNF jää loggaamatta hyvin usein silloin, jos en ole varma olenko etsinyt kätköä edes oikeista koordinaateista. Muutoin tulee vedettyä aika tunteella; jos on oikeasti etsinyt, eikä ole ennemmin DNF:ää k.o. kätköstä merkannut, niin silloin se tulee (melkein) aina laitettua. Välillä löytämättömyys tosin keljuttaa niin paljon, ettei nappaa edes katsoa kyseistä kätköselostetta enää...

Avatar
tilkkuliini
Viestit: 66
Liittynyt: La 30.08.2008 22:12

Re: DNF

Viesti Kirjoittaja tilkkuliini » Ma 26.01.2009 23:59

Minua ainakin aluksi ihan yksinkertaisesti hävetti laittaa DNF-merkintä. Nyt niitä on kuitenkin alkanut kertyä jo sen verran, että ei tunnu enää missään ja kirjaan aina merkinnän :D Sen lisäksi, että se on hyödyllistä tietoa kätkön omistajalle ja muille kätköilijöille, niin pysyy itsekin paremmin perillä, että mihin pitää lähteä vielä toistamiseen ja mikä viimeksi meni pieleen. Näistä DNF-merkinnöistä on ollut paljon puhetta aiemmissakin keskustelusäikeissä, mutta enpä nyt jaksa laiskuuttani etsiä :)

Avatar
konta1
Viestit: 99
Liittynyt: Pe 29.08.2008 20:37
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: DNF

Viesti Kirjoittaja konta1 » Ti 27.01.2009 7:51

Itse aloitin samasta asiasta jokin aika sitten saman keskustelun: http://www.geocache.fi/bulletin/viewtopic.php?f=6&t=748
Kumimaisen Omahyväinen ja Naurettavan Töppöjalkainen Arvuuttelija Ykkönen | Luolat ja onkalot

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”