Kulkija ilman koodia

Keskustelua travel bugeista ja geokolikoista
tofunakki

Kulkija ilman koodia

Viesti Kirjoittaja tofunakki » To 21.05.2026 9:38

Nappasin Tanskan megasta mukaan Suomeen haluavan TB:n, mutta siinäpä ei olekaan koodia mukana. Tunnistaako joku kulkijaa ja tietää sille omistajan/koodin?

Kuva
Liitteet
tb_linnunpontto.jpg
tb_linnunpontto.jpg (59.98 KiB) Katsottu 308 kertaa

haksu10
Viesti:

Re: Kulkija ilman koodia

Viesti Kirjoittaja haksu10 » To 21.05.2026 13:30

tofunakki kirjoitti:
To 21.05.2026 9:38
Nappasin Tanskan megasta mukaan Suomeen haluavan TB:n, mutta siinäpä ei olekaan koodia mukana. Tunnistaako joku kulkijaa ja tietää sille omistajan/koodin?

Kuva
The "Pönttö" -reissaaja on hyvin samannäköinen, ja sitä on Tanskan megassa logattu nähdyksi.

Kuvassa on eroa ainakin kaarnassa vasemman puolen katossa ja oikealta puolelta katon laidasta puuttuu painauma/täplä, mutta kuvilla on aikaeroa lähes 14 vuotta joten kuluminen voisi selittää.

Kannattanee kysellä tuon reissaajan omistajalta asiasta; jos on itse tehty reissaaja niin tietää onko tehnyt useampia samanlaisia vai onko juuri tuo reissaaja.

// haksu10
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Juniperus Collis

Re: Kulkija ilman koodia

Viesti Kirjoittaja Juniperus Collis » To 21.05.2026 15:09

Voin vahvistaa, että haksu10:n epäilys osui prikulleen oikeaan eli kyse on ulkomaille vahingossa karanneesta The ”Pönttö”-kulkijasta. Tai no, ainakin tismalleen tuollainen ”pönttö” ollaan laitettu aikanaan liikkeelle. Olen siis henkilökohtaisesti laittanut The ”Pönttö”-kulkijan kiertoon v. 2010 vielä kun kätköilin osana kapikata-nimimerkkiä (joka on tb:n virallinen omistaja).

Laitoin tofunakki sulle com-sivulla viestiä seurantakoodeineen niin saat kulkijan logatuksi. Tosin aika monta kertaa kulkija on Tanskan megassa bongattu, joten onkohan tb-lätkä ja pönttö päätyneet erilleen?

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Travel bugit & geokolikot”