Boguksen koordinaattien vaihto
Boguksen koordinaattien vaihto
Eikö voi itse muuttaa boguksen koordinaatteja. Kokeilin; Uppdate coordinates, joka näyttää kyllä boguksen naatteja mutta kun annan uudet naatit, niin ohjelma sanoo, että koordinaatit on liian kaukana finaalista. Ne on vain 796 metriä. Vanha bogus-uusi bogus 988 m.
Edit: Jahas, tarkastajalle kertomani huoli onnistuikin hänen suorittamana. Kiitos siitä! Mutta onko nyt niin, että itse niitä ei voi vaihtaa?
Edit2: Ilmeisesti päivitysraja on 161 metriä?
Edit: Jahas, tarkastajalle kertomani huoli onnistuikin hänen suorittamana. Kiitos siitä! Mutta onko nyt niin, että itse niitä ei voi vaihtaa?
Edit2: Ilmeisesti päivitysraja on 161 metriä?
rp55
Sunt pueri pueri et pueri puerilia tractant.
Pojat on poikia, ja pojilla poikien huvit
Re: Boguksen koordinaattien vaihto
Koordinaattipäivitys-loki lienee tarkoitettu muutaman metrin säädölle. Systeemi ei vissiin tykkää jos kaikki alkavat siirrellä kätköjään (vaikka vaan boguksia) mihin sattuu. Menee aina tarkastajan kautta, em. metrimäärän ylittyessä.
Luulisi ohjelman osaavan tarkastaa etäisyyden boguksesta finaaliinkin.
rp55
Onnistuu itse siirtää max. 161 metriä. Voi siirtää useammankin kerran peräkkäin.
rp55
Se, mitä voi tehdä on eri kuin se, mitä saa tehdä.
Geocaching.com WIKI - Suomi: Kätkön siirto – maksimietäisyys
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.
Olisiko tässä nyt ollut kyse ihan siitä, että nähty virheilmoitus vain on väärä. Kysehän on boguksesta eli pisteestä, jossa ei ole mitään kätköön liittyvää. Sen tulee olla 2 mailin sisällä kätköstä mutta siirtämiselle ei ole muuta rajaa ollut kuin tuo 161 metriä kerrallaan itse siirrettynä.
Kuten otsikossa seisoo. Bogusta siirsin tänään . Kolmesti piti siirtää, että pääsin Kiuruveden puolelta Pielaveden puolelle. Oli onneksi niin lähellä rajaa
rp55
Tarkastajien olisi syytä päivittää wikiin tieto siitä, että boguskoordinaatteja saa siirtää vapaasti.
Tätä tietoa ei ole siellä taikka Geocaching.com:ssa saatavilla joten olen olettanut että siirtoehdot koskevat kaikkia kätkön koordinaatteja kätkötyypistä riippumatta. Pahoittelut väärinkäsityksestäni!
Edit: tarkastin vielä ja olen aikoinaan saanut tarkastajalta noottia kun siirsin bogusta useassa osassa, joten siksikin jäänyt käsitys että kielto pätisi edelleen.
Tätä tietoa ei ole siellä taikka Geocaching.com:ssa saatavilla joten olen olettanut että siirtoehdot koskevat kaikkia kätkön koordinaatteja kätkötyypistä riippumatta. Pahoittelut väärinkäsityksestäni!
Edit: tarkastin vielä ja olen aikoinaan saanut tarkastajalta noottia kun siirsin bogusta useassa osassa, joten siksikin jäänyt käsitys että kielto pätisi edelleen.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Luulisi ja miksikäs ei comin sovellus osaa haistaa jos bogus on menossa yli 3200 metriä kauemmas finaalista. Viimeksi yritin jotain 400 metriä siirtää kerralla niin se ei onnistunut. Viestiä tarkastajalle ja homma oli ok.
rp55
En ole kokeillut älähtääkö koordinaattien muutosloki jos menee liian kauas. Mutta nykyisin uuden kätkön julkaisun se estää automaattisesti.
Tarkastajat voisivat toki ilmoittaa, jos bogusta ei saa muuttaa montaa kertaa. Tällä kätköllä https://www.geocaching.com/geocache/GC15000_lucifer aikoinaan sitä on tilaston mukaan muutettu 144 kertaa.
Tarkastajat voisivat toki ilmoittaa, jos bogusta ei saa muuttaa montaa kertaa. Tällä kätköllä https://www.geocaching.com/geocache/GC15000_lucifer aikoinaan sitä on tilaston mukaan muutettu 144 kertaa.