GPSMAP 66ST latausongelma

Apua GPS- ja muiden navigointilaitteiden ongelmiin
Hessut

GPSMAP 66ST latausongelma

Viesti Kirjoittaja Hessut » Ti 30.09.2025 20:43

Lataan geocaching.comissa tai geocaching-appissa tekemiäni kätkölistoja ja yksittäisiä kätköjä gepsiin langattomasti puhelimesta, joka on paritettu gepsin kanssa, ja molemmissa on Bluetooth ja/tai wi-fi päällä. Näin olen toiminut jo monta vuotta. Nyt yhtäkkiä lataus ei toimi. Kun gepsin ”geocache live”ssä valitsen ”geocache lists”, ensin tulee - kuten pitääkin - ilmoitus: ”updating geocache list information” ja sitten ”download failed”.

Hessut

Re: GPSMAP 66ST latausongelma

Viesti Kirjoittaja Hessut » Ti 30.09.2025 21:30

Olen tätä pähkäillyt pitkään. Nyt yritin vielä yhtä juttua, joka onnistui. Siltä varalta, että jollakin muulla on vastaava latausongelma, laitan tähän, miten toimin. Poistin gepsin rekisteröinnin (Geocaching Live -> Unregister Device). Sitten samalla näytöllä uudelleen rekisteröinti eli Register Device. Gepsi antaa aktivointikoodin, joka pitää mennä antamaan tällaiseen osoitteeseen: www.geocaching.com/play/garmin/register. (Gepsin rekisteröintinäyttö antaa väärän osoitteen). Nyt lataus taas toimii.

NH82

Viesti Kirjoittaja NH82 » Ke 08.10.2025 9:20

Hessut kirjoitti:
Ti 30.09.2025 21:30
Olen tätä pähkäillyt pitkään. Nyt yritin vielä yhtä juttua, joka onnistui. Siltä varalta, että jollakin muulla on vastaava latausongelma, laitan tähän, miten toimin. Poistin gepsin rekisteröinnin (Geocaching Live -> Unregister Device). Sitten samalla näytöllä uudelleen rekisteröinti eli Register Device. Gepsi antaa aktivointikoodin, joka pitää mennä antamaan tällaiseen osoitteeseen: www.geocaching.com/play/garmin/register. (Gepsin rekisteröintinäyttö antaa väärän osoitteen). Nyt lataus taas toimii.
Mielenkiintoista, kiitos. Minulla tuo ei ole toiminut yli vuoteen. Kuvittelin, että ongelma olisi yhteydessä puhelimen ja GPS-laitteen (minulla GPSMap 66i) välillä. Olen itse ratkaissut ongelman tallentamalla kätköt Project-GC:ssä VirtualGPS:stä .gpx-tiedostoksi ja siirtämällä sen USB-kaapelilla GPS-laitteeseen. Pitääpä kokeilla, lähtisikö tuolla uudestaan toimimaan!
Kuva

Makeeija

Viesti Kirjoittaja Makeeija » Ke 08.10.2025 15:35

Minulla on jo hieman ikääntynyt Garmin 64st gepsi. Siirrän siihen haluamani kätköt tietsikalta siten, että avaan siellä haluamieni kätköjen kuvaukset ja painan painiketta niissä yksitellen "Lataa gpx" ja tällöin ne siirtyvät tietiskan hakemistoon "Ladatut tiedostot". Tämän jälkeen liitän usb:llä gepsini tietsikkaan ja kopion hiirellä kaikki em. kätköt kerralla sinne. Tällöin syntyy samalla reiittisuunnitelma aiotusta kätköistä. Toki käytän tätä harvoin, yleensä vain Lapin reissuilla pakkasella, jolloin tuppaa hyytymään ja gepsi kestää pakkasta paremmin ja on hieman helpompi käsitelläkin puhelin. Kokeilin nyt ennen tämän kirjoittamista ja hyvin onnistui.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Laite- ja ohjelmistoapua”