Vapaiden kätköpaikkojen tiedustelu tarkastajilta

Yleistä keskustelua kätköilystä
jomadaFIN
Viestit: 179
Liittynyt: Ma 22.04.2013 12:50
Paikkakunta: Turku

Vapaiden kätköpaikkojen tiedustelu tarkastajilta

Viesti Kirjoittaja jomadaFIN » To 27.03.2014 22:32

Moro,

olen pohtinut tällaista, että saako tarkastajilta tiedustella vapaata kätköpaikkaa tyyliin: "Olen tekemässä kätköä koordinaatteihin xxxx, onko siinä tilaa?" Välillä tulee näet ideoita sellaisista purkeista/piilotuspaikoista, joista mielummin selvittäisi ylipäätään kätkön julkaisemisen mahdollisuuden, kuin että ensin väsäisi sen erikoisen purkin tai veisi sen sinne erikoiseen paikkaan ja näin nähden turhaa vaivaa siinä tapauksessa, että lähistöllä lymyää jokin löytämätön myssepurkki. Tämä on tietysti tietyillä alueilla paljon suurempi ongelma kun taas jossain toisaalla.

Ymmärrän sen, miksi näin ei ehkä voi tehdä. Voisinhan muuten kysellä vaikka koko Tampereen "purkittamattomat" alueet läpi ja sitten brutettaa kaikki myssepurkit. Kuitenkin se, millä perustelen tämän (mahdollista) mahdollisuutta on, että tulisihan se saturaatio-ongelma esiin kuitenkin kätkön tarkastuksessa. Ja kätkön tekijän näkökulmasta olisi mukavampaa tietää mahdollinen siirtämisen tarve ennemmin kuin myöhemmin. Ainakin minun mielestäni.

Eli onko tästä olemassa jotain linjausta tai kirjoittamatonta sääntöä? Purkkeja suunnitteilla... :wink:

routaporsas
Viestit: 18
Liittynyt: Su 22.12.2013 20:04

Re: Vapaiden kätköpaikkojen tiedustelu tarkastajilta

Viesti Kirjoittaja routaporsas » To 27.03.2014 22:40

Mie vein yhden mysteerikätkön kolme kertaa maastoon ja hain takaisin, kun ei sattunut saturaatioon. Sen jälkeen aloin miettimään samaa, vaikka hyvää liikuntaahan tuossa purkin kiikuttamisessa sai. Kyllähän tuo onnistuu ja hermoja siinä säästää kun selvittelee etukäteen. Laita kätkön otsikoksi "SATURAATIOTARKISTUS" isolla ja enabloi (infoa vaikka varmuuden vuoksi vielä, että kätkö ei maastossa), niin ystävälliset tarkastajat tarkistavat ja heittävät bumerangina kätkön takaisin viimeisteltäväksi..

jomadaFIN
Viestit: 179
Liittynyt: Ma 22.04.2013 12:50
Paikkakunta: Turku

Re: Vapaiden kätköpaikkojen tiedustelu tarkastajilta

Viesti Kirjoittaja jomadaFIN » To 27.03.2014 22:55

Voiko noin tehdä? (Siis totta kai teknisesti ottaen, mutta hyvien tapojen ja sääntöjen puitteissa) Oletko itse tehnyt noin ja jos olet, minkälainen vastaus tuli? Aloitusviestissäni tarkoitin, että ottaa tarkastajaan yhteyttä sähköpostitse, mutta kai se noinkin kävisi.

routaporsas
Viestit: 18
Liittynyt: Su 22.12.2013 20:04

Re: Vapaiden kätköpaikkojen tiedustelu tarkastajilta

Viesti Kirjoittaja routaporsas » To 27.03.2014 22:58

Juu, enhän mie nyt höpöjä juttele. Itse asiassa otin yhteyttä tarkastajan sähköpostiin, kun olin ensin juntannut harmistuspäissäni mikron keskelle metsää kostoksi, kun kerran muualle ei mahdu. Tarkastaja kehotti vastauksessaan tähän toimintatapaan vastaisuudessa ja sen jälkeen olen käyttänyt sitä menetelmää muilla kätköilläni.

jomadaFIN
Viestit: 179
Liittynyt: Ma 22.04.2013 12:50
Paikkakunta: Turku

Re: Vapaiden kätköpaikkojen tiedustelu tarkastajilta

Viesti Kirjoittaja jomadaFIN » To 27.03.2014 23:05

Oukkidoukki, pitääkin sitten ruveta väsäilemään "testikuvausta" :lol: Kiitos vinkistä!

mixer89
Viestit: 94
Liittynyt: Ke 23.01.2013 18:34

Re: Vapaiden kätköpaikkojen tiedustelu tarkastajilta

Viesti Kirjoittaja mixer89 » To 27.03.2014 23:53

Vastaava toimintatapa ollut joskus mielessä ratkeamattomien mysteerien löytämiseksi, mutta kyllähän se näyttäisi vähintäänkin oudolta, että purkin paikka muuttuisi joka kerta kysellessä. Toisaalta, jos olisikin vapaa paikka, niin sitten joutuisi tekemään toisenkin uuden kätkö, jotta mysteereiden brutettamista voisi jatkaa. Tietenkin tätä voisi tehdä sopivin aikavälein (1-2 kk), mutta samassa ajassa mieluummin ratkoo ne mysteerit/multit :)

Avatar
Tampio
Viestit: 84
Liittynyt: La 07.09.2013 15:16

Re: Vapaiden kätköpaikkojen tiedustelu tarkastajilta

Viesti Kirjoittaja Tampio » Pe 28.03.2014 8:20

Sellainen valitettava ilmiö tässä järjestelmässä on, että saturaatiokysely saattaa tosiaankin spoilata myssejen yms. loppupisteitä. Esimerkkinä tilanne, jossa laitoin saturaatiotarkastuksen ja vastauksena sain: "toinen jemma liian lähellä, lähin vapaa paikka 160m pohjoisen suuntaan", kävimpä huvikseni kurkkaamassa suunnitellulta kätköpaikalta 1m etelään ja sieltähän löytyi mysteeripurkki.

Toki saturaatioeste on kätköttälle hyödyllinen tieto, mutta olisiko mahdollisuutta kertoa vapaista paikoista ilman liian tarkkoja tietoja lähijemmoista? No, eipä tästä "ongelmasta" juuri ole minulle varsinaista ongelmaa ollut :D mutta heitinpähän tällaisenkin ajatuksen ilmaan.

Avatar
IhmisAnkka
Viestit: 419
Liittynyt: Ti 24.09.2013 16:45
Paikkakunta: Tampere

Re: Vapaiden kätköpaikkojen tiedustelu tarkastajilta

Viesti Kirjoittaja IhmisAnkka » Ti 07.02.2017 23:36

routaporsas kirjoitti:Mie vein yhden mysteerikätkön kolme kertaa maastoon ja hain takaisin, kun ei sattunut saturaatioon. Sen jälkeen aloin miettimään samaa, vaikka hyvää liikuntaahan tuossa purkin kiikuttamisessa sai. Kyllähän tuo onnistuu ja hermoja siinä säästää kun selvittelee etukäteen. Laita kätkön otsikoksi "SATURAATIOTARKISTUS" isolla ja enabloi (infoa vaikka varmuuden vuoksi vielä, että kätkö ei maastossa), niin ystävälliset tarkastajat tarkistavat ja heittävät bumerangina kätkön takaisin viimeisteltäväksi..
Ei onnistu. x ei tarkastanut saturaatiota, vaan heitti bumerangina takaisin ja kehotti lukemaan julkaisuohjeet uudelleen. Ai niin, mutta puhuitkin ystävällisistä tarkastajista.
Kuva

kätkökävelijä
Viestit: 32
Liittynyt: Ke 30.09.2015 16:44

Re: Vapaiden kätköpaikkojen tiedustelu tarkastajilta

Viesti Kirjoittaja kätkökävelijä » Ke 08.02.2017 8:26

IhmisAnkka kirjoitti: Ei onnistu. Mar_mot ei tarkastanut saturaatiota, vaan heitti bumerangina takaisin ja kehotti lukemaan julkaisuohjeet uudelleen. Ai niin, mutta puhuitkin ystävällisistä tarkastajista.
Tämä on kyllä mielenkiintoista. Minulla ei ole kuin hyvää tai vieläkin parempaa sanottavaa mainitusta ja muista tarkastajista, vaikka olen koheltanut vähintäänkin oman osuuteni ja näin aiheuttanut vaivaa tarkastajille. Mielestäni tarkastajat tekevät hienoa työtä vapaaehtoisesti ja käyttävät ainutkertaista elämäänsä :) kätköilijöiden hyväksi, mikä on kyllä hatunnoston jos toisenkin arvoinen asia.

-kätkis

routaporsas
Viestit: 18
Liittynyt: Su 22.12.2013 20:04

Re: Vapaiden kätköpaikkojen tiedustelu tarkastajilta

Viesti Kirjoittaja routaporsas » Ke 08.02.2017 10:03

IhmisAnkka kirjoitti:
routaporsas kirjoitti:Mie vein yhden mysteerikätkön kolme kertaa maastoon ja hain takaisin, kun ei sattunut saturaatioon. Sen jälkeen aloin miettimään samaa, vaikka hyvää liikuntaahan tuossa purkin kiikuttamisessa sai. Kyllähän tuo onnistuu ja hermoja siinä säästää kun selvittelee etukäteen. Laita kätkön otsikoksi "SATURAATIOTARKISTUS" isolla ja enabloi (infoa vaikka varmuuden vuoksi vielä, että kätkö ei maastossa), niin ystävälliset tarkastajat tarkistavat ja heittävät bumerangina kätkön takaisin viimeisteltäväksi..
Ei onnistu. x ei tarkastanut saturaatiota, vaan heitti bumerangina takaisin ja kehotti lukemaan julkaisuohjeet uudelleen. Ai niin, mutta puhuitkin ystävällisistä tarkastajista.
Juu, enpä tajunnut kohtuutuoreena kätköilijänä kolme vuotta sitten kirjoittamaani viestiin laittaa lisänoottia, että en ota vastuuta jos käytännöt joskus muuttuvat :wink:

Nykyisinhän ei tartte omalta osalta saturaatiotarkastuksia tehdä kun kaikki lähikätköt oon jo löytänyt tai ainakin paikat on selvillä. Siinä yks hyvä, joskin työläs tapa vapaiden kätköpaikkojen selvittämiseen, ilman että joutuu tarkastajien mustalle listalle.

Zergei
Viestit: 440
Liittynyt: Su 06.12.2015 21:35

Re: Vapaiden kätköpaikkojen tiedustelu tarkastajilta

Viesti Kirjoittaja Zergei » Ke 08.02.2017 10:52

Ite olen kyllä saanut paikantarkistuspyyntöihini aina selkeän vastauksen, tarkastajasta riippumatta. Myös mainitsemaltasi tarkastajalta. Aina on myös neuvottu mihin suuntaan kannattaisi siirtää piiloa jos kätkö ei mahdu saturaatioon tai on muita esteitä (esim. merkitty suojelu- tai puolustusvoimien alueeksi).

Jos jokin tarkastajien linjaus ei avaudu niin suosittelisin laittamaan yksityisviestiä joko kätkön jonosta ottaneelle tarkastajalle itselleen tai esim. El-ahrairahille ja kysymään tarkempia ohjeita. Myös lahjonta/kiristys saattaa auttaa.

Avatar
IhmisAnkka
Viestit: 419
Liittynyt: Ti 24.09.2013 16:45
Paikkakunta: Tampere

Re: Vapaiden kätköpaikkojen tiedustelu tarkastajilta

Viesti Kirjoittaja IhmisAnkka » Ke 08.02.2017 12:28

No nyt on kaikki kunnossa ja ilman lahjontaa tai kiristystä.
Kuva

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Vapaiden kätköpaikkojen tiedustelu tarkastajilta

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ke 08.02.2017 20:00

IhmisAnkka kirjoitti:
routaporsas kirjoitti:Mie vein yhden mysteerikätkön kolme kertaa maastoon ja hain takaisin, kun ei sattunut saturaatioon. Sen jälkeen aloin miettimään samaa, vaikka hyvää liikuntaahan tuossa purkin kiikuttamisessa sai. Kyllähän tuo onnistuu ja hermoja siinä säästää kun selvittelee etukäteen. Laita kätkön otsikoksi "SATURAATIOTARKISTUS" isolla ja enabloi (infoa vaikka varmuuden vuoksi vielä, että kätkö ei maastossa), niin ystävälliset tarkastajat tarkistavat ja heittävät bumerangina kätkön takaisin viimeisteltäväksi..
Ei onnistu. x ei tarkastanut saturaatiota, vaan heitti bumerangina takaisin ja kehotti lukemaan julkaisuohjeet uudelleen. Ai niin, mutta puhuitkin ystävällisistä tarkastajista.
Sitten seuraavaksi vielä kehoitan lukemaan keskustelun säännöt uudelleen.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”