kätköntuhoaja666

Yleistä keskustelua kätköilystä
tr1976
Viestit: 12
Liittynyt: Ke 02.05.2007 22:26
Paikkakunta: Espoo

kätköntuhoaja666

Viesti Kirjoittaja tr1976 » Ke 31.12.2014 10:30

Tämmönen kaveriko kävi eilen tuhoamassa 22 kätköä Kuortaneelta? En pääse juuri nyt tarkastamaan, mutta
varmuuden vuoksi kaikki kätköni menevät premium onlyksi nyt.

http://www.geocaching.com/profile/?guid ... dd9403d348

Jos kätköt on oikeasti tuhottu, pitää miettiä jaksaako uusia vielä tehdä. Ja jos teenkin, niin koordinaatit
ja vihjeet pitää laittaa ylimääräisen autentikaatiomekanismin taakse missä joutuu paljastamaan oikean
henkilöllisyytensä. Hankalaa, mutta tämä oli varmaan odotettavissa.

rittak
Viestit: 37
Liittynyt: Ti 27.09.2011 17:05

Re: kätköntuhoaja666

Viesti Kirjoittaja rittak » Ke 31.12.2014 15:59

Jotenkin minusta tuntuu, että tuo pelkkä premium- kätköjen tekeminen ei ole oikein niin kauan kuin on olemassa tuo ilmainen kirjautumismahdollisuus.
Itse olen kyllä premium-jäsen joten se ei ole minulta pois...

Tassuset
Viestit: 50
Liittynyt: Ti 10.09.2013 13:44

Re: kätköntuhoaja666

Viesti Kirjoittaja Tassuset » Ke 31.12.2014 16:29

Ei taida premiumit auttaa, jos tuo on todellista. Osa kätköistä näyttää olevan premiumeja noista tuhoutuneista. Pääsisikö joku asianosainen tarkistamaan, mitä siellä on tehty?

lurjukset
Viestit: 9
Liittynyt: La 10.11.2012 0:56

Re: kätköntuhoaja666

Viesti Kirjoittaja lurjukset » Ke 31.12.2014 16:57

mulla ois menoa alavudelle huomenna voin piipahtamassa muutamalla vaikka oon suurimman osan löytäny toivottavasti ois jokin vitsi

lempijorppe
Viestit: 5
Liittynyt: Ma 09.06.2014 22:22

Re: kätköntuhoaja666

Viesti Kirjoittaja lempijorppe » Ke 31.12.2014 17:02

Yksi kätköilijä oli käynyt tarkistamassa oman kätkönsä. Kätkö oli vain piilotettu paremmin, eikä kätköntuhoajan lokkausta ollut lokissa. Eli, olisiko vain "virtuaalikätköilijä"

hirveähenri
Viestit: 107
Liittynyt: To 05.09.2013 18:19

Re: kätköntuhoaja666

Viesti Kirjoittaja hirveähenri » Ke 31.12.2014 17:08

Ainut asia mitä kätköttäjä voi helposti tehdä näitä varten on rastittaa se prerium only kohta, suosittelen.

Vingeri
Viestit: 661
Liittynyt: Ti 04.01.2011 22:47
Paikkakunta: Joensuu

Re: kätköntuhoaja666

Viesti Kirjoittaja Vingeri » Ke 31.12.2014 17:12

Kannattaa käydä tarkistamassa nämä kätköt ennenkuin alkaa rajuimpiin "toimenpiteisiin". Voi olla että tuo oli vain uhittelua/pelleilyä eikä kätköille ole välttämättä tehty mitään.

Defe
Viestit: 53
Liittynyt: Ma 09.04.2012 20:05

Re: kätköntuhoaja666

Viesti Kirjoittaja Defe » Ke 31.12.2014 17:18

rittak kirjoitti:Jotenkin minusta tuntuu, että tuo pelkkä premium- kätköjen tekeminen ei ole oikein niin kauan kuin on olemassa tuo ilmainen kirjautumismahdollisuus.
Itse olen kyllä premium-jäsen joten se ei ole minulta pois...
Ja niin kauan kuin on olemassa tuo ilmainen kirjautumismahdollisuus, voivat ne jotka tosissaan omistautuvat tuolle kätköjen tuhoamiselle tehdä käyttäjän ja käydä vaikka puhelimen kanssa etsimässä kätköjä ja tuhota niitä. Täällä Kouvolassa meni erään geokolleegan KAIKKI kätköt premiumeiksi heti kun 4 niistä oli jästitty ilmeisesti yhdellä kertaa. Itse uskon että enemmistö kätköjä varta vasten tuhoavista on nuoria about 12-15 vuotiaita pentuja jotka haluavat leikkiä kovaa kaveria :D

Premium-kätköt säilyvät paikallaan paljon varmemmin, vaikka ne jakavatkin tunteita puolin ja toisin. Itselläni on pari premiumia jotka ovat olleet kyllä niin huoltovapaita että voi unelma :D kun tänä keväänä yhden kätköni jossa oli erikoisempi viritys vaihdoin premiksi, ei tarvinut koko kesänä käydä huoltamassa, viime kesänä sain käydä muistaakseni 2-3 kertaa laittamassa kätkön kuntoon.

Sitten tähän tapaukseen, kysynpä vaan että kuka on niin hölmö että loggaa kätkön "Kt=kätkö tuhottu". Ehkä enemmän huomion hakemista ja varmaankin virtuaalikätköilijä joka tekee vaan kiusaa. Ainahan se kohauttaa kun tälläinen tapaus on, mutta jos kätköjä on tuhottu ja tämän painaa "villasella" eli ei mitenkään välitä vaan vie uuden purkin samaan paikkaan, niin varmana kyllästyy tai sitten voidaan puhua sellaisesta kaverista jolla ei oikeasti ole mitään muuta elämässään kuin tuhota toisten kätköjä. Jo ajatuksenakin kätköjen tuhoamiselle omistautuminen on naurettavaa, varmasti olis isi ja äitikin ylpeitä :D

hirveähenri
Viestit: 107
Liittynyt: To 05.09.2013 18:19

Re: kätköntuhoaja666

Viesti Kirjoittaja hirveähenri » Ke 31.12.2014 18:24

Defe tyhjensi pöydän hyvin. Omat kätköt olisivat ihan kaikkien haettavissa, ilman näitä lieve ilmiöitä. Täytyy sanoa tähän heti että olen kyllä säästynyt tuhoamisilta tms. Mutta en halua osaltani olla mahdollistamassa ilmaisen (lue) kaikkien saatavilla olevan datan jakamiseen. Niin se vain ihminen on rakennettu, että jokavaiheessa ne käytöstavat ja käyttäytyminen kaikkien hyväksi ei vaan toimi.
Hyvää kätköily vuotta 2015 ihan kaikille, myös ei preriumeille :D

routaporsas
Viestit: 18
Liittynyt: Su 22.12.2013 20:04

Re: kätköntuhoaja666

Viesti Kirjoittaja routaporsas » Ke 31.12.2014 20:02

Tehkää mysteereitä :wink: se nimittäin vaatii vandaalilta jo aikamoista omistautumista jos ekaksi ratkoo mystin ennenkuin käy tuhoamassa purkin. Ja ehkä vähän älykkyyttäkin, en tiedä, ja jotenkin on sellanen kutina että tuhoamisvimma ja suunnaton fiksuus ei kulje samassa tomumajassa. Noh huumori sikseen, ikäviä lieveilmiöitä nämä ja ainakin oma asennoituminen PO-kätköihin on harrastuksen edetessä löystynyt; jos joskus hulluttelen ja julkaisen vaikka tradin niin se tulee olemaan mitä todennäköisimmin Premium Only.

hirveähenri
Viestit: 107
Liittynyt: To 05.09.2013 18:19

Re: kätköntuhoaja666

Viesti Kirjoittaja hirveähenri » Ke 31.12.2014 20:25

Mutta mutta... joidenkin sabotaarien vuoksi kartat on täynnä sinisiä kysymysmerkkejä? Sopii hyvin minulle, kunhan minunlaisenikin idiootti selvittää koordinaatit puolessa tunnissa! Puhelimella :(

routaporsas
Viestit: 18
Liittynyt: Su 22.12.2013 20:04

Re: kätköntuhoaja666

Viesti Kirjoittaja routaporsas » Ke 31.12.2014 20:34

hirveähenri kirjoitti:Mutta mutta... joidenkin sabotaarien vuoksi kartat on täynnä sinisiä kysymysmerkkejä? Sopii hyvin minulle, kunhan minunlaisenikin idiootti selvittää koordinaatit puolessa tunnissa! Puhelimella :(
No miehän sanoin et huumorilla :) Ja oon kuullut, että kyllä jotkut onkii niiden mysteerienkin naatit puhelimella ihan parissa sekunnissa, hankalimpienkin. Hyvää uutta vuotta ja jästimättömiä kätköjä toivottaen routaporsas!

Heluna.
Viestit: 11
Liittynyt: Ke 26.11.2014 8:31

Re: kätköntuhoaja666

Viesti Kirjoittaja Heluna. » Ke 31.12.2014 20:46

Tämä kätköntuhoaja oli ensimmäisenä logannut minun ainokaisen kätköni. Tänään kävin tarkistamassa, ja kätkö löytyi alkuperäisessä kunnossaan, vaikkei ihan alkuperäisestä paikastaan. Kyseisen henkilön nimmaria ei logivihkossa ollut, eikä paikalla oltu jäljistä päätellen hetkeen edes käyty. Eli siellä kaikki hyvin, toivottavasti muuallakin!

Tylsää kyllä tuollainen, säikäytti kun iltamyöhällä tuollainen loggaus tuli sähköpostiin eikä heti päässyt tarkastamaan.

hirveähenri
Viestit: 107
Liittynyt: To 05.09.2013 18:19

Re: kätköntuhoaja666

Viesti Kirjoittaja hirveähenri » Ke 31.12.2014 20:47

Huumorilla itsekkin suhtaudun näihin "tuhoajiin" :D siihen en kuitenkaan huumoria yhdistä että alettaisiin muuttamaan omia toimintatapoja yksittäisten tapauksien vuoksi. Jokainen, joka suunnittelee jonkun kätkön tuhoamista voi miettiä päässänsä, mitä konkreettista hyötyä se tuo sinulle? Tuunatkaa vaikka mopoja, tai jotain, mutta jättäkää ne kätköt rauhaan!! 8)
Nyt en ole kovin hirveä mutta, rakastakaa toisianne jne...!

vkkvl
Viestit: 32
Liittynyt: Ti 07.10.2014 13:04

Re: kätköntuhoaja666

Viesti Kirjoittaja vkkvl » Ke 31.12.2014 20:58

Defen mainitsema tradikätkönsä premeiksi muuttanut ilmoittautuu. Harmittaa kyllä kun ilmaisesta harrastamisesta pitää tehdä ainakin jonkin verran maksavaa jästimisien takia, mutta mikään ei ole niin turhauttavaa kuin uusia jästittyä kätköä (paitsi korkeintaan se jos haluamaansa kätkönpaikkaan ei keksi mitään edes kohtuullisen järkevää vaihtoehtoista purkin paikkaa).

Sitä en käy sen enempää arvailemaan onko purkkini lähtenyt jonkun toisen kätköilijän matkaan vai muuten vain jästitty, mutta jos premeiksi muuttamalla jästimisten määrä edes hieman vähenee niin olkoot kaupunkitradini toistaiseksi premejä. Ehkäpä niistä osa sitten taas jossain vaiheessa muuttuu kaikille avoimiksi.

vkkvl
Viestit: 32
Liittynyt: Ti 07.10.2014 13:04

Re: kätköntuhoaja666

Viesti Kirjoittaja vkkvl » Ke 31.12.2014 21:01

Heluna. kirjoitti:Tämä kätköntuhoaja oli ensimmäisenä logannut minun ainokaisen kätköni. Tänään kävin tarkistamassa, ja kätkö löytyi alkuperäisessä kunnossaan, vaikkei ihan alkuperäisestä paikastaan. Kyseisen henkilön nimmaria ei logivihkossa ollut, eikä paikalla oltu jäljistä päätellen hetkeen edes käyty. Eli siellä kaikki hyvin, toivottavasti muuallakin!

Tylsää kyllä tuollainen, säikäytti kun iltamyöhällä tuollainen loggaus tuli sähköpostiin eikä heti päässyt tarkastamaan.
Jos kätkösi on vielä kyseisen nickin loggaama niin kannattaa poistaa loggaus pikimmiten ja ehkäpä mainita asiasta notella, jotta mahdolliset purkin etsijät tietävät kaiken olevan ok.

Avatar
AlaPuhot
Viestit: 51
Liittynyt: Pe 08.11.2013 20:14

Re: kätköntuhoaja666

Viesti Kirjoittaja AlaPuhot » To 01.01.2015 0:42

Tässä tapauksessa minua kiinnostaa se asia, että miten ko. nimimerkki on logannut nuo po-kätköt? Nyt nimimerkin profiilissa näkyy jäsenyyskohdassa vain "Locked Member", tarkoittaako se, että on tosiaan vain "Member" joka nyt lukittu. Miten on mahdollista, että "member" olisi lokannut melkein puolet kaikista löydöistään po-kätköjä? Onko jossain puhelinsoftassa tms. joku porsaanreikä, joka mahdollistaa tämän?

Unipipot
Viestit: 9
Liittynyt: Pe 26.12.2014 10:32

Re: kätköntuhoaja666

Viesti Kirjoittaja Unipipot » To 01.01.2015 1:00

Kyseiset PO -kätköt kuuluvat nimimerkille tr1976, joka ensimmäisessä viestissä kertoi vaihtavansa omat kätkönsä PO -kätköiksi. Eli olettaisin, että loggaushetkellä olivat aivan "tavallisia" kätköjä. Onneksi näyttää siltä, että kätköt ovat kuitenkin vielä kunnossa. Olisihan sekin saavutus aloittelijalta löytää 20 kätköä päivässä ja tuhota ne. Ei toki mahdotonta.

NH82
Viestit: 104
Liittynyt: Su 29.09.2013 21:15

Re: kätköntuhoaja666

Viesti Kirjoittaja NH82 » To 01.01.2015 1:40

hirveähenri kirjoitti:Ainut asia mitä kätköttäjä voi helposti tehdä näitä varten on rastittaa se prerium only kohta, suosittelen.
Terrainiin vähän haastetta, niin jästiminen vaikeutuu. Harva viitsii tikkaita tai muita kiipeilyvarusteita raahata paikalle pelkästään jästiäkseen kätkön.
Kuva

Avatar
laulujoutsen
Viestit: 74
Liittynyt: Pe 11.10.2013 19:23
Paikkakunta: Helsinki

Re: kätköntuhoaja666

Viesti Kirjoittaja laulujoutsen » To 01.01.2015 9:36

No olisi kyllä aika kurjaa jos useimmille kätköille tarttisi tikkaat mukaan, kun kaikki eivät kaahaa kätköille autolla. Toivottavasti tuo on virtuaalikätköilijä tällä kertaa eikä oikeasti edes viitsi etsiä kätköjä :o .

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”