Geocache.fi Mobiili

Ylläpidon tiedoituksia ja höpötystä sivustoa koskien

Onko sinulla tarvetta geocache.fi:n mobiiliosuudelle

Kyllä, vähintään kerran päivässä
6
8%
Kyllä, muutaman kerran viikossa
24
32%
Kyllä, ehkä kerran viikossa
21
28%
Kyllä, ehkä kerran kuussa
6
8%
Kyllä mutta harvemmin
5
7%
Ei, minulla ei ole tarvetta
12
16%
 
Ääniä yhteensä: 74

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Geocache.fi Mobiili

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Su 10.08.2008 0:19

Geocache.fi:n mobiiliosuuden versio 0.00001 Beta parilla palvelulla on osoitteessa http://www.geocache.fi/mobiili/

Tämä osuus pohjautuu osittain wap.geocache.fi -osuuteen mutta on varsinainen Internet -toteutus. Kirjautuminen / istunto perustuu normaaliin geocache.fi -osuuteen ja tästä johtuen Muista minut -ominaisuuskin lienee "periytyvä" eli jos sen asettaa päälle mobiilipuolella se on päällä myös normaalipuolella jne. (en ole varma, näin olettaisin...)

Materiaalit mobiiilipuolella tarjotaan saman periaatteen mukaisesti kuin normaalisivustolla. Osuus on pyritty tekemään erittäin kevyeksi ja datansiirto vähäiseksi.

Tämä uusi osuus on tämmöistä puuhastelua; äänestys antaa suuntaviivoja siihen kuinka paljon prosentuaalisesti minun kannattaa panostaa käytössä olevista aikavaroista... voi kuinka hienosti muotoiltu :P

Kertokaa myös, oi käyttäjät, jos tälle on teille tarvetta, mitä muuta osuuteen tarvitaan eli mitä palveluita katsotte mobiilisti haluavanne (myös hieman tärkeyttä eli "ehdottomasti tarvitsin tätä, tälle voisi olla joskus käyttöä, tämä ei ole välttämätön mutta ehkä hauska lisä jne")

Muistutan että tämä on tosiaan varhainen beta-versio joten bugien määrä voi olla mahdoton ja kaiken maailman ongelmat mahdollisia, hitautta jne. mutta kertokaa myös näistä ongelmista
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
stebu
Viestit: 612
Liittynyt: Pe 02.11.2007 0:25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Geocache.fi Mobiili

Viesti Kirjoittaja stebu » Su 10.08.2008 0:55

Kyllä tämä mobiili (wap) palvelu on tarpeellinen ainakin niille käyttäjille, jotka eivät voi (työkännyissään) käyttää 10€/kk datasiirtopakettia. On hienoa että noin 20 kilon siirrolla saa haetua kätköstä oleelliset tiedot! En ole pariin päivään käyttänyt plvelua, toivottavasti non-premium-member edelleen saa esim tarkat koordsit, attribuutit ynnä hintsit!? Or else ... :twisted:
-stebu

Avatar
Mukkelus
Viestit: 377
Liittynyt: Su 22.06.2008 15:37

Re: Geocache.fi Mobiili

Viesti Kirjoittaja Mukkelus » Su 10.08.2008 8:43

haksu10 kirjoitti:Kertokaa myös, oi käyttäjät, jos tälle on teille tarvetta, mitä muuta osuuteen tarvitaan eli mitä palveluita katsotte mobiilisti haluavanne (myös hieman tärkeyttä eli "ehdottomasti tarvitsin tätä, tälle voisi olla joskus käyttöä, tämä ei ole välttämätön mutta ehkä hauska lisä jne")
Testailin tätä tänään, ja mietin että mihin sitä voisin käyttää.

Yksi joka näytti tosi hyvältä, minun näkövinkkelistäni, oli kätkön attribuuttien tarkastaminen tämän palvelun avulla, TGN kun ei niitä näytä. Samalla tulee sopivasti näkösälle ne 5 viimeistä logia ilman että tarvitsee vaihtaa välillä TGN:n puolelle. Tätä palvelua tulen varmasti käyttämään, ainakin tilanteissa joissa ei meinaa purkki löytyä! Eli "ehdottomasti tarvitsin tätä". :D :D

Toinen selvä käyttötarkoitus minulle on ajantasaisen puhelinluettelon haku.
Kiitokset, tämä tulee heti käyttöön.

ps.
Jos mahdollista olisi määrittelisin tämän palvelun, vaikka jollain parametrilla, omassa luurissa käyttämään pelkästään GC.fi palveluja.

Edit: TNG -> TGN
Viimeksi muokannut Mukkelus, Su 10.08.2008 13:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

petval
Viestit: 9
Liittynyt: Ke 01.08.2007 11:11

Re: Geocache.fi Mobiili

Viesti Kirjoittaja petval » Su 10.08.2008 8:56

Tämä oli hyvä, jopa niin hyvä että meni E90 selaimen aloitussivu saman tien vaihtoon (vanha: www.geocaching.com/seek).

Kiitos Haksu jatkuvasta parannustyöstä jota teet sivuston eteen ja helpotat paperittoman kätköilyn sujuvuutta maastossa entisestään!

Avatar
Mukkelus
Viestit: 377
Liittynyt: Su 22.06.2008 15:37

Re: Geocache.fi Mobiili

Viesti Kirjoittaja Mukkelus » Su 10.08.2008 9:33

Piti vielä sanomani, että onhan se hienoa että samalla kun katsoo noita attribuutteja näkee sattuuko kätkössä olemaan vaikka "reissaajia". 8)

Avatar
Jaroma
Viestit: 30
Liittynyt: Ma 05.03.2007 17:01
Paikkakunta: Turku

Re: Geocache.fi Mobiili

Viesti Kirjoittaja Jaroma » Su 10.08.2008 11:54

Täällä meni kanssa etusivu vaihtoon. Tämä tuntu todella hyvälle. Kiitoksia Haksu

Avatar
Tonny0909
Viestit: 884
Liittynyt: Ti 10.06.2008 11:53
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Geocache.fi Mobiili

Viesti Kirjoittaja Tonny0909 » Su 10.08.2008 12:02

Jep. Kokeilin tuota ja minulle ainoa käyttökelponen asia on puhelinluettelo-ominaisuus. N95+GNT antaa minulle kaikki muut tarvittavat tiedot.
Onko nimesi jo tuolla? -> http://www.koti.phnet.fi/tonny/

Avatar
Mukkelus
Viestit: 377
Liittynyt: Su 22.06.2008 15:37

Re: Geocache.fi Mobiili

Viesti Kirjoittaja Mukkelus » Su 10.08.2008 12:40

Tonny0909 kirjoitti:Jep. Kokeilin tuota ja minulle ainoa käyttökelponen asia on puhelinluettelo-ominaisuus. N95+GNT antaa minulle kaikki muut tarvittavat tiedot.
Oletko löytänyt N95+TGN -parista jotenkin kätkön attribuutien näytön? Kiinnostaa kovasti!
Edit: TNG -> TGN
Viimeksi muokannut Mukkelus, Su 10.08.2008 12:59. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
Haaskalintu
Viestit: 950
Liittynyt: Pe 26.01.2007 15:06
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Geocache.fi Mobiili

Viesti Kirjoittaja Haaskalintu » Su 10.08.2008 12:54

aivan loistava lisäapuväline! :D

Toimii todistetusti ainakin Nokian E90 ja N78 -puhelimissa. Täydentää upeasti attribuuttinäytöllä juuri tuota TGN-sovelluksen puutteita. Jos jotain vielä voisi toivoa olisi se, että GC-koodikin näkyisi kätkökuvauksessa kun on klikannut linkkiä geocache.fi .Tällöin GC-koodin voisi suoraan syöttää Trimble Geocache Navigatoriin, jonka hakutoiminnot ovat huomattavasti heikommat.
Onko muuten nimesi jo täällä?

Avatar
Mukkelus
Viestit: 377
Liittynyt: Su 22.06.2008 15:37

Re: Geocache.fi Mobiili

Viesti Kirjoittaja Mukkelus » Su 10.08.2008 13:09

Haaskalintu kirjoitti:Jos jotain vielä voisi toivoa olisi se, että GC-koodikin näkyisi kätkökuvauksessa kun on klikannut linkkiä geocache.fi .Tällöin GC-koodin voisi suoraan syöttää Trimble Geocache Navigatoriin ..
Tämä olisi tosiaan hyvä ominaisuus. Tästä putkahti mieleen että olisi hienoa myös jos GC-koodi olisi osana niissä otsikoissa jotka tulevat näytölle kun hakee kätköjä esiin hakusanalla tai sen osalla.

TeamAhma
Viestit: 8
Liittynyt: Ma 25.06.2007 16:22
Paikkakunta: Pori

Re: Geocache.fi Mobiili

Viesti Kirjoittaja TeamAhma » Su 10.08.2008 15:26

Olen ennen käyttänyt tätä http://www.rtr.ca/geo/, mutta taidan vaihtaa tähän kotimaiseen versioon....

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Geocache.fi Mobiili

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Su 10.08.2008 15:58

No niin,

nyt jo listauksiin GC-koodi ilmaantui.


Koska mobiiliosuudelle näyttää olevan tarvetta oli vuorossa suurempi päivitys, eli koko sivuston istuntojärjestelmän uudistaminen tukemaan järkevämmin mobiiliosuutta.

Nyt mobiiliosuus ja itse sivusto on eriytetty siten, että molempiin kirjaudutaan erikseen ja "Muista minut" -ominaisuus sekä "Kirjaudu ulos" ("Logout") ovat erillisiä sivuston ja mobiiliosuuden välillä. Niinpä nyt voi valita "Muista minut" -ominaisuuden päälle vain haluamallaan puolella samoin kuin kirjautua ulos toisesta osuudesta ilman että samalla lentää ulos toiselta puolelta.

Muutos oli sisäisesti (koodillisesti) hyvin laaja joten mahdollista on että jossain tietyssä toimintakuviossa voikin löytyä virhe. Olen tosin tässä pitkään kirjautunut "Muista minut"-ominaisuus päällä se ei, ja loggautunut ulos, molempia osuuksia satunnaisesti käytellen mutta silti... joten jos ongelmia esiintyy niin viestiä tulemaan.


Tein myös helpomman mahdollisuuden kirjautua sisään antaen omat tietonsa linkissä; koska salasana on selväkielisenä niin tätä voi käyttää vain jos ei hukkaa laitteitaan ;)

Linkki on muotoa: http://www.geocache.fi/mobiili/?m=0&u=n ... p=salasana
Jossa
m = "Muista minut" -ominaisuus (0=>pois päältä; 1=>päällä)
u = Oma nimimerkki
p = Oma salasana


Niin, stebu:n kommenttiin liittyen täytyy todeta että ei, lisenssisopimus ei salli tarjota muille kuin premiumeille koordinaatteja, vihjeitä tms. Asia toki harmittaa minua(kin), niin mielelläni tarjoaisin kaikille kaiken. Valitettavasti vaan sitä kuuluisaa ilmaista lounasta ei ole (vaikkakin tukimaksujen jakautumisessa premiumien ja ei-premiumien välillä huomaakin että ilmaiset lounaat ovat suosittuja :twisted:

Mutta moni syy, kuten sivuston jatkuvuuden turvaantuminen, hieman vähentynyt stressi ja mahdollisuus tarjota palveluita piilottelematta jo puolsivat siirtymistä viralliseen yhteistyöhon.

Minun täydellisessä maailmassani kaikki käyttäjät ovat Premiumeita ja käsi kädessä laulamme kuinka hauskat palvelut meillä onkaan, ja voin tarjota aivan kaikille yhä vaan parempia palveluita. Valitettavasti täydellistä maailmaa ei ole, kaikilla ei ole varaa taikka halua hankkia Premiumia :(
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
Haaskalintu
Viestit: 950
Liittynyt: Pe 26.01.2007 15:06
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Geocache.fi Mobiili

Viesti Kirjoittaja Haaskalintu » Su 10.08.2008 17:06

nopeaa toimintaa! Kätkön tyypin (tradi, multi, mystery...jne) jos vielä saisi näkyville niin sitten ainakin minun mielestäni on kaikki tarvittava tieto (paitsi jotkut mysteryt missä on kuvia, linkkejä, pelejä tms mutta ne onkin asia erikseen)
Onko muuten nimesi jo täällä?

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Geocache.fi Mobiili

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Su 10.08.2008 17:42

Haaskalintu kirjoitti:nopeaa toimintaa! Kätkön tyypin (tradi, multi, mystery...jne) jos vielä saisi näkyville niin sitten ainakin minun mielestäni on kaikki tarvittava tieto (paitsi jotkut mysteryt missä on kuvia, linkkejä, pelejä tms mutta ne onkin asia erikseen)
Kas, mitenkähän olenkin onnistunut unohtamaan tämänkin oleellisen asian... nyt lisätty :)

Samalla vähän lisäilin waypoint-koodia jonnekin, listauksen wp:n pistin linkiksi gc.comiin (jos joskus sieltä täytyy vilkuilla) jne.

Mobiilipuolelle tuli tänään myös kevyen version lokiseuranta mukaan.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
Noyboy
Viestit: 368
Liittynyt: Su 11.05.2008 21:42
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Geocache.fi Mobiili

Viesti Kirjoittaja Noyboy » Su 10.08.2008 20:07

Nerokas lisä! Eräänkin kerran olen atribuutteja kaivannut. Viimeksi tällä viikolla hyvinkää 0km:n kohdalla. Kuvauksessa lukee: katso tarkkaan atribuutit.... Niinpä, no nyt katson ja helposti! Ja hyvänä lisänä on tuo TB-loki myös. Kiitos!
-Noyboy-
serial cacher

Avatar
Murre&Mirre
Viestit: 152
Liittynyt: Su 18.02.2007 12:36
Paikkakunta: Espoo

Re: Geocache.fi Mobiili

Viesti Kirjoittaja Murre&Mirre » Su 10.08.2008 20:59

Oliko tarkoitus lisätä toiminnallisuus kätkön/matkalaisen loggaamiseen vai iskikö taas puusilmäolotila? Attribuutit ja pitkä logilistaus ovat hyviä, mutta ilman loggausmahdollisuutta jäänee pienelle käytölle verrattuna wap.geocaching.comiin..

Avatar
Tonny0909
Viestit: 884
Liittynyt: Ti 10.06.2008 11:53
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Geocache.fi Mobiili

Viesti Kirjoittaja Tonny0909 » Su 10.08.2008 21:34

Mukkelus kirjoitti:
Tonny0909 kirjoitti:Jep. Kokeilin tuota ja minulle ainoa käyttökelponen asia on puhelinluettelo-ominaisuus. N95+GNT antaa minulle kaikki muut tarvittavat tiedot.
Oletko löytänyt N95+TGN -parista jotenkin kätkön attribuutien näytön? Kiinnostaa kovasti!
Edit: TNG -> TGN
En ole löytänyt enkä ole etsinytkään koska en katso juuri koskaan kätkön atribuutteja. Kirjoitin että saan kaikki tarvittavat tiedot.
Onko nimesi jo tuolla? -> http://www.koti.phnet.fi/tonny/

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Geocache.fi Mobiili

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Su 10.08.2008 22:20

Murre&Mirre kirjoitti:Oliko tarkoitus lisätä toiminnallisuus kätkön/matkalaisen loggaamiseen vai iskikö taas puusilmäolotila? Attribuutit ja pitkä logilistaus ovat hyviä, mutta ilman loggausmahdollisuutta jäänee pienelle käytölle verrattuna wap.geocaching.comiin..
Ainakin toistaiseksi loggaaminen täytyy tehdä muualla koska en valitettavasti saa tungettua gc.comin suuntaan loggauksia :P
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Geocache.fi Mobiili

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Su 10.08.2008 22:22

Mobiilipuolelle on nyt lisätty "Reissaajatarkastaja" joka parhaansa mukaan yrittää kertoa tietoa reissaajasta annetun tracking- tai referencekoodin perusteella.

PS: tämäkin beta -versio toki jne...
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
MooseM
Viestit: 215
Liittynyt: To 21.12.2006 17:15
Paikkakunta: Hattula,Kanta-Häme

Re: Geocache.fi Mobiili

Viesti Kirjoittaja MooseM » Su 10.08.2008 22:36

Kiitos Haksu,tuo oli kaivattu ominaisuus mobiilipuolelle.Vielä kun sinne saisi lokkausmahdollisuuden kolikoiden siirtoineen,niinkuin murre&mirre mainitsi,niin se olisi jo melkein täydellinen.Kyllä nuo nykyisetkin ominaisuudet toisaalta riittävät,joten laita toiveemme listan hännille.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ylläpidon tiedotteet”