Uusi ohjeistus reittipisteiden merkinnästä

Suomen geokätkötarkastajien ohjeita, tiedotteita ja muita paimenkirjeitä
Avatar
ansu75
Viestit: 241
Liittynyt: Ma 22.08.2011 21:43
Paikkakunta: Vihti

Re: Uusi ohjeistus reittipisteiden merkinnästä

Viesti Kirjoittaja ansu75 » Ti 04.03.2014 20:32

Nopeasti tehty, kahden mysteerin boguspisteet ja yhden multin aloituspiste lisätty :) Onneksi en oo ehtinyt enempää näitä väsäilemään, tosin eilen opiskelin wherigon tekoa, jos joskus sellaisenkin vääntäisi :)
~Don't worry, be happy!~

finder313
Viestit: 79
Liittynyt: Pe 24.02.2012 18:38
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Uusi ohjeistus reittipisteiden merkinnästä

Viesti Kirjoittaja finder313 » Ti 04.03.2014 21:15

Tiedä sitten, että tuleeko paha kymysys, mutta kysynpä silti kun on nytten aiheellinen.

Mites wherikokätkön suhteen? Itselläni on wherigo, mikä kierrättää tietyn lenkin. Olen laittanut pinta-alaa välipisteille, ettei tule ongelmia laitteiden kanssa. Mites niistä otetaan välipiste, vai pitääkö ne jättää? Eli siis ei ole tarkkoja koordinaatteja kuin loppupurkille, minkä sijainnin olen laittanut jo.

terv. finder313

cossu2
Viestit: 206
Liittynyt: To 23.08.2012 21:47

Re: Uusi ohjeistus reittipisteiden merkinnästä

Viesti Kirjoittaja cossu2 » Ti 04.03.2014 21:35

Itse ymmärsin siten, että wherigoon laitetaan myös tuo aloitus "bogukseksi" ei muuta.
Näin ainakin tein :D
Kuva

Polku-
Viestit: 146
Liittynyt: Ti 12.04.2011 22:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Uusi ohjeistus reittipisteiden merkinnästä

Viesti Kirjoittaja Polku- » Ke 05.03.2014 8:56

Fisherman77 kirjoitti:Ja olkaahan tarkkoina, kun editoitte vanhoja pisteitä tai lisäätte vanhoihin uusia reittipisteitä. Tuo reittipisteiden piilottaminen tuppaa unohtua herkästi ja vaikka editoisit vanhaa jo piilossa ollutta pistettä, niin kone tarjoaa sitä kaikille näkyväksi automaattisesti.
Eli nyt vaan tiuhaan kahlaamaan kaikkia mystejä läpi, jos johonkin olisi vahingossa jäänyt loppunaatit näkyviin ;)
Ei geo-Polku tää vie mihinkään...

Avatar
Pek47ka
Viestit: 363
Liittynyt: Su 06.04.2008 18:34
Paikkakunta: Nummela (maalaiskunnan sivukylä)

Re: Uusi ohjeistus reittipisteiden merkinnästä

Viesti Kirjoittaja Pek47ka » Ke 05.03.2014 21:51

Nyt se urakka on sitten tehty eli yksi multi ja 73 mystiä. Niin kukas nämä sitten tarkastaa? Vai noudatetaanko kuten ennenmuinoin asennuksissa, että sähkö tarkastaa. Nyt sitten vain uusien mystien rakentelua jatkamaan. 8)

arnevala
Viestit: 257
Liittynyt: To 13.09.2012 17:24

Re: Uusi ohjeistus reittipisteiden merkinnästä

Viesti Kirjoittaja arnevala » Ma 10.03.2014 22:05

arnevala kirjoitti:Trailhead kelvannee myös pisteelle, mistä olisi tarkoitus lähteä liikkeelle, mutta missä ei ole mitään vietynä?
Itse itselleni vastaten: ei kelpaa!

Avatar
stebu
Viestit: 612
Liittynyt: Pe 02.11.2007 0:25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi ohjeistus reittipisteiden merkinnästä

Viesti Kirjoittaja stebu » Ma 10.03.2014 22:47

arnevala kirjoitti:
arnevala kirjoitti:Trailhead kelvannee myös pisteelle, mistä olisi tarkoitus lähteä liikkeelle, mutta missä ei ole mitään vietynä?
Itse itselleni vastaten: ei kelpaa!
Jos on vain polun pää, pitäähän sen kelvata! Mutta jos siellä on "question to answer" niin sitten ei kai.

Hieman ihmettelen, kun tuollla GC.comin foorumeilla ei tästä ole ollut mitään pärinää. Ettei vaan taas lainkuuliaiset suomalaiset olisi liian kilttejä ja liian etukenossa???
-stebu

TeemuH
Viestit: 432
Liittynyt: To 10.07.2008 14:45
Paikkakunta: Lahti

Re: Uusi ohjeistus reittipisteiden merkinnästä

Viesti Kirjoittaja TeemuH » Ti 11.03.2014 0:12

Muuallahan tämä tehdään niin että, vain uusissa kätköissä pitää olla tämän säännön mukaiset merkinnät. ;)

markokh
Viestit: 155
Liittynyt: Pe 05.06.2009 20:24

Re: Uusi ohjeistus reittipisteiden merkinnästä

Viesti Kirjoittaja markokh » Pe 14.03.2014 9:04

Jäiköhän mulla joku tekstin pätkä lukamatta mutta en löytänyt selvää vastausta siihen että pitääkö jo olemassa oleviin mysteihin ja multeihin alkaa nämä muutokset väsäämään, siis onko aivan pakko??
Jos on pakko tehdä muutokset niin kuka haluaa noi mun muutaman muuttaa tai adoptoida?

finnranger
Viestit: 621
Liittynyt: Ke 30.07.2008 14:43

Re: Uusi ohjeistus reittipisteiden merkinnästä

Viesti Kirjoittaja finnranger » Pe 14.03.2014 10:22

markokh kirjoitti:Jäiköhän mulla joku tekstin pätkä lukamatta mutta en löytänyt selvää vastausta siihen että pitääkö jo olemassa oleviin mysteihin ja multeihin alkaa nämä muutokset väsäämään, siis onko aivan pakko??
Jos on pakko tehdä muutokset niin kuka haluaa noi mun muutaman muuttaa tai adoptoida?
Avausviestistä:
Reittipisteiden lisääminen kaikille vanhoille kätköille on valtava urakka ja se tulee työllistämään piilottajia sekä tarkastajia pitkään. Lisääthän reittipisteet omille kätköillesi jo tänään. Kerro muutoksesta myös kätköileville ystävillesi!

T!N!T
Viestit: 129
Liittynyt: Ma 01.06.2009 12:44

Re: Uusi ohjeistus reittipisteiden merkinnästä

Viesti Kirjoittaja T!N!T » Pe 14.03.2014 11:25

markokh kirjoitti:Jäiköhän mulla joku tekstin pätkä lukamatta mutta en löytänyt selvää vastausta siihen että pitääkö jo olemassa oleviin mysteihin ja multeihin alkaa nämä muutokset väsäämään, siis onko aivan pakko??
Jos on pakko tehdä muutokset niin kuka haluaa noi mun muutaman muuttaa tai adoptoida?
Ei kukaan tule sun kätköjäs arkistoimaan vain sen takia että niihin ei ilmaannu näitä uusia waypointteja. Luuleeko täällä muka joku että nämä saadaan oikeasti tehtyä joka ikiseen maailman geokätköön? Niitä kun on jo kuitenkin yli kaksi miljoonaa :D

Itse tuli jo omiini laitettua mutta en ressais tällä jos ei vielä ole laitettu.. Motivaationa vois pitää sitä että tarkastajien työ helpottuu ja siten saadaan paremmin uusia kätköjä putkesta ulos.

Avatar
zuge
Viestit: 120
Liittynyt: La 17.09.2011 20:03

Re: Uusi ohjeistus reittipisteiden merkinnästä

Viesti Kirjoittaja zuge » Ti 04.10.2016 20:45

El-ahrairah kirjoitti:... Jatkossa aloitusreittipisteen luonti tullaan kytkemään suoraan kätköjen tallennuslomakkeeseen, mutta toistaiseksi reittipisteet täytyy luoda erikseen.
Ei ole tässä ketjussa tullut asia uuden muokkauslomakkeen myötä ilmi ja ei taida ihan kaikille olla asia selvänä, niin haluaisin varmistuksen, että nykyäänhän ei tarvitse tehdä mitään ylimääräisiä Reference pointteja bogukselle, kun tuolla muokkauslomakkeessahan on tuo kuvassakin näkyvä Physical/Virtual valinta?
bogus.png
bogus.png (89.31 KiB) Katsottu 8201 kertaa

Avatar
Maitomies
Viestit: 645
Liittynyt: To 17.11.2011 21:13
Paikkakunta: Hattula
Viesti:

Re: Uusi ohjeistus reittipisteiden merkinnästä

Viesti Kirjoittaja Maitomies » Ti 04.10.2016 21:18

zuge kirjoitti:..varmistuksen, että nykyäänhän ei tarvitse tehdä mitään ylimääräisiä Reference pointteja bogukselle, kun tuolla muokkauslomakkeessahan on tuo kuvassakin näkyvä Physical/Virtual valinta?ää
Juurikin tuo sen hoitaa
- Maitomies -
Onnellinen ihminen kulkee usein vakaasti polkua, jota tuhat onnetonta väittää vääräksi.
https://maitomies.wordpress.com
https://www.facebook.com/geo.maitomies

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tarkastajien palsta”