Android purkkisovellus

Apua GPS- ja muiden navigointilaitteiden ongelmiin
koheli
Viestit: 48
Liittynyt: Ma 16.07.2012 15:37

Re: Android purkkisovellus

Viesti Kirjoittaja koheli » Ti 14.08.2012 15:22

Mikä olisi hyvä ja helppo (jonka blondikin oppii) (kartta)sovellus, mihin syöttää multipurkkien tai myssejen koordinaatit? Onnistuuko se jotenkin neongeoon? Muuten olen aika hyvin pärjännyt xcover- neongeo yhdistelmällä.

Avatar
arisoft
Viestit: 1224
Liittynyt: La 31.07.2010 19:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Android purkkisovellus

Viesti Kirjoittaja arisoft » Ti 14.08.2012 15:45

koheli kirjoitti:Mikä olisi hyvä ja helppo (jonka blondikin oppii) (kartta)sovellus, mihin syöttää multipurkkien tai myssejen koordinaatit? Onnistuuko se jotenkin neongeoon? Muuten olen aika hyvin pärjännyt xcover- neongeo yhdistelmällä.
Tökkäät sormella hetken aikaa siihen kohtaa karttaa, johon pisteen haluat, niin voit luoda omia pisteitä (POI) helposti. Tuo on varmaan helpoin tapa. Toinen konsti on muokata kätkökuvauksen koordinaattia.

Mileleo
Viestit: 124
Liittynyt: To 27.10.2011 11:32

Re: Android purkkisovellus

Viesti Kirjoittaja Mileleo » Ti 14.08.2012 18:22

Itse en omaa Anteroa, mutta sattui tommonen applari vastaan:

http://www.oruxmaps.com/index_en.html

Pitäisi osata Garminin img karttoi. Tukea geokätköilystä ei ole havaitoa.

Tuola juttua:
http://kelkkalehti.com/keskustelu/index ... =74392.150
http://forum.eralle.net/viewtopic.php?p=1221856#1221856

koheli
Viestit: 48
Liittynyt: Ma 16.07.2012 15:37

Re: Android purkkisovellus

Viesti Kirjoittaja koheli » Su 26.08.2012 20:49

Ny on POIt hallussa ja pari keskeneräistä multia haettua. Kiitos neuvosta!

wiljam.i
Viestit: 93
Liittynyt: Ke 11.08.2010 7:58

Re: Android purkkisovellus

Viesti Kirjoittaja wiljam.i » La 20.10.2012 19:55

koheli kirjoitti:Ny on POIt hallussa ja pari keskeneräistä multia haettua. Kiitos neuvosta!

Olisiko blondille vinkkiä selkeistä ohjeista offline kartoista ja GPX fileiden käytöstä c:geon ja neongeon kanssa. Nopeasti googlettamalla ei sattunut riittävän helppoa silmään. Tiedä sitten oliko vika silmässä, vaiko helppousvaatimuksessa :lol:

t.w

edit: Siis ajatuksena olisi ladata kartat ja nippu kätköjä Anteroon, ennen reissuun lähtöä. Sinänsä tiedostoformaattien kanssa ei niin nuukaa, kunhan tohon laitteeseen sais pari filettä tiputtamalla kaiken oleellisen.

Vingeri
Viestit: 662
Liittynyt: Ti 04.01.2011 22:47
Paikkakunta: Joensuu

Re: Android purkkisovellus

Viesti Kirjoittaja Vingeri » La 20.10.2012 20:47

wiljam.i kirjoitti:
koheli kirjoitti:Ny on POIt hallussa ja pari keskeneräistä multia haettua. Kiitos neuvosta!

Olisiko blondille vinkkiä selkeistä ohjeista offline kartoista ja GPX fileiden käytöstä c:geon ja neongeon kanssa. Nopeasti googlettamalla ei sattunut riittävän helppoa silmään. Tiedä sitten oliko vika silmässä, vaiko helppousvaatimuksessa :lol:

t.w

edit: Siis ajatuksena olisi ladata kartat ja nippu kätköjä Anteroon, ennen reissuun lähtöä. Sinänsä tiedostoformaattien kanssa ei niin nuukaa, kunhan tohon laitteeseen sais pari filettä tiputtamalla kaiken oleellisen.

Offline karttojen laittaminen on aika helppoa c:geo ohjelmaan. Ensin pitää valita karttaalue/maa täältä: http://ftp.mapsforge.org/maps/

Sen jälkeen siirrät sen vaikkapa puhelimen muistikortille ja menet C:geon asetuksiin ja valitset sieltä kyseisen kartan.

Avatar
ZeroOne
Viestit: 206
Liittynyt: To 17.12.2009 13:27

Re: Android purkkisovellus

Viesti Kirjoittaja ZeroOne » Su 21.10.2012 1:02

wiljam.i kirjoitti:Olisiko blondille vinkkiä selkeistä ohjeista offline kartoista ja GPX fileiden käytöstä c:geon ja neongeon kanssa.
Neongeo:
Vaihtoehto 1: Creating offline map cache
Vaihtoehto 2:
  • Lataa kartalle kätköt, joita aiot reissussa tavoitella
  • Mene päävalikosta Info-valikkoon
  • Siirry Data-välilehdelle
  • Paina puhelimen menu-näppäintä ja valitse avautuvasta valikosta "Offline Map Wizard"
  • Paina OK ja valitse sitten karttapalvelin, esim OpenStreetMap
  • Valitse lähin zoomitaso mitä haluat käyttää -- mitä suuremmalla zoomitasolla lataat karttoja, sitä kauemmin lataus kestää ja sitä enemmän kartat syövät muistia.
  • Neongeo alkaa nyt ladata muistiinsa karttoja valitsemiesi kätköjen ympäriltä, ladaten tarkinta materiaalia kätköjen ympäriltä ja vähemmän tarkkaa niistä väleistä, joissa kätköjä ei ole. Ruudun vasemmassa yläkulmassa näkyy prosessin edistymisestä kertovia tietoja.

wiljam.i
Viestit: 93
Liittynyt: Ke 11.08.2010 7:58

Re: Android purkkisovellus

Viesti Kirjoittaja wiljam.i » Su 21.10.2012 14:17

Vingeri kirjoitti:
wiljam.i kirjoitti:
koheli kirjoitti:Ny on POIt hallussa ja pari keskeneräistä multia haettua. Kiitos neuvosta!

Olisiko blondille vinkkiä selkeistä ohjeista offline kartoista ja GPX fileiden käytöstä c:geon ja neongeon kanssa. Nopeasti googlettamalla ei sattunut riittävän helppoa silmään. Tiedä sitten oliko vika silmässä, vaiko helppousvaatimuksessa :lol:

t.w

edit: Siis ajatuksena olisi ladata kartat ja nippu kätköjä Anteroon, ennen reissuun lähtöä. Sinänsä tiedostoformaattien kanssa ei niin nuukaa, kunhan tohon laitteeseen sais pari filettä tiputtamalla kaiken oleellisen.

Offline karttojen laittaminen on aika helppoa c:geo ohjelmaan. Ensin pitää valita karttaalue/maa täältä: http://ftp.mapsforge.org/maps/

Sen jälkeen siirrät sen vaikkapa puhelimen muistikortille ja menet C:geon asetuksiin ja valitset sieltä kyseisen kartan.

Kiitos, näillähän pääsi mallikkaasti alkuun.

Valitettavasti vain minulle sattui se c:geo, joka lataa myös jo löydetyt ja joka systemaattisesti halusi pysähtyä ja aloittaa alusta. Minä luulen seuraavaksi koeponnistavani neongeoa, olkootkin että karttahommeli siinä vaikuttaa "mystisemmältä" 8)

Ehkäpä nämä alkavat pienellä harjoituksella tomia ... Tai sitten ei. En tiedä, enkä osaa sanoa. Toivossa on kuitenkin hyvä elää.

t.w

tuomto
Viestit: 45
Liittynyt: Ke 29.12.2010 21:24

Re: Android purkkisovellus

Viesti Kirjoittaja tuomto » La 23.03.2013 23:34

Tulin vihdoin järkiini ja hankin samsungin ja siihen kylkeen neongeon. Ei ole kyllä mitään pahaa sanottavaa ohjelmasta. Pitkään oli symbianin liveä ikävä, mutta ei ole enää.

Vielä kun joku osaisi kertoa, että miten siitä kartalta saa siitä alalaidasta sen kätköluettelon pois. Saisi kartan isommalta alueelta esille.

Avatar
oh3mbc
Viestit: 465
Liittynyt: Su 03.02.2008 10:00
Paikkakunta: Virrat

Re: Android purkkisovellus

Viesti Kirjoittaja oh3mbc » La 23.03.2013 23:50

tuomto kirjoitti:Vielä kun joku osaisi kertoa, että miten siitä kartalta saa siitä alalaidasta sen kätköluettelon pois. Saisi kartan isommalta alueelta esille.
Settings -> Customization -> Hide Cachelist [x]
"Äiti, miksi setä vain katselee vettä, eikä kerää sitä? -Shh, setä on oikeasti etsimässä tänne piiloitettua aarretta."

tuomto
Viestit: 45
Liittynyt: Ke 29.12.2010 21:24

Re: Android purkkisovellus

Viesti Kirjoittaja tuomto » Su 24.03.2013 11:41

oh3mbc kirjoitti:
tuomto kirjoitti:Vielä kun joku osaisi kertoa, että miten siitä kartalta saa siitä alalaidasta sen kätköluettelon pois. Saisi kartan isommalta alueelta esille.
Settings -> Customization -> Hide Cachelist [x]
Kiitos!

kojis
Viestit: 3
Liittynyt: La 23.03.2013 23:40

Re: Android purkkisovellus

Viesti Kirjoittaja kojis » La 30.03.2013 22:48

Löysin simppelin softan millä saa maastokartat ja gpx systeemit näkymään android puhelimeen. Hyvin tuntus pelittävän, näin muutaman päivän testauksella.

https://play.google.com/store/apps/deta ... astokartta

PS. Moro vaan kaikille, eka viesti tällä foorumilla.

Nekoroms
Viestit: 3
Liittynyt: Ma 12.09.2011 13:58

Re: Android purkkisovellus

Viesti Kirjoittaja Nekoroms » Ti 02.04.2013 13:39

Jooh C:geo:ta itsekkin käytin kunnes huomasin että kaatuilusta :cry: ja epätoimimattomuudesta eitarvitse kärsiä vaan neongeo toimii kuin se sveitsiläinen taskunauris joten neongeo:ta voin suositella androidkäyttäjille

Vingeri
Viestit: 662
Liittynyt: Ti 04.01.2011 22:47
Paikkakunta: Joensuu

Re: Android purkkisovellus

Viesti Kirjoittaja Vingeri » Ti 02.04.2013 16:42

Huonopuoli tuossa Neongeossa on sen maksullisuus ja se että se vaatii maksullisen premium tilin. Itse olen pärjännyt yli vuoden C.geo ohjelmalla.

Avatar
oh3mbc
Viestit: 465
Liittynyt: Su 03.02.2008 10:00
Paikkakunta: Virrat

Re: Android purkkisovellus

Viesti Kirjoittaja oh3mbc » Ti 02.04.2013 18:20

Vingeri kirjoitti:Huonopuoli tuossa Neongeossa on sen maksullisuus
Totta, NeonGeo on maksullinen. Omasta mielestäni hyvinkin tuon 3€ arvoinen...
"Äiti, miksi setä vain katselee vettä, eikä kerää sitä? -Shh, setä on oikeasti etsimässä tänne piiloitettua aarretta."

Avatar
Stealthhawk
Viestit: 62
Liittynyt: Su 27.02.2011 23:28
Paikkakunta: Salo

Re: Android purkkisovellus

Viesti Kirjoittaja Stealthhawk » Su 05.05.2013 17:45

Vingeri kirjoitti:Huonopuoli tuossa Neongeossa on sen maksullisuus ja se että se vaatii maksullisen premium tilin. Itse olen pärjännyt yli vuoden C.geo ohjelmalla.
Miten ihmeessä kaikki pitää saada aina ilmaiseksi? Neongeo ja Locus Pro ovat kyllä varmasti hintansa arvoiset ohjelmat - Neongeo 3€ ja Locus Pro 7,5€ - Locuksessa on ominaisuuksia paljon enemmän kuin Neongeossa.
You won´t see me, you won´t hear me and I just logged your cache!

Vingeri
Viestit: 662
Liittynyt: Ti 04.01.2011 22:47
Paikkakunta: Joensuu

Re: Android purkkisovellus

Viesti Kirjoittaja Vingeri » Su 05.05.2013 17:59

Stealthhawk kirjoitti:
Vingeri kirjoitti:Huonopuoli tuossa Neongeossa on sen maksullisuus ja se että se vaatii maksullisen premium tilin. Itse olen pärjännyt yli vuoden C.geo ohjelmalla.
Miten ihmeessä kaikki pitää saada aina ilmaiseksi? Neongeo ja Locus Pro ovat kyllä varmasti hintansa arvoiset ohjelmat - Neongeo 3€ ja Locus Pro 7,5€ - Locuksessa on ominaisuuksia paljon enemmän kuin Neongeossa.

Ei kaikki. Mutta jos ilmaisella pärjää yhtähyvin kuin maksullisella niin kannattaa miettiä että tuoko maksullinen ohjelma paljon lisäetuja verrattuna ilmaiseen. Itse olen löytänyt yli 100 kätköä C:geon avulla eikä tällähetkellä ole tarvetta ostaa maksullista geokätköily ohjelmaa.

Sama homma on maastogps kartoissa. Ajattelin ostaa vuosi sitten koko suomen maastokartat mutta siihen ei enää ole tarvetta kun MML tarkat maastokartat saa ilmaiseksi koko suomen alueelta.

Mutta noi Neongeon ja Locus ohjelmat ovat käyttäjien mukaan ihan hyviä. Sitä en kiistä. Jokainen tehköön oman valintansa.

d-light
Viestit: 16
Liittynyt: To 11.04.2013 13:30

Re: Android purkkisovellus

Viesti Kirjoittaja d-light » Ke 10.07.2013 13:47

Osaisiko joku kertoa saako c:geoon syötettyä multilta löydettyjä naatteja?
Käytössä on orux, enkä jostain syystä saa sillä tolkullisia sijainteja. Multin toinen piste pitäis olla lähellä, mutta orux heivaa mun syöttämän pisteen aina muutaman kymmenen kilsaa lounaaseen.
Mitkä asetukset ohjelmaan, ja miten naatit syötetään?

qwerty12302
Viestit: 37
Liittynyt: Pe 21.06.2013 15:52

Re: Android purkkisovellus

Viesti Kirjoittaja qwerty12302 » Ke 10.07.2013 13:51

c:geoon saa lisättyä omia waypontteja, kuten referencepoint, parking, stages of multicache, jne...

d-light
Viestit: 16
Liittynyt: To 11.04.2013 13:30

Re: Android purkkisovellus

Viesti Kirjoittaja d-light » Ke 10.07.2013 15:02

Hmm. Löysin kohdan any destination, ja sinne sai naatit. tuo ilmeisesti?

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Laite- ja ohjelmistoapua”