Geokätköilybiisi

Yleistä keskustelua kätköilystä
Avatar
Haaskalintu
Viestit: 950
Liittynyt: Pe 26.01.2007 15:06
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Geokätköilybiisi

Viesti Kirjoittaja Haaskalintu » La 17.03.2007 19:51

Aluksi pyydän anteeksi, että tämä viesti on vähän offtopic :?

Olen "siviiliammatiltani" muusikko, musiikin sekatyöläinen. Soitan, laulan, johdan kuoroja, opetan, yms. Olen myös tuottanut levyjä ja säveltänyt biisejä. Yhteen aikaan tuli sävellettyä tilaustöinä mm. häihin, tyyliin sulhanen muotoilee romanttisen tekstin, minä sävellän sen ja jos sulhon lauluääni ei riittänyt niin myös esitin.

Haluaisinpa kantaa korteni kekoon, jos joku muu innostuu asiasta: Tekstinikkari en ole, mutta jos joku vääntää runonvärssyä aiheesta geokätköily niin voin yrittää katsoa millainen ralli siitä syntyy :idea:

Toimivassa tekstissä säkeissä on mahdollisimman symmetrinen määrä tavuja ja yksinkertainen rytmi.

Tyyliltään biisi voisi olla esim. jätkän humppa- tai vanha sotilasmarssi- tyyppinen. (ohi on) Ei missään nimessä valssi eikä tango, vaan joku mitä voi hyräillä kävellessään. Toki jotain vanhaa olemassa olevaa biisiä voidaan käyttää, sekin voisi olla ihan toimiva ratkaisu.

Joten: jos innostuit ja sinussa on myös luovaa hulluutta niin laitapa tähän jatkoksi oma tekstisi. (jos kovasti ujostuttaa voit toki lähestyä yksityisviestilläkin) Ajattelin, että tämän voisi toteuttaa kollektiivisesti, vähän linux-tyyppisellä "aivoriihellä". Itse lupaan tehdä sävelen ja nuotit. Myös laulu ja taustanauha onnistuu jos ei ole muita halukkaita.

Kun biisi on valmis, sitä levitetään ilmaiseksi netissä. Kuten haksu10:n sivut, tämä ei ole myöskään kaupallinen hanke, vaan ihan harrastuspohjainen pläjäys. 8)

Avatar
Tervas
Viestit: 930
Liittynyt: Ma 08.01.2007 14:31

Viesti Kirjoittaja Tervas » Ma 19.03.2007 8:41

Tässä malliksi kätköilylauluja valmiisiin säveliin.
Biisintekohan on periaatteessa ihan helppoa: otetaan laulu johon tehdään uudet sanat ja sitten laaditaan näihin sanoihin uusi sävel :lol:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”