Oletko "tartuttanut" ketään?

Yleistä keskustelua kätköilystä

Kuinka monta jästiä olet "tartuttanut"?

En yhtään!
19
15%
1-2
53
42%
2-3
30
24%
4-6
15
12%
6-
8
6%
En muista/en ole laskenut
0
Ei ääniä
 
Ääniä yhteensä: 125

Avatar
Stone'5
Viestit: 873
Liittynyt: Pe 29.06.2007 13:00

Oletko "tartuttanut" ketään?

Viesti Kirjoittaja Stone'5 » Ti 12.02.2008 16:55

Tuli mieleen tehdä tällainen pikku galluppi, eli oletko koskaan tartuttanut kehenkään geokärpäsen puremaa, ja jos olet, niin moniko (entinen) jästi kyseisen pureman on saanut?
Itse olen tietääkseni "tartuttanut" kaksi, toinen on Roni L, jolle kerroin lukeneeni eräästä lehdestä tästä harrastuksesta ja toisen henkilön tartutin eräällä toisella foorumilla. Hän on nyt löytänyt jo 15 kätköä.

Avatar
rp55
Viestit: 344
Liittynyt: Ke 20.12.2006 22:11
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Oletko "tartuttanut" ketään?

Viesti Kirjoittaja rp55 » Ti 12.02.2008 19:54

Kyllä minä olen yli kuusi jästiä saanut hommaan mukaan. Toiset paremmalla toiset huonommalla menestyksellä. Molemmat gps:tkin ovat tällä hetkellä lainassa. Yksi Helsingissä ja toinen täällä Iisalmessa. Ouluun pitäisi vielä saada gepsu lainaan mutta se on kännykässä niin ei voi antaa. Eli jästit; Helsinki 1, Iisalmi 4, Oulu 2. Sitten oli syksyllä vielä juttu paikallisessa sanomalehdessä joka silloin poiki tietääkseni nelisen kätköilijää lisää. Tässä olen vain odotellut milloin muutkin alkaisivat kätköttää tätä seutua lisää :D
rp55
Sunt pueri pueri et pueri puerilia tractant.
Pojat on poikia, ja pojilla poikien huvit

Avatar
jokeri69
Viestit: 16
Liittynyt: Ti 09.01.2007 19:30
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Oletko "tartuttanut" ketään?

Viesti Kirjoittaja jokeri69 » Ti 12.02.2008 20:26

Ehkäpä jakari65 voi syyttää minua.....
-Tänään ei huomista murehdita-

Tuuti
Viestit: 42
Liittynyt: Ma 05.02.2007 21:07
Paikkakunta: Kaarina

Re: Oletko "tartuttanut" ketään?

Viesti Kirjoittaja Tuuti » Ke 13.02.2008 14:32

Olen aktiivisesti "mainostanut" harrastusta ja saanut nimimerkki asteelle 3-4 kätköilijää, mutta vain Yöpilvi on ryhdistäytynyt todella aktiiviseksi, 100 löydön raja täytynee lähipäivinä. :D
Kyllä muutamat ystävät ihmettelevät, kun tekstiviestiä pukkaa uusista lähikätköistä ja asia tulee otettua esille ja ehdotettua välitöntä lähtöä pimeään metsään... :P

Ja tietysti poikani Tähkäpää, jonka kanssa yhdessä aloitimme kätköilyn 1 v. ja 3 kk sitten.

Tartuttaminen jatkukoon!

Avatar
Haaskalintu
Viestit: 950
Liittynyt: Pe 26.01.2007 15:06
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Oletko "tartuttanut" ketään?

Viesti Kirjoittaja Haaskalintu » Ke 13.02.2008 18:54

minulla on muutama jästikaveri, ketkä ovat välillä olleet mukana kun olen esitellyt lajia. "harmaa" on nimimerkin perustanut, mutta gepsin puutteessa ei ole itsenäisesti kätköillyt.

Kiinnostuin syksyllä earthcacheista, ja selvitin erään ammattigeologin yhteystiedot. Soitin hänelle ihan pokkana, ja esittelin asiansa. Hän oli kovinkin avulias ja nyttemmin on perustanut nimimerkin ja etsinyt itsenäisesti kaksi kätköä. Suunnittelee earthcacheja pääkaupunkiseudulle. Nimimerkkiä en hienotunteisuussyistä paljasta, jottei hän hukkuisi "autamuatekemäänearthcache"-pyyntöihin.

Pidimme pienellä porukalla viime kesänä geokätköilyn epävirallisen alkeiskurssin. Sieltä ovat aloittaneet ainakin nimimerkit Geojussi ja McPolo. On hienoa kertoa tästä upeasta harrastuksesta kaikille, ja niin aion tehdä jatkossakin.
Onko muuten nimesi jo täällä?

Avatar
Tintsi
Viestit: 21
Liittynyt: Ti 18.12.2007 14:50
Paikkakunta: Tammela

Re: Oletko "tartuttanut" ketään?

Viesti Kirjoittaja Tintsi » Ke 13.02.2008 19:39

Olen neljälle ystävälle tartuttanut tämän harrastuksen, mutta vielä eivät ole nimimerkkiä saaneet aikaisiksi.
Monelle olen avoimesti kätköilystä kertonut, ja muutama ystävä ja tuttava on lähdössä ensi kesänä kätköilyreissulle mukaan.
Älä tallaa nurmikoita, älä puita vahingoita. Älä riko luonnon rauhaa, älä mellasta ja pauhaa...

Avatar
el2
Viestit: 334
Liittynyt: To 28.06.2007 17:32
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Oletko "tartuttanut" ketään?

Viesti Kirjoittaja el2 » Ke 13.02.2008 20:06

Naapuri lähti sunnuntaina Bangkokiin kätköilemään :wink: väitti kyllä työmatkaksi 8)
haittaaks se

Avatar
mikko&sira
Viestit: 466
Liittynyt: La 06.01.2007 10:35
Paikkakunta: Espoo

Re: Oletko "tartuttanut" ketään?

Viesti Kirjoittaja mikko&sira » To 14.02.2008 16:33

Ensimmäisen tartunnan sain aikaiseksi jo silloin kun itsekin olin vielä märkäkorva, n 1,5 kuukautta itse harrastettuani. Silloin eräs perhe oli meidän kanssa kävelyretkellä etsimässä pari lootaa ja seuraavalla viikolla heillä oli jo oma kepsi ja tili gc.comissa.
Tammikuussa olin Tampereella eräässä koulutustilaisuudessa ja sain siellä kunnian esitellä tätä harrastusta muille. Siitä porukasta ainakin yksi on jo kovasti tutkinut nettisivuja ja lukenut Sikajackin oppaan, joka sai ansiosta paljon kehuja.
Lähetin kurssin jälkeen kaikille kurssilaisille ja kouluttajalle läjän linkkivinkkejä ja em. oppaan.
Maailma on erilainen geokätköilijän silmin.

)tare(
Viestit: 4
Liittynyt: Ma 10.12.2007 12:07
Paikkakunta: Nurmo, Hyllykallio

Re: Oletko "tartuttanut" ketään?

Viesti Kirjoittaja )tare( » Pe 15.02.2008 9:16

Minä en ole onnistunut tartuttamaan ketään, mutta itse sain tartunnan Geppanalta. Ja pahan... tai siis hyvän... (?) tartunnan sainkin...

Avatar
KeljuPee
Viestit: 10
Liittynyt: Ma 27.08.2007 10:21
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Oletko "tartuttanut" ketään?

Viesti Kirjoittaja KeljuPee » Pe 15.02.2008 12:50

Monille jästeille olen asiaa esitellyt sekä kotimaassa että Norjassa ja puolenkymmentä on ollut mukana etsimässä. Innostus on ollut huomattavaa, mutta aktiivisesti toimivia nimimerkkejä en ole valitettavasti vielä havainnut, paitsi viisi kappaletta omia lapsia. Itse sain tartunnan geopsilta ja hyvää taustatukea antoi AMaija. Geopsin pitäisikin ilmoittautua tähän äänestykseen! Tosin hänellä voi olla jo vaikeuksia pysyä luvussa mukana, sillä kahdenkaan käden sormet eivät taida enää riittää ja toisen polven innostuneitakin on jo useita.

Roni L
Viestit: 37
Liittynyt: Ti 17.07.2007 14:10

Re: Oletko "tartuttanut" ketään?

Viesti Kirjoittaja Roni L » Pe 15.02.2008 15:02

Yhden ihmisen olen saanut tartutettua. Sekään ei ole enään aktiivinen.

T. Roni L

TeamKössiKenguru
Viestit: 17
Liittynyt: Ti 11.09.2007 14:41

Re: Oletko "tartuttanut" ketään?

Viesti Kirjoittaja TeamKössiKenguru » Ma 18.02.2008 11:09

Heti harrastukseni alkumetreillä sain tartutettua kaveriperheeni ettei tarvi yksin kätköillä. Viime kesänä sain tehtyä toisen tartutuksen. Muutamiin muihinkin olen saanut iskostettua pienen pureman mutta eivät kaiketi ole vielä rekisteröityneet. Ja tietty lähipiirin väki jotka välillä "joutuvat" lähtemään seuraksi kätköille. :)

jakari65
Viestit: 127
Liittynyt: To 30.08.2007 18:25
Paikkakunta: Lapua

Re: Oletko "tartuttanut" ketään?

Viesti Kirjoittaja jakari65 » Ma 18.02.2008 15:11

Taapero ja masa96 ovat tartunnan multa saaneet, sekä viimeviikonloppuna kohteeksi pääsi kari52... Lisäksi lajupa:aa olen houkutellut tutustumaan tämän harrastuksen saloihin... Eli tuleeko tuosta sit 4 kohteeksi joutunutta?
Minoon meiltä, ja muut o meirän krannista

Avatar
Holle02
Viestit: 61
Liittynyt: Ma 24.09.2007 14:14
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Oletko "tartuttanut" ketään?

Viesti Kirjoittaja Holle02 » Ma 18.02.2008 20:39

Ollessamme Norjassa vaimoni serkkua tapaamassa käytiin etsimässä muutama kätkö... nyt koko perhe harrastaa aktiivisesti tätä hienoa lajia :)

Avatar
ilkant
Viestit: 464
Liittynyt: Ke 18.04.2007 14:05
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Oletko "tartuttanut" ketään?

Viesti Kirjoittaja ilkant » Ke 20.02.2008 15:08

Viime sunnuntaina taisin tartuttaa 12-v poikaan kätköilyinnostuksen. Lähdettiin tosin kolmestaan liikenteeseen. Ensin ABC Viipurinportti (GCQPTQ), sillä olen löytänyt sen ja arvelin sen helpoksi vasta-alkajalle. Sen jälkeen Näkökulmia (GC19A7R), sillä sitä en ollut vielä itsekään hakenut ja toiseksi se on multi. Sitten vielä kolmanneksi Pappilanlahti (GC194HD). Siinä vaiheessa toinen pojista jäi autoon istumaan kun me lähdetiin kahdestaan etsimään kätköä. Etsinnän tuoksinassa kännykkäni soi ja heidän isänsä sanoi, että poikien pitäisi tulla jo nukkumaan. :lol:

Tämä nuorempi heistä kiitteli sitten uuden harrastuksen opastamisesta. Toivotaan, että hänestä tulee ahkera kätköilijä.
Asiallinen nostalginen turpeenrepijä

hhuikuri
Viestit: 337
Liittynyt: Su 16.09.2007 16:57

Re: Oletko "tartuttanut" ketään?

Viesti Kirjoittaja hhuikuri » Ke 20.02.2008 15:46

Olen sinnikkäästi yrittänyt houkutella yhtä työkaveria kätköilijäksi, mutta toistaiseksi tuloksetta. Uskoisin kuitenkin läpimurron olevan lähellä, hän tässä jo väläytti mahdollisuutta etsiä kokeeksi yhden omista jemmoistani :D

Työpaikan intraan laitoin omaan henkilöprofiilini maininnan harrastuksesta, linkit tänne ja GC:hen sekä lupauksen lähteä oppaaksi lähikätköille, jos joku kiinnostuu. Kun putiikissa on kaikenlaisia firman tukemia golf-, sähly- ja jalkapallokerhoja, miksei sitten geokätköilijäklubiakin?

Avatar
artol
Viestit: 62
Liittynyt: Pe 08.06.2007 21:37
Paikkakunta: Taivalkoski

Re: Oletko "tartuttanut" ketään?

Viesti Kirjoittaja artol » Ke 20.02.2008 18:01

KeljuPee kirjoitti:Monille jästeille olen asiaa esitellyt sekä kotimaassa että Norjassa ja puolenkymmentä on ollut mukana etsimässä. Innostus on ollut huomattavaa, mutta aktiivisesti toimivia nimimerkkejä en ole valitettavasti vielä havainnut...
Itse muistelen kyllä infektoituneeni KeljuPeen kokemuksia kuunneltuani. Ja tauti on ollut vaikutuksiltaan huomattava. :D

Itse merkkasin tartuttaneeni vain 1-2, sillä laskin mukaan vain "varmasti sairastuneet". Appiukkoni joukha sai sellaisen tartunnan, että on mamman kanssa kiertänyt ympäri kotimaata kohta sadan kätkön verran ja kaukaisin kätkö on löytynyt Honolulusta Havaijilta!

Virusta on kyllä ollut jaossa minunkin toimestani. Sukulaiset, työkaverit ja muut tuttavat ovat (varmaan kyllästyksiin asti) kuulleet kätköilyn viehätyksestä. Yhden lehti-ilmoituksenkin olen julkaissut (rivi-ilmoitus paikallislehdessä: "Nyt GPS-käyttöön: Etsi ja kätke geokätköjä - http://www.geocaching.com"). Tuloksena luultavasti yksi harrastaja. :(
Vanhempi gepsini on eräällä kollegalla koekäytössä. Jännityksellä odotan, milloin postiini kolahtaa hänen ensimmäinen loggauksensa kätköiltäni.

Olen tullut siihen tulokseen, että hyvin monilla ihmisillä on vahva immuniteetti uusia asioita kohtaan. Varsinkin, jos niitä tehdään teknologian avustamana. Siksi olenkin päätynyt harjoittamaan valittua täsmätartutusta silloin, kun vastapuoli jollakin tapaa avaa puolustustaan ja osoittaa alttiutta asialle. Asiasta jo kuulleeseen ystävään voi tehdä vaikutuksen, kun innokkaaksi kätköilijäksi tiedetty vastakeskustelija pidättäytyy sanallakaan mainitsemasta rakasta harrastustaan koko pitkän kyläilyillan aikana. :) Seuraava tapaaminen saattaakin alkaa: "Hei, vieläkö sinä harrastat sitä kätköilyä...". :D
"Maailmassa on vielä monta
käymisen arvoista paikkaa.
Kätköily tarjoilee parhaat päältä."

Avatar
nicitus
Viestit: 65
Liittynyt: Ti 30.10.2007 20:45
Paikkakunta: Lavia, Satakunta

Re: Oletko "tartuttanut" ketään?

Viesti Kirjoittaja nicitus » To 21.02.2008 10:18

Itse myönnän saaneeni tartunnan TeamKössiKengurulta ja vakavalta tauti vaikuttaa. Olen todennut että sopii mun elämänrytmiini. Sillon saa lähtee harrastaan kun itselle sopii, ei ole kiinni mistään aikatauluista.

Varsinaisia aktiivisia kätköilijöitä en ole itse vielä saanut tartutettua. Monta innokasta kanssakätköilijää kyllä löytyy. Innokkaimpana ehkä serkkuplikka joka aina valmis lähteen kätköille seuraks. Saattaapi olla että vielä heistä joku tekee oman nimimerkinkin.

Avatar
ilkant
Viestit: 464
Liittynyt: Ke 18.04.2007 14:05
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Oletko "tartuttanut" ketään?

Viesti Kirjoittaja ilkant » To 21.02.2008 14:01

Olen yrittänyt tartuttaa varsinaisen geokätköilyn lisäksi tätä toimistotyötä uusiin ja vähän vanhempiinkin kätköilijöihin. Esimerkiksi olen kertonut Geocache.fi:n kätköilijäkartasta ja rohkaissut ihmisiä laittamaan oman länttinsä sinne.
Asiallinen nostalginen turpeenrepijä

Von Ronn
Viestit: 13
Liittynyt: Pe 08.02.2008 22:05

Re: Oletko "tartuttanut" ketään?

Viesti Kirjoittaja Von Ronn » Pe 22.02.2008 21:44

Työkaverillani on geps ja se oli alunperin ihan "väärässä" tarkoituksessa. Niinpä kerroin hänelle tästä ja hän siitä innostuikin. Tosin sanoo minulle aina, että käköily häiritsee valokuvausta ja valokuvaus käköilyä. Hän on käynyt myös muutaman kätkön hakemassa tyttärensä kanssa, mutta hän ei opiskelujen takia ole kovin aktiivi, vaikka myös valokuvailee aika paljon. Työkaveri viihtyy metsäkätköillä ja odotankin innolla hänen kommenttejaan meidän käköistä, jahka hän kerkiää taas käköillä. Sukulaisellani on kanssa gepukka, mutta hän käyttää sitä metsästykseen, tietää kyllä muutamat Jupillin kätköt, mutta hänellä on magellan, enkä oikein osannut näin garminlaisena hänelle sitä esitellä, miten toimii magellanissa. Tosin sukulaiset on niin innostuneita aiheesta, että pyysivät minua ensi sukujuhlilla tekemään jonkun käkön, mitä voitaisiin etsiä. No, luulen, että tulen olemaan tässä asiassa yhteydessä Jupilliin myöhemmin keväällä.

Toinenkin kolleega käköilee. Se paljastui sattumalta, kun juttelin kerran ruokalassa taas jostain meidän hauskasta reissusta.
Ai niin, ja mr:llä paljastui kanssa duunissa sattumalta eräs työkaveri kätköilijäksi.

Toimin kyllä usein sanansaattajana. Jopa niin paljon, että lapset välillä sanovat, ettei mun tarttis aina ihan kaikille puhua kätköilystä :lol:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”