Oregon 300 / Mapsource

Apua GPS- ja muiden navigointilaitteiden ongelmiin
make1406
Viestit: 1
Liittynyt: Ti 04.05.2010 9:58

Oregon 300 / Mapsource

Viesti Kirjoittaja make1406 » Su 09.05.2010 9:29

Hei! Ostin pari viiikkoa sitten Oregonin. Aiemmin olen tottunut käyttämään Vistaa Mapsourcen kanssa. Siis, miten voin siirtää reittipisteitä Mapsourceen ja takaisin ? Vai onko siirto mahdollista tehdä vain editoimalla .gpx tiedostoa ?
Onko ko. tiedoston editointiin saatavilla sujuvaa editoria? :roll: :roll:

Avatar
Stone'5
Viestit: 873
Liittynyt: Pe 29.06.2007 13:00

Re: Oregon 300 / Mapsource

Viesti Kirjoittaja Stone'5 » Su 09.05.2010 12:24

Jos siis haluat siirtää kätkö-gpx-tiedostoja Oregoniin, et tarvitse mitään ohjelmaa. Siirrät vain gpx-tiedoston suoraan laitteen muistiin Windowsin (tai muun käyttöjärjestelmän) resurssienhallinnalla kansioon X:\Garmin\GPX (Jossa X = aseman tunnus).
Mapsourcellakin toki pystyy gpx-tiedostoja käsittelemään. Kun tiedosto on avattu ohjelmassa, klikkaa valikkopalkin alapuolella olevaan "siirrä laitteeseen" -kuvaketta. Jos haluat ladata gepsissä olevat reittipisteet Mapsourceen, se tapahtuu viereisellä napilla. Kätkökuvausten siirtymisestä Mapsourcen kautta en ole varma.

Kannattaa myös sekaannusten välttämiseksi muistaa, että geokätköt eivät siis tallennu Oregoniin reittipisteiksi, vaan geokätköiksi.

Avatar
Eniz
Viestit: 320
Liittynyt: Pe 09.01.2009 1:31
Paikkakunta: VTallinna

Re: Oregon 300 / Mapsource

Viesti Kirjoittaja Eniz » Su 09.05.2010 14:34

Hankin Oregon 450 vermeen ja siihen muistikortin, käyttis näkee vain sen onnettoman kymmnen kertaa pienemmän oreganon oman muistin ulkoisena K:-levyasemana. Onkok muistikortti aina irroitettava oreganosta jos sinne jotain haluaa tallentaa?
Tuntuu peräti hankalalta.

tembe
Viestit: 66
Liittynyt: Pe 03.07.2009 11:25
Paikkakunta: kurikka
Viesti:

Re: Oregon 300 / Mapsource

Viesti Kirjoittaja tembe » Su 09.05.2010 15:18

EnizBambeniz kirjoitti:Hankin Oregon 450 vermeen ja siihen muistikortin, käyttis näkee vain sen onnettoman kymmnen kertaa pienemmän oreganon oman muistin ulkoisena K:-levyasemana. Onkok muistikortti aina irroitettava oreganosta jos sinne jotain haluaa tallentaa?
Tuntuu peräti hankalalta.
Mulla on oregon 200 ja siinä muistikortti. Kun lyö usb-kaapelin kiinni oregoniin, niin windowssissa näkyy oregonin sisäinen muistija sitten se muistikortti omina aseminaan. Eli niin kuin kuuluukin.

JomppeS
Viestit: 18
Liittynyt: La 10.11.2007 18:01

Re: Oregon 300 / Mapsource

Viesti Kirjoittaja JomppeS » Su 09.05.2010 15:19

EnizBambeniz kirjoitti:Hankin Oregon 450 vermeen ja siihen muistikortin, käyttis näkee vain sen onnettoman kymmnen kertaa pienemmän oreganon oman muistin ulkoisena K:-levyasemana. Onkok muistikortti aina irroitettava oreganosta jos sinne jotain haluaa tallentaa?
Tuntuu peräti hankalalta.
Teet jotain väärin, käyttiksesi on viallinen tai jokin muu ongelma laitteiston kanssa.

Minulla Oregonin sisäinen muisti ja muistikortti näkyvät omina asematunnuksinaan / liitospisteinä käyttiksestä riippumatta (XP, Vista, 7, Ubuntu). Laite on tosin Oregon 300, mutta sivistynyt arvaukseni on että samalla periaatteella pitäisi toimia.

Avatar
Eniz
Viestit: 320
Liittynyt: Pe 09.01.2009 1:31
Paikkakunta: VTallinna

Re: Oregon 300 / Mapsource

Viesti Kirjoittaja Eniz » Su 09.05.2010 18:05

Taisi syyllinen löytyä, jostain syystä heitti tuon muistikortin kirjaimelle l: joka on XP:n mukaan mukaan jaettu verkkolevy yhdeltä toiselta kotikoneella tosin irtikytkettynä.
L:n takaa löytyy kuitenkin tuo muistikortti.
No nyt pääsee kunnolla säätämään. Kiitoksia.
Kannattaako siirtää mapsourcen kautta mitään, vai meneekö suoraan kopiomalla nopeammin. Miten hyvin gc.fi:n gpx-filut putoaa suoraan paikalleen, meni t ja d arvot joidenkin kätköjen suhteen selvästi liian suuriksi, mutta en muista millä optiolla ne latasin.

finnranger
Viestit: 621
Liittynyt: Ke 30.07.2008 14:43

Re: Oregon 300 / Mapsource

Viesti Kirjoittaja finnranger » Su 09.05.2010 19:18

EnizBambeniz kirjoitti:Kannattaako siirtää mapsourcen kautta mitään, vai meneekö suoraan kopiomalla nopeammin. Miten hyvin gc.fi:n gpx-filut putoaa suoraan paikalleen, meni t ja d arvot joidenkin kätköjen suhteen selvästi liian suuriksi, mutta en muista millä optiolla ne latasin.
Siirrä suoraan kopioimalla vaan ja unohda kaikki muut ohjelmat.

GPX-tiedostot täytyy tehdä Haksun kartan Lataa -napilla (ei Siirrä Garminiin -napilla).

timin1
Viestit: 28
Liittynyt: To 16.08.2007 19:50
Paikkakunta: Vahto
Viesti:

Re: Oregon 300 / Mapsource

Viesti Kirjoittaja timin1 » Su 09.05.2010 21:49

Yks tyhmä kysymys. Mulla on tuo Oregon 400. Miten noita muistikortille ladattuja GPX tiedostoja pystyy käyttämään. Minä en ole saanut gepsissä näkymään kuin tuonne garmin/GPX hakemistoon ladattuja kätköjä. Eli saako laitteessa jotenkin siirrettyä tietoja muistikortilta laitteen muistiin vai miten se tapahtuu???

finnranger
Viestit: 621
Liittynyt: Ke 30.07.2008 14:43

Re: Oregon 300 / Mapsource

Viesti Kirjoittaja finnranger » Ma 10.05.2010 7:57

timin1 kirjoitti:Yks tyhmä kysymys. Mulla on tuo Oregon 400. Miten noita muistikortille ladattuja GPX tiedostoja pystyy käyttämään. Minä en ole saanut gepsissä näkymään kuin tuonne garmin/GPX hakemistoon ladattuja kätköjä. Eli saako laitteessa jotenkin siirrettyä tietoja muistikortilta laitteen muistiin vai miten se tapahtuu???
Ymmärtääkseni riittää että GPX-tiedostot ovat kortilla kansiossa garmin/GPX (eli siis ihan vastaava kansio kuin kepsissäkin).

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Laite- ja ohjelmistoapua”