Poikien loggaamattomat reissaajat...

Keskustelua travel bugeista ja geokolikoista
jakari65
Viestit: 127
Liittynyt: To 30.08.2007 18:25
Paikkakunta: Lapua

Re: Kuka pystyisi pysäyttämään pojat Ylöjärvi/Nokia???

Viesti Kirjoittaja jakari65 » To 03.09.2009 16:25

Tunnukset voidaan käsittääkseni gc.com sivustolle sulkea Groundspeakin toimesta joko määräajaksi tai kokonaan. Näin on tehty ainakin eräälle kätköilijälle länsi-rannikolla.

Kannattaisi kysäistä vaikka Thymallukselta, miten kannattaa eteenpäin mennä.

Tietty näytöt tulee olla vahvoja
Minoon meiltä, ja muut o meirän krannista

Avatar
Tonny0909
Viestit: 884
Liittynyt: Ti 10.06.2008 11:53
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Kuka pystyisi pysäyttämään pojat Ylöjärvi/Nokia???

Viesti Kirjoittaja Tonny0909 » To 03.09.2009 16:35

Letterbox- kätkönkin oli löytänyt. Se on vaan sellanan juttu että en usko heidän antaneen mitään oikeita tietoja rekisteröityessään gc.com:iin... Kait ääritapauksessa pystytään selvittämään IP- osoite josta loggaukset on tehty?
Onko nimesi jo tuolla? -> http://www.koti.phnet.fi/tonny/

joutsar1
Viestit: 21
Liittynyt: Pe 25.07.2008 22:16

Re: Kuka pystyisi pysäyttämään pojat Ylöjärvi/Nokia???

Viesti Kirjoittaja joutsar1 » To 03.09.2009 16:42

Huomasin tuossa että ovat loganneet yhden Webikamerakätkönkin, toki ilman liitettyä kuvaa :wink:

woodhill67
Viestit: 30
Liittynyt: Su 07.06.2009 23:20
Paikkakunta: Hausjärvi
Viesti:

Re: Kuka pystyisi pysäyttämään pojat Ylöjärvi/Nokia???

Viesti Kirjoittaja woodhill67 » To 03.09.2009 16:44

Oma kätkökin on.


lauerlina
Viestit: 13
Liittynyt: Su 02.08.2009 22:27

Re: Kuka pystyisi pysäyttämään pojat Ylöjärvi/Nokia???

Viesti Kirjoittaja lauerlina » To 03.09.2009 21:20

Minultakin katosi TB Mikko kollikissa, ilmeisesti näiden kyseisten "poikien" jäljiltä. :evil:
TB:n mukana oli myös pieni ohjelappu, jossa kerrotaan lyhyesti ettei sitä saisi pitää kauaa
itsellä, vaan palauttaa kätköön.

Joten jos on lukutaitoa, pitäisi myös olla tietoa!

Itse olen aloittanut kätköilyn viime vuonna eli alta vuoden harrastanut.Mutta ennen kuin aloitin
varsinaisen kätköilyn otin selvää asioista, miten toimitaan kätköllä ja logataan,
kirjataan TB ja GC ym.Jos ei tiedä itse kannattaa pyytää apua kokeneemmilta kätköilijöiltä.
Kuten itsekin olen joskus tehnyt. :wink:

Avatar
GeoScoutJAE
Viestit: 167
Liittynyt: Ma 09.02.2009 16:21
Paikkakunta: Oulu

Re: Kuka pystyisi pysäyttämään pojat Ylöjärvi/Nokia???

Viesti Kirjoittaja GeoScoutJAE » To 03.09.2009 23:16

lauerlina kirjoitti: Joten jos on lukutaitoa, pitäisi myös olla tietoa!

Itse olen aloittanut kätköilyn viime vuonna eli alta vuoden harrastanut.Mutta ennen kuin aloitin
varsinaisen kätköilyn otin selvää asioista, miten toimitaan kätköllä ja logataan,
kirjataan TB ja GC ym.Jos ei tiedä itse kannattaa pyytää apua kokeneemmilta kätköilijöiltä.
Kuten itsekin olen joskus tehnyt. :wink:
Itsekin opiskelin parin viikon ajan aktiivisesti kaikkia geokätköilyyn liittyviä nettipalstoja lukien ennen kuin edes kirjauduin!
Tähänkin harrastukseen liittyy valtavasti tietoa, jota ei lyhyessä ajassa omaksu.
Puoli vuotta harrastaneena minulla on yhdeksän TB:tä liikkeellä. Kolme matkaamassa rajojen ulkopuolella kuten olen toivonut määränpäänä Rodos, Kypros ja Ingles, kaksi ilman kohderajoitusta ja loput toivomuksien mukaan pysyvät kotimaassa.
Kaikkiin kulkijoihini olen kiinnittänyt kaksikielisen, muovilla päällystetyn kuvauksen kulkijan toiveista ja mahdollisesta määränpäästä.
Tällainen kulkijaan kiinnitetty lappu helpottaa mahdollisesti kätköllä kävijää arvioimaan kannattaako se ottaa mukaan riippuen mihin on mahdollisesti lähiaikoina menossa.
Toistaiseksi kaikki ovat liikkuneet toivotulla tavalla. Pitänee varmaan koputtaa puista kulkijaa.
Kolme viestiä olen lähettänyt n. kuukauden kulkijaa pitäneille ja ovat heti panneet ne eteenpäin.
On ilmeisesti aikamoista onnenkauppaa jos kulkijat pysyvät liikkeellä ja varsinkin jos päätyvät haluttuun paikkaan.
Mahtaa olla melkein lottovoitto jos Inglesin kulkijani on toivomusteni mukaan ensi marraskuussa kulkijakuvauksessa mainitsemassani kätkössä samaan aikaan kun itsekin olen siellä!? On se matkaaja jo aika lähellä kun on jo Barcelonssa menossa. No onhan marraskuu onneksi joka vuosi!

Kulkijoiden nettiin kirjaaminenhan on niiden seurannan edellytys ja vaatimus jota ei tarpeeksi varmaan korosteta. Itse kun kätköllä kolikon tai TB:n näen niin kirjaan sen koodin ja otan mahdollisesti myös kuvan jotta voin kirjata sen nettiin nähdyksi ko. kätköllä! Näin jos kaikki tekevät niin se helpottaisi kulkijoiden seurantaa. Eikä liene iso vaiva, mutta sitäkään "nähty"-lokkausta ei kaikki osaa tehdä.
Kaikin mahdollisin keinoin on syytä yrittää puuttua nuorison ym. väärinkäytöksiin, jotta kulkijatkin pysyisivät kulkemassa!
Tarkkuuslajeista kiinnostuneena en halua halkoa hiuksia vaan panen ne vähintään neljään osaan!

Aguilegia
Viestit: 1
Liittynyt: La 22.08.2009 0:35
Paikkakunta: Tampere

Re: Kuka pystyisi pysäyttämään pojat Ylöjärvi/Nokia???

Viesti Kirjoittaja Aguilegia » Pe 04.09.2009 6:37

Aikamoista touhua. Oikeen alko savu nouseen päästä kun tässä yön pimeinä tunteina tutustuin lisää herrojen (?) loggauksiin ja höpinöihin. Aika lailla samoilla kulmilla liikkuvat kuin minä, joten ehkä vielä törmätään... :twisted:

(Onhan sen myös tuolla Ylöjärvellä huoltsikan yövuorossa huomannut, että melkosen hurjaa porukkaa tuo nuoriso yleensäkin tällä hetkellä.)

Avatar
TiiPii7
Viestit: 45
Liittynyt: La 14.02.2009 8:21
Viesti:

Re: Kuka pystyisi pysäyttämään pojat Ylöjärvi/Nokia???

Viesti Kirjoittaja TiiPii7 » Pe 04.09.2009 8:23

xappu kirjoitti näköjään näin "ei se trackaaminen kovin vaikeaa ollut..." -> mutta vielä ei näy xapun profiilitiedoissa yhtään kulkijaa joka olisi kirjattu...
Eikö sitten osannutkaan vai eikö kuitenkaan kirjannut??? :roll:

Kirjoitti noten siis tänne: http://www.geocaching.com/seek/cache_de ... wp=GC1T2ZD

Avatar
Noyboy
Viestit: 368
Liittynyt: Su 11.05.2008 21:42
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Kuka pystyisi pysäyttämään pojat Ylöjärvi/Nokia???

Viesti Kirjoittaja Noyboy » Pe 04.09.2009 8:54

Hienoa että poikiin on saatu edes jonkin yhteys. Ehkäpä tämä tästä laukeaa vielä hyväksi.
-Noyboy-
serial cacher

Hawk&Owl
Viestit: 14
Liittynyt: Ti 27.01.2009 11:35
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Kuka pystyisi pysäyttämään pojat Ylöjärvi/Nokia???

Viesti Kirjoittaja Hawk&Owl » Pe 04.09.2009 9:07

Epäilen tuosta tavasta käyttää omistaa-verbiä, että äidinkieli on jokin muu kuin suomi. Siinä vois olla osasyy väärinymmärrykseen.
Eiköhän tämä tästä selviä... Tuskin he vaivautuisivat keskustelemaan, jos olisivat kovin pahoissa aikeissa liikkeellä. Taitavat olla vaan aikas nuoria.

t. Owl

Avatar
TiiPii7
Viestit: 45
Liittynyt: La 14.02.2009 8:21
Viesti:

Re: Kuka pystyisi pysäyttämään pojat Ylöjärvi/Nokia???

Viesti Kirjoittaja TiiPii7 » Pe 04.09.2009 9:43

Jee! Kiva että pojat nyt kuitenkin tosiaan ottavat yhteyttä. Elikkä nyt tosiaan on toivoa että saadaan nuo reissaajat taas suomen kartalle :D
Minunkin GC:n "omistaa" nykyään jojala... :wink:

Elikkä nyt alkaa toivonkipinä syttymään että minun ensi-GC pääsee jatkamaan matkaansa...

Avatar
rixu
Viestit: 491
Liittynyt: Ke 10.09.2008 18:18
Paikkakunta: Nummela

Re: Kuka pystyisi pysäyttämään pojat Ylöjärvi/Nokia???

Viesti Kirjoittaja rixu » Pe 04.09.2009 9:46

Joku puheyhteydessä oleva voisi kirjoittaa rautalankaohjeen mitä pitää tehdä jotta ne loggautuu nettiin oikein. Välttämättä kovin nuoret eivät yksinkertaisesti jaksa/viitsi lukea mitään pitkiä ohjeita aiheesta vaikka pitäisikin. Jos vaikka heistä kouliutuisi vielä ihan päteviä kätköilijöitä yhteisön avulla.

Geomurmelit
Viestit: 374
Liittynyt: Su 07.06.2009 11:27

Re: Kuka pystyisi pysäyttämään pojat Ylöjärvi/Nokia???

Viesti Kirjoittaja Geomurmelit » Pe 04.09.2009 14:07

rixu kirjoitti:Joku puheyhteydessä oleva voisi kirjoittaa rautalankaohjeen mitä pitää tehdä jotta ne loggautuu nettiin oikein.
Pyörää ei kannata keksiä uudelleen... :wink:

lauerlina
Viestit: 13
Liittynyt: Su 02.08.2009 22:27

Re: Kuka pystyisi pysäyttämään pojat Ylöjärvi/Nokia???

Viesti Kirjoittaja lauerlina » Pe 04.09.2009 15:45

http://www.geocaching.com/seek/cache_de ... b4ff4f3f0e sivustolla on tosi mielenkiintoista keskustelua tästä
aiheesta. En viitsi nyt tässä toistaa. :shock: Eipä ole vieläkään "pojilla" hallinassa oikein tämä geokätköily ja sen ideat TB ja GC:ten suhteen.Ainakin jos katsoo Profiileja, niin tietoa ei löydy..Hiukan huvittavaa myös, että keskustelua he käyvät kätkön Puolen hehtaarin metsän sivulla.Mutta eivät vastaa sähköposteihin, joita itsekin olen lähettänyt.Hyvä kuitenkin, että asioita selvisi jaTB ja GC:t ei oltu jästitty.
Tämä omistaminen onkin sitten mielenkiintoinen sana, että olisiko näin:
Että kaikkea minkä löytää ei saa kuitenkaan pitää itsellään! Vaikkakin vanha sanotakin kuluu, että löytäjä saa pitää... :roll:
Toivotaan parasta, että "pojat" oppivat kunnon kätköilijöiksi! :wink:

Avatar
rtl
Viestit: 276
Liittynyt: Ti 16.12.2008 17:01
Paikkakunta: Hellsinki

Re: Kuka pystyisi pysäyttämään pojat Ylöjärvi/Nokia???

Viesti Kirjoittaja rtl » Pe 04.09.2009 16:56

GeoScoutJAE kirjoitti: Eikä liene iso vaiva, mutta sitäkään "nähty"-lokkausta ei kaikki osaa tehdä.
Kaikin mahdollisin keinoin on syytä yrittää puuttua nuorison ym. väärinkäytöksiin, jotta kulkijatkin pysyisivät kulkemassa!
Hold your horses. Pitänee mainita, ettei ole mitään VELVOLLISUUTTA logata kulkijoita. Itse aloittaessani, jätin ne tyystin omaan rauhaansa. Joten Geopartiolainen on taas omimmalla asiallaan. Eli vaatimassa muilta asioita joita ei voi vaatia.

Kulkijoita (inhimillisiä kuten myös muita) - noin muuten - on syytä kunnioittaa :D.
Viimeksi muokannut rtl, Pe 04.09.2009 17:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

tembe
Viestit: 66
Liittynyt: Pe 03.07.2009 11:25
Paikkakunta: kurikka
Viesti:

Re: Kuka pystyisi pysäyttämään pojat Ylöjärvi/Nokia???

Viesti Kirjoittaja tembe » Pe 04.09.2009 17:09

No mutta on se nyt hyvä että pojat "yrittää" jatkossa logata kulkijat. :shock: Itsellekkin ensimmäisen kulkijan loggaus oli aika sekava tapahtuma mutta kun sen älyää niin kyllä se siitä.

Avatar
Tonny0909
Viestit: 884
Liittynyt: Ti 10.06.2008 11:53
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Kuka pystyisi pysäyttämään pojat Ylöjärvi/Nokia???

Viesti Kirjoittaja Tonny0909 » Pe 04.09.2009 18:21

No minunkin ensimmäinen kolikko oli kätköilijän hallussa pari kuukautta, mutta sillä erolla että hän oli logannut kolikon otetuksi. Sähköpostiviesteihin hän ei vastannut ollenkaan, mutta silti kolikko jatkoi matkaansa tämän ahdistavan parikuukautisen jälkeen onnellisesti.
Onko nimesi jo tuolla? -> http://www.koti.phnet.fi/tonny/

Avatar
TiiPii7
Viestit: 45
Liittynyt: La 14.02.2009 8:21
Viesti:

Re: Poikien loggaamattomat reissaajat...

Viesti Kirjoittaja TiiPii7 » Pe 04.09.2009 19:22

Kuka voisi käydä katsomassa että mikähän GC on palautunut kiertoon??? http://www.geocaching.com/seek/cache_de ... wp=GC1P11H

joutsar1
Viestit: 21
Liittynyt: Pe 25.07.2008 22:16

Re: Poikien loggaamattomat reissaajat...

Viesti Kirjoittaja joutsar1 » Pe 04.09.2009 23:20


Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Travel bugit & geokolikot”