Oletko "tartuttanut" ketään?

Yleistä keskustelua kätköilystä

Kuinka monta jästiä olet "tartuttanut"?

En yhtään!
19
15%
1-2
53
42%
2-3
30
24%
4-6
15
12%
6-
8
6%
En muista/en ole laskenut
0
Ei ääniä
 
Ääniä yhteensä: 125

Foxhuntter
Viestit: 11
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:02
Paikkakunta: Kotka

Re: Oletko "tartuttanut" ketään?

Viesti Kirjoittaja Foxhuntter » To 05.06.2008 19:09

Vaimo ja oma poika on saatu mukaan.Perheelle yhteinen harrastus. :D

piipaa
Viestit: 13
Liittynyt: Ma 05.05.2008 22:36
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Oletko "tartuttanut" ketään?

Viesti Kirjoittaja piipaa » To 05.06.2008 21:14

Tyttären olen saanut mukaan heti ensimmäistäkin kätköä etsimään, taisi saada hänkin samalla pureman :)

Avatar
ilekka
Viestit: 45
Liittynyt: Ke 18.06.2008 14:43
Paikkakunta: Lahti

Re: Oletko "tartuttanut" ketään?

Viesti Kirjoittaja ilekka » Pe 27.06.2008 17:07

Ainakin seuraavat olen saanut menneen talven/kevään aikana hurautettua mukaan tähän purkkimaniaan (suluissa tämän hetkiset löydöt): Seregon (93), korvis (78), salonse (42), Aramea (30), Tepame (27), arviolavi (23), supi96 (12). Lisäksi muutama, joilla alle 10 löytöä ja joiden aktiivinen harrastus on vielä mietinnän alla.

hapardi
Viestit: 32
Liittynyt: Pe 09.11.2007 17:09

Re: Oletko "tartuttanut" ketään?

Viesti Kirjoittaja hapardi » Pe 27.06.2008 19:50

Hyvä Ilekka! Heinolassa on menossa kunnon geobuumi! Näkyy siinä, että uusia kätköjä on sinne putkahtanut aika paljon. Heinola on pian purkkiparatiisi :lol:

Avatar
el2
Viestit: 334
Liittynyt: To 28.06.2007 17:32
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Oletko "tartuttanut" ketään?

Viesti Kirjoittaja el2 » To 03.07.2008 20:26

Dmies oli jossain vaiheessa alkuvuonna rekisteröitynyt. Lopullinen tartunta annettiin noin kuukausi sitten Kalajoen maisemissa.
Vartburg sai opastuksen tänään toimintaan.
haittaaks se

Avatar
Noyboy
Viestit: 368
Liittynyt: Su 11.05.2008 21:42
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Oletko "tartuttanut" ketään?

Viesti Kirjoittaja Noyboy » To 17.07.2008 21:15

Ja yksi lisää; ocza. Muutamalla kätköllä oppilaana, ja tänään sitten 5 logattua yhdessä, ja juuri äsken oli sitten profiilikin luotu. Koetin kyllä kertoa, että vahvasti addiktoivaa..
-Noyboy-
serial cacher

TeemuH
Viestit: 432
Liittynyt: To 10.07.2008 14:45
Paikkakunta: Lahti

Re: Oletko "tartuttanut" ketään?

Viesti Kirjoittaja TeemuH » Pe 18.07.2008 13:14

Pikkusisko (Saaruska)tuli tartutettua tossa pari päivää sitten ja nyt sillä on jo 19 löydettyä kätköä.

Nafuda
Viestit: 18
Liittynyt: To 26.06.2008 12:41
Paikkakunta: Hollola

Re: Oletko "tartuttanut" ketään?

Viesti Kirjoittaja Nafuda » Ma 11.08.2008 15:12

Nyt voisi jo sanoa, että työkaveri on saanut tartunnan. Löytänyt jo 24 kätköä ja hankkinut oman gps:n :D . Hän käyttää nimimerkkiä "Henukas".

rianra
Viestit: 118
Liittynyt: La 30.06.2007 22:04

Re: Oletko "tartuttanut" ketään?

Viesti Kirjoittaja rianra » Ma 11.08.2008 15:19

Jotain sellaista on ollut havaittavissa ilmassa... :lol:
Thinking out of the cache

unihuppio
Viestit: 18
Liittynyt: Su 09.03.2008 15:46
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Oletko "tartuttanut" ketään?

Viesti Kirjoittaja unihuppio » Ti 12.08.2008 4:14

Vielä ei tarttutaminen ole ollut kovinkaan tehokasta, mutta aiemmin jetsut ja vähän aikaa sitten heimato ovat jääneet koukkuun. Rekrytointityö jatkuu aktiivisesti :evil:

- unihuppio

Avatar
Maarukka
Viestit: 7
Liittynyt: Pe 30.01.2009 21:49
Paikkakunta: Heinola

Re: Oletko "tartuttanut" ketään?

Viesti Kirjoittaja Maarukka » Su 01.02.2009 13:23

Kovasti tartutustyötä olen tehnyt hurjalla 5 kk pituisella kätköilyurallani, mietin juuri, olenkohan saanut ketään OIKEASTI mukaan? Joku on saattanut rekisteröityä ja hakea kätkön pari. Minun pääni sekoitti perusteellisesti ilekka. Ekaksi ajattelin, että eipä ole järkeä tuossa hommassa. Sitten kun takavasemmalta, olan yli seurailin ilekan neuvoilua eräälle sukulaiselleni, hyppäsin rekisteriin minäkin ja sitten... Huh huh. Poika (geoilija myös) on pudistellut päätään hörhöttämiselleni. Nykyään yritän tehdä sitä salaa... Paitsi ei voi, kun kätköt näkyvät sivustolla.

Kyllä moni varmaan kiinnostuu, kun heille tästä juttelee, mutta kynnys lähteä mukaan voi olla korkea. Sen ylitettyä ei paluuta ole! :D

Avatar
Rhodaur
Viestit: 7
Liittynyt: Ma 19.01.2009 16:33
Paikkakunta: Salo

Re: Oletko "tartuttanut" ketään?

Viesti Kirjoittaja Rhodaur » Su 01.02.2009 15:56

Salossa kaveriporukan valaiseminen harrastuksesta on ollut varsin helppoa... viisi päätä taitaa tällä hetkellä olla listallani. Toistaiseksi olen ainut jolla on gps, mutta nuo ovat jaksaneet kätköjä hakea pelkän kartankin avulla.

3 käännytystä tapahtui frisbeegolffauksen lomassa, kun salossa oleva kätkö "Pahkis" on aivan siinä radan vieressä. Kun jästiporukalla oltiin paiskomassa niin juttelin tästäkin harrastuksesta, ja että tuossa muutaman metrin päässäkin on yksi purkki, niin halusivat sitä kokeilla sitä etsiä. Itse esitin gepsin nollakohtaa :) Ja yksi jästikaveri tilasi "kätköilyreissun" jonain sopivana päivänä.. pitää keksiä jokin sopivan koukuttava paikka vielä tästä melko läheltä.

Avatar
rtl
Viestit: 276
Liittynyt: Ti 16.12.2008 17:01
Paikkakunta: Hellsinki

Re: Oletko "tartuttanut" ketään?

Viesti Kirjoittaja rtl » Su 01.02.2009 17:18

Vaimoke (aell65) + työkaveri (käyttää nimimerkkiä "Luttu") innostui kun kerroin harrastuksesta.

MST XX tartutti minut (kiitos hänelle), ja on ilmeisesti tartuttanut muitakin (Gandal491 ?). On ilmeisen ärhäkkää lajia se bakteeri jota MST XX levittää. Minun tartuntani on ainakin kroonisen oloinen :o.

karamellielli
Viestit: 67
Liittynyt: Pe 03.10.2008 15:38
Paikkakunta: Muurame

Re: Oletko "tartuttanut" ketään?

Viesti Kirjoittaja karamellielli » Su 01.02.2009 19:45

Tänään juuri uutterasti käännytin vanhaa ystävääni, joka innostuikin, kun kuuli, että työmatkan varrella on yksi kätkö. Lupasi käydä huomenna kurkkaamassa, mutta ei luvannut vielä sännätä gepsikauppaan. Veljen vaimon työkaveri innostui kätköilystä, kun käly (vai mikä se on?) oli valittanut, kuinka raahasin puolta sukua ympäri Akaan perämetsiä yhden viikonlopun. Terveisiä vaan Kangasalle!

Lisäksi mukanani kulkee nykyään usein Pikkuelli(4v.) & Haapahapero ja Pikkuhapero(5v), jotka tosin eivät loggaa itse merkintöjään vaan kulkevat karamelliellin siivellä, vaikka Haapahapero onkin rekisteröitynyt.

Kurmitsan kanssa käännytimme toinen toisiamme vuosia sitten. Kurmitsa alkoi intoilla lajista ensin, mutta minä hommasin ensimmäisen lainagepsin ja raahasin Kurmitsan purkille. Että olen kyllä sotkenut tähän soppaan enemmän tai vähemmän vapaaehtoista porukkaa jonkin verran. Kummisedällekin tuli ostettua GPS 60-vuotislahjaksi, tulostin mukaan "Älä ryhdy geokätköilijäksi" -oppaan. Täytyykin kysäistä, joko on päässyt hommaan sisälle.

Minusta on hauskaa tehdä kätköretkiä ystävien ja perheen kanssa, joten aika sekalaista seurakuntaa mukanani kulkee. Useimmat haluavat mukaan toisenkin kerran, vaikka eivät itse viitsisi purkille lähteäkään. Olen myös jokaiselle takonut päähän, että kyseessä on sitten salaisuus, jota ei saa huudella pitkin kyliä. :)

Avatar
Huikka78
Viestit: 29
Liittynyt: To 30.10.2008 11:43
Paikkakunta: Helsinki

Re: Oletko "tartuttanut" ketään?

Viesti Kirjoittaja Huikka78 » Su 01.02.2009 22:49

Kyllä on käännytystyötä tullut tehtyä miltei kaikissa mahdollisissa ja parissa mahdottomassakin välissä :) Vähissä taitavat olla kaverit, jotka eivät ole purkeille vielä joutuneet, jos ovat yhtään kiinnostuneet ja onhan noita kätköilyluentojakin pari tullut pidettyä pari.

Avatar
oh3mbc
Viestit: 465
Liittynyt: Su 03.02.2008 10:00
Paikkakunta: Virrat

Re: Oletko "tartuttanut" ketään?

Viesti Kirjoittaja oh3mbc » Ma 02.02.2009 9:41

Hieman laskentatavasta riippuen olen päässyt tartuttamaan taudin näihin seuraaviin:

aittasalo (68)
kh69 (15)
5p33dy (10)

Näiden lisäksi on joitain jotka ovat rekisteröineet jo tunnuksen, mutta yhtään löytöä ei (vielä) ole.
"Äiti, miksi setä vain katselee vettä, eikä kerää sitä? -Shh, setä on oikeasti etsimässä tänne piiloitettua aarretta."

Avatar
artomak
Viestit: 224
Liittynyt: Ma 15.12.2008 23:01
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Oletko "tartuttanut" ketään?

Viesti Kirjoittaja artomak » Ma 02.02.2009 13:53

Yritetty on, mutta näin talviaikaan en ole juurikaan saanut ketään täkyyn. Vilukissoja vissiin kaikki... :wink:
aina jotain hukassa

Avatar
Zarni
Viestit: 162
Liittynyt: Pe 07.11.2008 19:10
Paikkakunta: Ristiina

Re: Oletko "tartuttanut" ketään?

Viesti Kirjoittaja Zarni » Ma 02.02.2009 15:44

Taisin olla ainakin osasyyllisenä artomakin tartuttamisessa... :D
Edellä olevan tekstin osittainenkin lainaaminen ilman asianomaisen lupaa on tekijänoikeudellisista syistä ehdottomasti kielletty!

Avatar
artomak
Viestit: 224
Liittynyt: Ma 15.12.2008 23:01
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Oletko "tartuttanut" ketään?

Viesti Kirjoittaja artomak » Ma 02.02.2009 17:18

Zarni kirjoitti:Taisin olla ainakin osasyyllisenä artomakin tartuttamisessa... :D
Toi muuten pitää paikkansa...
aina jotain hukassa

tyysterin mafia
Viestit: 32
Liittynyt: Ti 30.09.2008 19:39
Paikkakunta: Porvoo

Re: Oletko "tartuttanut" ketään?

Viesti Kirjoittaja tyysterin mafia » Ti 03.02.2009 14:09

Sukulaiset ovat aika ahkerasti juosseet mukana kun olen heillä kyläillyt, milloin äiti, milloin tädit tai serkut. Vielä kukaan ei ole tietääkseni omaa gps:ää hankkinut. Työmatkoilla työkaveri on sitkeästi, tai pitäisikö sanoa kiltisti, peesannut meikää matkalla junalle tms, mutta ei ole itse aloittanut (vielä ainakaan) kätköilyä. Kaveripariskunta saatiin kätköilemään kanssamme - kätköilevät nimimerkillä Ykköstiimi. Tosin meidän molempien pariskuntien miespuoliset jäsenet eivät ole yhtä innokkaita kun naispuoliset, joten joskus ollaan käyty naisten kesken kätköilemässä :)

Yhdellä kätköllä viime syksynä kerroin parille naispuoliselle jästille tästä harrastuksesta, myöhemmin törmäsin toiseen naiseen kaupassa ja hän sanoi kyllä tutustuneensa asiaan mutta ei ollut vielä hankkinut gps:ää ja sanoi että jos joulupukki sen toisi. Joten on hyvin mahdollista että olen tartuttanut kätköilyn myös häneen.
De gustibus non est disputandum

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”