M: haksu10:n sälämyynti

Kätköilytavaroiden (ja miksei muidenkin) osto- ja myyntipalsta. Laita otsikon alkuun O: (ostan) M: (myyn) tai V: (vaihdan)
Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: M: haksu10:n sälämyynti

Viesti Kirjoittaja haksu10 » To 15.01.2009 22:21

Aluksi muistutan että vielä(kin) on paljon, paljon myytävää listalla... kannattaa siis tutustua ketjun ekaan viestiin ja viedä parhaat päältä ennen kuin muut kerkiävät, eikä hinnatkaan huimaa :)

Pistänpä taas hieman vastauksia tähän ketjuun kun on aikaa lueskella, talviflunssa viimein sai minut lähes petiin joten koodaamisesta pidän tässä välipäivää.
eilolma kirjoitti:Itse olen valmis maksamaan tämän sivuston käytöstä kohtuullisen maksun, miten muut. Maksun suoritan sopivin väliajoin tukemalla vapaaehtoisesti. Sivusto voisi olla muuten ilmainen, mutta esimerkiksi kartta ja siihen liittyvät palvelut maksulliseksi ja rekisteröitymisen taakse.
Onneksi, kiitos sekä sinun että muiden vapaaehtoista tukimaksua maksavien, taitaa tästä kuusta vielä selvitä ja taas kuukaudella lopullinen paniikki siirtyy. No, jos kevään mittaa saisi jollain keinoin kehiteltyä jotain tuottavaa tehtävää.

Kuten olen todennut niin puhunut olen kiinteästä käyttömaksusta. Jos se olisi esim. 1 euro / kuukausi niin nykyisellä kuukaudessa sisäänkirjautuneiden määrällä (n. 1200 käyttäjää) tuo tekisi 1200 euroa, eli alvit sun muut vähennettynä tuosta jäisi jäljelle saman verran mitä viimeiset puoli vuotta on laskutettavia hommia saanut/ehtinyt väsäämään, saisi siis keskittyä ilman ongelmia sivustoon.

Mutta todellisuus on tarua ihmeellisempää eli käyttäjäkato olisi melkoinen joten maksu täytyisi olla paljon suurempi jotta olisi merkitystä, joka lisäisi käyttäjäkatoa, joka vaatisi maksun nostoa... niinpä päätetty on ettei mitään pakollista käyttömaksua siis tule, sivusto pysyy siis jatkossakin täysin ilmaisena.

Rafu kirjoitti:Kännyhälyn hinnan voisi laittaa esim. 0.20-0,25€/viesti ihan huoleti ja saisi edes muutaman euron siitäkin. Ei varmasti ketään haittaisi ja jos haittaisi niin antaa haitata. Minun puolesta hinnan saisi nostaa pikimmiten.
Otettiin tämänkin asian puheeksi koska hintahan on ollut edelleen sama kuin aikoinaan palvelun ollessa minun yksityshenkilöpalveluna, jolloin silloinkin tuotto oli sentin tasoa / viesti ja ajoittaiset hyvityssessiot tekivätkin siitä täydellisen rahareiän minulle. Nyt kun mukana on lisäksi alv niin palvelu onkin vain nimensä mukaisesti palvelu käyttäjille.

Tämän suhteen olen kyllä keskustelussa todennut että mikäli hintaa nostaisi sille tasolle, että tuotolla olisi merkitystä, sen hyöty menisi vähentyneeseen käyttöön eli palvelusta ei millään keinoin saa mitään liiketoimintaa, ainoa tapa olisi "tilaa nyt kännypalvelu"-sivu minkä alalaidassa sitten olisi pikkuriikkinen maininta "tilaamalla palvelun liityt club geocacheen ja saat kuukaudessa 4 2 euron hintaista hälytysviestiä. Minimiveloitus 8 euroa" joita telkkarissakin on pilvin pimein :P

Mutta neuvottelujen jälkeen päätimme että hintaa korotetaan, alkuperäinen esitys kalliimman vaihtoehdon uudeksi hinnaksi oli 20 senttiä mutta sain soviteltua (miksi taas tingin, en tajua) uudeksi hinnaksi, joka astuu voimaan helmikuun alusta, 16 senttiä / viesti.

Halvempaa vaihtoehtoa ei edelleenkään uskalla suositella vaikka sen pitäisikin olla luetettava (sen suhteen kuitenkin oli aikoinaan joitain ongelmia) mutta olkoon edelleen mukana. Uusi hinta tässäkin nousee 4 sentillä eli uusi hinta 12 senttiä / viesti. Halvemman vaihtoehdon hinnalle ei uskalla antaa mitään pysyvyystakuita koska palvelun hinnoittelu on riippuvainen halpalähetysreiteistä joiden hinnoittelu voi nousta merkittävästi ja nopealla aikataululla.


Samassa yhteydessä totesimme että kivenalla.fi:n saldolisäystä muutetaan lähiaikoina siten että minimitilaus tulee olemaan 5 euroa nykyisen 2 euron sijaan. Tämä 2 euron vaihtoehto oli suunniteltu siksi että voi ottaa halumansa määrän näitä 2 euron saldolisäyksiä mutta myös tätä minimitilausta käytetään jossain määrin. Jälleen tulee nämä "bisnesasiat" eteen eli summasta riippumatta jokaisesta tilauksesta tehdään lasku ja vaikka tilauksen käsittelyn ja laskun tekemisen vaatimaa aikaa ei laskisi niin kirjanpidossa jokaisen laskun käsittely maksaa tietyn hinnan olipa sitten pieni tai iso lasku, ja 2 euron laskussa siis kirjanpitokustannuksen suhde on aivan järjetön.


No, tässä pieni(?) kuumehoureinen selostelma. Pyrin selittämään kaikki "liikkeet" mahdollisimman tarkasti jotta selviää miksi joudumme näin ikävillä asioilla käyttäjiä vaivaamaan, syynä siis ei ole dollarinkuvat silmissä vaan pyrkimys pitää geocache.fi:n tulos eli nollassa eikä nollaviivan alla.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

NMS68
Viestit: 308
Liittynyt: Ti 18.12.2007 23:25

Re: M: haksu10:n sälämyynti

Viesti Kirjoittaja NMS68 » Pe 16.01.2009 1:52

haksu10 kirjoitti:Kuten olen todennut niin puhunut olen kiinteästä käyttömaksusta. Jos se olisi esim. 1 euro / kuukausi niin nykyisellä kuukaudessa sisäänkirjautuneiden määrällä (n. 1200 käyttäjää) tuo tekisi 1200 euroa, eli alvit sun muut vähennettynä tuosta jäisi jäljelle saman verran mitä viimeiset puoli vuotta on laskutettavia hommia saanut/ehtinyt väsäämään, saisi siis keskittyä ilman ongelmia sivustoon.

Mutta todellisuus on tarua ihmeellisempää eli käyttäjäkato olisi melkoinen joten maksu täytyisi olla paljon suurempi jotta olisi merkitystä, joka lisäisi käyttäjäkatoa, joka vaatisi maksun nostoa... niinpä päätetty on ettei mitään pakollista käyttömaksua siis tule, sivusto pysyy siis jatkossakin täysin ilmaisena.
Jos ei pakollista maksua, niin entä vapaaehtoinen? Harkitkaa vaikka sellaista mallia, että gc.fi-palvelu olisi periaatteessa maksullinen, mutta maksun suuruuden voisi itse päättää. Jos ei halua maksaa, ei sitten maksa, mutta ne, jotka katsovat sivuston olevan maksun arvoinen, voisivat maksaa sen, mitä katsovat kohtuulliseksi. Laskutuskulujen, verojen sun muiden kulujen takia varmaankin pitäisi varmaankin olla jokin kohtuullinen minimimaksu, esim. 5 euroa/vuosi, mutta aika monet varmaan ostaisivat kehitystyötä sivustolle isommalla summalla. Eikös jokin yhtyekin kokeillut jotain tällaista melko äskettäin.

Minä voisin hyvinkin maksaa 30 euroa vuodessa + kännyhälyt. Jos pakettiin sisältyy TOF, voisin maksaa enemmänkin.

Avatar
tilkkuliini
Viestit: 66
Liittynyt: La 30.08.2008 22:12

Re: M: haksu10:n sälämyynti

Viesti Kirjoittaja tilkkuliini » Pe 16.01.2009 9:52

NMS68 kirjoitti:Jos ei pakollista maksua, niin entä vapaaehtoinen? Harkitkaa vaikka sellaista mallia, että gc.fi-palvelu olisi periaatteessa maksullinen, mutta maksun suuruuden voisi itse päättää. Jos ei halua maksaa, ei sitten maksa, mutta ne, jotka katsovat sivuston olevan maksun arvoinen, voisivat maksaa sen, mitä katsovat kohtuulliseksi. Laskutuskulujen, verojen sun muiden kulujen takia varmaankin pitäisi varmaankin olla jokin kohtuullinen minimimaksu, esim. 5 euroa/vuosi, mutta aika monet varmaan ostaisivat kehitystyötä sivustolle isommalla summalla. Eikös jokin yhtyekin kokeillut jotain tällaista melko äskettäin.

Minä voisin hyvinkin maksaa 30 euroa vuodessa + kännyhälyt. Jos pakettiin sisältyy TOF, voisin maksaa enemmänkin.
No eikös tämä juuri näin nytkin jo ole. Käyppä vaikka http://www.haksu.net/geohaksu/. Itsekin olen ehdottomasti sitä mieltä, että haksun tekemiset olisivat maksun arvoisia, mutta aina vaan on multakin maksu jäänyt suorittamatta, kun köyhän opiskelijan rahat ei riitä edes kaikkiin tarpeellisin juttuihin. Lupaan ja vannon laittavani rahaa sivuston tukemiseen heti kun valmistun ja minusta tulee iso ja rikas porho :D

NMS68
Viestit: 308
Liittynyt: Ti 18.12.2007 23:25

Re: M: haksu10:n sälämyynti

Viesti Kirjoittaja NMS68 » Pe 16.01.2009 22:36

tilkkuliini kirjoitti:No eikös tämä juuri näin nytkin jo ole. Käyppä vaikka http://www.haksu.net/geohaksu/. Itsekin olen ehdottomasti sitä mieltä, että haksun tekemiset olisivat maksun arvoisia, mutta aina vaan on multakin maksu jäänyt suorittamatta, kun köyhän opiskelijan rahat ei riitä edes kaikkiin tarpeellisin juttuihin. Lupaan ja vannon laittavani rahaa sivuston tukemiseen heti kun valmistun ja minusta tulee iso ja rikas porho :D
Mietin asiaa siltä kannalta, että ihmisten maksukyky ja maksuhalu ovat erilaisia. Osa on kätköilijöistä on töissä, osa on koululaisia, osa on varakkaita, osa on köyhiä, osa on anteliaita, toiset vain näyttelevät anteliasta. Pakollinen maksu, etenkin kovin suurena, varmasti karkottaisi käyttäjiä, mutta vapaaehtoinen maksu voisi tuoda uusiakin maksajia, koska tiedän, että jotkut mieluummin ostaisivat vuosilisenssin kuin maksaisivat tukimaksua. Vapaaehtoinen maksu ei varmasti toimisi ruokakaupassa, mutta tällaisen pienen harrastajajoukon nettisivuston ylläpitämisessä se voisi toimiakin.

Avatar
Mukkelus
Viestit: 377
Liittynyt: Su 22.06.2008 15:37

Re: M: haksu10:n sälämyynti

Viesti Kirjoittaja Mukkelus » Su 18.01.2009 11:41

NMS68 kirjoitti:Vapaaehtoinen maksu ei varmasti toimisi ruokakaupassa, mutta tällaisen pienen harrastajajoukon nettisivuston ylläpitämisessä se voisi toimiakin.
Uskon että juuri tuollainen toimisi.

Kaikki eivät halua miettiä mikä olisi oikean kokoinen/sopiva maksu juuri tämän palvelun käytöstä. Mikäli olisi jonkinlaiset suositukset/ehdotukset vapaaehtoisesta minimimaksusta olemassa uskon että yhä useampi tarttuisi siihen. Se miten tukimaksut sitten kanavoitaisiin yritykseltä kehittäjälle olisi luonnollisesti yrityksen asia.

Vielä hiukan off topic-ideana; Voisihan siitä laittaa myös pikkulipun palkkioksi tuonne käyttäjätietoihin tyyliin "GC.fi kannatusjäsen" jakona vaikka bronce/silver/gold minimihinnat 5/15/30" :)
Edit: Voisi se "lippu" olla vaikka jokin merkkikin (kolikonkuva?). Ei siinä välttämättä mikään tekstiäkään tarvittaisi.

Geovius
Viestit: 738
Liittynyt: Ke 28.03.2007 13:58
Paikkakunta: Tampere

Re: M: haksu10:n sälämyynti

Viesti Kirjoittaja Geovius » Su 18.01.2009 12:19

Mukkelus kirjoitti:Vielä hiukan off topic-ideana; Voisihan siitä laittaa myös pikkulipun palkkioksi tuonne käyttäjätietoihin tyyliin "GC.fi kannatusjäsen" jakona vaikka bronce/silver/gold minimihinnat 5/15/30" :)
Edit: Voisi se "lippu" olla vaikka jokin merkkikin (kolikonkuva?). Ei siinä välttämättä mikään tekstiäkään tarvittaisi.
Ihan oikeasti tämä on ihan hyvä idea.
Kaikkihan (yleistys) haluaa aina vähän saada itselleen jonkinlaista sädekehää niin toi sopis siihen ihan hyvin.

mmeikalainen
Viestit: 1
Liittynyt: Su 18.01.2009 11:33

Re: M: haksu10:n sälämyynti

Viesti Kirjoittaja mmeikalainen » Su 18.01.2009 12:23

Mukkelus kirjoitti:Vielä hiukan off topic-ideana; Voisihan siitä laittaa myös pikkulipun palkkioksi tuonne käyttäjätietoihin tyyliin "GC.fi kannatusjäsen" jakona vaikka bronce/silver/gold minimihinnat 5/15/30" :)
Linux Weekly News -nimisessä palvelussa on käytetty juuri tuontyyppistä luokittelua: palvelusta voi maksaa omantuntonsa ja lompakkonsa paksuuden mukaan joko "starving hacker" ($2,50/kk), "professional hacker" ($5/kk) tai "project manager" ($10/kk) -hinnan. Kaikilla saa saman palvelun ja kaikki sisältö löytyy aikanaan myös ilmaiseksi, kunhan jaksaa odottaa, mutta silti jotkut haluavat maksaa. Palvelu ei tekijöidensä mukaan ole kultakaivos, mutta tuottaa sen verran että palvelu pyörii. Samaa voisi minun puolesta soveltaa hyvin myös geocache.fi:hin: etusivuilla uusimmat kätköt -kohdassa näkyisi oletuksena vaikka viikon tai päivän vanhat kätköt ja vasta maksaneille ne oikeasti uusimmat.

Sen sijaan jollekin henkilölle suoraan meneviä avustuksia karsastan yleensä. Uutisissa näkyy vähän väliä sinällään hyviin kohteisiin tehtyihin rahankeräyksiin liittyviä oikeusjuttuja, ja ei-lakimiehenä ei viitsisi alkaa selvittää mitkä ovat laillisia ja mitkä eivät. Sen takia maksun hoitaa mieluiten jäsenmaksuna yhdistykselle tai kuittia vastaan yritykselle.

En tiedä sitten löytyisikö muita mahdollisuuksia tienata geokätköilyllä noin yleisesti ottaen? Maksaisiko esim. joku matkailuyritys/-instanssi oman kohteensa laadukkaasta kätköttämisestä? Samaan pakettiin voisi sitten kuulua kohteen mainos geocache/kivenalla.fi:ssä ja pieni alennus majoituksesta tms. geocache.fi -maksun maksaneille. Tai voisiko esim. jonkun EU-rahalla rakennetun kuntopolun rakennusbudjettiin varata hieman rahaa myös kätköttämiseen? Esimerkkinä lehtitietojen perusteella Kokkolan kaupunki rahoittaa Suomen Ladun projektia, jossa parannetaan erityisryhmien kätköilymahdollisuuksia. Tietysti rahamäärät näissä tuppaavat olemaan pieniä, mutta toisaalta kätköilystä löytyy liittymäkohtia liikuntaan, matkailuun ja kulttuuri/sivistystoimeen, joten mahdollisia maksajia on monia.

Tietysti suurin osa toiminnasta on aina vapaaehtoisten tekemää, mutta jos joku löytää tavan tehdä sitä elääkseen, niin sen parempi meille kaikille.

marko77
Viestit: 314
Liittynyt: Ti 03.06.2008 14:27
Paikkakunta: Nastola

Re: M: haksu10:n sälämyynti

Viesti Kirjoittaja marko77 » Su 18.01.2009 12:39

Geovius kirjoitti:
Mukkelus kirjoitti:Vielä hiukan off topic-ideana; Voisihan siitä laittaa myös pikkulipun palkkioksi tuonne käyttäjätietoihin tyyliin "GC.fi kannatusjäsen" jakona vaikka bronce/silver/gold minimihinnat 5/15/30" :)
Edit: Voisi se "lippu" olla vaikka jokin merkkikin (kolikonkuva?). Ei siinä välttämättä mikään tekstiäkään tarvittaisi.
Ihan oikeasti tämä on ihan hyvä idea.
Kaikkihan (yleistys) haluaa aina vähän saada itselleen jonkinlaista sädekehää niin toi sopis siihen ihan hyvin.
Kannatettava idea, ilman muuta! Mielestäni jokin vuosimaksu voi olla paikallaan - tosin opiskelijoilla tuo vuosimaksukin (tuo korkein 30e) tekee kuukausbudjettiin aikamoisen loven (opiskelijoille alennukset tietysti, heh!). Ja tuon 30 e:n maksaneille voisi tulla esimerkiksi viisi kännyhälyä kuukaudessa ilmaiseksi tai jotain muuta ekstraa. Tosin kaikki kätköilijät ovat tasa-arvoisia keskenään ja kaikille olisi oltava "ilmaispalveluita" jatkossakin.
"Minä haluan tietää, miksi kauan sitten sä et palannutkaan
Pian kadotin suunnan, helppo polku kaltevana vietti mutkaan"

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: M: haksu10:n sälämyynti

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Su 18.01.2009 13:25

Ketjun ensimmäiseen viestiin on nyt lisätty kuvat ja linkit Infinity -kaiutinsarjaan, ja mukaan lisätty vielä tuo unohtunut keskikaiutin.

Tästä siis kotiteatterin rakentajalle todella laadukas kaiutinsarja; hintakin voidaan sovitella kohdalleen vaikka toki järkeväksi.

EDIT: Ja toki mun tuurilla toinen takakaiutin saanut kolhuja muutossa, joten takakaiuttimet lähteekin "kaupan päälle"


Ja edelleen on myös lähes kaikki vielä myymättä, ostakee poijes jne :)

PS: Mietteet kannatusjäsenyydestä huomioitu ja mietitään ja keskustellaan asiasta tässä lähikuukausien aikana kun ehdimme... eli tuollainen voisi teoriassa olla mahdollinen mutta tosiaan mitään pakollista maksua ei tule, enkä usko että myöskään "ilmaiskäyttäjien" palvelutasoa laskettaisiin vaikka kannatusjäsenyys tulisikin. Täytyy koittaa siis vääntää jotain vieläkin parempaa kunniakäyttäjille :)
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
Mukkelus
Viestit: 377
Liittynyt: Su 22.06.2008 15:37

Re: M: haksu10:n sälämyynti

Viesti Kirjoittaja Mukkelus » Su 18.01.2009 14:47

haksu10 kirjoitti:PS: Mietteet kannatusjäsenyydestä huomioitu ja mietitään ja keskustellaan asiasta tässä lähikuukausien aikana kun ehdimme... eli tuollainen voisi teoriassa olla mahdollinen mutta tosiaan mitään pakollista maksua ei tule, enkä usko että myöskään "ilmaiskäyttäjien" palvelutasoa laskettaisiin vaikka kannatusjäsenyys tulisikin. Täytyy koittaa siis vääntää jotain vieläkin parempaa kunniakäyttäjille :)
Oma ajatukseni tuosta kannatusjäsenyydestä oli nimenomaan se että sillä ei saisi mitään lisä-/erikoispalveluja (paitsi ehkä erivärisen merkin :) ). Eli kannatusmaksu olisi pelkkä kannatusmaksu ja hyvistä palveluista maksetaan sitten erikseen tarpeen, halun ja maksukyvyn mukaan.

SilverQuick
Viestit: 67
Liittynyt: Ma 15.01.2007 18:05
Paikkakunta: Vantaa

Re: M: haksu10:n sälämyynti

Viesti Kirjoittaja SilverQuick » Su 18.01.2009 15:01

Voisihan siitä laittaa myös pikkulipun palkkioksi tuonne käyttäjätietoihin tyyliin "GC.fi kannatusjäsen" jakona vaikka bronce/silver/gold minimihinnat 5/15/30"
Erinomainen idea! Lupaan heti ostaa tuon Silver tason jäsenyyden :D :D :D

Ja noille eri kannatustasoille pitää tietenkin keksiä jotkut kuvaavat nimitykset tuohon "starving hacker" tyyliin. Tulisiko hyviä ehdotuksia?

Mistä tuli mieleen, että on jo kulunut ihan liikaa aikaa edellisestä tukimaksusta. Täytyy sivuston säännöllisenä käyttäjänä laittaa hetimmiten taas vuosimaksu Haksulle.

Sitten bisnesidea: Voiko tämä sivuston helposti kloonata toiseen maahan? Avaisitte tällaisen veikka englantiin ja saksaan ja antaisi olla ilmainen nykyisellä tavalla hetken aikaa niin että käyttäjät joutuu koukkuun (esim uteliaat ei voi olla ilman lokiseurantaa ja FTF huntterit ilman tekstareita). Mainostus sujuu foorumien kautta helposti ilmaiseksi. Sitten ilmaiskäyttäjien ominaisuudet reippaasti minimiin ja muille maksulliseksi. Tuolla maailmalla on niin paljon enemmän käyttäjiä, että rahaa tulisi varmaan ihan kohtuullisesti vaikka kaikki ei maksaisikaan. Käännöstyöhön löytyy varmasti tarvittaessa apua täältä (minä voin kääntää englanniksi).

ruusina
Viestit: 53
Liittynyt: La 27.12.2008 19:29

Re: M: haksu10:n sälämyynti

Viesti Kirjoittaja ruusina » Su 18.01.2009 16:21

Mukkelus kirjoitti:
NMS68 kirjoitti:Vapaaehtoinen maksu ei varmasti toimisi ruokakaupassa, mutta tällaisen pienen harrastajajoukon nettisivuston ylläpitämisessä se voisi toimiakin.
Uskon että juuri tuollainen toimisi.

Kaikki eivät halua miettiä mikä olisi oikean kokoinen/sopiva maksu juuri tämän palvelun käytöstä. Mikäli olisi jonkinlaiset suositukset/ehdotukset vapaaehtoisesta minimimaksusta olemassa uskon että yhä useampi tarttuisi siihen. Se miten tukimaksut sitten kanavoitaisiin yritykseltä kehittäjälle olisi luonnollisesti yrityksen asia.
Minä lukeudun juuri tuohon joukkoon, kun uutena ei ole mitään käsitystä maksujen suuruudesta. Ja mielelläni maksan kyllä näistä tosi hyvien sivujen käytöstä. Olen tässä muutaman kuukauden ajan ihmetellyt usealle ystävällenikin, kuinka esimerkillisellä tavalla kaikki tieto täältä netistä löytyy - ja ihan ilmaiseksi. Ei ole synti eikä häpiä jos hyvin tehdystä työstä saa korvaustakin :wink:

Rafu
Viestit: 102
Liittynyt: Ma 14.01.2008 22:35
Viesti:

Re: M: haksu10:n sälämyynti

Viesti Kirjoittaja Rafu » Su 18.01.2009 18:14

SilverQuick kirjoitti:
Voisihan siitä laittaa myös pikkulipun palkkioksi tuonne käyttäjätietoihin tyyliin "GC.fi kannatusjäsen" jakona vaikka bronce/silver/gold minimihinnat 5/15/30"

Sitten bisnesidea: Voiko tämä sivuston helposti kloonata toiseen maahan? Avaisitte tällaisen veikka englantiin ja saksaan ja antaisi olla ilmainen nykyisellä tavalla hetken aikaa niin että käyttäjät joutuu koukkuun (esim uteliaat ei voi olla ilman lokiseurantaa ja FTF huntterit ilman tekstareita). Mainostus sujuu foorumien kautta helposti ilmaiseksi. Sitten ilmaiskäyttäjien ominaisuudet reippaasti minimiin ja muille maksulliseksi. Tuolla maailmalla on niin paljon enemmän käyttäjiä, että rahaa tulisi varmaan ihan kohtuullisesti vaikka kaikki ei maksaisikaan. Käännöstyöhön löytyy varmasti tarvittaessa apua täältä (minä voin kääntää englanniksi).
Hyvä idea tuo kannatusjäsenmaksu, auttaa monmia kun on valmiit raamit.

Ja tuo ulkomaillevienti olisi järkevää, joku sen kohta kuitenkin tekee.

Avatar
Rhodaur
Viestit: 7
Liittynyt: Ma 19.01.2009 16:33
Paikkakunta: Salo

Re: M: haksu10:n sälämyynti

Viesti Kirjoittaja Rhodaur » Ma 19.01.2009 16:42

Tuohon bronze/silver/gold ideaan vielä lisämahdollisuus...

Siihen voisi lisätä kangasmerkin, josta näkyisi tuo luokka. Gold- sun muut memberit voisivat sitten tuo merkki hihaan ommeltuna loistaa eventeissä ja citoissa sun muissa, niin muutkin innokkaat kätköilijät saattaisivat innostua maksamaan tätäkin kautta. Merkit eivät sinänsä kovin paljoa maksa...( hintoja esim: http://www.merkillinen.fi/haalarimerkit.php ) Niiden postittaminen maksaakin sitten enemmän. Tiedä sitten, meneekö turhan egoiluksi...

Tai sitten voisi olla, että tuon maksun maksaessa voisi maksaa euron pari ylimääräistä ja saada tuon merkin.

Avatar
Haaskalintu
Viestit: 950
Liittynyt: Pe 26.01.2007 15:06
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: M: haksu10:n sälämyynti

Viesti Kirjoittaja Haaskalintu » Ke 28.01.2009 8:46

Mukkelus kirjoitti: Vielä hiukan off topic-ideana; Voisihan siitä laittaa myös pikkulipun palkkioksi tuonne käyttäjätietoihin tyyliin "GC.fi kannatusjäsen" jakona vaikka bronce/silver/gold minimihinnat 5/15/30" :)
Edit: Voisi se "lippu" olla vaikka jokin merkkikin (kolikonkuva?). Ei siinä välttämättä mikään tekstiäkään tarvittaisi.
Komppi. Haluu heti tuollasen gold-merkin kun sellanen tulee.
Onko muuten nimesi jo täällä?

Avatar
Haaskalintu
Viestit: 950
Liittynyt: Pe 26.01.2007 15:06
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: M: haksu10:n sälämyynti

Viesti Kirjoittaja Haaskalintu » Ke 28.01.2009 8:48

Rhodaur kirjoitti:... Tiedä sitten, meneekö turhan egoiluksi...
Toki se menee egoiluksi, mutta kun tarkoitus on hyvä niin pienempi paha on mielestäni yksittäisten kätköilijöiden egoilu kun gc.fi -palvelun loppuminen kannattamattomana. Kun haksu10 ei oikeasti osaa / halua / kehtaa laittaa hintalappuja omille palveluilleen, nyt katse kohdistuu kivenalla.fi -palveluun, jossa on enemmänkin finanssikokemusta. Saisikohan sieltä vetoapua ettei kaikkea sälää tarvitsisi myydä?
Onko muuten nimesi jo täällä?

teameimi
Viestit: 111
Liittynyt: Ke 27.12.2006 13:05
Viesti:

Re: M: haksu10:n sälämyynti

Viesti Kirjoittaja teameimi » Ke 28.01.2009 9:23

Toki se menee egoiluksi, mutta kun tarkoitus on hyvä niin pienempi paha on mielestäni yksittäisten kätköilijöiden egoilu kun gc.fi -palvelun loppuminen kannattamattomana. Kun haksu10 ei oikeasti osaa / halua / kehtaa laittaa hintalappuja omille palveluilleen, nyt katse kohdistuu kivenalla.fi -palveluun, jossa on enemmänkin finanssikokemusta. Saisikohan sieltä vetoapua ettei kaikkea sälää tarvitsisi myydä?
... voi pojat kun tietäisitte. Vetoapua saa ja parhaamme yritetään, tehdään ja punnerretaan ja vaikka ulospäin ei aina näyttäisikään että asiat etenevät niin kyllä ne etenevät. Puhtaasti talkoilla me muut 60% (martsa, vaimoni, minä) ajamme kivenallan asiaa että harjus ja haksu joiden elämä pyörii Kiven allan ympärillä, voisivat sitä työtä jatkaa. Ja alkaa se työ kantaa tulostakin.

Minua henkilökohtaisesti vi***ttaa täällä foorumilla aika-ajoin pilkistävä näkemys siitä, että kiven alla kieriskellään rahoissa ja sorsitaan raukkaparkoja. Näkemykseni ei ole Kiven allan virallinen kanta vaan ihan oma turhautumistusaukseni. :)

EDIT: nyt arveluttaa, että tulkitsin aikaisemmat viestit aivan väärin, mutta jätänpä silti tunteenpurkaukseni tähän ihan vaan osoittaakseni olevani ihminen :D
Jussi / TeamEimi / http://www.kivenalla.fi

Avatar
Mukkelus
Viestit: 377
Liittynyt: Su 22.06.2008 15:37

Re: M: haksu10:n sälämyynti

Viesti Kirjoittaja Mukkelus » Ke 28.01.2009 11:03

teameimi kirjoitti:... voi pojat kun tietäisitte. Vetoapua saa ja parhaamme yritetään, tehdään ja punnerretaan ja vaikka ulospäin ei aina näyttäisikään että asiat etenevät niin kyllä ne etenevät. Puhtaasti talkoilla me muut 60% (martsa, vaimoni, minä) ajamme kivenallan asiaa että harjus ja haksu joiden elämä pyörii Kiven allan ympärillä, voisivat sitä työtä jatkaa. Ja alkaa se työ kantaa tulostakin.
Hyvä on että alkaa kantaa tulosta. Niihän sen pitää liiketoiminnassa ollakin. Minulla on muuten tunne että yhteisössä voisi löytyä muitakin halukkaita tuota vetoapua antamaan. On vaan melko korkea kynnys suomalaiselle "tyrkyttää" itseään mukaan tämän sortin talkoisiin. Kannattaisi ehkä pohtia miten tämän halun voisi kanavoida Geocache.fi:n hyödyksi.

Olin eilen mukana yhdessä melko hektisessä sessiossa ja jäi sellainen olo että olisin voinut itse auttaa asiassa paljonkin enemmän. Tilanne/testaukset vaan eteni moneen suuntaan niin vauhdikkaasti etten oikein meinannut mukana pysyä.

Kirjoituksista olen saanut sen kuvan että nämä asiakkaanne eivät useinkaan vaadi/odota välittömiä toimia kun he jotakin toivovat tai ilmoittavat. Kannattaa mielestäni pitää priorisointi ja töiden aikatauluttaminen tarkasti omissa käsissä, muuten tulee tilanne josta joskus on sanottu että:"On niin kiire ettei kerkiä nousemaan polkupyörän selkään, vaan pitää juosta vieressä ja työntää". Ihmiset usein hyväksyvät odottamisen kunhan tietävät että työ on laitettu sinne toteutettavien jonoon, ja he voivat luottaa siihen että se tehdään luvattuun aikaan mennessä (aikatauluista annettuihin lupauksiin kannattaa sitten myös varata riittävästi joustoa). Hommaa ei myöskään yleensä kannata luovuttaa aikaisemmin eikä myöhemmin, sellaisesta harvoin voi ulosmitata yhtään enempää rahaa tai muita meriittejä.

edit: ps.
Niin ja keskeneräisistä suunnitelmista/hommista ei sitten kannata luvata yhtään mitään :)

Avatar
Haaskalintu
Viestit: 950
Liittynyt: Pe 26.01.2007 15:06
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: M: haksu10:n sälämyynti

Viesti Kirjoittaja Haaskalintu » Ke 28.01.2009 13:37

teameimi kirjoitti: ... voi pojat kun tietäisitte. Vetoapua saa ja parhaamme yritetään, tehdään ja punnerretaan ja vaikka ulospäin ei aina näyttäisikään että asiat etenevät niin kyllä ne etenevät.
No hyvä että avasit sanaisen arkkusi :) Nyt sitten viimeistään tiedämme!
teameimi kirjoitti: Minua henkilökohtaisesti vi***ttaa täällä foorumilla aika-ajoin pilkistävä näkemys siitä, että kiven alla kieriskellään rahoissa ja sorsitaan raukkaparkoja.
Niin minuakin. Yrittäjän osa ei ole koskaan helppo, sen tiedän!
teameimi kirjoitti:EDIT: nyt arveluttaa, että tulkitsin aikaisemmat viestit aivan väärin, mutta jätänpä silti tunteenpurkaukseni tähän ihan vaan osoittaakseni olevani ihminen :D
Tämäkin on välillä hyvä muistaa itse kunkin. Kivenalla ei ole Coca cola companyyn verrattava iso paha ylikansallinen yritys vaan ihan pieni ja sympaattinen verkkokauppa, jota pyörittää kätköilijät rakkaudesta kätköilyyn. Itse olen ostanut sieltä yhtä ja toista ja saanut aina hyvää ja henkilökohtaista palvelua.
Onko muuten nimesi jo täällä?

pailakka
Viestit: 547
Liittynyt: Ma 29.01.2007 20:05

Re: M: haksu10:n sälämyynti

Viesti Kirjoittaja pailakka » Ke 28.01.2009 15:01

Hyvä on että alkaa kantaa tulosta. Niihän sen pitää liiketoiminnassa ollakin. Minulla on muuten tunne että yhteisössä voisi löytyä muitakin halukkaita tuota vetoapua antamaan. On vaan melko korkea kynnys suomalaiselle "tyrkyttää" itseään mukaan tämän sortin talkoisiin. Kannattaisi ehkä pohtia miten tämän halun voisi kanavoida Geocache.fi:n hyödyksi.
Apua on tarjottu muttei tarvittu(?)

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Osta, myy, vaihda”