Talviattribuutti (lumihiutale)

Yleishyödyllisiä ohjeita (huomaa: tämä on useimmiten väärä alue uudelle viestiketjulle)
tyysterin mafia
Viestit: 32
Liittynyt: Ti 30.09.2008 19:39
Paikkakunta: Porvoo

Talviattribuutti (lumihiutale)

Viesti Kirjoittaja tyysterin mafia » La 08.11.2008 13:22

Nyt on pakko saada apua teiltä "fiksuilta ja filmaattisilta" :mrgreen: jotka ootte harrastaneet kätköilyä kauemmin kun meikä.

Hoksasin just että ollaan jo marraskuussa joka tarkoittaa että meille ehkä :?: tulee lunta jossain vaiheessa talvea. Ollaan tehneet ensimmäiset kätkömme alkusyksystä ja mietin että miten merkkaan ne kätköt joihin ei välttämättä pääse käsiksi jos tulee paljon lunta. Niihin pääsee käsiksi siis jos ei tule lunta, mutta jos tulee lunta oikein kunnolla niin sitten osaan ei pääse käsiksi. Miten näissä tapauksissa tulee menetellä?

Ajattelin ensin laittaa atribuutteihin ettei pääse käsiksi talvella, mutta eihän tämä täysin pidä paikkansa. Nykyäänhän meillä tulee lunta vasta joskus alkuvuodesta, siihen asti sataa vaan räntää ja moskaa mutta ei ne taas estä kätkölle pääsyä :!: Kannattaako siis kirjoittaa itse kätkökuvaukseen tällaiset asiat vai onko tämä jotenkin itsestäänselvyys että kaikkiin Suomen kätköihin ei pääse käsiksi silloin kun on lunta?
De gustibus non est disputandum

Avatar
tilkkuliini
Viestit: 66
Liittynyt: La 30.08.2008 22:12

Re: Attribuuttejako?

Viesti Kirjoittaja tilkkuliini » La 08.11.2008 14:09

Minä olen ainakin havainnut sellaisen kaavan, että laitetaan attribuutti, että ei voi hakea talvella, mutta kirjoitetaan kätkökuvaukseen, että vain, jos tulee lunta niin ei voi hakea. Jotkin kätköt taas tulevat esim. pakkasella niin pirun liukkaiksi, ettei hakeminen ole turvallista talvella. Mutta minä siis laittaisin attribuutin ja selittäisen sen kätkökuvauksessa.

jonsson
Viestit: 146
Liittynyt: La 06.01.2007 11:32
Paikkakunta: Janakkala,Turenki

Re: Attribuuttejako?

Viesti Kirjoittaja jonsson » La 08.11.2008 14:12

Kätköilijäthän ovat sellaista porukkaa joilla on aina lumilapio mukana.Jos ei sitä, niin ainakin kaksi kouraa ja koivet :)
Eli jos jemma jostain syystä on ihan mahdoton löytää talvella,niin lumihiutale ja henkselit.
Jos jemman voi löytää nietosten alta ahkeruudella, ei lumihiutale attribuuttia.Kätkökuvaukseen voi lisätä jonkun lauseen asian tiimoilta, esim. saattaapi löytyä myös talvella!
Jos jemma on totaalisen talvilöydettävä (esim. purkki jossain katoksessa) niin sitten lumihiutale.
Tämä on vaan jonssonin mielipide :)
Kätköillään vaikka talvi on tulossa..
jonsson

Avatar
Kompassi2009
Viestit: 49
Liittynyt: To 04.06.2009 23:13

Re: Attribuuttejako?

Viesti Kirjoittaja Kompassi2009 » Ke 30.12.2009 14:22

Tämä nyt ei ole suora vastaus kysymykseen, mutta jos purkin voi hakea talvella ilman lumilapiota siihen kannattaa laittaa se lumihiutale atribuutti! Ainakin itse ohitan silloin kun maa on valkoinen, melkein kaikki kätköt joissa ei tätä atribbuuttia ole.
Kompassin Geokauppa - www.geokauppa.fi

aku506
Viestit: 1206
Liittynyt: Ma 10.11.2008 19:52

Re: Attribuuttejako?

Viesti Kirjoittaja aku506 » Ke 30.12.2009 15:38

Kuten jonsson
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
Dragonfly Vet
Viestit: 555
Liittynyt: To 11.09.2008 20:15
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Attribuuttejako?

Viesti Kirjoittaja Dragonfly Vet » To 31.12.2009 20:21

Kompassi2009 kirjoitti:Tämä nyt ei ole suora vastaus kysymykseen, mutta jos purkin voi hakea talvella ilman lumilapiota siihen kannattaa laittaa se lumihiutale atribuutti! Ainakin itse ohitan silloin kun maa on valkoinen, melkein kaikki kätköt joissa ei tätä atribbuuttia ole.
Kun kätkölle laittaa lumihiutaleen kuvan, mutta purkin päälle voi kertyä 5cm lunta, olen ainakin minä saanut siitä noottia logeissa. Purkki sijaitsee 150cm korkeudella maasta, joten ihan lumeen hautautumisesta ei voida puhua. Otin hiutaleen pois. Jossakin ohjeissa kun kuulemma lukee, ettei saa merkitä talvilöydettäväksi, jos voi peittyä lumella.
Hauskemman kätköilyn puolesta jo vuodesta 2008

Avatar
Kompassi2009
Viestit: 49
Liittynyt: To 04.06.2009 23:13

Re: Attribuuttejako?

Viesti Kirjoittaja Kompassi2009 » Pe 01.01.2010 18:38

Dragonfly Vet kirjoitti: Kun kätkölle laittaa lumihiutaleen kuvan, mutta purkin päälle voi kertyä 5cm lunta, olen ainakin minä saanut siitä noottia logeissa. Purkki sijaitsee 150cm korkeudella maasta, joten ihan lumeen hautautumisesta ei voida puhua. Otin hiutaleen pois.
Mielestäni lumihiutaleen olisi voinut jättää atribuutteihin ja mainita kätkön kuvauksessa siitä lumen kertymisestä. En ehkä oikein hyvin osaa vastata, sillä en ole yhtään kätköä vielä perustanut (niinkuin näette) :D .
Dragonfly Vet kirjoitti: Jossakin ohjeissa kun kuulemma lukee, ettei saa merkitä talvilöydettäväksi, jos voi peittyä lumella.
Onneksi minullekin kerrottiin! :oops:
Kompassin Geokauppa - www.geokauppa.fi

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kootut ohjeet”