Magneettien hankinta kätköpurkkeja varten

Yleishyödyllisiä ohjeita (huomaa: tämä on useimmiten väärä alue uudelle viestiketjulle)
saint_tobias
Viestit: 66
Liittynyt: Ti 11.03.2008 22:44

Re: Magneettien hankinta kätköpurkkeja varten

Viesti Kirjoittaja saint_tobias » Su 30.03.2008 22:58

Ostin tiimarista magneetteja, mut eivät oikein tahdo tarttua metalliin teipin läpi.
Oolssonin pikkuneodymmagneetit tarttuu erittäin hyvin! Hifi magnetismia edustaa oolssonin 50kg pitävä magneetti. Ainaki mitä mä tiedän..

Kuvitelkää rasia, joka on varustettu magneetilla, jonka kiinnitysvoima on 250kg :mrgreen:

pompaa
Viestit: 50
Liittynyt: Ma 26.03.2007 23:11
Paikkakunta: Nurmes

Re: Magneettien hankinta kätköpurkkeja varten

Viesti Kirjoittaja pompaa » Su 30.03.2008 23:27

Onko kukaan kokeillut kaiuttimien magneetteja irroitella? Taitaa olla jollain liimalla kiinni
niissä metalliosissa. Itelläkin on varmaan joku rikkinäinen lojumassa jossain. Pitääpäpäs
tutkia tarkemmin, kuhan sen löydän.

Avatar
Jari-Matti
Viestit: 92
Liittynyt: To 12.07.2007 12:22
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Magneettien hankinta kätköpurkkeja varten

Viesti Kirjoittaja Jari-Matti » Ma 31.03.2008 7:51

Vanhoista kiintolevyistä saa myös aika vahvoja magneetteja, tosin saattavat olla ison kokoisia mikropurkkiin.
Jari-Matti
Elämä on kuin golfpallo: ensin saa paljon iskuja ja sitten päätyy kuoppaan.

Avatar
simotic
Viestit: 191
Liittynyt: Pe 22.12.2006 18:20
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Magneettien hankinta kätköpurkkeja varten

Viesti Kirjoittaja simotic » Ma 31.03.2008 7:57

Itse olen jakanut muille kätköilytuttavilleni tietokoneen kovalevyistä irrotettuja pieniä, mutta todella tehokkaita magneetteja, viimeksi Talvipylläyksen yhteydessä. Nämä magneetit ovat sen verran tehokkaita, että jopa magneetin puolikaskin riittä melko hyvin pitämään esim. filmipurkin paikoillaaan.

Tällä hetkellä varastoni on loppu, mutta täytyypä laittaa taas pojat harjoittelemaan kierrätystä vanhojen tietokoneraatojen ympärille.
Simoticin ( Itä-Suomen Helpdeskin) geoseikkailut: http://simotic1.wordpress.com/

Avatar
Haaskalintu
Viestit: 950
Liittynyt: Pe 26.01.2007 15:06
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Magneettien hankinta kätköpurkkeja varten

Viesti Kirjoittaja Haaskalintu » Ma 31.03.2008 8:35

Itse olen suosinut Miesten Tiimarin aka Clas Ohlssonin neodyymimagneetteja. Mielestäni 10kpl paketissa on paras hinta/laatusuhde, muistaakseni maksaa tällä hetkellä 6,70e. Jo yksi nappi riittää pitämään filmipurkin paikoillaan teippikerrosten läpi ja kaksi päällekkäin aiheuttaa jo pientä kiskomista ja teipin kulumista purkkia irroittaessa. Lisäksi toisessa kuvassa olevassa mallissa on reikä keskellä, joka mahdollistaa kaikenlaiset kivat ruuviviritelmät...
Onko muuten nimesi jo täällä?

timpuri
Viestit: 10
Liittynyt: Ke 30.01.2008 16:39

Re: Magneettien hankinta kätköpurkkeja varten

Viesti Kirjoittaja timpuri » Ma 31.03.2008 8:54

Bebekistä löytyy tosi hyviä magneetteja kätköpurkkeja varten. 5*9mm kokoinen magneetti käy hyvin filmipurkille ja maksaa 65 senttiä kappaleelta. Isommalle purkille sitten noita 5*10 tai 5*20 kokoisia.

Myös Dealextremeltä löytyy halvalla läjä magneetteja, ite en ole kyllä testannut. http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.4248 20 kpl paketti 8mm lättyjä maksaa 1,63$ toimituskuluineen. Hintaa jää siis aavistuksen yli euro. Tuolta kaupasta tilasin 1,74 eurolla sikarileikkurin toimituskuluineen ja perille tuli :)

elpuri
Viestit: 47
Liittynyt: Ti 16.10.2007 11:08

Re: Magneettien hankinta kätköpurkkeja varten

Viesti Kirjoittaja elpuri » Ma 31.03.2008 11:17

Täältä ollaan tilailtu magneetteja pariinkin otteeseen kätköilytarpeisiin: http://kjmagnetics.com/. Valikoimasta löytyy kyllä magneetti joka lähtöön. Surplus osastolta löytyy huokeita (mutta silti hyviä) vaihtoehtoja.

TepRie
Viestit: 26
Liittynyt: La 26.01.2008 22:32

Re: Magneettien hankinta kätköpurkkeja varten

Viesti Kirjoittaja TepRie » Ma 14.04.2008 12:48

timpuri kirjoitti:... Dealextremeltä löytyy halvalla läjä magneetteja, ite en ole kyllä testannut. http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.4248 ...
Tilasin noita ja tänään posti toi Hong Kongista paketin, jossa oli koko arvokas 30 napin ja viiden dollarin saalis. Tosi tiukkoja nappeja, imu nostaa napin kuuden sentin päästä. Mutta mitä lie ainetta, kun se nappi napsahti nippuun, niin meni muruiksi No, eiköhän tällä saa taas Kivisilta-kätkön kondikseen.

Avatar
Gandal491
Viestit: 246
Liittynyt: Su 21.10.2007 10:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Magneettien hankinta kätköpurkkeja varten

Viesti Kirjoittaja Gandal491 » Ma 14.04.2008 14:49

Entäs millä liimalla kiinnitätte magneetin esim. filmipurkin pohjaan?

T. Ganders

SilverQuick
Viestit: 67
Liittynyt: Ma 15.01.2007 18:05
Paikkakunta: Vantaa

Re: Magneettien hankinta kätköpurkkeja varten

Viesti Kirjoittaja SilverQuick » Ma 14.04.2008 15:51

Liimat tai teipit eivät oikein tahdo kestää pitkän päälle etenkään vaihtelevissa sääoloissa. Ja mitä vahvempi magneetti, niin sitä rajummin se yrittää repiä itseään irti purkista, kun sitä irroitetaan metallialustasta.

Ylivoimaisesti varmin ja kestävin vaihtoehto on käyttää riittävän tehokasta (esim neodym) magneettia ja laittaa se sinne purkin sisäpuolelle - pysyy varmasti :D. Tuollaiset ihan pikkuruisetkin neodym napit toimivat oikein hyvin filmipurkin sisäpuolelta.

Avatar
Gandal491
Viestit: 246
Liittynyt: Su 21.10.2007 10:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Magneettien hankinta kätköpurkkeja varten

Viesti Kirjoittaja Gandal491 » Ma 14.04.2008 16:10

Niin mä ajattelinkin, että sisäpuolelle. Muistaakseni olen nähnyt sellaisia, jossa magneetti on liimattu sisäpuolelle pohjaan, olisko ollut jollain araldiitti-tyyppisellä liimalla, ehkä.

Pertsa25
Viestit: 63
Liittynyt: To 21.12.2006 19:18
Paikkakunta: Lahti

Re: Magneettien hankinta kätköpurkkeja varten

Viesti Kirjoittaja Pertsa25 » Ma 14.04.2008 16:18

Minä olen hakenut magneetteja Bebekistä, joiden koko on hyvä filmipurkin pohjalle ja suurempi 20 x 10 jaksaa pitää tuollaisen 3 dl:n purkin kiinni metallissa vaikka purkki on reilusti puolillaan kuivaa riisiä. Itselläni on vain 5 x 20 ja 10 x 20 magneetteja, myös pienempiä magneetteja on tarjolla.
Magneetit olen kiinnittänyt kuumaliimalla purkin sisäpuolelle, niin että magneetti on uponnut liimaan, joten irti lähtö on epätodennäköistä.
Jos siitä ei tule mitään, niin sitten siitä ei tule mitään, joten ihan sama!

Rafu
Viestit: 102
Liittynyt: Ma 14.01.2008 22:35
Viesti:

Re: Magneettien hankinta kätköpurkkeja varten

Viesti Kirjoittaja Rafu » Ma 14.04.2008 17:24

Sikaflex 221 pitää, ainakin purkin sisällä. Ulkopuolella tarvitsisi jotain UV-kestävää.

Avatar
Tervas
Viestit: 930
Liittynyt: Ma 08.01.2007 14:31

Re: Magneettien hankinta kätköpurkkeja varten

Viesti Kirjoittaja Tervas » Ti 15.04.2008 8:21

Ilmastointiteipillä kiinnitin magneetin erään pakastepurkin pohjaan sisäpuolelle. Pitäisi pysyä koska irrotusvoima kohdistuu purkkiin, ei teippiin.
"Jokaisen oikein rakennetun pojan tekee joskus vastustamattomasti mieli etsiä kätkettyä aarretta."
Mark Twain: Tom Sawyerin seikkailut

Avatar
-ZoSo-
Viestit: 23
Liittynyt: Su 06.04.2008 16:28

Re: Magneettien hankinta kätköpurkkeja varten

Viesti Kirjoittaja -ZoSo- » Su 07.09.2008 18:00

Kuten olikin jo aiemmin mainittu Clas Ohlsonilta saa hyviä magneettejä melko kohtuulliseen hintaan. Sieltä olen ainakin itse ostanut kaikki tarvitsemani magneetit ja hyvin ovat pitäneet erilaisissa olosuhteissa, joten voin suositella!

Avatar
reijamasa
Viestit: 128
Liittynyt: Ma 08.01.2007 17:25
Paikkakunta: Nyystaad

Re: Magneettien hankinta kätköpurkkeja varten

Viesti Kirjoittaja reijamasa » Su 07.09.2008 19:30

Kyseisiä Clas-sedän magneetteja on meillä onnistuttu kiinnittämään filmipurkkien kylkeen hyvällä menestyksellä Plastic Paddingin Kemiallisella Metallilla. Mm. Karuna Drive-in on pysynyt kyseisellä virityksellä paikallaan jo pitkään.
Kestävä lokikirja - parempi mieli http://lokikauppa.mycashflow.fi

Avatar
Giliad
Viestit: 222
Liittynyt: Pe 29.08.2008 8:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Magneettien hankinta kätköpurkkeja varten

Viesti Kirjoittaja Giliad » Ma 08.09.2008 13:25

Toivottavasti tämä ei mene liian off-topic. Arvelin, että liittyisi riittävästi samaan asiaan. Mistä löydätte filmipurkkeja? Meillä ei ainakaan ole ollut perinteistä kameraa vuosikausiin.

Avatar
Joorz
Viestit: 72
Liittynyt: To 28.12.2006 19:14
Paikkakunta: Riihikoski

Re: Magneettien hankinta kätköpurkkeja varten

Viesti Kirjoittaja Joorz » Ma 08.09.2008 13:31

giliad kirjoitti:Toivottavasti tämä ei mene liian off-topic. Arvelin, että liittyisi riittävästi samaan asiaan. Mistä löydätte filmipurkkeja? Meillä ei ainakaan ole ollut perinteistä kameraa vuosikausiin.
Itse olen hakenut ihan paikallisista kuvaliikkeistä, tunninkuva yms. kysymällä on aina saanut ilmaiseksi haluamansa määrän purkkeja, viimeksi sitten antoivat kokonaisen muovikassillisen noita putkiloita. eipähän lopu kesken...
eli rohkeasti vaan kyselemään.
-joorz-

Avatar
Giliad
Viestit: 222
Liittynyt: Pe 29.08.2008 8:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Magneettien hankinta kätköpurkkeja varten

Viesti Kirjoittaja Giliad » Ma 08.09.2008 13:46

Joorz kirjoitti:Itse olen hakenut ihan paikallisista kuvaliikkeistä, tunninkuva yms. kysymällä on aina saanut ilmaiseksi haluamansa määrän purkkeja, viimeksi sitten antoivat kokonaisen muovikassillisen noita putkiloita. eipähän lopu kesken...
eli rohkeasti vaan kyselemään.
-joorz-
Niinpä tietysti. On tainnut tovi vierähtää siitä, kun on viimeksi ollut valokuvausliikkeeseen asiaa. En muistanut moisten olemassaoloakaan enää.
Kiitos vinkistä :)

Avatar
small oaks
Viestit: 588
Liittynyt: Ma 08.01.2007 9:32
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Re: Magneettien hankinta kätköpurkkeja varten

Viesti Kirjoittaja small oaks » Ma 08.09.2008 15:45

off topic jatkuu, kyselepä myös (paikallisista) tavarataloista, joissa on vielä filminkehityspalvelu, eli ne pömpelit, joihin filmit tiputetaan. Sain aikoinaan kaksi _isoa_ muovikassillista filmipurkkeja, ja olivat tyytyväisiä, kun joku haki ne pois. (eivät tulleet kätköilykäyttöön, muuten nic name olisikin varmaan micro oaks) :mrgreen:
Still one more to find!

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kootut ohjeet”