FTF:n loggaus

Yleishyödyllisiä ohjeita (huomaa: tämä on useimmiten väärä alue uudelle viestiketjulle)
Rippekos
Viestit: 1
Liittynyt: La 12.04.2008 11:46

FTF:n loggaus

Viesti Kirjoittaja Rippekos » Pe 24.04.2009 15:11

Mikä on oikea tapa ilmoittaa gc.comin found it -osastoon löytämänsä FTF? Yleinen on seuraavanlainen @FTF ja sitten kellonaika. Onko joku virallinen tapa, joka vaaditaan tilastointia varten (esim. Villen georankingsivut)?

jakari65
Viestit: 127
Liittynyt: To 30.08.2007 18:25
Paikkakunta: Lapua

Re: FTF:n loggaus

Viesti Kirjoittaja jakari65 » Pe 24.04.2009 15:14

Eikös tilastoonti hoireta gc.fi:n kautta ihan muuten, tai ainaki
ite oon hoitanu :lol:
Minoon meiltä, ja muut o meirän krannista

Jusu
Viestit: 151
Liittynyt: To 08.02.2007 9:04

Re: FTF:n loggaus

Viesti Kirjoittaja Jusu » Pe 24.04.2009 15:36

Olettaisin ettei mitkään nykyiset tilastointisysteemit tunnista gc.comiin kirjoitettujen lokien sisällöistä FTF:iä, vaikka sinne kirjoittaisi mitä. Eli voit kirjoittaa vaikka "FTF", tai "löysin ekana" tms.
Villen georanking onkin uusi tuttavuus mulle. Luulen että se ottaa FTF:t Geowikistä, mutta ei geocache.fi:stä.

jakari65
Viestit: 127
Liittynyt: To 30.08.2007 18:25
Paikkakunta: Lapua

Re: FTF:n loggaus

Viesti Kirjoittaja jakari65 » Pe 24.04.2009 16:46

Ainut sivu, jota ite FTF:en osalta seuraan on gc.fi, enkä muita viritelmiä! :)
Minoon meiltä, ja muut o meirän krannista

NMS68
Viestit: 308
Liittynyt: Ti 18.12.2007 23:25

Re: FTF:n loggaus

Viesti Kirjoittaja NMS68 » Pe 24.04.2009 16:58

jakari65 kirjoitti:Ainut sivu, jota ite FTF:en osalta seuraan on gc.fi, enkä muita viritelmiä! :)
Villen georanking on sikäli mainio, että se osaa ottaa huomioon myös muiden sivustojen kuin gc.comin kätköjen löydöt ja FTF:t, jos ne on kirjattu myös geowikiin alkuperäisen sivuston lisäksi.

Avatar
Dragonfly Vet
Viestit: 555
Liittynyt: To 11.09.2008 20:15
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: FTF:n loggaus

Viesti Kirjoittaja Dragonfly Vet » Pe 24.04.2009 18:02

NMS68 kirjoitti:
jakari65 kirjoitti:Ainut sivu, jota ite FTF:en osalta seuraan on gc.fi, enkä muita viritelmiä! :)
Villen georanking on sikäli mainio, että se osaa ottaa huomioon myös muiden sivustojen kuin gc.comin kätköjen löydöt ja FTF:t, jos ne on kirjattu myös geowikiin alkuperäisen sivuston lisäksi.
Pitänee siis lukea edelleen vain gc.fi tilastoa. Muiden firmojen FTF löytöjä ei ole, joten tässä tilastossa olen korkeimmalla. :lol:
Hauskemman kätköilyn puolesta jo vuodesta 2008

kimppi_keiju
Viestit: 15
Liittynyt: Ke 23.04.2008 21:25

Re: FTF:n loggaus

Viesti Kirjoittaja kimppi_keiju » Pe 24.04.2009 20:58

Omasta ja muutaman muunkin mielestä olisi mukavaa jos lokivihossa ja mikä ettei netti lokkauksessakin kävis ilmi päivämäärä ja kellonaika.muutenhan FTF lokkauksiin voi satuilla mitä tahansa keksii ja päähän pälkähtää niin kuin muihinkin lokkauksiin.kellonaika on siksi kiva olla lokivihossa, että ei voisi enempää ketuttaa huomatessaan olleensa vaikka 10min myöhässä jos kupponen on saanut olla vaikka jo pari päivää rauhassa,mikä on kyllä täällä suunnalla varsinkin tradeissa ja multeissa aika harvinaista. :wink: :mrgreen:

Tet70
Viestit: 136
Liittynyt: Ti 27.05.2008 7:49
Paikkakunta: Kouvola

Re: FTF:n loggaus

Viesti Kirjoittaja Tet70 » La 25.04.2009 0:20

kimppi_keiju kirjoitti:Omasta ja muutaman muunkin mielestä olisi mukavaa jos lokivihossa ja mikä ettei netti lokkauksessakin kävis ilmi päivämäärä ja kellonaika.
Tämä pätee myös muihin kuin FTF-loggauksiin. Kumma ettei groundspeak ole vielä(kään) lisännyt kellonaikaa loggauksiin. Itse laitan sen ainakin jokaisen löytöloggaukseni alkuun. Aina silloin tällöin käy esim. niin että joku tuttu kätköilijä on samana päivänä käynyt samalla kätköllä. Olisi mukava tietää kuinka läheltä piti ettei "törmätty", joten kellonaika on ihan mukava lisä loggauksissa.

NMS68
Viestit: 308
Liittynyt: Ti 18.12.2007 23:25

Re: FTF:n loggaus

Viesti Kirjoittaja NMS68 » La 25.04.2009 0:39

Tet70 kirjoitti:
kimppi_keiju kirjoitti:Omasta ja muutaman muunkin mielestä olisi mukavaa jos lokivihossa ja mikä ettei netti lokkauksessakin kävis ilmi päivämäärä ja kellonaika.
Tämä pätee myös muihin kuin FTF-loggauksiin. Kumma ettei groundspeak ole vielä(kään) lisännyt kellonaikaa loggauksiin. Itse laitan sen ainakin jokaisen löytöloggaukseni alkuun. Aina silloin tällöin käy esim. niin että joku tuttu kätköilijä on samana päivänä käynyt samalla kätköllä. Olisi mukava tietää kuinka läheltä piti ettei "törmätty", joten kellonaika on ihan mukava lisä loggauksissa.
Muistattehan kuitenkin, että kellonaika loggauksessa saattaa paljastaa samalla retkellä löydetyistä kätköistä tietoa, jota kätkön omistaja ei haluaisi näkyville. Vaikka jättäisi mysteerien loggauksista ajat pois, edellisen ja seuraavan löydetyn kätkön löytöajat voivat kertoa hyvinkin tarkasti, missä mysteerin finaalipiste on. Pelkästään loggausjärjestyskin voi paljastaa sijainnin, jos kätköt ovat hyvin lähekkäin. Tämä voi kuulostaa kaukaa haetulta, mutta tiedän, että mysteeripurkkeja on etsitty esimerkiksi kätköalueelta otettujen kuvagalleriaan liitettyjen valokuvien ja loggauksissa mainittujen junien lähtöaikojen perusteella.

Avatar
Joorz
Viestit: 72
Liittynyt: To 28.12.2006 19:14
Paikkakunta: Riihikoski

Re: FTF:n loggaus

Viesti Kirjoittaja Joorz » La 25.04.2009 3:18

NMS68 kirjoitti: Muistattehan kuitenkin, että kellonaika loggauksessa saattaa paljastaa samalla retkellä löydetyistä kätköistä tietoa, jota kätkön omistaja ei haluaisi näkyville.
Uskoisin Veli Kimppikeijun tarkoittaneen vain ftf lokkauksia, jolloin jäisi pois vilingin mahdollisuus(tai se ainakin pienenisi)
haetaanhan niitä mysteereitä monin muinkin tavoin kuin kuvia katsomalla, lokeja lukemalla, brute forcella, liveä seuraamalla.
Olisi kuitenkin kaikille helpompaa jos pelattaisiin samojen "sääntöjen" puitteissa esim FTF lokkausten kanssa.
Muutoin en itsekään lokiin aikoja merkkaile...
No itse jaksan vielä uskoa tälläisissa asioissa ihmisten moraaliin, miksi huijata itseään?

ei muuta kuin purkkien täyteistä kesää kaikille.

-Joorz-

Tet70
Viestit: 136
Liittynyt: Ti 27.05.2008 7:49
Paikkakunta: Kouvola

Re: FTF:n loggaus

Viesti Kirjoittaja Tet70 » La 25.04.2009 7:42

NMS68 kirjoitti:Muistattehan kuitenkin, että kellonaika loggauksessa saattaa paljastaa samalla retkellä löydetyistä kätköistä tietoa, jota kätkön omistaja ei haluaisi näkyville. Vaikka jättäisi mysteerien loggauksista ajat pois, edellisen ja seuraavan löydetyn kätkön löytöajat voivat kertoa hyvinkin tarkasti, missä mysteerin finaalipiste on. Pelkästään loggausjärjestyskin voi paljastaa sijainnin, jos kätköt ovat hyvin lähekkäin.
Hyvä pointti. Itse en ole mysteereitä vielä kovin montaa ratkonut, niissä kannattaa harkita laittaako aikaa vai ei. Mutta kun itse pyrin etsiskelemään lähinnä "metsäpurkkeja" (nimim. "urbaanikätköt on ...stä") niin ei niistä ajoista kukaan osaa laskeskella minne suuntaan olen siellä näreikössä rumynnyt. :lol:

NMS68
Viestit: 308
Liittynyt: Ti 18.12.2007 23:25

Re: FTF:n loggaus

Viesti Kirjoittaja NMS68 » La 25.04.2009 11:37

Joorz kirjoitti:
NMS68 kirjoitti: Muistattehan kuitenkin, että kellonaika loggauksessa saattaa paljastaa samalla retkellä löydetyistä kätköistä tietoa, jota kätkön omistaja ei haluaisi näkyville.
Uskoisin Veli Kimppikeijun tarkoittaneen vain ftf lokkauksia, jolloin jäisi pois vilingin mahdollisuus(tai se ainakin pienenisi)
haetaanhan niitä mysteereitä monin muinkin tavoin kuin kuvia katsomalla, lokeja lukemalla, brute forcella, liveä seuraamalla.
Olisi kuitenkin kaikille helpompaa jos pelattaisiin samojen "sääntöjen" puitteissa esim FTF lokkausten kanssa.
Muutoin en itsekään lokiin aikoja merkkaile...
No itse jaksan vielä uskoa tälläisissa asioissa ihmisten moraaliin, miksi huijata itseään?
Minä olen kirjannut sekä lokiin että nettiin ajat, jos olen ollut kisaamassa FTF:stä. Muilla kätköillä en ole kelloa katsellut tai ainakaan pistänyt aikoja muistiin, joten ei niitä sitten nettiinkään voi pistää. ...Pitääkin tarkistaa, tallentuuko aika, kun merkkaa Livessä kätkön löydetyksi.

Minun puolestani mysteerit saa ratkoa haluamallaan tavalla, mutta jos ei tee mitään itse, ei pitäisi mysteerikätköä myöskään käydä etsimässä ja kuittaamassa. Oikoteitä saa käyttää, jos sellaisia löytää, sillä nehän voivat olla siellä tarkoituksella.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kootut ohjeet”