Event - minimiosallistujamäärä?

Keskustelua tulevista ja suunnittelun alla olevista miiteistä
JyNu
Viestit: 283
Liittynyt: Ke 25.08.2010 21:55

Event - minimiosallistujamäärä?

Viesti Kirjoittaja JyNu » Su 04.09.2011 20:58

Olen matkalla Nepaliin ja Bhutaniin eikä ko. maissa juuri kätköjen määrällä juhlita. Silmiini sattui tämä Katmandussa elokuussa ollut event:

http://www.geocaching.com/seek/cache_de ... wp=GC30R3N

Siinä oli kaksi osallistujaa ja miitti pidettiin lentokentällä massiivisen puolen tunnin aikana!! On siinä miitin järjestäjä varmistanut geolöydön ko. maahan. Miten käy, jos järjestän miitin Bhutanissa (jossa koko maassa on kahdeksan geokätköä!) ja olenkin ainoa osallistuja?

Geomurmelit
Viestit: 374
Liittynyt: Su 07.06.2009 11:27

Re: Event - minimiosallistujamäärä?

Viesti Kirjoittaja Geomurmelit » Su 04.09.2011 21:06

JyNu kirjoitti:On siinä miitin järjestäjä varmistanut geolöydön ko. maahan. Miten käy, jos järjestän miitin Bhutanissa (jossa koko maassa on kahdeksan geokätköä!) ja olenkin ainoa osallistuja?
Silloin varmaan tulet järjestäneeksi miitin, johon ei tule ollenkaan osallistumisloggauksia? Ei kai miitin järjestäjä omasta eventistään merkkaa itselleen osallistumista, kun ei omia kätköjäänkään loggaa löydetyiksi :wink:

JyNu
Viestit: 283
Liittynyt: Ke 25.08.2010 21:55

Re: Event - minimiosallistujamäärä?

Viesti Kirjoittaja JyNu » Su 04.09.2011 21:10

Niin - enpä tosiaankaan tiedä tuota. Ainakin tuon eventin järjestäjä on merkannut osallistuneensa ko. miittiin.

Onko niin, että miitin järjestä ei kirjaa siitä osallstumista itselleen...? En ole koskaan eventtiä järjestänyt, joten en tiedä.

Ja tosiaan tuo alkuperäinen kysymykseni on ehkä hypotettiinen, sillä tarkoitukseni ei ole alkaa kikkailemaan.

Mikkozzz
Viestit: 360
Liittynyt: Ke 20.12.2006 20:12
Paikkakunta: Helsinki

Re: Event - minimiosallistujamäärä?

Viesti Kirjoittaja Mikkozzz » Su 04.09.2011 21:13

Joskus osallistujamäärä vain jää pieneksi :? Näihin suomalaisiin tapahtumiin saapui järjestäjän lisäksi vain yksi nimimerkki:
http://coord.info/GCJNJY
http://coord.info/GCZ7C7
Ajatteleville maailma on komedia, tunteville se on tragedia

Marjis
Viestit: 432
Liittynyt: Pe 03.04.2009 15:29
Paikkakunta: Lahti

Re: Event - minimiosallistujamäärä?

Viesti Kirjoittaja Marjis » Su 04.09.2011 21:13

Se on varmaan siitä kiinni, että miten haluaa tehdä. Kyllä täällä taitaa ainakin suurin osa eventin järjestäjistä logata eventtinsä käydyksi. Kaiketi sillä perusteella, että osallistui siihen ja oli paikalla. Itse en kyllä omaa eventtiäni logannut.
Eniten kätköilyssä **tuttaa toiset kätköilijät.

aku506
Viestit: 1206
Liittynyt: Ma 10.11.2008 19:52

Re: Event - minimiosallistujamäärä?

Viesti Kirjoittaja aku506 » Su 04.09.2011 21:20

Kyllä minä lokkaisin oman eventtini löydetyksi... En tosin kehtaisi, jos olisin ainoa osallistuja.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Black_Island
Viestit: 294
Liittynyt: Ma 22.12.2008 18:18

Re: Event - minimiosallistujamäärä?

Viesti Kirjoittaja Black_Island » Su 04.09.2011 21:22

Kai miitin järjestäjäkin saa kuitata "attended"? Mielestäni se on ihan eri asia kuin oman kätkön löytäminen. Onpas hölmö sääntö, jos ei saa... Itse olen nimittäin järjestämässä seuraavaa "Geo Gala Awards"-miittiä Vaasaan tammikuussa erään toisen nimimerkin kanssa ja tosiaankin haluaisin siitä merkinnän myös itselleni (ei olla vielä mietitty kenen nimiin se menee). No joo, meneehän se "tehtyihin" kätköihin, mutta kuitenkin.

Mitä sanovat miittejä järjestäneet? Oletteko laittaneet "attended" vai ette?

Ja toinen aihetta liippaava juttu: entä jos porukalla piilotetaan kätkö, niin se menee jonkuun nimiin, eikö? Entä ne muut "porukassa mukana olevat": kuittaatteko löydetyksi vai pidättekö "omana kätkönä", jolloin siitä ei merkata löytöä?

JyNu
Viestit: 283
Liittynyt: Ke 25.08.2010 21:55

Re: Event - minimiosallistujamäärä?

Viesti Kirjoittaja JyNu » Su 04.09.2011 21:29

Black_Island kirjoitti:Kai miitin järjestäjäkin saa kuitata "attended"?

Ja toinen aihetta liippaava juttu: entä jos porukalla piilotetaan kätkö, niin se menee jonkuun nimiin, eikö? Entä ne muut "porukassa mukana olevat": kuittaatteko löydetyksi vai pidättekö "omana kätkönä", jolloin siitä ei merkata löytöä?
Oma mielipiteeni tästä on se, että miitin järjestä voi kuitata miitin osallistumisen... porukalla piilotettujen kätköjen osalta olen ollut huomaavinani, että muut piilottajat kuin se varsinainen piilottaja kuittaavat siitä FBA:n... sekin on mielestäni ihan OK.

Avatar
Garmingeo
Viestit: 194
Liittynyt: To 07.02.2008 20:51

Re: Event - minimiosallistujamäärä?

Viesti Kirjoittaja Garmingeo » Su 04.09.2011 21:32

Black_Island kirjoitti:Ja toinen aihetta liippaava juttu: entä jos porukalla piilotetaan kätkö, niin se menee jonkuun nimiin, eikö? Entä ne muut "porukassa mukana olevat": kuittaatteko löydetyksi vai pidättekö "omana kätkönä", jolloin siitä ei merkata löytöä?
Kun hätäisimmät ovat käyneet purkilla, niin sen jälkeen on kuitattu purkki pois kummittelemasta. Mun mielestä tämä on sallittu käytäntö, kunnes keokäkki saa kaikki tekijät myös omistajiksi.

Kyllä olen itse kuitannut järjestämäni miitin löydetyksi, tosin se oli väännetyllä nimimerkillä tehty. Mielestäni nämä miitit ovat todellakin täysin eri juttu, kuin omat tekemät kätköt. Omien kätköjen merkkaaminen löydetyksi on täysin paikasta johon aurinko ei paista.
Nil volentibus arduum.

Suurnesu
Viestit: 287
Liittynyt: Ke 20.12.2006 21:28
Paikkakunta: Turku

Re: Event - minimiosallistujamäärä?

Viesti Kirjoittaja Suurnesu » Su 04.09.2011 22:22

Garmingeo kirjoitti:Omien kätköjen merkkaaminen löydetyksi on täysin paikasta johon aurinko ei paista.
Olethan sinä tämän omasi löytänyt: Kattelusaaren silta. :D Omistajakentässä toki lukee jotain ihan muuta.

Avatar
small oaks
Viestit: 588
Liittynyt: Ma 08.01.2007 9:32
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Re: Event - minimiosallistujamäärä?

Viesti Kirjoittaja small oaks » Ma 05.09.2011 12:54

Kolme eventtiä ollaan järjestetty ja niihin on osallistuttu eli kaikkiin on tehty myös attended loggaus. Olishan se kurja jos eventin isäntä tai emäntä ei pääsisi järjestämäänsä tapahtumaan...
Still one more to find!

Avatar
arisoft
Viestit: 1224
Liittynyt: La 31.07.2010 19:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Event - minimiosallistujamäärä?

Viesti Kirjoittaja arisoft » Ma 05.09.2011 13:08

small oaks kirjoitti:Kolme eventtiä ollaan järjestetty ja niihin on osallistuttu eli kaikkiin on tehty myös attended loggaus. Olishan se kurja jos eventin isäntä tai emäntä ei pääsisi järjestämäänsä tapahtumaan...
Onhan se lähes yhtä ikävää kuin jos ei omaa kätköään voisi löytää. Haasteissa on sentään mahdollisuus suorittaa ne itsekin. Tietysti kätkön osalta voi sanoa ettei sitä tarvitse itse edes etsiä, mutta olen minä ainakin kaksi DNF:ää omista kätköistä kirjannut että ei se aina noin yksinkertaista ole.

Avatar
Giliad
Viestit: 222
Liittynyt: Pe 29.08.2008 8:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Event - minimiosallistujamäärä?

Viesti Kirjoittaja Giliad » Ma 05.09.2011 13:45

arisoft kirjoitti:Haasteissa on sentään mahdollisuus suorittaa ne itsekin.
No mutta ei kai kukaan nyt tee haastetta jota ei ole itse ensin suorittanut...? Eihän..?

Muutoin, on kai eventti nyt hiukka eri asia kuin purkillinen kätkö. Silkaksi hiusten halkomiseksi menee jos ohjenuoria lähdetään niin tulkitsemaan ettei eventin järjestäjä voisi "attendia" kirjata.

Harjus
Viestit: 185
Liittynyt: Pe 25.07.2008 14:39

Re: Event - minimiosallistujamäärä?

Viesti Kirjoittaja Harjus » Ma 05.09.2011 13:57

Pitäähän eventillä järjestäjä olla ja itselle ei ole tullut edes mieleen, että omia eventtejä loggaisin osallistuneeksi, kun tuleehan siitä merkintä tilastoihin juuri järjestäjänä. Suorastaan mielenkiintoista, että näinkin yleistä, että järjestäjät merkkaavat eventtissä löydetyksi. Kukin toki taaplaa tavallaan.

Harri Harjuksesta

Avatar
Giliad
Viestit: 222
Liittynyt: Pe 29.08.2008 8:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Event - minimiosallistujamäärä?

Viesti Kirjoittaja Giliad » Ma 05.09.2011 14:01

Harjus kirjoitti: Suorastaan mielenkiintoista, että näinkin yleistä, että järjestäjät merkkaavat eventtissä löydetyksi. Kukin toki taaplaa tavallaan.
Todella mielenkiintoista kieltämättä :D

En ole yhtään eventtiä järjestänyt ja tokkopa tulen järjestäneeksikään. Mutta olen aina olettanut, että tottakai järjestäjätkin merkkaavat eventin osallistutuksi :) Mutta kukin toki tyylillään.

Seq
Viestit: 897
Liittynyt: Ma 04.01.2010 9:22
Viesti:

Re: Event - minimiosallistujamäärä?

Viesti Kirjoittaja Seq » Ma 05.09.2011 14:09

Harjus kirjoitti:Pitäähän eventillä järjestäjä olla ja itselle ei ole tullut edes mieleen, että omia eventtejä loggaisin osallistuneeksi, kun tuleehan siitä merkintä tilastoihin juuri järjestäjänä. Suorastaan mielenkiintoista, että näinkin yleistä, että järjestäjät merkkaavat eventtissä löydetyksi. Kukin toki taaplaa tavallaan.
Tuskinpa ne löydetyksi merkkaa, mutta osallistumisen voinee merkata, jotta on ollut edes paikalla, koska aina näin ei ole.

Avatar
PPP
Viestit: 119
Liittynyt: La 04.10.2008 0:07

Re: Event - minimiosallistujamäärä?

Viesti Kirjoittaja PPP » Ma 05.09.2011 14:53

JyNu kirjoitti:Olen matkalla Nepaliin ja Bhutaniin eikä ko. maissa juuri kätköjen määrällä juhlita. Silmiini sattui tämä Katmandussa elokuussa ollut event:

http://www.geocaching.com/seek/cache_de ... wp=GC30R3N

Siinä oli kaksi osallistujaa ja miitti pidettiin lentokentällä massiivisen puolen tunnin aikana!! On siinä miitin järjestäjä varmistanut geolöydön ko. maahan. Miten käy, jos järjestän miitin Bhutanissa (jossa koko maassa on kahdeksan geokätköä!) ja olenkin ainoa osallistuja?
Ai kuin näppärää - VAU

Noinhan saakin järjestettyä jokaiseen kauttakulkupaikkaan löydön. Minne ikinä vaan matkoilla sattuu joutumaan: lentoasemille ja satamiin jopa pienimmille bussipysäkeille. Jos nyt ei äkkilähdöllä vain lähde..

Vielä kun roikottaa mukaana vaikka lasta tai muuta kumppania jolla on omat tunnukset. Ja joillakuilla ryhmittymillä taitaa olla omia nickejä kätkemistä ja etsimistä varten niin johan noilla keinoa sujuisi kuin kastemadoilla.

OT sikseen. Meitähän näyttää olevan joka pysäkille ja toisille numerot ja säännöt on paljon tärkeämpiä kuin toisille. Ja kaikilla on toki mielipide niin kuin nenäkin. Kyllähän tuo homma voi vähän haista.

Sama väärin sammuttamisen haasteellisuus koskee kai joukko FTF iä ja vaikka tapahtumien aikaisia massalöytöjä tai -piilotuksia.

Tampereella Megassa kulkiessa vähän mietitytti välillä mitähän se löytäminen tarkoittaa.
PPP on Perhe-K:n jäsen P

Helsinki - Paltamo - Ivalo - Utsjoki

Avatar
small oaks
Viestit: 588
Liittynyt: Ma 08.01.2007 9:32
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Re: Event - minimiosallistujamäärä?

Viesti Kirjoittaja small oaks » Ma 05.09.2011 15:15

Tässä on jotain keskustelua tuolta geocaching.com in foorumeilta.. http://forums.groundspeak.com/GC/index. ... pic=155208
missä esim. eräs järjestävän seuran GS. lackey kertoo toimivansa juuri tällä tavoin eli kirjaa osallistumisensa omaan eventtiin. Päinvastaisia näkemyksiä tietenkin on, mutta kukin tosiaan tekee kuten haluaa, sehän se oli se johtopäätös mikä täälläkin on tehty. Kumpikin menettely on oikein.
Still one more to find!

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Event - minimiosallistujamäärä?

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ma 05.09.2011 17:51

Harjus kirjoitti:Pitäähän eventillä järjestäjä olla ja itselle ei ole tullut edes mieleen, että omia eventtejä loggaisin osallistuneeksi, kun tuleehan siitä merkintä tilastoihin juuri järjestäjänä. Suorastaan mielenkiintoista, että näinkin yleistä, että järjestäjät merkkaavat eventtissä löydetyksi. Kukin toki taaplaa tavallaan.
Kieltämättä on väärin, että miitin järjestäjä saa osallistua miittiinsä ja saa siis mahdottoman, uskomattoman edun asiassa. Esimerkiksi itse järjestin viime vuonna 10-vuotismiitin, josta johtuen en luonnollisesti voinut itse osallistua kenenkään muun järjestämään 10-vuotismiittiin, mikä luonnollisesti harmitti (koska uniikki kätkötyyppi olisi jäänyt osallistumatta).

Tuolloin asiasta keskustelin laajan kätköilijäjoukon kesken ja kaikki sanoivat, että miitin järjestäjä osallistujana on oikeutettu loggamaan osallistumisen; vastakkaista mielipidettä ne tällöin keneltäkään saanut. Mutta varoituksen sana siis jatkossa mahdollisesti tulevissa vastaavissa tilanteissa: ei kannata kenenkään siis itse järjestää miittiä vaan osallistua vain muiden järjestämiin miitteihin.

Saadaankohan tästä jälleen uusi "juupas-eipäs-juupas-haista nyt-haista ite-en haista, mä olen oikeassa-mäpäs-ei kun mä" -aihe klassikoiden, kuten joukko-FTF:n joukkoon.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Tilhet
Viestit: 741
Liittynyt: Ma 05.10.2009 21:29

Offtopic: Voiko logata "Attended" omaan miittiin

Viesti Kirjoittaja Tilhet » Ma 05.09.2011 18:03

haksu10 kirjoitti:Saadaankohan tästä jälleen uusi "juupas-eipäs-juupas-haista nyt-haista ite-en haista, mä olen oikeassa-mäpäs-ei kun mä" -aihe
Pidä tunkkis!

(Siis se siitä ankasta vasemmalle :mrgreen:)

ps. joko oot maistanut kakkua?

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Miitit”