Vappu miittiin uusi iconi --ei mikään aprilli juttu

Keskustelua tulevista ja suunnittelun alla olevista miiteistä
Avatar
small oaks
Viestit: 588
Liittynyt: Ma 08.01.2007 9:32
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Re: Vappu miittiin uusi iconi --ei mikään aprilli juttu

Viesti Kirjoittaja small oaks » To 18.03.2010 14:14

10 Years! Iitti - Finland! Yritetään päästä!
Still one more to find!

Avatar
Haaskalintu
Viestit: 950
Liittynyt: Pe 26.01.2007 15:06
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Vappu miittiin uusi iconi --ei mikään aprilli juttu

Viesti Kirjoittaja Haaskalintu » La 20.03.2010 7:39

Marjis kirjoitti:Onkos Ullanlinnanmäki perheystävällinen noin vappuna? Kun eventissähän oli kriteerinä, että pitäisi olla koko perheelle sopiva.
Itse olisin kiinnostunut kyllä osallistumaan eventtiin kunhan se olisi jossain muualla kuin keskellä Helsingin vappuhulinaa...
Paljasjalkaisena stadilaisena tiedän miten tämän juhlan "rytmi" menee. Vappuaattona kännäävät teinit Espalla. Vapunpäivänä Ullanlinnanmäellä on oikein fiksu meininki, siellä on soittokunta, akateemisia juhlapuheita yms. Jos tulee aamusta, sitä voi ihan hyvällä syyllä sanoa koko perheen tapahtumaksi. Me mennään sinne ainakin lasten kanssa. Totta kai joku örmyää jossain, mutta niinhän on aina kaikissa muissakin isoissa tapahtumissa.
Onko muuten nimesi jo täällä?

Bombur1
Viestit: 157
Liittynyt: Pe 23.01.2009 18:01

Re: Vappu miittiin uusi iconi --ei mikään aprilli juttu

Viesti Kirjoittaja Bombur1 » La 20.03.2010 9:35

Haaskalintu kirjoitti:
Marjis kirjoitti:Onkos Ullanlinnanmäki perheystävällinen noin vappuna? Kun eventissähän oli kriteerinä, että pitäisi olla koko perheelle sopiva.
Itse olisin kiinnostunut kyllä osallistumaan eventtiin kunhan se olisi jossain muualla kuin keskellä Helsingin vappuhulinaa...
Paljasjalkaisena stadilaisena tiedän miten tämän juhlan "rytmi" menee. Vappuaattona kännäävät teinit Espalla. Vapunpäivänä Ullanlinnanmäellä on oikein fiksu meininki, siellä on soittokunta, akateemisia juhlapuheita yms. Jos tulee aamusta, sitä voi ihan hyvällä syyllä sanoa koko perheen tapahtumaksi. Me mennään sinne ainakin lasten kanssa. Totta kai joku örmyää jossain, mutta niinhän on aina kaikissa muissakin isoissa tapahtumissa.
Haaskalintu puhuu aivan asiaa. Ullallinnanmäki vappuaamuna on iloinen ja lapsiystävällinen, hyvin sivistynyt tapahtuma. Itse mäki tähtitornin luona on täynnä nykyisiä ja entisiä opiskelijoita mutta jo alempana puistossa on sopivan väljää ilman liikaa hulinaa. Itse olen vappuisin pyörinyt paikalla vanhempieni mukana lapsena, opiskeluvuosinani ja myöhemmin omien lasteni kanssa ilman mitään huolta mistään kummemmasta epämääräisyydestä. Itseasiassa Ullallinnanmäen tapahtuma on paras kaupunkitapahtuma minkä tiedän ja pistäydyn kyllä kävelyllä vappuaamuna mäellä lasten kanssa johonkin aikaan tänäkin vuonna jos vain ollaan paikkakunnalla. Lapset itseasiassa ovat ainakin aikaisempina vuosina ruvenneet vinkumaan paikalle menoa jo hyvissä ajoin.

Avatar
Stone'5
Viestit: 873
Liittynyt: Pe 29.06.2007 13:00

Re: Vappu miittiin uusi iconi --ei mikään aprilli juttu

Viesti Kirjoittaja Stone'5 » La 20.03.2010 12:27

Bombur1 kirjoitti:
Haaskalintu kirjoitti:
Marjis kirjoitti:Onkos Ullanlinnanmäki perheystävällinen noin vappuna? Kun eventissähän oli kriteerinä, että pitäisi olla koko perheelle sopiva.
Itse olisin kiinnostunut kyllä osallistumaan eventtiin kunhan se olisi jossain muualla kuin keskellä Helsingin vappuhulinaa...
Paljasjalkaisena stadilaisena tiedän miten tämän juhlan "rytmi" menee. Vappuaattona kännäävät teinit Espalla. Vapunpäivänä Ullanlinnanmäellä on oikein fiksu meininki, siellä on soittokunta, akateemisia juhlapuheita yms. Jos tulee aamusta, sitä voi ihan hyvällä syyllä sanoa koko perheen tapahtumaksi. Me mennään sinne ainakin lasten kanssa. Totta kai joku örmyää jossain, mutta niinhän on aina kaikissa muissakin isoissa tapahtumissa.
Haaskalintu puhuu aivan asiaa. Ullallinnanmäki vappuaamuna on iloinen ja lapsiystävällinen, hyvin sivistynyt tapahtuma. Itse mäki tähtitornin luona on täynnä nykyisiä ja entisiä opiskelijoita mutta jo alempana puistossa on sopivan väljää ilman liikaa hulinaa. Itse olen vappuisin pyörinyt paikalla vanhempieni mukana lapsena, opiskeluvuosinani ja myöhemmin omien lasteni kanssa ilman mitään huolta mistään kummemmasta epämääräisyydestä. Itseasiassa Ullallinnanmäen tapahtuma on paras kaupunkitapahtuma minkä tiedän ja pistäydyn kyllä kävelyllä vappuaamuna mäellä lasten kanssa johonkin aikaan tänäkin vuonna jos vain ollaan paikkakunnalla. Lapset itseasiassa ovat ainakin aikaisempina vuosina ruvenneet vinkumaan paikalle menoa jo hyvissä ajoin.
Eiköhän pistetä perinteinen Walpuri-miitti pystyyn? :) Jos ujostuttaa tehdä miitti omalla nimimerkillä, se onnistuu varmaan myös Geocaching.fi-tunnuksella, niin kuin joku vuosi taisi ollakin. Itse en voi eventtiä järjestää, koska en ole vielä 100% varma, pääsenkö paikalle. Olisi tosiaan kiva saada tuollainen ikoni, mutta Iitti on vähän liian kaukana.

Mikkozzz
Viestit: 360
Liittynyt: Ke 20.12.2006 20:12
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vappu miittiin uusi iconi --ei mikään aprilli juttu

Viesti Kirjoittaja Mikkozzz » La 20.03.2010 14:03

Stone'5 kirjoitti: Eiköhän pistetä perinteinen Walpuri-miitti pystyyn? :) Jos ujostuttaa tehdä miitti omalla nimimerkillä, se onnistuu varmaan myös Geocaching.fi-tunnuksella, niin kuin joku vuosi taisi ollakin. Itse en voi eventtiä järjestää, koska en ole vielä 100% varma, pääsenkö paikalle. Olisi tosiaan kiva saada tuollainen ikoni, mutta Iitti on vähän liian kaukana.
En suosittele miitin järjestämistä geocaching.fi nimimerkin alla. Varsinkin aloittelevat kätköilijät lähettävät miittä koskevia kysymyksiä nimimerkin omistajalle profiilin kautta. Kun evetti viimeksi julkaistiin geocaching.fi:n nimissä, nuo kysymykset jäivät vastausta vaille. Tuolloisen julkaisun tekijä kun ei tullut seuranneeksi nimimerkin sähköpostilaatikkoa.
Ajatteleville maailma on komedia, tunteville se on tragedia

Avatar
~Heikki~
Viestit: 65
Liittynyt: Su 06.04.2008 13:50

Re: Vappu miittiin uusi iconi --ei mikään aprilli juttu

Viesti Kirjoittaja ~Heikki~ » La 20.03.2010 16:16

Haaskalintu kirjoitti: Paljasjalkaisena stadilaisena tiedän miten tämän juhlan "rytmi" menee. Vappuaattona kännäävät teinit Espalla. Vapunpäivänä Ullanlinnanmäellä on oikein fiksu meininki, siellä on soittokunta, akateemisia juhlapuheita yms. Jos tulee aamusta, sitä voi ihan hyvällä syyllä sanoa koko perheen tapahtumaksi. Me mennään sinne ainakin lasten kanssa. Totta kai joku örmyää jossain, mutta niinhän on aina kaikissa muissakin isoissa tapahtumissa.
Yleensä ensimmäisten joukossa paikalla völjäytyneenä voin yhtyä ylläolevaan. Pahin ongelmahan on tuntunut olevan se, että vakituinen eventtipaikka on juuri siinä mihin laulajajien kaiuttimet isketään.

Eli ihmiset saapuvat piknikille juhlistamaan Vappua, eivät niinkään örveltämään humalassa (joka on perinteinen Vappuaaton juhlistamis tapa..)
Lyön vetoa olevani ainoa henkilö geokätköilyn historiassa, joka on saanut komentavalta (armeijan) upseeriltaan komennon: Etsi, MARS MARS! (Viitaten siis geokätköön). Jos joku todistaa toisin, sitoudun tarjoamaan hänelle perinteiset munkki kaffet.

Avatar
oh3sus
Viestit: 134
Liittynyt: To 16.07.2009 14:59
Paikkakunta: Orimattila

Re: Vappu miittiin uusi iconi --ei mikään aprilli juttu

Viesti Kirjoittaja oh3sus » Su 21.03.2010 19:14

Noh kuka tykkää mistäkin. Itse kylläkin viihdyn luonnon rauhassa vappua vaikka laavulla viettäen ja jutustellen muiden kätköilijöiden kanssa. Noi ns. citymiitit on itselle aika ahdistavia paikkoja ja varsinkin vappuna kun jästejäkin tuppaa pakkautumaan paikalle sankoin joukoin. En tykkää kyllä yhtään moisesta yhdistelmästä. Iitti ja nokimakkarapiknik kutsuu kyllä vappuna :wink:
Liberate tuteme ex inferis

Seq
Viestit: 897
Liittynyt: Ma 04.01.2010 9:22
Viesti:

Re: Vappu miittiin uusi iconi --ei mikään aprilli juttu

Viesti Kirjoittaja Seq » La 27.03.2010 3:33

Turkuun pukkaan, muiden avustuksella, 10 vuotta!-eventtiä. Kohta olisi Linnan takana, nurmikolla ja päivä 2.5.

Avatar
ekhoc
Viestit: 312
Liittynyt: To 04.01.2007 22:59

Re: Vappu miittiin uusi iconi --ei mikään aprilli juttu

Viesti Kirjoittaja ekhoc » La 27.03.2010 11:32

Seq kirjoitti:Turkuun pukkaan, muiden avustuksella, 10 vuotta!-eventtiä. Kohta olisi Linnan takana, nurmikolla ja päivä 2.5.
Toivottavasti joskus illansuussa, että ehtii mukaan. Aamu- ja iltapäivät jo myyty. :?

Avatar
Stone'5
Viestit: 873
Liittynyt: Pe 29.06.2007 13:00

Re: Vappu miittiin uusi iconi --ei mikään aprilli juttu

Viesti Kirjoittaja Stone'5 » La 27.03.2010 11:39

Eikö kukaan halua vappumiitteillä Helsingissä :) ? Ovathan nuo luonnon keskellä järjestettävät usein mukavampia, mutta minulla ainakin esiin nousee kuljetusongelma. Perinteinen Walpuri olisi kyllä paikallaan, jos joku vain viitsisi järjestää :wink: :wink:

Mikkozzz
Viestit: 360
Liittynyt: Ke 20.12.2006 20:12
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vappu miittiin uusi iconi --ei mikään aprilli juttu

Viesti Kirjoittaja Mikkozzz » La 27.03.2010 12:03

Stone'5 kirjoitti:Eikö kukaan halua vappumiitteillä Helsingissä :) ? Ovathan nuo luonnon keskellä järjestettävät usein mukavampia, mutta minulla ainakin esiin nousee kuljetusongelma. Perinteinen Walpuri olisi kyllä paikallaan, jos joku vain viitsisi järjestää :wink: :wink:
No mikäänhän ei estä sinua järjestämästä :wink:
Mutta ota iisisti. Kätköilijöiden Wappumiitti Ulliksella on pidetty jo kuutena vuonna peräkkäin. Kyllä se tullaan järjestämään tänäkin vuonna. Tarkkaile kätköilysivustoja. Kyllä sellainen jonnekin ilmaantuu :mrgreen:
Ajatteleville maailma on komedia, tunteville se on tragedia

Avatar
Stone'5
Viestit: 873
Liittynyt: Pe 29.06.2007 13:00

Re: Vappu miittiin uusi iconi --ei mikään aprilli juttu

Viesti Kirjoittaja Stone'5 » La 27.03.2010 12:30

Mikkozzz kirjoitti:
Stone'5 kirjoitti:Eikö kukaan halua vappumiitteillä Helsingissä :) ? Ovathan nuo luonnon keskellä järjestettävät usein mukavampia, mutta minulla ainakin esiin nousee kuljetusongelma. Perinteinen Walpuri olisi kyllä paikallaan, jos joku vain viitsisi järjestää :wink: :wink:
No mikäänhän ei estä sinua järjestämästä :wink:
Stone'5 kirjoitti:Itse en voi eventtiä järjestää, koska en ole vielä 100% varma, pääsenkö paikalle.
:wink: :wink:
Mikkozzz kirjoitti:Kyllä se tullaan järjestämään tänäkin vuonna. Tarkkaile kätköilysivustoja. Kyllä sellainen jonnekin ilmaantuu :mrgreen:
Eikö gc.com olisi paras paikka tällä kertaa, kun on hieno ikoni jaossa? 8)

Avatar
LQ
Viestit: 470
Liittynyt: To 11.01.2007 12:33

Re: Vappu miittiin uusi iconi --ei mikään aprilli juttu

Viesti Kirjoittaja LQ » La 27.03.2010 13:31

Stone'5 kirjoitti:Eikö gc.com olisi paras paikka tällä kertaa, kun on hieno ikoni jaossa? 8)
Kannatetaan... menen luultavastii jok.tap. paikalle oli virallista miittiä tai ei, tällä hetkellä annan kyllä vielä ääneni sille että se kuuluisalle 'joku muu' "järjestää" miitin. Tämä 'Joku Muu' saisi mielellään olla virkaiältään vanhempi kätköilijä.

Sivukommenttina mainittakoon että eräs peelokaljapaikka on auennut viime perjantaina ...yli puoli vuotta kestäneen putkirempan(?) jälkeen. Jos "perinteinen" :mrgreen: peelokalja kiinnostaa pääsiäistä edeltävänä torstaina tänäkin vuonna, niin ota yhteyttä allekirjoittaneeseen. Sattuneeesta syystä mahdollista eventtiä EI voida enää järjestää gc.comin puitteissa. (Min kaksi viikkoa etukäteen ilmoitusjuttu.)
Piilotettu: 12 Löydetty: noin 2000 +/- 1000, en minä tarkkaan tiedä...

Mikkozzz
Viestit: 360
Liittynyt: Ke 20.12.2006 20:12
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vappu miittiin uusi iconi --ei mikään aprilli juttu

Viesti Kirjoittaja Mikkozzz » La 27.03.2010 13:40

lq kirjoitti:
Stone'5 kirjoitti:Eikö gc.com olisi paras paikka tällä kertaa, kun on hieno ikoni jaossa? 8)
Kannatetaan... menen luultavastii jok.tap. paikalle oli virallista miittiä tai ei, tällä hetkellä annan kyllä vielä ääneni sille että se kuuluisalle 'joku muu' "järjestää" miitin. Tämä 'Joku Muu' saisi mielellään olla virkaiältään vanhempi kätköilijä.
Jassoo...Me kaikkihan emme ole ikonipeeloja - onneksi. No hyvä on. Ullanlinna 2010 kuvaus on työn alla ja menee Groundspeakin julkaisujonoon viimeistään huomenna.
Ajatteleville maailma on komedia, tunteville se on tragedia

Avatar
Stone'5
Viestit: 873
Liittynyt: Pe 29.06.2007 13:00

Re: Vappu miittiin uusi iconi --ei mikään aprilli juttu

Viesti Kirjoittaja Stone'5 » La 27.03.2010 17:28

Mikkozzz kirjoitti:
lq kirjoitti:
Stone'5 kirjoitti:Eikö gc.com olisi paras paikka tällä kertaa, kun on hieno ikoni jaossa? 8)
Kannatetaan... menen luultavastii jok.tap. paikalle oli virallista miittiä tai ei, tällä hetkellä annan kyllä vielä ääneni sille että se kuuluisalle 'joku muu' "järjestää" miitin. Tämä 'Joku Muu' saisi mielellään olla virkaiältään vanhempi kätköilijä.
Jassoo...Me kaikkihan emme ole ikonipeeloja - onneksi. No hyvä on. Ullanlinna 2010 kuvaus on työn alla ja menee Groundspeakin julkaisujonoon viimeistään huomenna.
Kiitokset :D :mrgreen:

Avatar
Eniz
Viestit: 320
Liittynyt: Pe 09.01.2009 1:31
Paikkakunta: VTallinna

Re: Vappu miittiin uusi iconi --ei mikään aprilli juttu

Viesti Kirjoittaja Eniz » Ke 14.04.2010 13:04

10 vuotta siitä on aikaa, oma Garmin oli kuitenkin jo tässä vaiheessa hankittuna tai siis ainakin Saksasta postissa tulossa. Aiheen vierestä kirjoitan aina, mutta mitkä ovat omat muistonne alalta 10 vuoden takaa :?:
Veneily ja kanoottiporukoissa gepsin omistajat naureskelimme touhulle. Puhdas käsityksemme harrastuksesta oli sellainen, että nörtti jemmasi kaljakorin kuusikkoon, vai mitä siellä nyt kasvaakaan ja sitten juotiin yleensä yksinään mutta ehkä kimpassakin jos joku löysi paikan ennen kuin pullot olivat tyhjiä.
Minulla kesti pitkään, ennen kuin aloin vakituisella nimimerkillä kätköjä nettiin loggaamaan ja vielä pidempään että aloin merkitä jokaisen löydön.

Mukavaa puuhaa tämä toki on, tosin sääntöjä on kovin paljon tullut tuosta ajasta lisää. Koska harrastus on muuttunut kaupalliseksi toiminnaksi (GC.com), monia uusia keksittyjä sääntöjä ei voi pitää harrastajien kannalta pelkästään etuna.

Mikkozzz
Viestit: 360
Liittynyt: Ke 20.12.2006 20:12
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vappu miittiin uusi iconi --ei mikään aprilli juttu

Viesti Kirjoittaja Mikkozzz » Su 18.04.2010 18:16

Minulta saattaa hyvinkin jaada tuo listaamani Wappumiitti Ullanlinnanmaella valiin. Lomaan Maltalla tuli odottamaton pidennys, jonka kestosta ei ole tietoa. Joku voisi CITOta tuhkan sielta pilvista pois.
Eli ne jotka haluavat miitin ikonin muuttuvan 10-vuotisjuhlamalliksi joutuvat itse kyhaamaan tarvittavat plakaatit ja ottamaan valokuvat. Autan toki silta osin kuin kuvauksen omistajana pystyn, mutta paikalle en siis valttamatta itse paase :?
Ajatteleville maailma on komedia, tunteville se on tragedia

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Vappu miittiin uusi iconi --ei mikään aprilli juttu

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ti 20.04.2010 15:29

Kätköilyn 10-vuotisjuhlan kunniaksi arvotaan myös 3 kpl Garmin Dakota 10 -GPS-laitteita ja niihin vapaavalintainen yhden alueen vapaa-ajan kartta!

Lisätietoja klikkaamalla banneria:

Kuva
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Mikkozzz
Viestit: 360
Liittynyt: Ke 20.12.2006 20:12
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vappu miittiin uusi iconi --ei mikään aprilli juttu

Viesti Kirjoittaja Mikkozzz » Ma 26.04.2010 20:05

haksu10 kirjoitti:Kätköilyn 10-vuotisjuhlan kunniaksi arvotaan myös 3 kpl Garmin Dakota 10 -GPS-laitteita ja niihin vapaavalintainen yhden alueen vapaa-ajan kartta!
Onneksi palkintona on Garmin. Muutoin harmittaisi, kun ei eventin listaajana pääse osallistumaan arvontaan :mrgreen:
Ajatteleville maailma on komedia, tunteville se on tragedia

Seq
Viestit: 897
Liittynyt: Ma 04.01.2010 9:22
Viesti:

Re: Vappu miittiin uusi iconi --ei mikään aprilli juttu

Viesti Kirjoittaja Seq » Ma 26.04.2010 21:46

Joku voisi kertoa, mistä tuon 10v-logon saisi isompana, mielellään vektorina.

Tarvitsisi tulostella eventtiä varten plakaati ja olisihan se logokin siihen mukava tällätä...

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Miitit”