Noloimmat löytäjän mokat

Yleistä keskustelua kätköilystä
Avatar
Stone'5
Viestit: 873
Liittynyt: Pe 29.06.2007 13:00

Noloimmat löytäjän mokat

Viesti Kirjoittaja Stone'5 » To 05.02.2009 19:51

Kun kerran on keskusteluketju noloimmista piilottajan mokista, pitää olla myös noloimmista löytäjän mokista :) . (Toivottavasti samanlaista aihetta ei ollut, käytin kyllä hakua)
Oletteko tehneet jotain täysin tai vähemmän typerää kätköillä?

Itse löysin eilen erään kätkön. Purkissa oli geokolikko, jonka olin aikeissa ottaa mukaani. Loki oli purkin pohjalla, ja laitoin golikon purkin viereen lumikinoksen päälle loggauksen ajaksi.
Loggasin käyntini ja jemmasin purkin takaisin piiloonsa. Kolikko tietenkin jäi hankeen. :shock:
Illalla huomasin, että jotain puuttuu. Voi tiiviö sentään, kolikkoa ei löytynyt mistään! Seuraavana päivänä eli tänään piti sitten tehdä lähestulkoon kymmenen kilometrin ylimääräinen lenkki kolikon takia. Kolikko ja muovitaskussa oleva paperiläpyskä olivat onneksi kunnossa... :roll:

aku506
Viestit: 1206
Liittynyt: Ma 10.11.2008 19:52

Re: Noloimmat löytäjän mokat

Viesti Kirjoittaja aku506 » To 05.02.2009 19:58

No minä tein vähän aikaa sellaisen että otin kätköreissulla kätköstä A TB:n. Samalla reissulla jätin sen toiseen kätköön ja myöhemmin huomasin että olisi kannattanut ottaa koodi ylös että saa lokattua :oops:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

chris077
Viestit: 54
Liittynyt: La 04.10.2008 20:22
Paikkakunta: Helsinki, Paloheinä

Re: Noloimmat löytäjän mokat

Viesti Kirjoittaja chris077 » To 05.02.2009 20:00

aku506 kirjoitti:No minä tein vähän aikaa sellaisen että otin kätköreissulla kätköstä A TB:n. Samalla reissulla jätin sen toiseen kätköön ja myöhemmin huomasin että olisi kannattanut ottaa koodi ylös että saa lokattua :oops:
Ehdit ensin :D Näin myös minulle kävi tosin siitä on jo hetki aikaa...

Avatar
kaskas
Viestit: 128
Liittynyt: To 13.11.2008 21:45
Paikkakunta: Tampere

Re: Noloimmat löytäjän mokat

Viesti Kirjoittaja kaskas » To 05.02.2009 20:35

Mulla se noloin liittyy siihen ehkä perinteisimpään, eli jästin kohtaamiseen. Tyhmänä aloittelijana kun menin jäämään kiinni ihan verekseltään, eli olin pomminvarma multikätkön oikeasta ratkaisusta, ja seisoin keskellä parkkipaikkaa. Koordinaatit osoittivat yhden auton alle, jonka ympärystää tietysti tutkin ihmetellen. Auton omistaja paukkasi viereisestä liiketilasta sitten saman tein ja kysyi melkoisen haastavaan sävyyn että mitä etsin ja voiko hän auttaa. Panikoidessani lievästi en osannut muuta kuin tokaista: "Kyllä juu, mulla oli kartta, ja tässä piti olla geokätkö". Mies rauhoittui, raapi päätään ja tuumi: "Jaa, enpä kyllä tunne sen nimistä. Oletko varma että sen osoite on Sulapuronkadulla?"

Siinä vaiheessa osasin sentään pitää pokan, ottaa viattoman ilmeen ja hämmästellä: "Ollaanko nyt tosiaan Sulapuronkadulla? No ilmankos, väärä katu, piti mennä Kyläojankadulle!"

Avulias setä neuvoi sitten oikealle kadulle (kätkö ei tosin ollut siellä päinkään, ja sen oikean paikan koordinaatitkin selvisivät).

Mutta oli hyvä opetus siitä, ettei ihan pöllönä passaa ihan missä tahansa pyöriä.
Jotka tulevat suorinta tietä, saapuvat tyhjin taskuin. Jotka ovat kolunneet kaikki polut, tulevat säihkyvin silmin, polvet ruvella ... outoja hedelmiä hauraassa säkissään. Niin se ystäväni on, niin se on, että eksymättä et perille löydä. - T. Tabermann.

Avatar
tilkkuliini
Viestit: 66
Liittynyt: La 30.08.2008 22:12

Re: Noloimmat löytäjän mokat

Viesti Kirjoittaja tilkkuliini » To 05.02.2009 20:44

kaskas kirjoitti:Panikoidessani lievästi en osannut muuta kuin tokaista: "Kyllä juu, mulla oli kartta, ja tässä piti olla geokätkö". Mies rauhoittui, raapi päätään ja tuumi: "Jaa, enpä kyllä tunne sen nimistä. Oletko varma että sen osoite on Sulapuronkadulla?"
ROFL! Ihme, että noin ei ole käynyt vielä minulle :D Aivan loistava tarina, kiitos siitä.

Avatar
Mukkelus
Viestit: 377
Liittynyt: Su 22.06.2008 15:37

Re: Noloimmat löytäjän mokat

Viesti Kirjoittaja Mukkelus » To 05.02.2009 21:06

aku506 kirjoitti:No minä tein vähän aikaa sellaisen että otin kätköreissulla kätköstä A TB:n. Samalla reissulla jätin sen toiseen kätköön ja myöhemmin huomasin että olisi kannattanut ottaa koodi ylös että saa lokattua :oops:
Samanmoinen juttu sattui itsellenikin kerran. Siitä seurasikin sitten 70km autoilu ennenkuin kirjaukset oli saatettu oikealla tolalle. No sattui sillä koodinhakureissulla yksi uusi kätkökin kyllä löytymään. :oops:

pailakka
Viestit: 547
Liittynyt: Ma 29.01.2007 20:05

Re: Noloimmat löytäjän mokat

Viesti Kirjoittaja pailakka » To 05.02.2009 21:08

Samaa on tullut harrastettua, koodi selvisi sähköpostilla omistajalle (tai pahan akselin avulla)

Avatar
Mukkelus
Viestit: 377
Liittynyt: Su 22.06.2008 15:37

Re: Noloimmat löytäjän mokat

Viesti Kirjoittaja Mukkelus » To 05.02.2009 21:11

pailakka kirjoitti:Samaa on tullut harrastettua, koodi selvisi sähköpostilla omistajalle (tai pahan akselin avulla)
Silloin ei ollut kyllä mistään pahan akselista hajuakaan, ja eihän sitä nyt kehdannut omistajaakaan vaivata .. tommosella omalla mokalla. :roll:

TeemuH
Viestit: 432
Liittynyt: To 10.07.2008 14:45
Paikkakunta: Lahti

Re: Noloimmat löytäjän mokat

Viesti Kirjoittaja TeemuH » To 05.02.2009 21:39

Pelastustoimintaa Saaruskan kanssa -> http://www.geocaching.com/seek/log.aspx ... 4be60314f1

Avatar
lefa 40
Viestit: 34
Liittynyt: Su 10.06.2007 10:11
Paikkakunta: salo

Re: Noloimmat löytäjän mokat

Viesti Kirjoittaja lefa 40 » To 05.02.2009 22:03

omasta mielestäni tämä on pahin mokani tähän saakka eli olin etsimässä kyseistä piiloa GC1DNNQ.
kovasta yrityksestä huolimatta en löytänyt sitä.
palasin seuraavana päivänä uudestaan ja jatkoin yrittämistä,kävin lukemassa muitten kommentit piilosta ja ihmettelin että miksi en löydä sitä,soitin jopa suurnesulle joka oli löytänyt piilon.
hänen mielestään piilo on helposti löydettävissä ja antoi hyvän spoilerin siitä mutta löytämättä jäi.
kolmantena päivänä sitten ennenkuin lähdin niin kävin vielä lukemassa lokeja ja sattumalta selasin niitä pitenpääm kuin aikaisemmin ja HUPS siellä luki että piiloa on siirretty ja koordinaatit vaihtuneet.
olin kokoajan hakenut vanhoilla koordinaateilla jotka olin ladannut gps:sään joten ei mikään ihme että en löytänyt.
uusien koordinaattien kanssa sitten takaisin mettään ja purkki oli erittäin nopeasti kädessäni.
tunsin itseni erittäin tyhmäksi ja nolotti niin että korvat punotti mutta onneksi kukaan ei tiedä kommelluksistani(paitsi ehkä nyt tietää).

Avatar
KariM1
Viestit: 126
Liittynyt: Pe 10.08.2007 10:09
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Noloimmat löytäjän mokat

Viesti Kirjoittaja KariM1 » Pe 06.02.2009 9:47

aku506 kirjoitti:otin kätköreissulla kätköstä A TB:n. Samalla reissulla jätin sen toiseen kätköön ja myöhemmin huomasin että olisi kannattanut ottaa koodi ylös että saa lokattua :oops:
Samaan 'ansaan' olen itsekin astunut. Jouduin pahoitellen pyytämään omistajaa loggaamaan TB:nsä uuteen olopaikkaansa.

Liekö tämäkään kämmi uniikki? Lähdin touhukkaana kätköreissulle. Parikymmentä kilometriä ajeltuani mielen valtasi outo tunne, jotakin oli unohtunut. Ai niin, koordinaatit :lol:

Avatar
Huikka78
Viestit: 29
Liittynyt: To 30.10.2008 11:43
Paikkakunta: Helsinki

Re: Noloimmat löytäjän mokat

Viesti Kirjoittaja Huikka78 » Pe 06.02.2009 12:39

KariM1 kirjoitti: Liekö tämäkään kämmi uniikki? Lähdin touhukkaana kätköreissulle. Parikymmentä kilometriä ajeltuani mielen valtasi outo tunne, jotakin oli unohtunut. Ai niin, koordinaatit :lol:
GPS:n unohtaminen kotiin on myös melko tehokas keino :D

karamellielli
Viestit: 67
Liittynyt: Pe 03.10.2008 15:38
Paikkakunta: Muurame

Re: Noloimmat löytäjän mokat

Viesti Kirjoittaja karamellielli » Pe 06.02.2009 13:49

Haapahaperon kanssa olimme Dragonfly Vetin loistavaa mysteeriä (GC1HYWG) ratkoneet jo tunteja raittiissa ulkoilmassa ja saimme viimein käsiimme lopulliset koordinaatit. Haapahapero tavasi niitä minulle huolellisesti ja minä vähän vähemmän huolellisesti syötin niitä gepsiin. Kun sitten reilun kilometrin patikoinnin jälkeen istuin kamalassa ryteikössä housut revenneenä ja persaus märkänä, (koska paikalla oli leveä puro) huomasin että olin kirjoittanut naatit pikkupikkuisen väärin... Harmitti ihan älyttömästi, kun olin vielä hyväuskoista kaveria raahannut perässäni ihan päinvastaiseen suuntaan kuin piti.

Noita virheellisiä koordinaatteja (ja huolimattomasti luettuja kätkökuvauksia) sattuu minulle muutenkin varmaan poikkeuksellisen paljon. Varmaan jotain vikaa Garminissa, tjtn. :oops: Enkä edes ota opikseni vaan sählään samalla tavalla aina uudestaan.

Ja sitten voin saman tien paljastaa humanistigeokätköilijän tyhmyyden huipentuman, jonka päästin suustani Kurmitsalle. Olimme etsimässä kätköä, joka oli x metriä johonkin suuntaan alkukoordinaateista. Minä sitten sanoin, jotta "Katsottaisiinko matka Kurmitsan gepsistä, kun ei mun kapulalla voi mitata etäisyyttä". Kurmitsa katteli vähän aikaa hyyyyyyyyyyyyyyvin hitaasti ja kysyi, että miten ihmeessä minä sitten olin mitään sillä löytänyt. No, mutta kun kun en ollut tajunnut, että etäisyyslukema on myös matka 0-pisteestä gepsille eikä vaan päinvastoin. :lol: :lol: :lol: :oops: Voi tauti, miten voi ihminen olla tyhmä? :oops:

Avatar
Maarukka
Viestit: 7
Liittynyt: Pe 30.01.2009 21:49
Paikkakunta: Heinola

Re: Noloimmat löytäjän mokat

Viesti Kirjoittaja Maarukka » Pe 06.02.2009 22:37

Tässä yksi (varmaan monista, usein tiedostamattomistakin...) mokistani:

Olin gepsin mukaan oikeassa paikassa ja varmistin kätkön omistajalta kännyllä, että kyllä, minun olisi kiivettävä erääseen paikkaan. Seutu kuhisi jästejä koirineen ja eräs puhelias setä pysähtyi juttelemaan. Hädissäni aloin änkyttää, että olen kiinnostunut historiasta (ei vale) ja mikähän kuoppa tuo tuossa on, onkohan joku suojakuoppa ollut sotapommitusten aikana vai mikäs? Ei siinä muuten mitään, mutta setä jäi hengailemaan ja siinä sitä katsastettiin monttua enkä mitenkään tuolla selityksellä voinut xxxxx kiivetä? Siis kun kuoppaa katson muka? Kyllä otti päähän. Jäi noukkimatta purkki. Miksen voinut kertoa totuutta?

maaria11
Viestit: 106
Liittynyt: Su 10.08.2008 19:57
Paikkakunta: Virrat

Re: Noloimmat löytäjän mokat

Viesti Kirjoittaja maaria11 » Pe 06.02.2009 22:49

Maarukka kirjoitti: Miksen voinut kertoa totuutta?
Vähän samaan tapaan kävi meillä, kun menimme tyttäreni kanssa etsimään erään järvenrannalla sijaitsevan laavun vuosilukua. Laavulla sattui tietenkin olemaan perhe sytyttelemässä makkaratulia ja kovin puheliasta sorttia olivat, käytiin siinä jään kestavyydet ja pakkaslukemat ensin läpi. Nähdäkseni laavun vuosiluvun oli mentävä laavun toiselle puolelle ja tunsin ilmeisesti jotain omituista selittämisen pakkoa koska lipsautin, että "katson vain tuon laavun rakentamisvuoden, olemme nimittäin tässä suorittamassa erästä tehtävää". Kyllä jäi perhe kummastuneen näköisenä katselemaan peräämme, varmaan ajattelivat, että mitäköhän James Bondeja nuokin oikein luulivat olevansa. :oops:

Avatar
Minneli
Viestit: 126
Liittynyt: Ma 08.12.2008 0:43
Paikkakunta: Vallila, Helsinki

Re: Noloimmat löytäjän mokat

Viesti Kirjoittaja Minneli » La 07.02.2009 2:47

Tämä ei ole ehkä varsinainen moka, mutta kylläkin erikoisin tapaus kätköllä tähän mennessä. Tai mistäpä minä tiedän, ehkä kätkön "isäntä" eversti Aleksi pitikin pahana mokana sitä, että menin loggaamaan lumituiskulta suojaan vähän matkan päähän piilopaikasta. Takaisin siitä sen purkin kanssa niin kuin olisit jo! :lol:

Avatar
Giliad
Viestit: 224
Liittynyt: Pe 29.08.2008 8:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Noloimmat löytäjän mokat

Viesti Kirjoittaja Giliad » Su 08.02.2009 1:19

aku506 kirjoitti:No minä tein vähän aikaa sellaisen että otin kätköreissulla kätköstä A TB:n. Samalla reissulla jätin sen toiseen kätköön ja myöhemmin huomasin että olisi kannattanut ottaa koodi ylös että saa lokattua :oops:
Been there, done that :D Homma selvisi mullakin kun laitoin viestiä omistajalle. Hyvä niin, sillä golikko oli peräisin Ruotsinmaalta :)

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”