Suljetaan ne purkit ja minigripit

Yleistä keskustelua kätköilystä
Suurnesu
Viestit: 287
Liittynyt: Ke 20.12.2006 21:28
Paikkakunta: Turku

Suljetaan ne purkit ja minigripit

Viesti Kirjoittaja Suurnesu » La 10.01.2009 22:41

Omia kätköjä on päässyt jotenkin syntymään kolmisenkymmentä. Niissä alkaa olla jo jonkin verran huoltamista. Huoltamista helpottaa se, että kaikki kätköt ovat suhteellisen lähellä ja suurin osa (ei suinkaan kaikki) rasioista ovat suhteellisen laadukkaita.
Mutta... Ei se laadukaskaan purkki vettä pidä, jos kansi jätetään raolleen!
Myös minigripin käyttö tuottaa monille vaikeuksia. Purkkiin sopimatonta eli liian isoa minigrippiä ei saa taittelematta mahtumaan rasiaan, jolloin se myös hajoaa nopeasti. Liian iso pussi jää myös helposti kannen ja purkin väliin. Pyrin valistemaan oikean kokoisen pussin lokikirjan suojaksi mutta ei sekään vettä pidä, jos minigrippiä ei suljeta!

Suurin osa tietysti toimii vastuullisesti mutta julistetaan tässä vielä, että:
- koita laittaa minigrippi kunnolla kiinni
- katso, että purkin kansi menee kunnolta joka sivultaan kiinni. Erityisesti Curvereita pitää usein "naksauttaa" joka sivulta
- katso, että kannen ja purkin väliin ei jää mitään
- joissain pakasterasioissa on on kannessa ura, joka juuri takaa vedenpitävyyden. Katso, että sinne ei jää havuja tms töhnää.

Kiitos, dänkiu, mersi

Avatar
Dragonfly Vet
Viestit: 555
Liittynyt: To 11.09.2008 20:15
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Suljetaan ne purkit ja minigripit

Viesti Kirjoittaja Dragonfly Vet » La 10.01.2009 22:47

Lisättäköön tähän vielä, että pidetään ne lyijykynät siellä minigripin ulkopuolella, jotta eivät tee reikiä pusseihin.
Hauskemman kätköilyn puolesta jo vuodesta 2008

pekkila
Viestit: 24
Liittynyt: Pe 09.05.2008 13:37
Paikkakunta: Vihti

Re: Suljetaan ne purkit ja minigripit

Viesti Kirjoittaja pekkila » Su 11.01.2009 7:36

Dragonfly Vet kirjoitti:Lisättäköön tähän vielä, että pidetään ne lyijykynät siellä minigripin ulkopuolella, jotta eivät tee reikiä pusseihin.
Itekkin pannu merkille että tosi usein porukka tunkee ne kynät sinne pussiin :? Pitänee laittaa niin pitkä kynä ettei mahdu pussiin :)

marko77
Viestit: 314
Liittynyt: Ti 03.06.2008 14:27
Paikkakunta: Nastola

Re: Suljetaan ne purkit ja minigripit

Viesti Kirjoittaja marko77 » Su 11.01.2009 8:42

Itse olen huomannut myös noiden minigripien avonaisuuden - ei sieltä kätköltä niin kiire ole pois ettei niitä voisi sulkea kunnolla. Kätköpurkkia valitessaan voi tietysti kiinnittää itsekin huomio sulkemismekanismiin. Yhden microkätkön kohdalla meinaisi mennä hermot - aina kansi meni ns. jengalle, kun yritti sulkea purkkia..
"Minä haluan tietää, miksi kauan sitten sä et palannutkaan
Pian kadotin suunnan, helppo polku kaltevana vietti mutkaan"

Avatar
Dragonfly Vet
Viestit: 555
Liittynyt: To 11.09.2008 20:15
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Suljetaan ne purkit ja minigripit

Viesti Kirjoittaja Dragonfly Vet » Su 11.01.2009 9:50

marko77 kirjoitti:Itse olen huomannut myös noiden minigripien avonaisuuden - ei sieltä kätköltä niin kiire ole pois ettei niitä voisi sulkea kunnolla. Kätköpurkkia valitessaan voi tietysti kiinnittää itsekin huomio sulkemismekanismiin. Yhden microkätkön kohdalla meinaisi mennä hermot - aina kansi meni ns. jengalle, kun yritti sulkea purkkia..
Jep. Ainakin täällä Jyväskylässä small kokoon löytyy prismasta laadukkaan tuntuisi purkkeja, joissa on kestävät "siivet", joilla kansi suljetaan. Kaikki neljä siipeä kun napsauttaa kiinni ja katsoo, ettei mitään jää väliin, niin voi olla varma, että purkki on kiinni. Tosin ei sekään mitään auta, jos purkkiin päästetään lunta. Nyt talvella olen jokusen purkin lumesta tyhjentänyt. Sama pätee tähänkin. Ei sen purkin kanssa niin kiire voi olla, ettei niitä lumia voi sieltä pois kaivaa, jos sitä sinne vahingossa tuprahtaa.
Hauskemman kätköilyn puolesta jo vuodesta 2008

Avatar
Stone'5
Viestit: 873
Liittynyt: Pe 29.06.2007 13:00

Re: Suljetaan ne purkit ja minigripit

Viesti Kirjoittaja Stone'5 » Su 11.01.2009 11:59

Joskus näkee myös kätkön nettilokeissa mainittavan lokikirjan yms. kosteudesta. Valitettavasti kansi tai Minigrip on noin 50% näistä tapauksista jätetty auki tai puhkottu kynällä riekaleiksi.
Kätkön omistajahan voi muistutukseksi kirjoittaa purkin kanteen muistutuksen asiasta, ja miksei kätkön kuvaukseenkin.

Noissa perus-Orthexeissa, joissa ei ole tiivisteitä, kansi ainakin minulla saattaa aueta hieman, kun painaa toiselta reunalta. Siksi kannattaa varmistaa kaikki sivut 'yhtäaikaa'.

kivikasvo
Viestit: 51
Liittynyt: La 13.09.2008 21:05

Re: Suljetaan ne purkit ja minigripit

Viesti Kirjoittaja kivikasvo » Su 11.01.2009 12:09

Dragonfly Vet kirjoitti:Lisättäköön tähän vielä, että pidetään ne lyijykynät siellä minigripin ulkopuolella, jotta eivät tee reikiä pusseihin.
Olen pääosin samaa mieltä, ei pussi enää täytä tehtäväänsä jos se on täynnä pieniä reikiä vaikka kuinka olisi pussin suu suljettu. Joillain kätköillä on kuitenkin sellainen ongelma, että purkissa saattaa pyöriä useampia kyniä ja osa niistä on vaihtareita. Ymmärrän siinä tilanteessa sellaista henkilöä joka laittaa nk. kätkökynän pussiin selvyyden vuoksi vaikka periaatteessa ihan samahan se on millä kynällä loggaus tehdään. Lisäksi jos kynän asettelee hyvin ja pussin taittelee huolellisesti purkkiin niin reikiä ei pitäisi päästä syntymään. Kaikki eivät tietysti jaksa olla niin huolellisia, joten siksi pääsääntöisesti kynät pussin ulkopuolelle... :)

Avatar
Kiikonen
Viestit: 10
Liittynyt: Ti 16.09.2008 21:41

Re: Suljetaan ne purkit ja minigripit

Viesti Kirjoittaja Kiikonen » Su 11.01.2009 16:02

Itse jonkun verran Orthexin rasioita piilottaneena voin korostaa, että nekin ovat tosi kranttuja menemään kiinni, kannattaa kattoa aivan korostetun huolellisesti että reunat ei jää mutkalle.

En varmaan kyseisen merkkisiä purkkeja enää ostele, kunhan sille viiden rasian tarjoussatsille on keksinyt käyttöä.
~Ei aina niinkään se määränpää, vaan se matka sinne.~

Avatar
Dragonfly Vet
Viestit: 555
Liittynyt: To 11.09.2008 20:15
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Suljetaan ne purkit ja minigripit

Viesti Kirjoittaja Dragonfly Vet » Ma 29.06.2009 21:28

Nostetaampa taas tämäkin aihe pramille. Eli SULKEKAA NE PURKIT!!!! Taas on yksi, eilen täysin vesitiiviiksi testattu, purkki sisältöineen kuivamassa, kun sitä ei oltu viitsitty sulkea kunnolla / kätköilty vesisateessa. Tällä kertaa kyseessä oli kierrekorkki, joten kyse on puhtaasta laiskuudesta. :twisted: Sen osaa jokainen sulkea, joka gepsiä osaa käyttää.
Hauskemman kätköilyn puolesta jo vuodesta 2008

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”