Silica-pussit

Yleistä keskustelua kätköilystä
naapuri
Viestit: 58
Liittynyt: Ma 16.04.2007 14:03

Silica-pussit

Viesti Kirjoittaja naapuri » Su 29.04.2007 14:34

Saako silica-pusseja ostettua jostakin tai saako niitä ylipäätään hankittua muuten kuin ostamalla kenkiä?
On nimittäin varastot vähissä :) .

Avatar
Fundamental
Viestit: 158
Liittynyt: To 11.01.2007 16:05
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Fundamental » Su 29.04.2007 16:30

Esim. kenkäkauppaa voi pyytää pistämään sivuun silica pusseja ja hakea ne myöhemmin.. itse pitäisi tuollainen homma tehdä myös..

Avatar
Vikani
Viestit: 44
Liittynyt: Ti 13.02.2007 13:02

Re: Silica-pussit

Viesti Kirjoittaja Vikani » Su 29.04.2007 20:54

naapuri kirjoitti:Saako silica-pusseja ostettua jostakin tai saako niitä ylipäätään hankittua muuten kuin ostamalla kenkiä?
On nimittäin varastot vähissä :) .
S-ryhmän kaupoista saa 4 litran säkeissä Rainbow Kristallinkirkas Kissanhiekkaa, joka on ihan puhdasta silicaraetta. Hintakaan ei ollut paha. Olemme itse pistäneet tätä halvoista sukkahousuista tehtyihin pussukoihin - voi itse aina tehdä kätkön koon mukaan sopivan silica pussin.

Avatar
jupilli
Viestit: 235
Liittynyt: Pe 05.01.2007 14:04
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja jupilli » Su 29.04.2007 20:58

Melkein kaikkiin kauppaliikkeisiin noita tulee suunnilleen kiusaksi asti kaikissa pakkauksissa ja niitä on saatavissa jos vaan joku suostuu niitä laittamaan talteen. Yleensä ne laitetaan pakkausmuovien ym romppeiden kanssa roskiin.
Terveisin Kätköilyvaari !!

Avatar
VeskuR
Viestit: 96
Liittynyt: Ke 04.04.2007 21:08
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja VeskuR » Ti 01.05.2007 10:15

Onko noista pusseista todellista hyötyä? Niiden tarkoitushan on kerätä ympäröivä kosteus mutta kun ovat ns. täynnä niin ne pitäisi kuivattaa. Eli jonkun pitäisi säännöllisesti käydä ottamassa pussi pois ja jollain konstilla se saada kuivaksi. Suurin osa, joita olen löytänyt ovat olleet monesti aivan läpimärkiä joten ne vaan pahentaa asiaa. Mielestäni paras on että tekee tarpeeksi tiiviin purkin ja kunnollisen/kunnolliset minigrippussit tavaroitten suojaksi.

Avatar
Vikani
Viestit: 44
Liittynyt: Ti 13.02.2007 13:02

Viesti Kirjoittaja Vikani » Ti 01.05.2007 13:02

VeskuR kirjoitti:Onko noista pusseista todellista hyötyä? Niiden tarkoitushan on kerätä ympäröivä kosteus mutta kun ovat ns. täynnä niin ne pitäisi kuivattaa. Eli jonkun pitäisi säännöllisesti käydä ottamassa pussi pois ja jollain konstilla se saada kuivaksi. Suurin osa, joita olen löytänyt ovat olleet monesti aivan läpimärkiä joten ne vaan pahentaa asiaa. Mielestäni paras on että tekee tarpeeksi tiiviin purkin ja kunnollisen/kunnolliset minigrippussit tavaroitten suojaksi.
Meillä ainakin on ideana että purkki on itsessään jo vesitiivis ja silicat sitten imevät sen kosteuden mitä sinne tulee jos esim. purkki avataan sateella. Näin silicat kestävät aika pitkään ennen kuin ovat "täynnä".

Ei se silica-pussukka tietenkään pysy kuivana jos upotetaan Orthex-purkki suohon... Valitettavasti nuo Orthexit taitavat olla Suomen yleisin kätköpurkkityyppi ja niitä ei oikein tiiviiksi voi sanoa. En jaksa laskea kuinka monta sellaista olemme löytäneet jäätyneinä tai puolillaan vettä.

Suosittelemme lämpimästi kaikille Lock&Lock -purkkeja tai vastaavia. Niissä on kunnon kumitiiviste ja "läpät" jotka painavat kannen tiiviisti kiinni. Curveritkin ovat tiiviitä jos ne vain aina suljettaisiin kunnolla... Lock&Lock:eissa nuo läpät juuri varmistavat sen kunnollisen sulkeutumisen.

Silicat siis kyllä toimivat hyvin kunhan purkki hoitaa oman osuutensa.

Avatar
Tervas
Viestit: 930
Liittynyt: Ma 08.01.2007 14:31

Viesti Kirjoittaja Tervas » Ti 01.05.2007 18:55


Avatar
small oaks
Viestit: 588
Liittynyt: Ma 08.01.2007 9:32
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja small oaks » Ke 16.05.2007 22:35

Ja jos pokkaa löytyy, niin ainakin isompien tavaratalojen kenkä/laukkuosastoilla noita pusseja pyörii ihan jaloissa(!), kun ihmiset käsittelevät myyntiartikkeleita välillä miten sattuu, joten tarkkanäköiset voivat täydentää silicavarastoaan kenkähyllyjen välistä ja käytävien pielistä. 8)

Itse marssin myös usein tiskille, ja kysyn ylimääräisiä pusseja, joka kerta on löytynyt ja myyjät ovat helppottuneita, kun pääsevät niistä eroon.

Sama tapa toimii myös kinofilmipurkkien kohdalla, sellaisissa myymälöissä, joissa (vielä) on niitä valokuvien tilauspisteitä. Eräänkin kerran sain tyhjiä filmipurkkeja kaksi Ikean kassillista....

(ei hätää, ne eivät tulleet kätköilytarkoituksiin, emme ole niin intohimoisia mikropurkkien ystäviä!) :wink:
Still one more to find!

ikaantyvahippi
Viestit: 7
Liittynyt: Pe 14.10.2011 8:37

Re: Silica-pussit

Viesti Kirjoittaja ikaantyvahippi » Su 07.07.2013 13:27

Itse asun Lapissa ja mulla tulee töissäni jonkin verran pieniä silica-pusseja. Jos joku niitä haluaa, voin kerätä ja antaa. Kannattaa laittaa viestiä.

Guessmyname
Viestit: 4
Liittynyt: Ti 02.07.2013 18:34

Re: Silica-pussit

Viesti Kirjoittaja Guessmyname » Su 07.07.2013 15:24

Meillä noin 30 työntekijän työpaikka tietää harrastuksestani ja olen kertonut slica-pussien hyödyllisyydestä. Nyt niitä tupsahtelee tasaiseen tahtiin lokerooni työpaikalla.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”