Kätköjen parsiminen??? Ketuttaa!

Yleistä keskustelua kätköilystä
saint_tobias
Viestit: 66
Liittynyt: Ti 11.03.2008 22:44

Kätköjen parsiminen??? Ketuttaa!

Viesti Kirjoittaja saint_tobias » Ma 10.11.2008 0:11

Mikä ihme mahtaa olla vikana, kun käyttää googlemappia GC:comissa niin kätköt eivät näy? Hetken aikaan kartalla lukee
"requesting geocaches" ja sitten ilmestyy "parsing geocaches" ja mitään ei tapahdu. Tätä tapahtuu omalla koneella sekä vierailla koneilla. Onko muilla esiintynyt samaa ongelma??? Onkohan siihen mitään lääkettä???

Avatar
tilkkuliini
Viestit: 66
Liittynyt: La 30.08.2008 22:12

Re: Kätköjen parsiminen??? Ketuttaa!

Viesti Kirjoittaja tilkkuliini » Ma 10.11.2008 0:48

Itse en saanut "parsing" tekstiä tulemaan vaikka mitä yritin. Parse noin niinku suomennettuna tarkoittaa atk-kielellä jäsennystä. Jotakin se jäsentää, mutta paha sanoa mitä :D

Avatar
Noyboy
Viestit: 368
Liittynyt: Su 11.05.2008 21:42
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Kätköjen parsiminen??? Ketuttaa!

Viesti Kirjoittaja Noyboy » Ma 10.11.2008 7:43

Olen törmännyt samaan. Minulla auttaa kun ottaa bookmarkeista sivun uudelleen ja uudelleen ja uudelleen... Ja tulee se kerta kun ei parsi enää.
-Noyboy-
serial cacher

karamellielli
Viestit: 67
Liittynyt: Pe 03.10.2008 15:38
Paikkakunta: Muurame

Re: Kätköjen parsiminen??? Ketuttaa!

Viesti Kirjoittaja karamellielli » Ma 10.11.2008 10:30

Jäsennysongelmia täälläkin. Yleensä ne tulee kotona tai miniläppärin kanssa reissussa. Töissä ei juurikaan. Voikohan nettiyhteyden laadulla olla jotain tekoa asian kanssa? Kotona kun on aika surkea, pätkiväinen kaapeliyhteys ja reissussa mitä sattuu, mutta töissä sitten parempi. Mutta olen itse päässyt parsimisesta yleensä heti hakemalla Googlemapilla kätköjä uudelleen, joten en ole ehtinyt menettää hermojani sen kanssa.

Avatar
sgt_pepper
Viestit: 273
Liittynyt: Ke 19.12.2007 18:33
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kätköjen parsiminen??? Ketuttaa!

Viesti Kirjoittaja sgt_pepper » Ma 10.11.2008 18:37

Välillä on tullut tällaista ongelmaa eteen, mutta syytän omaa konetta ja sen hitautta. Koulun koneet on ihan mahottomia: niillä ei pääse yleensä katsomaan karttoja ollenkaan tai sitten kartta on vaan ihan epäsikiö :(

Avatar
Stone'5
Viestit: 873
Liittynyt: Pe 29.06.2007 13:00

Re: Kätköjen parsiminen??? Ketuttaa!

Viesti Kirjoittaja Stone'5 » Ma 10.11.2008 18:40

Mullakin kartta joskus riehuu. Tulee yleensä, jos en siirrä karttaa käsin, vaan kirjoittamalla osoitteen kenttään.
Alkaa toimimaan, kun päivitän sivun tai viimeistään selaimen (ff) uudelleenkäynnistyksen jälkeen.

Avatar
pulk
Viestit: 131
Liittynyt: La 06.09.2008 20:40
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Kätköjen parsiminen??? Ketuttaa!

Viesti Kirjoittaja pulk » Ma 10.11.2008 19:28

Olen havainnut sen, että gc-googlemapin renderöiminen vie tolkuttomasti CPU-aikaa jos kätköjä on kartalla paljon. Tuosta saattaisi seurata se, että tehottomammalla koneella tai huonolla selaimella javascript-väännin luovuttaa kesken. Tämä siis täyttä arvailua.
Oikeasti piilottanut: 5+1+1+1+1+1+1+1 = 12

Avatar
Stone'5
Viestit: 873
Liittynyt: Pe 29.06.2007 13:00

Re: Kätköjen parsiminen??? Ketuttaa!

Viesti Kirjoittaja Stone'5 » Ma 10.11.2008 21:16

sakura_ kirjoitti:Olen havainnut sen, että gc-googlemapin renderöiminen vie tolkuttomasti CPU-aikaa jos kätköjä on kartalla paljon. Tuosta saattaisi seurata se, että tehottomammalla koneella tai huonolla selaimella javascript-väännin luovuttaa kesken. Tämä siis täyttä arvailua.
Mulla on selain joskus kaatunut Helsinkiä katsellessa... :roll:

Avatar
rixu
Viestit: 491
Liittynyt: Ke 10.09.2008 18:18
Paikkakunta: Nummela

Re: Kätköjen parsiminen??? Ketuttaa!

Viesti Kirjoittaja rixu » Ti 11.11.2008 11:29

Sama ongelma täälläkin, tosin mulla on toiminut täysin hyvin ennen, ongelma ilmaantui olikohan viime vai toissaviikolla. Tosin oikeassa reunassa oleva "Refresh map" auttaa joskus. Jos se ei, niin ottaa "Link to this page" -napin alta urlin ja menee siihen, niin se lataa sen saman kohdan kartasta ja useimmiten toimivana

Suurnesu
Viestit: 287
Liittynyt: Ke 20.12.2006 21:28
Paikkakunta: Turku

Re: Kätköjen parsiminen??? Ketuttaa!

Viesti Kirjoittaja Suurnesu » Ti 11.11.2008 11:52

Wanhassa wara parempi, eli Google Earthin kanssa ei esiinny juurikaan takkuilua. Ladataan sieltä GC.comin "my account" -sivun oikeasta reunasta "Download Geocache browser in Google Earth". Miinuksena about sadan metrin heitto kätköjen esityksessä. Aivan ehdoton peli mm. ulkomaan kätkötarjontaa syynättäessä.

kivikasvo
Viestit: 51
Liittynyt: La 13.09.2008 21:05

Re: Kätköjen parsiminen??? Ketuttaa!

Viesti Kirjoittaja kivikasvo » To 13.11.2008 0:14

rixu kirjoitti:Sama ongelma täälläkin, tosin mulla on toiminut täysin hyvin ennen, ongelma ilmaantui olikohan viime vai toissaviikolla. Tosin oikeassa reunassa oleva "Refresh map" auttaa joskus. Jos se ei, niin ottaa "Link to this page" -napin alta urlin ja menee siihen, niin se lataa sen saman kohdan kartasta ja useimmiten toimivana
Sama minullakin. Aiemmin toiminut hyvin, mutta nyt pykii. Ilmeisesti GC.comin päässä jotain ongelmaa...vai onko jollain parempaa tietoa?

saint_tobias
Viestit: 66
Liittynyt: Ti 11.03.2008 22:44

Re: Kätköjen parsiminen??? Ketuttaa!

Viesti Kirjoittaja saint_tobias » To 13.11.2008 21:42

Niin itsekin arvelin että vika saattaisi olla GC.com päässä, mut ajattelin et jos jollain olisi joku kikka kolmonen takataskussa.
Nuo rixun vinkit pitää kokeilla, kun taas alkaa parsimaan. :-)

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”