Fenix valaisimien vertailua

Yleistä keskustelua kätköilystä
Avatar
simotic
Viestit: 191
Liittynyt: Pe 22.12.2006 18:20
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Fenix valaisimien vertailua

Viesti Kirjoittaja simotic » Su 28.09.2008 18:25

Olen aikeissa ostaa (vihdoinkin ) kunnon tuikuttimen ja mielessäni pyörivät kolme mallia. Haluaisin kuulla muilta käyttäjiltä käytännön kokemuksia ko. malleista. Rajaaan mallit normaaleita AA-akkuja käyttäviin malleihin. Tuikutinta käyttäisin pyöräilessä ja tietenkin kätköilykäytössä.

Fenix TK20
- Onko todella hyötyä tästä "neutral white" -ledistä, oletteko päässet jo kokeilemaan sumussa, sateessa, usvassa jne...
- Näyttääkö kohteesta värit paremmin ja kuinka se on mahdollisesti ilmennyt esim. kätköillessä?
- Millainen on keskellä olevan kirkkaan valon ja sen laidalla olevan hajavalon osuus käytössä?
- enempi painoa ja paksuutta ...

Fenix L2D premium 100 Q5
- Käytännön "haitta" sini-valkeasta valosta?
- Valon fokus vrt. hajavalo ?
- Kevyempi ja ohuempi ...
- Toisella "maahantuojalla" jo rev. 2 versio uudemmalla ohjaus- ja virtapiirillä. Miten kehittynyt?

FENIX E20 Premium Q2
- "vain" 30€ !, saisi lähes kaksi yhden "kalliimman" hinnalla, riittääkö ominaisuudet "peruskäyttöön" ?
- Lampussa on säädettävä valokeila (kirkkaan alueen ja hajavalon osuus) ?
- Menetänkö muitakin ominaisuuksia pienemmän valotehon lisäksi, mitä kalleimmissa malleissa on?

Olen jo tutkinut Kivenalla-, Fenix-valaisimet- ja You-tube lähteet, mutta minua kiinnostaisi ihan ne käytännön kokemukset ko. malleista, Kiitos!
Simoticin ( Itä-Suomen Helpdeskin) geoseikkailut: http://simotic1.wordpress.com/

VHI
Viestit: 461
Liittynyt: Ke 15.08.2007 14:28
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Fenix valaisimien vertailua

Viesti Kirjoittaja VHI » Su 28.09.2008 18:45

simotic kirjoitti: Fenix TK20
- Onko todella hyötyä tästä "neutral white" -ledistä, oletteko päässet jo kokeilemaan sumussa, sateessa, usvassa jne...
- Näyttääkö kohteesta värit paremmin ja kuinka se on mahdollisesti ilmennyt esim. kätköillessä?
- Millainen on keskellä olevan kirkkaan valon ja sen laidalla olevan hajavalon osuus käytössä?
- enempi painoa ja paksuutta ...
Värit toistuvat huomattavasti paremmin TK20:lla, mutta taitaa loppujen lopuksi olla makuasia onko se tarpeen etenkään kätköilykäytössä. Oma kapea näkemykseni on, että sinivalkoisellakin valolla näkee taatusti sen mitä tarvitsee, joskin näkymä on ehkä hieman "kalseampi". Valo keskittyy niin TK20:ssa kuin L2D:ssakin erittäin hyvin eikä hajavaloa mielestäni juurikaan ole. Tuo TK20:n koko on karkeasti ottaen sellaista wilhelm-makkaran (ei mainos! :D) luokkaa, joskin pituutta on ehkä hieman enemmän. Taskulampusta kuitenkin puhutaan edelleen. TK20 on kokoonsa nähden yllättävän kevyt, ei juurikaan L2D:ta painavampi. TK20:n pinnoite on hyvä ja sen ansiosta ote lampusta on pitävä kaikenlaisilla käsineillä. Pakkaskelillä ei pinnoite tuntune paljaaseen käteen ihan niin kylmältä kuin L2D:n paljas alumiini.

Olen käyttänyt niin TK20:ta kuin L2D:takin enkä oikeastaan osaa sanoa kumpi niistä on parempi. Itse kuitenkin ehkä tykkään hieman enemmän L2D:sta sen näppärämmän koon vuoksi. Valotehoa löytyy kummastakin taatusti riittävästi, mutta TK20:sta en ole sumu- tai sadeolosuhteissa toistaiseksi käyttänyt eli en osaa sanoa niistä ominaisuuksista mitään.
There's always a cache somewhere

tuukka_a
Viestit: 42
Liittynyt: La 22.12.2007 0:36
Paikkakunta: Tampere

Re: Fenix valaisimien vertailua

Viesti Kirjoittaja tuukka_a » Su 28.09.2008 19:05

Nyt ennen kuin joku fikkarihifisti vastaa, niin laitanpa tähän nyt ihan palikkatason kokemukseni yhdestä lampusta :)
simotic kirjoitti: Fenix L2D premium 100 Q5
- Käytännön "haitta" sini-valkeasta valosta?
- Valon fokus vrt. hajavalo ?
- Kevyempi ja ohuempi ...
- Toisella "maahantuojalla" jo rev. 2 versio uudemmalla ohjaus- ja virtapiirillä. Miten kehittynyt?
Mulla on tod.näk. tismalleen tämä lamppu. Sanat "Fenix", "L2D", "premium" ja "Q5" löytyvät lampusta (tuosta 100:sta en tiedä) ja ostohetki oli toukokuulla 2008. Kokemuksiani:
"Mikä ihmeen sini-valkea valo?" :) Eli joo, olen jotain kuullut aiheesta, mutta eipä ole haitannut. Tosi hyvin on tällä värillä löytynyt niin kätköpurkit kivien koloista kuin erinäiset kadonneeksi luullut tavarat varastokaapin perukoilta.
Valokeila on pienimmällä (mitä normaalisti käytän) sen verran kirkas ja kohtalaisen pienehkökokoinen, joten sitä ei ihan sellaisena metsässäkulkemisen yleisvalona raaski aina pitää, koska kirkasta valoa katsellessa sokaistuu kovin helposti muulle ympäristölle :) Keilaa saa toki massiivisesti suurennettua laittamalla lisää moodia päälle, ja hyvin se toimiikin, mutta sitten valo on toki entistä kirkkaampikin.

Ostin "kunnon" lampun lähinnä alettuani Vapepa-toimintaan (kohtalainen tekosyy), sitä ennen menin huoltsikan 1,5e fikkarilla, joten sinänsä vertailukykyni on aika mitätön. Tykkäsin noista kellertävistä, heikoista ja halvoista valonlähteistä yleisvalona metsässä kulkemiseen pimeällä, mutta eihän niillä mitään voinut oikeasti etsiä. Jos vapepa-etsinnässä pitäisi nyt mennä pimeässä, käyttäisin tätä fenixiä vallan mielelläni - kätköillessä suurin syy vain satunnaiseen täsmävalaisuun taitaapi olla haluttomuus herättää huomiota. Tarkoituksena olisi hankkia jonkin sortin halpa otsaledilamppu tms ajamaan tätä asiaa paremmin.

Kokonaisuutena olen lamppuun enemmän kuin tyytyväinen - tämä on ollut aivan loistava. Suurimmat syyt tähän:
+Todella kevyt ja pieni
+Minulle ainakin ihan supertehokas, ja säädeltävissä
+Niin tehokas, että toimii päivänvalossakin hyvin kätköetsintään
+En ole ostohetken jälkeen joutunut vaihtamaan noita AA-paristoja vielä kertaakaan.

Jos nyt jotain kehitettävää joutuu miettimään niin:
-Itse käytän sellaista moodia, missä kevyellä nappulanpainolla vaihdetaan moodia seuraavasti: 1) kevyt 2) keskiteho 3) turbo 4) vilkku. Tuon vilkun saisi heivata tuosta välistä hemmettiin, tehoa vaihtaessa aina sen parin painalluksen verran ehtii ärsyyntymään siitä strobosta. En tiedä, olisiko tämä sitten muuttunut uuden version myötä?
-Joku valo saisi tosiaan olla semmonen ihan oikeasti vähätehoinen ja isokeilaisempi metsässäkulkemisvalo.
-Mun käsityskyvyn mielestä taskulamppu on edelleenkin maksimissaan 3 euron hankinta, joten tässä tuli nyt sitten ammuttua kohtalaisen rajusti yli :)

pelleri
Viestit: 42
Liittynyt: La 28.07.2007 19:55
Paikkakunta: Lehmo

Re: Fenix valaisimien vertailua

Viesti Kirjoittaja pelleri » Su 28.09.2008 20:02

Omat kokemukset mallista TK20:

Valoteho riittävä, tietysti nälkä kasvaa syödessä ja enempi on (kait) parempi.

ISO plussa että lampussa ei ole kuin kaksi tehoaluetta = turha rämpyttely+välkyttely jää minimiin.

AA-patterit = saa joka paikasta + oli jo valmiina ladattavat AA:t

Paino ei lienee ongelma lampun vertailussa, sillä noin pienillä painoeroilla ei ole käytännön merkitystä.

Hajavaloa saisi olla ehkä hitusen enempi = Näkisi laajemman katsauksen ympäristöstä kerralla. Eli säädettävä ehkäpä hyvä.

Sateessa+sumussa en ole vielä kokeillut ja yhtään purkkia pimeässä en ole etsinyt. Lamppu on kuitenkin päivittäiskäytössä piskin ulkoiluhommien takia.
Lähdin kätköilemään, löysin itseni.

Avatar
simotic
Viestit: 191
Liittynyt: Pe 22.12.2006 18:20
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Fenix valaisimien vertailua

Viesti Kirjoittaja simotic » Su 28.09.2008 20:44

Kiitos kaikille hyvistä vastauksista, mutta päätinpä sittenkin kokeilla tätä, melkein puolta halvempaa mallia: FENIX E20 Premium Q2 (30€ + postikulut).

Kirjoitelempa tänne myöhemmin kokemuksiani ko. tuikuttimesta ja nythän saamme Pellerin kanssa vertailla tämän E20:n ja TK20:n eroja...
Simoticin ( Itä-Suomen Helpdeskin) geoseikkailut: http://simotic1.wordpress.com/

Sasus
Viestit: 151
Liittynyt: Ke 02.07.2008 19:08
Paikkakunta: vantaa

Re: Fenix valaisimien vertailua

Viesti Kirjoittaja Sasus » Ma 29.09.2008 9:31

missäs Fenix valaisimessa ei ole villku tai strobo ominaisuutta?

Harjus
Viestit: 185
Liittynyt: Pe 25.07.2008 14:39

Re: Fenix valaisimien vertailua

Viesti Kirjoittaja Harjus » Ma 29.09.2008 13:49

Sasus kirjoitti:missäs Fenix valaisimessa ei ole villku tai strobo ominaisuutta?
Strobo- tai SOS-ominaisuutta ei ole Fenix T-sarjassa eikä E-sarjassa.

Fenix TK20, TK11 ja TK10:
http://www.kivenalla.fi/index.php?searc ... search=Hae

Fenix E01 Nichia GS:
http://www.kivenalla.fi/index.php?act=t ... gory_id=29

Fenix E20:
http://www.kivenalla.fi/index.php?act=t ... gory_id=29

Terveisin,
Harri Hirvasniemi
http://www.kivenalla.fi

Avatar
simotic
Viestit: 191
Liittynyt: Pe 22.12.2006 18:20
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Fenix valaisimien vertailua

Viesti Kirjoittaja simotic » Ma 29.09.2008 20:04

Nyt löytyi hyvä kuvasarja TK20:n ja E20:n eroista .... :idea:

http://www.candlepowerforums.com/vb/sho ... p?t=207982
Simoticin ( Itä-Suomen Helpdeskin) geoseikkailut: http://simotic1.wordpress.com/

porakone
Viestit: 99
Liittynyt: Ti 06.05.2008 1:29

Re: Fenix valaisimien vertailua

Viesti Kirjoittaja porakone » Ke 12.11.2008 16:24

Ei nyt o Fenix asiaa mulla, mutta lampuista kuitenkin ja kun tää triidi on näemmä päässyt jo vähän kuihtumaan, arvaan laittaa tänne vähän muuta valojuttua.

Kävin tossa Kooraudassa aikani kuluksi pällistelemässä paikkoja, ja näin siellä Mag Liteihin sopivia ledimuunnossarjoja. Kun nurkissa pyörii 80 luvulla mainostenjakorahoilla ostettu nelipatterinen mäklaitti niin tuli sitten mieleen että onko noista kokemuksia ja oisko toi käyttökelponen valaisinresepti? Lamppuhan on sellasenaankin ihan hyvä mutta toi leditekniikka varmasti veisi aikalailla vähemmän sähköä, ja luulisi että D pattereilla (Vaik miä se nyt on AA:sta ei seuraava vaan sitä seuraava) polttelee 3 WATT LED!iäkin jo jonkun aikaa.

Neljä kymppiä toi setti maksoi, sillä rahallahan saa näköjään jo jotain moderneja haifailamppujakin mutta itteäni tosiaan kiinnostaisi toi isojen patterien kestävyyskin.

Avatar
sikajack
Viestit: 248
Liittynyt: La 23.12.2006 15:44
Paikkakunta: Turku

Re: Fenix valaisimien vertailua

Viesti Kirjoittaja sikajack » Ke 12.11.2008 16:46

porakone kirjoitti:näin siellä Mag Liteihin sopivia ledimuunnossarjoja. Kun nurkissa pyörii 80 luvulla mainostenjakorahoilla ostettu nelipatterinen mäklaitti niin tuli sitten mieleen että onko noista kokemuksia ja oisko toi käyttökelponen valaisinresepti?
Minulla on juuri tuollainen Maglite 4D:stä lediversioksi päivitetty lamppu kätköilyrepussa ja kokemukset ovat joka suhteessa - niin valotehon kuin paristokestävyydenkin kannalta - positiivisia. Päivityssarjan hinta on todella suolainen mutta en silti ole investointiani katunut.
//geonovice sikajack

webbimato
Viestit: 23
Liittynyt: To 16.10.2008 19:20

Re: Fenix valaisimien vertailua

Viesti Kirjoittaja webbimato » Ke 12.11.2008 17:49

porakone kirjoitti:Kävin tossa Kooraudassa aikani kuluksi pällistelemässä paikkoja, ja näin siellä Mag Liteihin sopivia ledimuunnossarjoja. Kun nurkissa pyörii 80 luvulla mainostenjakorahoilla ostettu nelipatterinen mäklaitti niin tuli sitten mieleen että onko noista kokemuksia ja oisko toi käyttökelponen valaisinresepti? Lamppuhan on sellasenaankin ihan hyvä mutta toi leditekniikka varmasti veisi aikalailla vähemmän sähköä, ja luulisi että D pattereilla (Vaik miä se nyt on AA:sta ei seuraava vaan sitä seuraava) polttelee 3 WATT LED!iäkin jo jonkun aikaa.

Neljä kymppiä toi setti maksoi, sillä rahallahan saa näköjään jo jotain moderneja haifailamppujakin mutta itteäni tosiaan kiinnostaisi toi isojen patterien kestävyyskin.
Töissä hommattiin yhteen 3D magliteen ledi reilu vuosi sitten. Lampusta sen verran, että se on joko edelleen jossain laatikon pohjalla autossa tai sitten se on pistetty kierrätykseen. Samalla rahalla alkaa saamaan nyrkkiin mahtuvia lamppuja joiden valoteho vastaa magliteä, jonka heijastin on todennäköisesti tinattua kinderyllätystä ja linssi leikelty luumupaketista. Maglite oli hyvä (paras?) aikanaan. Nyt on aika ajanut ohi joka suhteessa.

Sasus
Viestit: 151
Liittynyt: Ke 02.07.2008 19:08
Paikkakunta: vantaa

Re: Fenix valaisimien vertailua

Viesti Kirjoittaja Sasus » Ke 12.11.2008 18:21

Maclitessä on silti ikuinen takuu... kävin itse kanssa päivittämässä oman 3D:n lediin... samalla käytin macliten huollossa jossa vaihdettiin kaikki paitsi runko ja nyt toimii tosi hyvin... (onhan se iso mut et ainakaan unohda niin isoa kannolle!! )

Avatar
Dragonfly Vet
Viestit: 555
Liittynyt: To 11.09.2008 20:15
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Fenix valaisimien vertailua

Viesti Kirjoittaja Dragonfly Vet » Ke 12.11.2008 19:36

Sasus kirjoitti:Maclitessä on silti ikuinen takuu... kävin itse kanssa päivittämässä oman 3D:n lediin... samalla käytin macliten huollossa jossa vaihdettiin kaikki paitsi runko ja nyt toimii tosi hyvin... (onhan se iso mut et ainakaan unohda niin isoa kannolle!! )
Koolla ei ole väliä :wink: Minä ainakin pystyn unohtamaan ihan kaiken kokoisia esineitä ihan mihin vaan. Iso unohtuu helpommin kuin pieni, sillä kaikki pienet menevät automaattisesti takin taskuun. Isommat jää maahan makaamaan.
Hauskemman kätköilyn puolesta jo vuodesta 2008

porakone
Viestit: 99
Liittynyt: Ti 06.05.2008 1:29

Re: Fenix valaisimien vertailua

Viesti Kirjoittaja porakone » Su 14.12.2008 22:07

Sain näppeihini tollasen kahdella CR17345 litiumpatterilla toimivan vajaan kolmen kympin Otso Outdoor ledivalaisimen ja testasin sitä tossa äskeisellä keikalla. Merkki, hintalappu ja ostopaikka huomioiden odotukset ei olleet kaksisia ja jo kotona herätti ihmetystä toi valokuvio, se on neliön muotoinen ja jo metrin päässä huomattavan suuri.

Kuva

Etenkin valokuvion koosta päättelin ettei tolla varmasti kovin kummoisia valaistusominaisuuksia ole mutta olimpa aika roimasti väärässä. Valokuviohan on metsäolosuhteissa tietysti hulvattoman suuri mutta kyllä sitä valoa sille alueelle sitten riittikin. Pitkän matkan katseluun toi yllä kertomani MagLite ledimuutoksella ja kapealle keilalle säädettynä on toki parempi kuin tämä, mutta kun puhutaan vajaasta sadasta metristä (näppituntuma-arvio, en mitään järjestelmällistä testausta suorittanut) niin kyllähän tän valoteho ja valokuvion laajuus tuon ML:n pesee mennen tullen.

Noista viidenkympin ledivaloista löytyy varmaan jo valokeilan säätökin jotta saadaan lisää kantavuutta valolle? Ja mitenkäs noi LedLenserit joita saisi ostaa ihan täältä paikallisista kaupoistakin? Vai onko Fenix postimyynnistä kuitenkin se kuningasvaihtoehto?

Avatar
kontiainen
Viestit: 35
Liittynyt: Ma 15.09.2008 18:25

Re: Fenix valaisimien vertailua

Viesti Kirjoittaja kontiainen » Su 14.12.2008 22:35

porakone kirjoitti:Noista viidenkympin ledivaloista löytyy varmaan jo valokeilan säätökin jotta saadaan lisää kantavuutta valolle? Ja mitenkäs noi LedLenserit joita saisi ostaa ihan täältä paikallisista kaupoistakin? Vai onko Fenix postimyynnistä kuitenkin se kuningasvaihtoehto?
Itselläni on LedLenser T7 ja on kyllä mielestäni aivan mahtava kapistus verrattuna aikaisempiin "taskulamppuihini". Valotehon saa valita 10%/100%/130% välillä ja valokeilassa on yhden käden säätö. Jotain 180 lumenea valmistaja ilmoittaa maksimitehoksi. Miinuspuolena olen havainnut valotehon salakavalan heikkenemisen vanhoilla paristoilla. Sitä ei juuri huomaa kun heikkenee pikkuhiljaa mutta sitten kun vaihtaa tuoreet paristot niin ero on huima.
Fenixeistä minulla ei ole kokemusta mutta taatusti löytyy vaihtoehtoja niistäkin.
Colorado 300 & Geocaching Live!

Avatar
Dragonfly Vet
Viestit: 555
Liittynyt: To 11.09.2008 20:15
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Fenix valaisimien vertailua

Viesti Kirjoittaja Dragonfly Vet » Su 14.12.2008 23:40

kontiainen kirjoitti:
porakone kirjoitti:Noista viidenkympin ledivaloista löytyy varmaan jo valokeilan säätökin jotta saadaan lisää kantavuutta valolle? Ja mitenkäs noi LedLenserit joita saisi ostaa ihan täältä paikallisista kaupoistakin? Vai onko Fenix postimyynnistä kuitenkin se kuningasvaihtoehto?
Itselläni on LedLenser T7 ja on kyllä mielestäni aivan mahtava kapistus verrattuna aikaisempiin "taskulamppuihini". Valotehon saa valita 10%/100%/130% välillä ja valokeilassa on yhden käden säätö. Jotain 180 lumenea valmistaja ilmoittaa maksimitehoksi. Miinuspuolena olen havainnut valotehon salakavalan heikkenemisen vanhoilla paristoilla. Sitä ei juuri huomaa kun heikkenee pikkuhiljaa mutta sitten kun vaihtaa tuoreet paristot niin ero on huima.
Fenixeistä minulla ei ole kokemusta mutta taatusti löytyy vaihtoehtoja niistäkin.
Minulla on Fenix TK20 ja muuten hyvä lamppu on kyseessä, mutta turhan vauhdilla kuluu patterit. Sama ilmiö tuntuu olevan kuin sinun LedLenserissäkin, eli pikkuhiljaa valoteho hiipuu. Mutta huonoillakin pattereilla se saman kokoisen Maglightin peittoaa. Iskuja tuntuu hyvin kestävän. Vähän kun on päässyt kolisemaan ja yhdellä kätköllä käytin vasarana, kun ei purkki muuten irronnut. :mrgreen:
Hauskemman kätköilyn puolesta jo vuodesta 2008

Avatar
Joorz
Viestit: 72
Liittynyt: To 28.12.2006 19:14
Paikkakunta: Riihikoski

Re: Fenix valaisimien vertailua

Viesti Kirjoittaja Joorz » Ma 15.12.2008 0:40

kyllä mulla tuo tk-20 toimii hienosti pitkiäkin aikoja, tosin en käytäkään sitä kirkasta modea kuin tarvittaessa.
-joorz-

Avatar
Dragonfly Vet
Viestit: 555
Liittynyt: To 11.09.2008 20:15
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Fenix valaisimien vertailua

Viesti Kirjoittaja Dragonfly Vet » Ma 15.12.2008 20:58

Joorz kirjoitti:kyllä mulla tuo tk-20 toimii hienosti pitkiäkin aikoja, tosin en käytäkään sitä kirkasta modea kuin tarvittaessa.
-joorz-
Minäkin käytän lamppua vajaateholla. Tuo käyttöaika on tietysti suhteellista. Pidempään tuo Fenix jaksaa kuin lasten tavallisella polttimolla varustetut lamput, mutta oma vertailukohteeni on jostain lahjaksi saatu merkkiä tuntematon oleva ledilamppu, joka tuntuu palavan lähes ikuisesti. Teholtaan se on tietysti selkeästi huonompi kuin Fenix, mutta paristojen kesto on ainakin kymmenkertainen. Fenixiin tulee vaihdettua patterit pari kertaa kuukaudessa ja tuohon toiseen kerran vuodessa. Nyt sekin tosin tuli tiensä päähän, kun kolmivuotias sai sen lainaan pariksi tunniksi.
Kyse on siis enempi siitä, että olin tottunut ikuiseen valoon.
Hauskemman kätköilyn puolesta jo vuodesta 2008

Avatar
maakarhu
Viestit: 11
Liittynyt: La 05.07.2008 21:39
Paikkakunta: Vesilahti
Viesti:

Re: Fenix valaisimien vertailua

Viesti Kirjoittaja maakarhu » Ti 16.12.2008 20:15

Mulla on Fenix L2D. Se on keikkunut mukana missä milloinkin. Tuikku on ollut suuri apu vanhan kipeille silmille. Paristot/akut riittävät mukavasti ja minäkin käyttelen pääasiassa kahta pienintä tehoa. Kestäväksikin sanoisin. Se on kestänyt autoremontit, kivikossa konttailut, pudottamiset ja kolhimiset. Elämän jäljet alkavat jo hiukan näkyä alumiinikuoressa, mutta se ei käyttöä haittaa. Hinta on paha, mutta parempaa pikkufikkaria saapi hakea. :shock:
– Hyvien perinteiden säilyttäminen ei ole este edistykselliselle kehitystyölle – (André Citroën)

TunturiTiger
Viestit: 144
Liittynyt: To 28.08.2008 21:23
Paikkakunta: Virrat

Re: Fenix valaisimien vertailua

Viesti Kirjoittaja TunturiTiger » Ti 16.12.2008 20:58

Onko kukaan kokeillu led lenser merkkisiä lamppuja? Itte hommasin ton frogmanin sillä uskon sen kestävän melko hyvin käyttöä. Uskomukseni perustan sille että paloasemalla ne on sekä vepari että vakkari käytössä.
Tosin eipä nuo mitkään varusteet näemmä ole ikuisia..

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”