Mikä läppäri?

Yleistä keskustelua kätköilystä
Avatar
VeskuR
Viestit: 96
Liittynyt: Ke 04.04.2007 21:08
Paikkakunta: Espoo

Mikä läppäri?

Viesti Kirjoittaja VeskuR » Ke 24.09.2008 20:56

Mitä kannettavaa suosittelisitte? Ja miksi juuri se?
Tulee tietty muuhunkin käyttöön kuin kätköilyyn. Hinta ei niin kauhea este.
Mitä taas ette suosittele?

Avatar
Haaskalintu
Viestit: 950
Liittynyt: Pe 26.01.2007 15:06
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Mikä läppäri?

Viesti Kirjoittaja Haaskalintu » Ke 24.09.2008 21:01

MacBook. Mulla on iMac, missä sama käyttis, eikä ole tullut ensimmäistäkään ongelmaa, bugia, virusta, kaatumista tms vieläkään (ostin alkuvuodesta) Hakkaa puuceen mennen tullen.
Onko muuten nimesi jo täällä?

timpuri
Viestit: 10
Liittynyt: Ke 30.01.2008 16:39

Re: Mikä läppäri?

Viesti Kirjoittaja timpuri » Ke 24.09.2008 21:05

Macbook - tottakai. Voi keskittyä olennaiseen, eikä ongelmien ratkomiseen. Uudet on tehokkaita ja kohtalaisen hyvin varusteltuja.

tuulis
Viestit: 66
Liittynyt: Ma 15.10.2007 14:18

Re: Mikä läppäri?

Viesti Kirjoittaja tuulis » To 25.09.2008 15:24

Samoin kuin Haaskalintu, minäkin ostin macin alkuvuodesta, macbookin tosin ja samoin sanoin voin todeta, että ongelmia ei ole ollut.
Suosittelen!

Avatar
small oaks
Viestit: 588
Liittynyt: Ma 08.01.2007 9:32
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Re: Mikä läppäri?

Viesti Kirjoittaja small oaks » To 25.09.2008 16:36

Kyllä me on tultu toimeen ihan peruspuuceella ,jossa vista. Suosittelen.
Still one more to find!

Avatar
team_rmma
Viestit: 191
Liittynyt: Ma 23.07.2007 19:53
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Mikä läppäri?

Viesti Kirjoittaja team_rmma » To 25.09.2008 16:49

Kätköilyläppäriä ei ole tällä hetkellä mutta varmaankin jos sellaisen ostaisin niin joku melko edullinen jossa on wlan, bluetooth ja melko pieni virrankulutus / hyvä akku. Käyttikseksi Linux.
Kuva

poppis
Viestit: 112
Liittynyt: Ma 02.06.2008 14:48
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Mikä läppäri?

Viesti Kirjoittaja poppis » To 25.09.2008 17:49

Itselläni on tässä ollut mietinnän alla Asuksen Eeepc tai sitten Acerin vastaavan kokoinen minari. Tai oikeastaan nuo vasta odottavat mietinnän alkamista, sillä kovin vakavasti en ole vielä tehnyt vertailuja näiden tai muidenkaan välillä.

Hyviä vinkkejä geokätköilyyn soveltuvista miniläppäreistä otetaan siis vastaan täälläkin.

VesaK
Viestit: 81
Liittynyt: To 31.07.2008 15:35

Re: Mikä läppäri?

Viesti Kirjoittaja VesaK » To 25.09.2008 19:54

Mäkkiläppäri on ollut jo joitakin vuosia, Asus Eee (Linuxilla siis) tuli hankittua loppukesästä.

mahtikanki
Viestit: 43
Liittynyt: Ke 30.05.2007 15:52

Re: Mikä läppäri?

Viesti Kirjoittaja mahtikanki » To 25.09.2008 21:42

Ei ainakaan mikään Acer.
Itse laitettiin tällainen, ja kyllä on ollut sanalla sanoen ihan rukkasesta.
Nykyisellään elättelen toiveita, että tämä matolaatikko päästäisi ns. kylmän pierun ja pääsisin ostamaan uuden toisenmerkkisen koneen tilalle.

marko77
Viestit: 314
Liittynyt: Ti 03.06.2008 14:27
Paikkakunta: Nastola

Re: Mikä läppäri?

Viesti Kirjoittaja marko77 » To 25.09.2008 21:47

Itselläni ollut jo reilun vuoden päivät LG. En ole päivääkään katunut, eli ihan hyvin on pelittänyt. HP on sitten vihoviimeinen merkki, ihan vaan vinkkinä..
"Minä haluan tietää, miksi kauan sitten sä et palannutkaan
Pian kadotin suunnan, helppo polku kaltevana vietti mutkaan"

TeamAhma
Viestit: 8
Liittynyt: Ma 25.06.2007 16:22
Paikkakunta: Pori

Re: Mikä läppäri?

Viesti Kirjoittaja TeamAhma » To 25.09.2008 21:57

HP on toiminut jo parinvuoden ajan ihan moitteetta, ei myöskään ka(a)tumisen merkkejä. Ihan vinkkinä vaan...

teameimi
Viestit: 111
Liittynyt: Ke 27.12.2006 13:05
Viesti:

Re: Mikä läppäri?

Viesti Kirjoittaja teameimi » Pe 26.09.2008 0:18

marko77 kirjoitti:Itselläni ollut jo reilun vuoden päivät LG. En ole päivääkään katunut, eli ihan hyvin on pelittänyt. HP on sitten vihoviimeinen merkki, ihan vaan vinkkinä..
...jotta ei olisi liian helppoa, niin sanottakoon että viimeiset kolme läppäriäni ovat olleet HP:n valmistamia. Ovat toimineet luotettavasti ja ilman mitään yllätyksiä.

Viimeisimmässä oli vierekkäin kaksi kuollutta pikseliä, mutta nämä riittivät takuuvaihtoon. Minulla ei ole mitään kummallista huoltosopimusta vaan ihan perussetti joka tulee koneen mukana, silti näytönvaihto-operaation takia koneeni oli poissa käytettävistä vain 25 minuuttia. Suosittelen lämpimästi - erityisesti näitä "tylsempiä" ns. "työkäyttöön" tarkoitettuja malleja - aion pitäytyä jatkossakin HP:n erinomaisen hinta-laatusuhteen tuotteissa!

...luultavasti mielipiteitä on joka lähtöön tässäkin hommassa :)
Jussi / TeamEimi / http://www.kivenalla.fi

Avatar
Giliad
Viestit: 224
Liittynyt: Pe 29.08.2008 8:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mikä läppäri?

Viesti Kirjoittaja Giliad » Pe 26.09.2008 9:17

Meillä on Annan kanssa molemmilla IBM (lenovo) ThinkPad:t. Mulla T61, Annalla T42p. Laatukoneita nämä ovat, mutta kalliita. Itsellä kone on työnantajan tarjoama (eli siis työkone), Anna osti omansa käytettynä. Luultavasti en laittaisi uuteen tällaiseen rahojani, hintaa on sen verran reilusti. Mutta kuten sanottu, pahuksen hyviä ja laadukkaita koneita.

ravennium
Viestit: 6
Liittynyt: Ma 25.08.2008 22:37
Paikkakunta: Liaro

Re: Mikä läppäri?

Viesti Kirjoittaja ravennium » Pe 26.09.2008 14:41

Täältäkin ääni Lenovon koneille!
Töissä käytän ja kotiin ostin käytettynä. Parhaita pelejä (IMO) kun vastassa ovat olleet Acer, HP ja Toshiba.
"There are 10 types of people who understand binary, those who do and those who don't"

Avatar
Stone'5
Viestit: 873
Liittynyt: Pe 29.06.2007 13:00

Re: Mikä läppäri?

Viesti Kirjoittaja Stone'5 » Pe 26.09.2008 15:03

mahtikanki kirjoitti:Ei ainakaan mikään Acer.
Itse laitettiin tällainen, ja kyllä on ollut sanalla sanoen ihan rukkasesta.
Nykyisellään elättelen toiveita, että tämä matolaatikko päästäisi ns. kylmän pierun ja pääsisin ostamaan uuden toisenmerkkisen koneen tilalle.
Miksi ei Acer? Nyt kirjoitan jo toisella Acer-koneellani, ja ihan tyytyväinen olen ja olen ollut.
Tämänhetkinen kone on virallisesti kannettava, mutta käytännössä vain raahattava tai siirreltävä. :D (Aspire 8920G)

mikkeri
Viestit: 120
Liittynyt: Ke 07.03.2007 4:04
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Mikä läppäri?

Viesti Kirjoittaja mikkeri » Pe 26.09.2008 17:11

miulla on kokemusta vasta muutamasta kannettavasta. tällä hetkellä ykköskäytössä on fujitso siemensin amilo, jota en suosittelis. iso rohjake, kovaääninen ja käy kuumana. muuten ihan ok :P ibm:n t23 miulla oli mukana kanniskeltavana, mut möin sen pois ja ostin tilalle eeepc:n, joka kulkee mukana paljon näppärämmin. windows xp:tä on tullu käytettyä, ibm'ssä ja eeepc'ssä linux. kaikissa puolensa. ibm:n kone oli kyllä kelpo peli.

Avatar
KariM1
Viestit: 126
Liittynyt: Pe 10.08.2007 10:09
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Mikä läppäri?

Viesti Kirjoittaja KariM1 » Pe 26.09.2008 21:48

mikkeri kirjoitti:ostin tilalle eeepc:n,
Mikä versio? Olen pohtinut tuollaisen ostamista, mutta fiksua mallia ei oikein löydy. 700 - liian pieni näyttö. 900 - kuulemma liian hidas ssd-levy ja huono akkukesto. 904 - en muista mikä tökki, saatavuus? 901 - maksaa liikaa.

Torspo
Viestit: 23
Liittynyt: La 08.12.2007 16:32

Re: Mikä läppäri?

Viesti Kirjoittaja Torspo » Pe 26.09.2008 23:05

tuumataan nyt noihin 'kaatumisiin' sen verran että harvemmin se laitepuolella ongelma tulee. kaatumista aiheuttaa miun mielestä lähinnä se joka sitä konetta käyttää. noin nyt on päivän haistatteluannos taas täysi <3
itellä acerin perusläppäri ja en tätä kyllä metsään kantais. sen sijaan kodin ja työpaikan välillä kulkevana pelinä tää on ihan riittävän hyvä.
jos fyysistä kestotarvetta on niin sitten kait Lenovon malli on hyvin. se tosin sitten näkyy hinnassa ja laite tehonsa puolesta vanhenee ihan yhtä nopeesti kun muutkin koneet.

poppis
Viestit: 112
Liittynyt: Ma 02.06.2008 14:48
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Mikä läppäri?

Viesti Kirjoittaja poppis » Ti 07.10.2008 15:01

VesaK kirjoitti: Asus Eee (Linuxilla siis) tuli hankittua loppukesästä.
mikkeri kirjoitti: ja ostin tilalle eeepc:n, joka kulkee mukana paljon näppärämmin. windows xp:tä on tullu käytettyä, ibm'ssä ja eeepc'ssä linux. kaikissa puolensa. ibm:n kone oli kyllä kelpo peli.
Ostin sen pidemmälle ajattelemattatta Eeepc:n linuxilla. Ensisijainen käyttötarkoitus laitteelle oli toinen, mutta taka-ajatuksena kuitenkin se, että voisi tuosta noin ex-tempore lähteä kätköreissulle, kun valmistelun saa hoidettua matkan varrella. Kun aamu valkeni, niin huomasin myös pari juttua, mitä en ollut ymmärtänyt ottaa huomioon kätköilyn kannalta. Joskohan konkareilta irtoaisi vinkkejä...

Mun gepsin kaapeli on sarjakaapeli, jollaista porttia ei eeepc:ssä (liekö nykyään enää missään kannettavassa) ole. Onko teillä kokemuksia, onko usb-adapterit toimivia pelejä? Olisiko jopa suosituksia, että minkä valmistajan (vai onko noissa edes valinnanvaraa)? Mulla gps:nä Garmin Forerunner 201.

Jos ykköskohtaan löytyy myönteinen vastaus, niin seuraava kysymys sitten onkin, että mikä olisi helppo softa koordinaattien siirtämiseen tietokoneelta gepsiin. GSAKhan ei toimi Linuxissa ja EasyGPS ei tue USB:tä (näitä kahta olen käyttänyt tähän asti). Vai onko jotain kikkakolmosia, millä nuo saisi toimimaan? Selailin hätäiseen tuota Linuxin apuohjelmia -threadia, ja siellä oli muutama juttu, mutta tuntuivat ainakin hätäisellä selaamisella "liian vaikeilta" meikän kaltaiselle ei-ollenkaan-linux-prolle.

vai pitäisikö sitten edelleenkin latailla vaan koordsit gepsiin kotona winkkarilla ja käyttää eeepc:tä vain kätkökuvauksien ja viime hetken logien lukemiseen sekä löytöloggauksiin.

Huu, missä vaiheessa tämäkin harrastus pääsi karkaamaan käsistäni näin varustevpainotteiseksi.... :o

Avatar
Stone'5
Viestit: 873
Liittynyt: Pe 29.06.2007 13:00

Re: Mikä läppäri?

Viesti Kirjoittaja Stone'5 » Ti 07.10.2008 15:30

poppis kirjoitti: Mun gepsin kaapeli on sarjakaapeli, jollaista porttia ei eeepc:ssä (liekö nykyään enää missään kannettavassa) ole. Onko teillä kokemuksia, onko usb-adapterit toimivia pelejä? Olisiko jopa suosituksia, että minkä valmistajan (vai onko noissa edes valinnanvaraa)? Mulla gps:nä Garmin Forerunner 201.
Minulla on Verkkokauppa.comista ostettu Belkinin kaapeli.
Toimii ihan hyvin myös Windows Vistalla, ja on kai serial-USB -sovittimien halvimmasta päästä.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”