Uudet kätköilijät ja lieveilmiöt

Yleistä keskustelua kätköilystä
aalt1n
Viestit: 11
Liittynyt: Ma 30.03.2015 0:10

Uudet kätköilijät ja lieveilmiöt

Viesti Kirjoittaja aalt1n » Ke 27.05.2020 17:36

Joka keväinen ilmiö eli uusien kätköilijöiden ilmaantuminen on pääosin positiivinen asia. Toisaalta joukkoon mahtuu myös näitä, jotka haluavat toimia omien sääntöjen mukaan.

Sain vinkkiä kokeneelta kätköilijältä, että sama porukka, joka oli kätköilläni käynyt, lokkaa nettiin kätköjä löydetyksi, mutta lokivihkoista nimmareita ei löydy. Tällaiset poistan aina kohdalle sattuessa ilman mitään henkilöön kohdistuvaa arviointia eli samat säännöt koskevat kaikkia. Yleensä tämä riittää, mutta nyt tämä porukka lähestyi yksityisviestein minua, uhaten tuhota kohdalle sattuvat kätköni. Tämä kyllä kertoo aika paljon ihmisen luonteesta. Itselleni jonkun kätkön tuhoaminen olisi aika mitätön juttu Enemmän vahingonteko koskettaisi muita kätköilijöitä, jotka menisivät turhaan kätkölle. Minkälainen ajatusmaailma on ihmisellä, joka aloittaa uuden harrastuksen ja suhtautui harrastuksen sääntöihin täysin välinpitämättömästi ja on sitä mieltä, että sääntöjen tulee taipua heidän tarpeiden mukaiseksi. Tämmöstä tällä kertaa. Mitä ajatuksia tämä herättää muissa?
Viimeksi muokannut aalt1n, Ke 27.05.2020 19:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Salaneuvos
Viestit: 415
Liittynyt: Pe 11.05.2007 16:02
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Uudet kätköilijät ja lieveilmiöt

Viesti Kirjoittaja Salaneuvos » Ke 27.05.2020 18:26

Itse laittaisin viestiä HQ:lle he saavat hoitaa asian omalla tavallaan :)
Fortuna Favet Fortibus

PeliMies4
Viestit: 333
Liittynyt: La 14.04.2018 11:08
Paikkakunta: Lohja

Re: Uudet kätköilijät ja lieveilmiöt

Viesti Kirjoittaja PeliMies4 » Ke 27.05.2020 22:21

aalt1n kirjoitti:
Ke 27.05.2020 17:36
Joka keväinen ilmiö eli uusien kätköilijöiden ilmaantuminen on pääosin positiivinen asia. Toisaalta joukkoon mahtuu myös näitä, jotka haluavat toimia omien sääntöjen mukaan.

Sain vinkkiä kokeneelta kätköilijältä, että sama porukka, joka oli kätköilläni käynyt, lokkaa nettiin kätköjä löydetyksi, mutta lokivihkoista nimmareita ei löydy. Tällaiset poistan aina kohdalle sattuessa ilman mitään henkilöön kohdistuvaa arviointia eli samat säännöt koskevat kaikkia. Yleensä tämä riittää, mutta nyt tämä porukka lähestyi yksityisviestein minua, uhaten tuhota kohdalle sattuvat kätköni. Tämä kyllä kertoo aika paljon ihmisen luonteesta. Itselleni jonkun kätkön tuhoaminen olisi aika mitätön juttu Enemmän vahingonteko koskettaisi muita kätköilijöitä, jotka menisivät turhaan kätkölle. Minkälainen ajatusmaailma on ihmisellä, joka aloittaa uuden harrastuksen ja suhtautui harrastuksen sääntöihin täysin välinpitämättömästi ja on sitä mieltä, että sääntöjen tulee taipua heidän tarpeiden mukaiseksi. Tämmöstä tällä kertaa. Mitä ajatuksia tämä herättää muissa?
Mä en enää jaksa oikeestaan poistaa niitä feikkilokituksia, koska se ei kannata vaan. Jos niitä yrittää poistaa, niin huomaa nopeasti kun niitä tulee viikossa 60 kpl. Yleensä mun kohalla niissä lukee "k", "on", "hieno kätkö👍" tai "🤑". Nuo ovat yleisimmät feikkilokit mitä tulee. En edes jaksa poistella niitä kun näitä uusia käyttäjiä tuntuu tulevan KoKo ajan lisää, jotka eivät käy kätköillä koskaan.
Jos yrität tavoitella, olen todennäköisesti nukkumassa tai piilottamassa jotain hyvin ihmeellisiä kätköjä joista ei ota kukaan selvää.

Avatar
tsahkali
Viestit: 328
Liittynyt: Ti 04.11.2014 11:06

Re: Uudet kätköilijät ja lieveilmiöt

Viesti Kirjoittaja tsahkali » Ke 27.05.2020 22:45

PeliMies4 kirjoitti:
Ke 27.05.2020 22:21
Mä en enää jaksa oikeestaan poistaa niitä feikkilokituksia, koska se ei kannata vaan. Jos niitä yrittää poistaa, niin huomaa nopeasti kun niitä tulee viikossa 60 kpl. Yleensä mun kohalla niissä lukee "k", "on", "hieno kätkö👍" tai "🤑". Nuo ovat yleisimmät feikkilokit mitä tulee. En edes jaksa poistella niitä kun näitä uusia käyttäjiä tuntuu tulevan KoKo ajan lisää, jotka eivät käy kätköillä koskaan.
Laita kaikki 'Premiumiksi' , niin ainakin feikit vähenee.

PeliMies4
Viestit: 333
Liittynyt: La 14.04.2018 11:08
Paikkakunta: Lohja

Re: Uudet kätköilijät ja lieveilmiöt

Viesti Kirjoittaja PeliMies4 » To 28.05.2020 7:45

tsahkali kirjoitti:
Ke 27.05.2020 22:45
PeliMies4 kirjoitti:
Ke 27.05.2020 22:21
Mä en enää jaksa oikeestaan poistaa niitä feikkilokituksia, koska se ei kannata vaan. Jos niitä yrittää poistaa, niin huomaa nopeasti kun niitä tulee viikossa 60 kpl. Yleensä mun kohalla niissä lukee "k", "on", "hieno kätkö👍" tai "🤑". Nuo ovat yleisimmät feikkilokit mitä tulee. En edes jaksa poistella niitä kun näitä uusia käyttäjiä tuntuu tulevan KoKo ajan lisää, jotka eivät käy kätköillä koskaan.
Laita kaikki 'Premiumiksi' , niin ainakin feikit vähenee.
Oon sitä vältelly nyt, mutta jos ei osata etsiä purkkeja, niin pakko se vaan on laittaa. Täytyy vaan laitttaa heti kun oma premium uusiutuu, niin varmistan että se tulee. Hyvä ideahan tuo oli 😁 kiitos!
Jos yrität tavoitella, olen todennäköisesti nukkumassa tai piilottamassa jotain hyvin ihmeellisiä kätköjä joista ei ota kukaan selvää.

aalt1n
Viestit: 11
Liittynyt: Ma 30.03.2015 0:10

Re: Uudet kätköilijät ja lieveilmiöt

Viesti Kirjoittaja aalt1n » To 28.05.2020 21:41

Uhkailun ja jatkuvan häirinnän vuoksi haen purkkini pois. Enpä olisi uskonut, että tämä tämmöiseksi voi mennä.

PeliMies4
Viestit: 333
Liittynyt: La 14.04.2018 11:08
Paikkakunta: Lohja

Re: Uudet kätköilijät ja lieveilmiöt

Viesti Kirjoittaja PeliMies4 » To 28.05.2020 22:21

aalt1n kirjoitti:
To 28.05.2020 21:41
Uhkailun ja jatkuvan häirinnän vuoksi haen purkkini pois. Enpä olisi uskonut, että tämä tämmöiseksi voi mennä.
Harmi kuulla tästä :( Toisaalta ihan hyvin ymmärrettävää, jos porukka ei osaa käyttäytyä. En ihan jaksa uskoa, että he kätköjäsi käyvät tuhoamassa, mutta jos tuo häirintä tulee siitä, niin itse tekisin myös niin. Päätös on sinun 🙂
Jos yrität tavoitella, olen todennäköisesti nukkumassa tai piilottamassa jotain hyvin ihmeellisiä kätköjä joista ei ota kukaan selvää.

Avatar
Kulpakko
Viestit: 258
Liittynyt: Ma 03.10.2011 9:34
Paikkakunta: Lepaa, Hattula

Re: Uudet kätköilijät ja lieveilmiöt

Viesti Kirjoittaja Kulpakko » Pe 29.05.2020 6:43

aalt1n kirjoitti:
To 28.05.2020 21:41
Uhkailun ja jatkuvan häirinnän vuoksi haen purkkini pois. Enpä olisi uskonut, että tämä tämmöiseksi voi mennä.
Jos tuhoavat, niin anna tuhota - saavatpahan liikuntaa :wink: Sitä mukaan hyllylle, saatteella "Poistin nettiloggauksia, joita ei löytynyt fyysisestä logikirjasta ja kätköjä tuhotaan nyt kostoksi. Laitetaanpa hyllylle ja odotetaan, että koulut alkavat".

Älä vastaa heille. Ääntä mahtuu maailmaan. Jos kyseessä on muutakin kuin keskenkasvuisten suunsoitto, niin ole yhteydessä nettipoliisiin. Jos täyttyy rikoksen tunnusmerkit, niin poliisin on melko helppo jäljittää viestien lähettäjä. Aikaahan siihen menee, mutta sitä tulee kokoajan lisää.

He todennäköisesti seuraavat hykerrellen myös tätä keskusteluketjua. Ihmisillä kun on nykyään melko omituisia ajanviettotapoja...

Me tarkastamme aina kaikki loggaukset ja poistamme nettiloggaukset, joita ei löydy logikirjasta. Katsotaan, päästäänkö tämän viestin jälkeen "kavereiden" seuraavaksi kohteeksi...

t. tiimin naispuoleinen

JeHePaJu
Viestit: 1
Liittynyt: Ti 06.08.2019 21:50

Re: Uudet kätköilijät ja lieveilmiöt

Viesti Kirjoittaja JeHePaJu » La 25.07.2020 23:31

Poistin haamukätköilijän loggaukset eräältä omalta kätköltäni koska logivihkossa ei ollut nimeä. Vimmoissaan kävi pari kertaa tuhoamassa kätkön.
Hän ei ymmärtänyt miten camo avataan eikä siksi saanut nimeä raapustettua.
Ongelma hoitui, kun jätin vanhan camon paikalleen ja siirsin uuden ja vaikeammin löydettävän metrin päähän joten ei tarvinnut muuttaa edes naatteja.
Tekisi kyllä mieli poistaa sellaisetkin, jotka ottavat kuvan ja sanoivat, että kynä unohtui. Itseki olen saattanut hiihtää 10 kilometriä ja perillä huomaan ettei ole kynää.
Ärsyttää, mutta säännöt ovat sääntöjä enkä merkitse c:geohon.

Kiikarimies
Viestit: 19
Liittynyt: Ti 11.02.2014 0:02

Re: Uudet kätköilijät ja lieveilmiöt

Viesti Kirjoittaja Kiikarimies » La 25.07.2020 23:58

Tässä lieveilmiössä oli aikamoinen piikki viime vuonna. Nyt on homma tasaantunut. Kokeilin ystävällistä viestittelyä kätkön sivulla sekä henkilökohtaisella viestillä. Tuntui vain yllyttävän muutamia, siis minut on huomattu, olen sika. Vaihdoin taktiikkaa ja poistan nyt logit ; Ei ollut kynää / paska kätkö / vettä purkissa ( ei ollut ) ilman kommenttia. Hankala haastaa oikeuteen ja yhtään kätköä en vaihda premiumiksi äidin pikku p.........n takia.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”