Jigidi solveri on rikki :-(

Yleistä keskustelua kätköilystä
Koplakopo
Viestit: 181
Liittynyt: Ke 29.08.2018 22:26

Re: Jigidi solveri on rikki :-(

Viesti Kirjoittaja Koplakopo » La 23.05.2020 22:50

Hauskaa miten tää "avautuminen" saanut kansan liikkeelle....Ehkäpä se oliskin sen idea :roll:

Onhan noi Jigidit ihan oikeesti tosi tylsiä, vähän samaa settii ku karseet googletus mysset.

Aikoinaan eräs viisas mies sanoi..."pysy vihreissä niin susta tykätään"....mitä lie tarkoitti :lol:

Avatar
Kulpakko
Viestit: 258
Liittynyt: Ma 03.10.2011 9:34
Paikkakunta: Lepaa, Hattula

Re: Jigidi solveri on rikki :-(

Viesti Kirjoittaja Kulpakko » Su 24.05.2020 9:04

Koplakopo kirjoitti:
La 23.05.2020 22:50
Hauskaa miten tää "avautuminen" saanut kansan liikkeelle....Ehkäpä se oliskin sen idea :roll:

Onhan noi Jigidit ihan oikeesti tosi tylsiä, vähän samaa settii ku karseet googletus mysset.

Aikoinaan eräs viisas mies sanoi..."pysy vihreissä niin susta tykätään"....mitä lie tarkoitti :lol:
Noh, avautuminen oli niin selvä, että en viitsinyt kirjoittaa mitään - kunnes itse sen "tunnustit" :wink:

Palapelien tekemiseen voi olla monta muutakin syytä kuin se jonkun mainitsema tilastojen kaunistaminen. (Mikä sekään ei ole huono syy.) Ajankuluttaminen (tähän voi olla lukemattomia syitä, esim. lapsi päikkäreillä). Terveys (esim. ei kykene sillä hetkellä fyysiseen hommelehtimiseen). Pään nollaus eli aivot narikkaan työpäivän jälkeen. Fyysisten palapelien tekeminen ei onnistu (esim. lasten tai lemmikkien hukatessa paloja). Tai sitten ihminen vaan yksinkertaisesti tykkää palapeleistä.

Mä henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että kaikki mysteerit (lukuunottamatta palapelimyssejä :wink: ) vois kieltää. Ne vasta tylsiä ovatkin. Miiteissäkin tärkeintä tuntuu olevan myssejen ratkonta - yks paukuttelee henkseleitä "sain sen ratkaistua", toinen on korva torvella että sais kytsittyä ratkaisuja (tai riittäviä spoilauksia ratkaisusta / purkin paikasta), kolmas nauraa partaansa kun ns. kukaan ei saa ratkottua hänen mysseään, neljäs julistaa suureen ääneen kuinka palapelit / googlemysset ei ole oikeita myssejä jne jne. Ja kyllä. Kaiken tämän(kin) kuullut. Nousee näppylöitä, jos menee liian lähelle näitä guruja :lol:

Siksi edelleen julistan palapelimysset _oikeiksi_ ja _mukaviksi_ mysseiksi. Vielä kun niihin sais oman ikonin, niin ei tars kattella sitä typerää kysymysmerkkiä :cry:

t. tiimin naispuoleinen

Marjakuva
Viestit: 15
Liittynyt: Ke 23.07.2014 15:09

Re: Jigidi solveri on rikki :-(

Viesti Kirjoittaja Marjakuva » Su 24.05.2020 9:53

Kulpakko kirjoitti:
Su 24.05.2020 9:04

Noh, avautuminen oli niin selvä, että en viitsinyt kirjoittaa mitään - kunnes itse sen "tunnustit" :wink:

[paljon peukutettavaa] + Mä henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että kaikki mysteerit (lukuunottamatta palapelimyssejä :wink: ) vois kieltää. Ne vasta tylsiä ovatkin. + [paljon peukutettavaa] + Vielä kun niihin sais oman ikonin, niin ei tars kattella sitä typerää kysymysmerkkiä
t. tiimin naispuoleinen
Toisessa universumissa, jossa ollaan molemmat sinkkuja niin lähdin jo kosimaan sua! Erittäin hyvin sanottu siellä kulpakon toisella puolella.

[muokkaus] Jos vain en kätköilis väärin, niin ei kukaan pahoittais mieltään, kun en olis silloin eri mieltä :D Jatketaan toisaalla hiekkalaatikolla. [/muokkaus]
Viimeksi muokannut Marjakuva, To 28.05.2020 23:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Delenna
Viestit: 144
Liittynyt: Ma 25.04.2011 17:01
Paikkakunta: Porvoo

Re: Jigidi solveri on rikki :-(

Viesti Kirjoittaja Delenna » To 28.05.2020 9:48

Mä tykkään palapelimysseistä, koska ne on niitä harvoja, jotka osaan ratkoa :lol:

Nyt karanteeniaikana myös Tehotyttö 2 on innostunut tekemään palapelejä ja olenkin osan mysseistä ulkoistanut hänelle 8)

Molemmat ratkomme yhä ilman solvereita, niinkuin aina.

jmiettin
Viestit: 277
Liittynyt: Su 16.11.2014 19:27
Paikkakunta: Lahti

Re: Jigidi solveri on rikki :-(

Viesti Kirjoittaja jmiettin » To 28.05.2020 9:52

Pikkasen on tympeetä jos on 14 palapeliä putkeen, joten ulkoistaminen on hyvä ratkaisu :D
if it ain't broke, don't fix it

Avatar
Suhina
Viestit: 91
Liittynyt: Ke 27.08.2014 10:17

Re: Jigidi solveri on rikki :-(

Viesti Kirjoittaja Suhina » Pe 29.05.2020 9:05

Olen arvellut tällaisen solverin olevan olemassa. Voisin itsekin käyttää niissä älyttömissä kuvissa (kuvassa 500 palaa nurmikkoa). Myssejä on liikaa, koska en osaa ratkoa niitä :lol: Jigidit on kivoja, koska tykkään tehdä palapelejä samalla, kun kuuntelen televisiota. Kissat ja tilanpuute haittaa tavallisten tekemistä ja näissä on kiva muukin pointti tehdä kuva. Kun en hunttaile, niin kiire ei ole ja onpa nyt 494 ratkaistua mysseä pitkin Suomea odottamassa tourneeta.
Suhina :?: - ihan metsässä

Avatar
Kumpe
Viestit: 68
Liittynyt: Ti 16.12.2014 22:42

Re: Jigidi solveri on rikki :-(

Viesti Kirjoittaja Kumpe » Ke 03.06.2020 21:36

Olenkin aina ihmetellyt, että miten jotkut FTF-huntterit ovat hetkessä ratkaisseet semmoisen palapelin jota itse olen väkertänyt tuntikausia. Mutta toisille on tärkeää eräällä lailla huijata näissä ja juosta purkille että varmasti saisi sen kahdennentuhannen FTFänsä.
Jää siten aloittelevat huntterit mopen osille väkertämään niiden palapeliensa kanssa.
Mielestäni FTF-huntti pitäisi tehdä "luomuna" oli tyyppi mikä hyvänsä, niin siinä olisi järkeä.
Alussa otetaan hiukan kevyemmin, ja sitten hellitetään loppua kohti.

PeliMies4
Viestit: 333
Liittynyt: La 14.04.2018 11:08
Paikkakunta: Lohja

Re: Jigidi solveri on rikki :-(

Viesti Kirjoittaja PeliMies4 » Ke 03.06.2020 23:43

Kumpe kirjoitti:
Ke 03.06.2020 21:36
Olenkin aina ihmetellyt, että miten jotkut FTF-huntterit ovat hetkessä ratkaisseet semmoisen palapelin jota itse olen väkertänyt tuntikausia. Mutta toisille on tärkeää eräällä lailla huijata näissä ja juosta purkille että varmasti saisi sen kahdennentuhannen FTFänsä.
Jää siten aloittelevat huntterit mopen osille väkertämään niiden palapeliensa kanssa.
Mielestäni FTF-huntti pitäisi tehdä "luomuna" oli tyyppi mikä hyvänsä, niin siinä olisi järkeä.
Parhaita mitä olen nähnyt olivat kopon puzzle goes crazyissa oli se että joku oli ratkonut sen kahdessa sekunnissa.
Jos yrität tavoitella, olen todennäköisesti nukkumassa tai piilottamassa jotain hyvin ihmeellisiä kätköjä joista ei ota kukaan selvää.

Avatar
tsahkali
Viestit: 328
Liittynyt: Ti 04.11.2014 11:06

Re: Jigidi solveri on rikki :-(

Viesti Kirjoittaja tsahkali » To 04.06.2020 10:17

Kumpe kirjoitti:
Ke 03.06.2020 21:36
Mielestäni FTF-huntti pitäisi tehdä "luomuna" oli tyyppi mikä hyvänsä, niin siinä olisi järkeä.
Minäkin haaveilen lottovoitosta.....

janiva
Viestit: 26
Liittynyt: Ti 31.10.2017 15:44

Re: Jigidi solveri on rikki :-(

Viesti Kirjoittaja janiva » To 04.06.2020 14:38

Jigidisolvereihin liittyvästä dopingepäilystä heräsi ajatus. Mitkä kaikki tekniset apuvälineet ovat sallittuja ja mitkä kiellettyjä? Jos ei osaa morsea kunnolla tai on kuuro, niin saako ratkaisuun käyttää ohjelmaa, joka kertoo morsen sisällön? Jos stereonäkö ei toimi eikä näe stereokuvia, niin saako siihen käyttää sopivaa työkalua? Netistä löytyy valmiita työkaluja jos jonkinmoisen ongelman ratkaisemiseen, saako niitä käyttää?

Jos tehtävänä on vain ratkoa palapeli, sudoku tai jotain muuta, jonka tietokone tekee merkittävästi tehokkaammin, niin tietyn rajan jälkeen työ on vain tylsää manuaalista toistoa. Älkää ymmärtäkö väärin. Minä pidän hyvistä palapeleista ja olen tehnyt palapeleja manuaalisena ja koneella paljon. Merkittävä seikka tuossa on HYVÄ palapeli. Iso osa myssepalapeleista ovat palapeleina huonoja; liikaa paloja sisältöön ja sen vaihteluun nähden sekä minua kiinnostamattomia kuvia. Lisäksi aloittaessaan ei tiedä tuleeko sen 500 palan palapelin jälkeen toinen ja toinen ja toinen. Tai tuleeko palapelin ratkaisun jälkeen jokin täysin utopistinen uusi mysteeri.

Aikanaan löysin sudokut paljon ennen kuin niitä oli yhdessäkään lehdessä Suomessa. Ratkoin niitä paljon eli useita vihkoja ja kyllästyin niihin jo ennen kuin tulivat yleisesti Suomessa tietoon. Siinä kohtaa olin siirtynyt Kakuroihin ja muihin loogisiin pulmiin. Niihin aikoihin jopa koodasin Exceliin sudokuiden alkeellisen brure force solverin, joka ei kyllä pärjää nykyisille nettisolvereille.

Olen jigidien ratkonnassa samassa vaiheessa sudokujen kanssa, että tietty raja on ylitetty. Jos manuaalisen työn saa siirrettyä koneen tekemäksi, niin voi käyttää aikansa johonkin muuhun, josta saa nautintoa, kuten mysteerien ratkonta tai purkkien etsintä.

Trehkivan
Viestit: 13
Liittynyt: Ti 04.04.2017 21:41

Re: Jigidi solveri on rikki :-(

Viesti Kirjoittaja Trehkivan » To 04.06.2020 19:26

Hienoa Janiva. Osuit ytimeen. Itse olen rakentanut kaikki Suomen jigidimysset manuaalisesti mutta saarikätköillä käytän apuna jäätä. Meillä olleen (Kreikassa) 8 viikon totaalisen karanteenin aikana ei juuri muuta tekemistä ollut. joten kiitos kaikille palapelistä. Ratkottuna on jopa muutama vielä julkaisematon. On hienoa kun joskus pääsen Suomen metsiin, on mysse ratkottuna joka metsässä😀Eihän se keneltäkään ole pois jos käyttää apuvälineitä. Nautitaan siitä että kaikille löytyy sopivaa haastetta.

Avatar
ekhoc
Viestit: 312
Liittynyt: To 04.01.2007 22:59

Re: Jigidi solveri on rikki :-(

Viesti Kirjoittaja ekhoc » To 04.06.2020 20:08

Pitkälti samat ajatukset. Minulle mysteerit ovat tarjonneet upean mahdollisuuden oppia jos jotakin uutta, mutta kun jokin alkaa toistua, ei se enää jonkun kymmenen jälkeen tarjoa samalla lailla ahaa-elämyksiä. Välillä tulee sitten ihan uusia joita saa tuijottaa varsin hoomoilasena, jotta voiko sen noinkin tehdä :shock: ja sellaisen ratkeamisen jälkeen fiilis onkin taas ihan eri :D

Koplakopo
Viestit: 181
Liittynyt: Ke 29.08.2018 22:26

Re: Jigidi solveri on rikki :-( TAAS

Viesti Kirjoittaja Koplakopo » Ma 08.03.2021 21:00

Oops, my friend - it appears you're trying to cut corners! 👀

You're not allowed to use any third-party applications to avoid solving puzzles on Jigidi. Please note that further use of any unauthorized applications will result in restrictions.


Eli ei kannata käyttää solveria vähään aikaan...."vikaa" selvitellään :roll: :lol:

jmiettin
Viestit: 277
Liittynyt: Su 16.11.2014 19:27
Paikkakunta: Lahti

Re: Jigidi solveri on rikki :-(

Viesti Kirjoittaja jmiettin » Ma 08.03.2021 22:23

Hyvin toimii. Kivasti hidastettu :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

edit: Ei näköjään joka kerta
if it ain't broke, don't fix it

ibis64
Viestit: 160
Liittynyt: Su 08.12.2013 21:22

Re: Jigidi solveri on rikki :-(

Viesti Kirjoittaja ibis64 » Ti 09.03.2021 13:53

Mikä se semmoinen solveri on :shock: :lol:

Avatar
Tervas
Viestit: 930
Liittynyt: Ma 08.01.2007 14:31

Re: Jigidi solveri on rikki :-(

Viesti Kirjoittaja Tervas » Ti 09.03.2021 14:29

ibis64 kirjoitti:
Ti 09.03.2021 13:53
Mikä se semmoinen solveri on :shock: :lol:
Semmoinen, josta kuulin juuri kun se lakkasi toimimasta.
"Jokaisen oikein rakennetun pojan tekee joskus vastustamattomasti mieli etsiä kätkettyä aarretta."
Mark Twain: Tom Sawyerin seikkailut

ibis64
Viestit: 160
Liittynyt: Su 08.12.2013 21:22

Re: Jigidi solveri on rikki :-(

Viesti Kirjoittaja ibis64 » Ti 09.03.2021 15:57

Se voisi olla palapeli kätkön paikka :D

paavop
Viestit: 39
Liittynyt: Su 28.04.2013 17:41

Re: Jigidi solveri on rikki :-(

Viesti Kirjoittaja paavop » Ti 09.03.2021 17:51

Eli onko tuo ilmoitus mikä sieltä tulee vaan ihmisten pelottelua. Melkein jo säikähdin, enkö enää manuaalisestikaan saa palapelejä ratkoa :cry: . Ja kaikki vielä just, kun olin tämän solverin löytänyt :x

Koplakopo
Viestit: 181
Liittynyt: Ke 29.08.2018 22:26

Re: Jigidi solveri on rikki :-(

Viesti Kirjoittaja Koplakopo » Ti 09.03.2021 19:58

ibis64 kirjoitti:
Ti 09.03.2021 15:57
Se voisi olla palapeli kätkön paikka :D
Vain todellinen luuseri niin tekisi, kuinka sit huntterit kerkeisi purkille alle vartin julkaisusta :roll:

paavop
Viestit: 39
Liittynyt: Su 28.04.2013 17:41

Re: Jigidi solveri on rikki :-(

Viesti Kirjoittaja paavop » Ti 09.03.2021 22:17

Kertokaa nyt miten palapelit voi ratkoa ihan ilman solveria, jos on sormet "liannut" solverin kanssa?

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”