Kätköiluaiheiset unet

Yleistä keskustelua kätköilystä
Avatar
Tonny0909
Viestit: 884
Liittynyt: Ti 10.06.2008 11:53
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Kätköiluaiheiset unet

Viesti Kirjoittaja Tonny0909 » Ma 18.08.2008 13:49

Näin viime viikolla unen, jossa olin julkaisemassa uutta kätköä. Rewiewer laittoi kuitenkin viestin minulle, ettei voi julkaista kätköäni, koska teiden varsilta puuttuivat opasteet kätkölle. Risteyksiin siis piti laittaa opasteet. Selityskin oli valmiina: "Eihän kukaan muuten osaa mennä kätkölle, jollei opasteita ole."

Josta päästäänkin asiaan. Kaikki ovat kuitenkin nähneet kätköilyaiheisia unia ja ne todennäköisesti ovat jakamisen arvoisia, joten antakaa palaa!
Onko nimesi jo tuolla? -> http://www.koti.phnet.fi/tonny/

rianra
Viestit: 118
Liittynyt: La 30.06.2007 22:04

Re: Kätköiluaiheiset unet

Viesti Kirjoittaja rianra » Ma 18.08.2008 14:22

Liekkö sitten mielikuvitusta vai mitä mutta joka kerta kun olen julkaisemassa kätköä, alan nähdä unia kyseiseen kätköön liittyen. Milloin raivostuneet reviewerit jahtaa gepsit viuhuen, milloin ftf-hunterit rynnivät ovista ja ikkunoista hakemaan purkkia kotoa...

Kammottavimman viikon vietin kun julkaisimme kummituskätkö sarjan. Viikon ajan näin joka yö unta eri kummituksista, jotka yhtenä yönä jahtasivat minua, koska minulla ei muka ollut tarpeeksi löydettyjä kätköjä, toisena yrittivät saada kätköjä siirrettyä jne... Yhtenä yönä näin unta että käteni ja jalkani mätänivät kuten Vainajien rangaistuksen kuvauksessa. Kammottavinta oli että Eugen Schauman tuli vastaan aseen kanssa huudellen rivouksia.

Näen muutenkin kätköily unia, mutta ne eivät niin jää mieleen kun ovat yleensä rauhallisempia :wink:
Viimeksi muokannut rianra, Ma 18.08.2008 14:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Thinking out of the cache

Suurnesu
Viestit: 287
Liittynyt: Ke 20.12.2006 21:28
Paikkakunta: Turku

Re: Kätköiluaiheiset unet

Viesti Kirjoittaja Suurnesu » Ma 18.08.2008 14:27

Täälläkin on kätköilyaiheisia unia listailtu

Avatar
kukkamaaria
Viestit: 179
Liittynyt: Ma 25.02.2008 10:21
Paikkakunta: Turku

Re: Kätköiluaiheiset unet

Viesti Kirjoittaja kukkamaaria » Ma 18.08.2008 15:02

Mitään purkkien haku unia en nyt muista, mutta kun olin Tonttumäki-nimiseen kätkön logituksessa miettinyt että onko eräällä Turun keskeisellä mäellä joku mysteeri kun ei ole tradia, (jonka jälkeen menin nukkumaan) niin unissani sitten muut kätköilijät rupesivat kätkön sivuilla keskustelemaan ahkerasti että mitä mäkeä mahdoin tarkoittaa jne.

Toisen kerran näin sitten unta että olin koulussa ja Suurnesu oli siellä opettajana :D Mahtoikohan olla kätköilykoulu?

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Kätköiluaiheiset unet

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ma 18.08.2008 23:52

Hmm,

24 tunnin kätköilykierros vaikutti ehkä hieman myös sen jälkeiseen uneen... unia koostuikin melkoinen määrä muistiin kun kissa piti huolen että heräsi jatkuvasti kesken unien näkemisen :P

Yön unet kertyi lähes pelkästään tuosta kätköilyreissusta. Huolestuttavampaa oli että ne koostuivat katkelmista joissa kaikissa Harjus oli loggaamassa jotain kätköä. Uni koostui siis pätkistä joissa Harjus loggasi kiven juurella, Harjus loggasi kuusen alla jne... ei ehkä kaikkein mielenkiintoista unta :D

Näin sentään myös unen joka oli mukavampi joskin herääminen siitä oli sitäkin hirveämpää. Unessa aloitin päiväni normaalisti, käynnistin tietokoneen ja kun se viimein oli saanut itsensä käyntiin niin selain auki ja pankkitilin tarkastus... ja voi sitä ilon päivää kun tilille oli saapunut 1961,48 euroa tukimaksuja :D

No, juuri kun tuon totesin heräsin... en edes ehtinyt nauttia asiasta :(
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

frankiender
Viestit: 33
Liittynyt: La 19.01.2008 20:02

Re: Kätköiluaiheiset unet

Viesti Kirjoittaja frankiender » Ke 05.11.2008 7:53

Tulipa nähtyä viime yönä kätköilyaiheinen uni.
Palasin kätköilykierrokselta kotiin ja näin Gjarpan pihalla autossa, joku valkoinen jossa oli kyljissä isot punaiset geocacher-teippaukset, sekä muutaman muunkin kätköilijän joita en kyllä tunnistanut. Kyselin Gjarpalta, miksi ei ole hakenut uusinta kätköäni ja vastaus oli, ettei ole ehtinyt koska oli ollut kolme päivää tekemässä uusia kätköjä. On kuulema Turkuun tulossa 250 uutta kätköä, jotka julkaistaisiin samaan aikaan kaikki. :roll:

Avatar
Nitelina
Viestit: 56
Liittynyt: La 16.08.2008 23:57
Paikkakunta: Naantali

Re: Kätköiluaiheiset unet

Viesti Kirjoittaja Nitelina » Ke 05.11.2008 13:43

frankiender kirjoitti:Tulipa nähtyä viime yönä kätköilyaiheinen uni.
On kuulema Turkuun tulossa 250 uutta kätköä, jotka julkaistaisiin samaan aikaan kaikki. :roll:
Tarviskohan lisätä kännyhälyn saldoa? :D

Käytiin tuossa jokin aika sitten katsomassa erästä kätköä joka oli liian ylhäällä jotta oltaisiin saatu se ilman apuvälineitä.
Muutama päivä sen jälkeen kun olin kuumeessa näin unta, että työnsin pyörillä varustettuja isoja a-tikkaita halki kaupungin kilometri tolkulla ja määränpäänä oli tämä kätkö. Tikkaat oli tosi raskaat ja matka oli pitkä joten ei ihme, että heräsin lakanat hiestä märkänä... :lol:

Avatar
sgt_pepper
Viestit: 273
Liittynyt: Ke 19.12.2007 18:33
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kätköiluaiheiset unet

Viesti Kirjoittaja sgt_pepper » Ke 05.11.2008 13:54

Viime viikolla näin unen, jossa etsin kätköä jostain puistosta. Olin iloinen, ettei puistossa ollut muita ja aloitin etsinnät. Silloin puistoon ilmestyi pikkukakaroita, jotka alkoivat huudella kaikkia ilkeyksiä :cry:
Vaihdoin maisemaa ja aloin etsiä kätköä kerrostalon edustalta. Näin kätkön, mutta ihmisiä ravasi ohi koko ajan, enkä saanut purkkia käsiini. Sitten siihen tuli mummo, joka rupesi juttelemaan kanssani. Mummo ei näyttänyt lopettavan ollenkaan, ja tajusin, etten saisi tätäkään kätköä logattua. Sitten mummo pyysi minua sisään ja tarjosi kaikkea syötävää. Eihän sieltä päässyt sitten ollenkaan lähtemään. Päivän kätkösaldo 0. :(

Avatar
pocotipo
Viestit: 133
Liittynyt: Ti 13.05.2008 21:44
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Kätköiluaiheiset unet

Viesti Kirjoittaja pocotipo » Pe 07.11.2008 8:55

sgt_pepper kirjoitti:Sitten mummo pyysi minua sisään ja tarjosi kaikkea syötävää. Eihän sieltä päässyt sitten ollenkaan lähtemään.
Aargh! Mikä painajainen!! :D

Viime aikoina alitajunta on selvästi askarrellut työn alla olevissa omien kätköjen piilotuksissa. Päälle painavat talvi ja lumentuloko sitten aiheuttavat paineita, kun unetkin ovat jotenkin stressaavia..

Yksi ja sama kätkö on jästitty tai vahingossa tuhoutunut jo monena yönä :( Keksin aina uuden, hienon piilotustavan, ja vähän ajan päästä purkki on taas kadonnut! Viime yönä sain Amerikasta nettikaupasta tilaamani upean nanopurkin (maksoi muuten lähes 50 euroa postikuluineen!), joita ei Suomessa ole vielä nähtykään :lol: Kävin kiinnittämässä purkin paikoilleen (keskelle kaupunkia, vilkkaalle paikalle) ja olin varma, että sitä ei kukaan ulkopuolinen löydä, ei kovin helposti edes kokenut kätköilijä.. Kun tyytyväisenä pakkasin kassini lähteäkseni, selkäni takaa kuului keskustelunpätkä: "Hei, kato mikä tää on?" "Vaude, vähän siisti!". Käännyin vain nähdäkseni, kuinka pari jästipoikaa poimivat upean purkkini taskuunsa, nousivat pyöriensä päälle ja katosivat ihmisvilinään. Arvaa harmittiko! :cry:

Toissa yönä raivaustraktorit pistivät koko k.o. korttelin sileäksi. :lol:

jonsson
Viestit: 146
Liittynyt: La 06.01.2007 11:32
Paikkakunta: Janakkala,Turenki

Re: Kätköiluaiheiset unet

Viesti Kirjoittaja jonsson » La 08.11.2008 7:02

Viime yönä ajeltiin MooseM:n kanssa jonssonin entiseen lukioon (Turengin lukio).Sitä oli jotenkin restauroitu.Näytti vähän Hämeen linnalta tiiliseinistä päätellen :) .No eipä mennyt aikaa, kun olin Taarun kanssa koulun uuden kirkon katolla.Katon jyrkkyysaste oli melkoinen.Kiipeilimme siellä etsien tervapaanujen alta nanopurkkia.Ei löytynyt.Taaru löysi jonkun sähköjohdon, jonka avulla laskeuduin puoleen väliin kattoa.Törmäsin antenniin ja heräsin. :shock:
Terve menoa vaan jonssonin Unia ja tulkintaa kätkölle :wink:
jonsson

Avatar
Stone'5
Viestit: 873
Liittynyt: Pe 29.06.2007 13:00

Re: Kätköiluaiheiset unet

Viesti Kirjoittaja Stone'5 » Su 09.11.2008 11:55

Noniin, eihän sitä voi lukea mitään kätköilyyn liittyvää ilman, että asia tulee uniin.

EIlen olin nimittäin lukenut tätä viestiketjua. Unessa istuikin sitten järven laidalla puun oksalla täytetty varis, joka seisoi kätköpurkin päällä.
Tuossa samaisessa ketjussa mainittu pulukin taisi olla mukana härnäämässä varista.

Että sellaista...

geo-sampo
Viestit: 107
Liittynyt: Ke 19.03.2008 19:31

Re: Kätköiluaiheiset unet

Viesti Kirjoittaja geo-sampo » Ma 10.11.2008 17:52

rianra kirjoitti: Kammottavinta oli että Eugen Schauman tuli vastaan aseen kanssa huudellen rivouksia.
Hahhahhah :lol:

Mun kätköilyn alku oli kans aika mieleen painuva. Lähdin aarolin mukaan etsimään vettä ja betonia -kätköä. Sitä etsittiin puolen yön aikaan ainakin tunti, mutta kätkö jäi löytymättä. Yöllä näin unessa kätkön paikan. Kun heräsin lähdin samantien ajamaan kätköpaikalle. Eihän se kätkö siellä ollutkaan, mutta mielessä oli edelleen se vahva tunne kun unessa kätkön löysin. En enään etsinyt kätköä vaan aloin hiljakseen kuljeskella kätköpaikan ympärillä, eikä aikaakaan, kun mieleen tuli ahaa-elämys ja tarkistus osoitti sen oikeaksi. Sinä päivänä rekisteröidyin geocache.com iin ja ostin huutonetin kautta itselleni gepsin.
Kätkö päivässä pitää mielen apeana, -kaksi auttaa jo hiukan.

Avatar
Stone'5
Viestit: 873
Liittynyt: Pe 29.06.2007 13:00

Re: Kätköilyaiheiset unet

Viesti Kirjoittaja Stone'5 » Ma 10.11.2008 18:15

Kylläpäs näitä piisaa. :D

Viime yönä olin geopyöräilemässä kätköilykaverin kanssa. Kaveri meinasi pariinkin otteeseen ajaa ulos tieltä pyörällään.
Ajoimme lähes tyhjän parkkipaikan läpi, jossa oli vain kaksi autoa odottamassa uusia kätköjä ja hälyä :lol: . Kuulostaa huvittavalta, mutta toisessa oli Tonny0909, olenkohan katsonut liikaa opetusvideoita... :)

Ftf-huntterit jäivät kaasuttelemaan parkkipaikalle ja kohta olin jo päässyt tavoitteena olleelle kätkölle, jonka ikäänkuin muistan jostain aikaisemmasta unesta. Se oli kiipeilykätkö, jonne pääsi kuitenkin ilman köyttä.
Purkki oli pienen lohkareen alla, ja kuinka ollakaan, se oli erään helsinkiläisen kätköilijän tekemä.

Tullessani kätköltä alas, huomasin, että kätkö on rautatiesillan päällä ja aivan kätkön vierestä meni junien voimajohto.

Sitten piti mennä seuraavalle kätkölle, mutta eksyin ja kaiken lisäksi pyörän rengas puhkesi :shock:
No, siinä sitten taluttelin pyörää ja uni loppui... :)

surolus
Viestit: 11
Liittynyt: Su 16.11.2008 17:02
Paikkakunta: vantaa

Re: Kätköiluaiheiset unet

Viesti Kirjoittaja surolus » Su 23.11.2008 21:22

Mä oon nähny kätköilyunia siitä asti kun alottelin.Uusimmassa unessa (viimeyönä) olin menossa hakemaan optista laitetta kunnes ennen kätkölle pääsyä heräsin.Tänä aamuna ajattelin sitten katsoa kätkökuvausta,ja katsos: kätkö on huoltotauolla. :shock:

JomppeS
Viestit: 18
Liittynyt: La 10.11.2007 18:01

Re: Kätköiluaiheiset unet

Viesti Kirjoittaja JomppeS » Su 23.11.2008 23:07

surolus kirjoitti:Mä oon nähny kätköilyunia siitä asti kun alottelin.Uusimmassa unessa (viimeyönä) olin menossa hakemaan optista laitetta kunnes ennen kätkölle pääsyä heräsin.Tänä aamuna ajattelin sitten katsoa kätkökuvausta,ja katsos: kätkö on huoltotauolla. :shock:
Ensi viikolla voit lopettaa uneksimisen Optisen laitteen hakemisesta, saanen mekanismin kisakuntoon ennen viikonloppua. :wink:

Avatar
kaskas
Viestit: 128
Liittynyt: To 13.11.2008 21:45
Paikkakunta: Tampere

Re: Kätköiluaiheiset unet

Viesti Kirjoittaja kaskas » Ke 16.09.2009 21:03

Piti kaivaa tämä topic naftaliinista, kun näin viime yönä niin absurdin kätköilyunen, että se on IHAN pakko jakaa kaikkien kanssa. Liekö syynä eastwoodsin kanssa lauantaina tehty 13 tunnin kätköreissu Janakkalassa, jossa oli sangen persoonallisia purkkivirityksiä. Eilen kävin Tampereen Tammelan Osmonpuiston kätköllä lasten kanssa, ja viimeöinen uni sijoittui sinne.
Näin unta, että Osmonpuistoon oli julkaistu Haksu10:n uusi kätkö, kokoa mikro. Kahden päivän jälkeen ftf oli edelleen auki, 23 DNF:ää siihen mennessä. Menin paikalle koko suvun voimin, ja siellä oli etsintöjä tekemässä Harjus ja kolme ennestään tuntematonta kätköilijää. Naatit osoittivat koristeomenapuun juurelle, ja puu oli tutkittu perusteellisesti moneen kertaan kaikkien toimesta. Avasin mieleni ja katselin puuta, kunnes muistin dokumentin jostain omenankasvatuksesta ja aloin katsella erästä kummallisen muotoista omenaa, sellaista nyrkinkokoista. Kyllä vain, se oli kasvanut epämuodostuneeksi, sen kyljessä oli ikäänkuin painunut kolo, josta näki hiukan omenan sisälle. Omena oli siis täysin aito ja oli kiinni puussa. Pilkottiko sieltä jotain muutakin kuin siemenkota? Poimin omenan ja aloin syödä sitä (koti-Freudit lakkaavat tässä kohtaa sitten hirnumasta). Pian sain kätösiini pienen muovikapselin, jota Harjus saapui ihmettelemään. Haksu10 oli siis asentanut kapselin omenankukkaan ja käynyt jalostamassa kasvavaa omenaa niin, että se oli kasvanut kapselin ympärille.
Sitten seuraa se absurdein osuus, kalpene Dali! Kapselissa oli sen lokivihkon lisäksi ohjeet siitä, miten kätkö piilottaa omenan syömisen jälkeen (niitä en tosin muista). LISÄKSI kätkössä oli FTF-palkinto, aito Mobira Cityman 100 lisäakulla, kantokotelolla ja autotelineella sekä laturipiuhoilla. En ollut kauhean innostunut tästä palkinnosta, mutta en saanut sitä enää mahtumaan takaisin purkkiin ja heräsin siihen, kun ihmettelin, miten haksu10 on saanut citymanin mahtumaan omenaan.
Jotka tulevat suorinta tietä, saapuvat tyhjin taskuin. Jotka ovat kolunneet kaikki polut, tulevat säihkyvin silmin, polvet ruvella ... outoja hedelmiä hauraassa säkissään. Niin se ystäväni on, niin se on, että eksymättä et perille löydä. - T. Tabermann.

pehku
Viestit: 150
Liittynyt: Ke 12.08.2009 13:14

Re: Kätköiluaiheiset unet

Viesti Kirjoittaja pehku » To 17.09.2009 9:58

kaskas kirjoitti:Piti kaivaa tämä topic naftaliinista, kun näin viime yönä niin absurdin kätköilyunen, että se on IHAN pakko jakaa kaikkien kanssa.
Olipas hassu yhteensattuma, kun satuin juuri syömään omenaa tätä lukiessani. Tästä ompusta mulle tuli DNF, toivottavasti seuraavalla kerralla tärppää :)

Nyt kaikki jalostamaan tätä ideaa käytäntöön.

Avatar
Jari-Matti
Viestit: 92
Liittynyt: To 12.07.2007 12:22
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Kätköiluaiheiset unet

Viesti Kirjoittaja Jari-Matti » To 17.09.2009 11:57

kaskas kirjoitti:heräsin siihen, kun ihmettelin, miten haksu10 on saanut citymanin mahtumaan omenaan.
Älä syö enää raskasta ruokaa ennen nukkumaan menoa. :wink:
Jari-Matti
Elämä on kuin golfpallo: ensin saa paljon iskuja ja sitten päätyy kuoppaan.

Zäm
Viestit: 2
Liittynyt: Ma 14.09.2009 11:06

Re: Kätköiluaiheiset unet

Viesti Kirjoittaja Zäm » Su 04.10.2009 15:55

Näin tässä viime viikolla sellaisen unen että olin tekemässä ensimmäistä kätköäni. Purkki kokoa micro ja porasin sille koloa männyn runkoon. Olin jopa liimannu purkin kanteen kaarnaa maastoutumisen takia :mrgreen: . Idea jäi kiahtomaan itseäni niin suuresti että jäi kaivelemaan onkohan ihan luvallista tämmöne hommailu jos tollasen kätkön tekis :?:

Avatar
small oaks
Viestit: 588
Liittynyt: Ma 08.01.2007 9:32
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Re: Kätköiluaiheiset unet

Viesti Kirjoittaja small oaks » Su 04.10.2009 17:57

Zäm kirjoitti:Näin tässä viime viikolla sellaisen unen että olin tekemässä ensimmäistä kätköäni. Purkki kokoa micro ja porasin sille koloa männyn runkoon. Olin jopa liimannu purkin kanteen kaarnaa maastoutumisen takia :mrgreen: . Idea jäi kiahtomaan itseäni niin suuresti että jäi kaivelemaan onkohan ihan luvallista tämmöne hommailu jos tollasen kätkön tekis :?:
sori, elävään puuhun ei saa porata noin isoa reikää, näytteetkin otetaan paljon piememmällä poralla, siihen mahtuisi vain tosi nanokokoinen kätkö.
Zhggn xngfryrcn ehaxbwn fvyyä fvyzäyyä, rggä wbf avvfgä yölglvfv wb inyzvvgn xbybwn, rfvz. bxfnaervxvä, avva fvyybvauna ghbyynvara annzvbvagvxva fbcvfv znvavbfgv!

-Mrs
Still one more to find!

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”