Minä mieleni pahoitin (ja akkukoneeni hajoitin).

Yleistä keskustelua kätköilystä
jaakkogeo
Viestit: 55
Liittynyt: Su 21.09.2014 19:30

Minä mieleni pahoitin (ja akkukoneeni hajoitin).

Viesti Kirjoittaja jaakkogeo » To 28.03.2019 23:59

Tein Äpyli-purkin Espoon keskuspuistoon premeille. Kätkön julkaisun jälkeen oli numerolukon koodi vaihdettu ooo:sta 561:ksi jonkun neropatin toimesta, minkä seurauksena annoin luvan miittiporukalle mennä perille pienellä brutella. Kävin tämän jälkeen laittamassa uuden virityksen kätköön ja laitoin tästä tiedon .comiin. Heti seuraavana aamuna oli kätkö vedetty brutella auki. Pitääkö nämä kätköt tehdä betonista tai teräksestä, jotta ne kestävät käsittelyä? Vai laitanko PET-putken kuusenoksalle innoittamaan, kenties "nano turpeessa" olisi mieluisampaa?

Jos kaverit ovat Premiumeja ja tuhansia löytöjä takana, ollaanko sitä niin ahneita vielä yhdelle, että jos kyvyt eivät enää riitä, niin sitten käytetään voimaa tai moottorisahaa? Miittiporukka älysi käyttää kännykkää ja soittaa minulle, näin vältyttiin laajemmalta tuholta. Menen viikonloppuna virittelemään purkkia ja toivon, että yritetään jotenkin kunnioittaa kollegoiden vaivannäköä. Käytin aikaa kätkön tekemiseen yhden kuukauden, onneksi en kokoaikaisesti.

Odotan kriittisiä kommentteja mielelläni, minua on helppo yllyttää. Olen rakentelija, jos joukossa on insinöörejä tai muita tiedemiehiä, ilmoitan, että minun taitoni täydellisen kätkön rakentamiseksi ovat puutteelliset. Tälle palstalle oikeat ohjeet olisivat tervetulleita.

Iloisempaa kevättä t jaakkogeo :D

korkit
Viestit: 22
Liittynyt: La 14.12.2013 10:32

Re: Minä mieleni pahoitin (ja akkukoneeni hajoitin).

Viesti Kirjoittaja korkit » Pe 29.03.2019 8:30

Vastauksena tähän: Kyllä.

Purkit kannattaa tehdä teräksestä tai betonista pomminkestäviksi. Mieluummin vielä betoniteräksestä premium-kätköilijän kestäväksi. Numerolukon koodit on aina vaikeita. Kuitenkin kolminumeroisessakin lukossa 999 eri numeroyhdistelmää, joita kukaan ei vaivaudu selvittämään vaan se oikea koodi pitää lukea siinä vihje-kohdassa suomeksi, englanniksi ja ties miksi.

Monta hienoa viritystä nähty, mitkä on rapistuneet hetkessä ei-niin hienoiksi, koska ei kukaan jaksa pähkäillä minuutteja purkin kimpussa jos on luvattu perustradi ja paikalta löytyykin vaikeahko kenttämysse.

Ja tässä ei nyt viitattu kyseiseen kätköön, vaan yleiseen toimintatapaan. Siksi omat purkit onkin nykyään tehty raudasta tai sitten ovat ihan vaan PET-putkia oksalla.

Maglord
Viestit: 8
Liittynyt: Ke 08.12.2010 8:53

Re: Minä mieleni pahoitin (ja akkukoneeni hajoitin).

Viesti Kirjoittaja Maglord » Pe 29.03.2019 10:14

Kun nyt on menty hutkimaan ennenkuin asiaa on tutkittu niin todettakoon että meidän toimestamme, jotka siis kyseisen kätkön loggauksissa viimeisimpinä ovat, ei toteutukseen kohdistettu brutea eikä mitään muutakaan voimakeinoa. Tarkoitetulla tavalla lukkoa ryhdyttiin avaamaan. Lukon sijoituksesta johtuen siitä täytyi pitää kiinni yhdellä kädellä ja kättä joutuu roikottamaan lukossa että rullia pystyi pyörittämään. Jos lukon salvan ruuvit irtoavat tällaisesta normaalista lukon operoinnista niin tällöin ruuvien reiät olivat rispaantuneet etteivät enää pitäneet tai sitten toteutus oli jo valmiiksi rikki. Kannattaisi kuitenkin asia ensin selvittää ennenkuin aletaan vääriä syytöksiä tehtailla.

jaakkogeo
Viestit: 55
Liittynyt: Su 21.09.2014 19:30

Re: Minä mieleni pahoitin (ja akkukoneeni hajoitin).

Viesti Kirjoittaja jaakkogeo » Pe 29.03.2019 11:07

Minulle ei tullut yhtään huoltopyyntöä, ainoastaan miittipäivänä soittivat.

jaakkogeo
Viestit: 55
Liittynyt: Su 21.09.2014 19:30

Re: Minä mieleni pahoitin (ja akkukoneeni hajoitin).

Viesti Kirjoittaja jaakkogeo » Pe 29.03.2019 17:58

En maininnut kenenkään nimiä purkauksessani, luulen, että alku lähti vaihtuneesta koodista. Loppu on johdannaista tavalla tai toisella. Kätköilyn pitää olla hauskaa niin kätköilijöille kuin tekijöillekin. Ei pahoiteta mieltä loputtomiin, sananlaskukin sanoo, että "anna lehmän surra, sillä on isompi peä". Huomenna menen taas remontoimaan. :) Hauskaa viikonloppua.

t jaakkogeo

Avatar
rauski
Viestit: 280
Liittynyt: Pe 04.07.2008 13:16
Paikkakunta: Vantaa

Re: Minä mieleni pahoitin (ja akkukoneeni hajoitin).

Viesti Kirjoittaja rauski » Pe 29.03.2019 20:08

Näissä numerolukkokätköissä on se suuri vaara tosiaan, että joku varmuudella jossain välissä kämmeltää ja koodi vaihtuu.(Itsekin sotkenut yhden kätkön koodin Lahes)
Todennäköisyys lisääntynee varsinkin jos tehtävä pitää seminologin tyyliin tehdä.
Mulla on pari numerolukko-yhteiskätköä kaverin kanssa ja näitä on sit joutunut itse brutettamaan auki.
Kaikkee sattuu, ei kai kukaan tahallaan...
"Maailmassa monta on ihmeellistä rasiaa..."

jaakkogeo
Viestit: 55
Liittynyt: Su 21.09.2014 19:30

Re: Minä mieleni pahoitin (ja akkukoneeni hajoitin).

Viesti Kirjoittaja jaakkogeo » Pe 29.03.2019 20:33

Kiitos vinkistä, tämä mahdollisuus on olemassa. Nyt vaihdoin lukon sellaiseen, jossa sormissa tuntuu selvä napsahdus.

terv jaakkogeo

korkit
Viestit: 22
Liittynyt: La 14.12.2013 10:32

Re: Minä mieleni pahoitin (ja akkukoneeni hajoitin).

Viesti Kirjoittaja korkit » Pe 29.03.2019 20:38

Joo, olin kirjoittamassa samaa, että kun lukko on kädessä ja jos sattuu olemaan tyyppiä paina-kaari-pohjaan ulkoasennossa kun muutat koodia, niin pienessä jännityksessä helposti painuu pohjaan ja samalla tulee pyöriteltyä rullia johonkin outoon asentoon. Ihan oikeasti.

jaakkogeo
Viestit: 55
Liittynyt: Su 21.09.2014 19:30

Re: Minä mieleni pahoitin (ja akkukoneeni hajoitin).

Viesti Kirjoittaja jaakkogeo » Pe 29.03.2019 20:58

Jep, kiitos, nyt ymmärrän.

Avatar
oh3sus
Viestit: 134
Liittynyt: To 16.07.2009 14:59
Paikkakunta: Orimattila

Re: Minä mieleni pahoitin (ja akkukoneeni hajoitin).

Viesti Kirjoittaja oh3sus » Pe 29.03.2019 21:50

Ei muuten kestä vaikka tekisit purkin teräsbetonista.
Itse tein purkin vaivalla ja valoin sen. Kestihän se muutaman kuukauden kunnes joku jästi näki vaivaa ja vei 30-40 kiloisen kätkön mennessään. Ei ole löytynyt tähän päivään mennessä :(
Liberate tuteme ex inferis

jaakkogeo
Viestit: 55
Liittynyt: Su 21.09.2014 19:30

Re: Minä mieleni pahoitin (ja akkukoneeni hajoitin).

Viesti Kirjoittaja jaakkogeo » Pe 29.03.2019 22:42

Ehkä sopiva kätkö olisi virtuaalilaseilla luettavissa oleva kätkö jossain naateissa ja logattavissa UV-tussilla UV-vihkoon. :mrgreen:

satunnainen
Viestit: 15
Liittynyt: Su 24.05.2015 21:27

Re: Minä mieleni pahoitin (ja akkukoneeni hajoitin).

Viesti Kirjoittaja satunnainen » Pe 29.03.2019 22:52

Kannatan virtuuaali kätköilyä. On lisäksi huolto vapaa

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”