Fin kartta ei näytä kätköjä

Yleistä keskustelua kätköilystä
ritalittlefox
Viestit: 14
Liittynyt: Pe 12.07.2013 8:04

Fin kartta ei näytä kätköjä

Viesti Kirjoittaja ritalittlefox » La 05.01.2019 11:59

Mikähän minulla pielessä, kun geocache.fin kartta ei näytä kätköjä.
Jos esim. haen 2000 lähintä hakematonta, niin se kyllä listaa ne, mutta ne eivät näy kartalla ollenkaan.
Ongelma ollut nyt muutoman päivän. Ilmeisesti muilla ei ole, kun en keskusteluista huomannut.
Saanhan ne toki tuolta ladattua, mutta kun tuota kautta olen tottunut reissuni suunnittelemaan.
Mitä mie oon osannu tuon kanssa sählätä?
Liitteet
tyhjäkartta.jpg
Tyhjä kartta
tyhjäkartta.jpg (500.3 KiB) Katsottu 2170 kertaa

ritalittlefox
Viestit: 14
Liittynyt: Pe 12.07.2013 8:04

Re: Fin kartta ei näytä kätköjä

Viesti Kirjoittaja ritalittlefox » La 05.01.2019 19:28

Tähän pitää nyt vielä lisätä tarkennus, kun olen tässä vielä tuota karttaa testaillut.
Jos laitan keskipisteeksi minkä tahansa Pohjois-Karjalan kunnan ei kätköjä kartalla näy. Vielä niin, että jos keskipisteenä on Juuka, Nurmes, Lieksa tai Ilomantsi, niin edes karttaa ei näy, vaan karttaosio on valkoinen. Listaussivulla kätköt kuitenkin on.
Jos mennään sitten vaikka tuohon Savon puolelle, niin Kuopio keskipisteenä kätköt kartalla näkyy (kaikki muut hakuspeksit siis pysyvät koko ajan samoina). Samoin ne näkyy, jos keskipisteeksi on asetettu esim. Helsinki, Tampere, Pori, Enontekiö.
Lie nyt sitten Pohjois-Karjala jostain syystä pannassa??

Bow more
Viestit: 172
Liittynyt: Pe 10.08.2012 19:01

Re: Fin kartta ei näytä kätköjä

Viesti Kirjoittaja Bow more » La 05.01.2019 19:58

Minulla toimii OK
Kuva

ritalittlefox
Viestit: 14
Liittynyt: Pe 12.07.2013 8:04

Re: Fin kartta ei näytä kätköjä

Viesti Kirjoittaja ritalittlefox » La 05.01.2019 20:06

Lienee jossain miun asetuksissa tai jotain pielessä. En ymmärrä.
Testasin tässä äiteen tunnuksilla, niin kyllä siinäkin kätköt hienosti kartalla näkyi.
Testasin myös omilla tunnuksilla eri selaimella, niin ei näy, ei.
Kun ei tyhmä ymmärrä mitä oon pieleen osannut laittaa.

ritalittlefox
Viestit: 14
Liittynyt: Pe 12.07.2013 8:04

Re: Fin kartta ei näytä kätköjä

Viesti Kirjoittaja ritalittlefox » La 05.01.2019 20:13

Hah!
Löysin omista tiedoista kohdan, jossa voi ottaa käyttöön vanhan kartan. En tiennyt sen olevan edes mahdollista.
Kun vaihdon uuden kartan vanhaan karttaa, niin johan rupesi lyyti kirjoittamaan.
Edelleen kyllä ihmettelen, että mikä tuolle uudelle kartalle tuon ongelman Pohjois-Karjalan osalta tekee, mutta pääasia, että jollain tavalla sain ne tuohon kartalle.

Avatar
geocache.fi
Geocache.fi
Geocache.fi
Viestit: 768
Liittynyt: To 27.09.2012 23:47

Re: Fin kartta ei näytä kätköjä

Viesti Kirjoittaja geocache.fi » La 05.01.2019 22:47

ritalittlefox kirjoitti:Mikähän minulla pielessä, kun geocache.fin kartta ei näytä kätköjä.
Jos esim. haen 2000 lähintä hakematonta, niin se kyllä listaa ne, mutta ne eivät näy kartalla ollenkaan.
Ongelma ollut nyt muutoman päivän. Ilmeisesti muilla ei ole, kun en keskusteluista huomannut.
Saanhan ne toki tuolta ladattua, mutta kun tuota kautta olen tottunut reissuni suunnittelemaan.
Mitä mie oon osannu tuon kanssa sählätä?
Syynä on se, että Geocache.fi:n kartta pystyy näyttämään vain maapallolla olevat kätköt... vikaselvityksessä N626. -alkuinen koordinaatti sai minut ja kartan kirkumaan :D En muistanut tätä asiaa joten menin sitten piiiitkän kaavan kautta vikaselvityksen.

Mene siis tälle sivulle ja käy kaikki merkinnät huolella läpi, tai vähintään koordinaatit. Kiinnitä huomiota niihin koordinaatteihin, missä taustaväri on punainen. Kyseiset koordinaatit eivät ole Suomen alueella ja niistä löytynee koordinaatteja mitkä estävät kartan toiminnan.

Vanhalla kartalla pahoin virheelliset koordinaatit eivät aiheuta näkyvää ongelmaa mutta se ei tarkoita etteikö eteen voi tulla ongelmia taikka omituista toimivuutta kartalla taikka muualla sivustolla.

Suosittelen kaikkia muitakin katsomaan tuolta sivulta ettei punaisia taustavärejä koordinaateissa ole, tai jos koordinaatit ovat tarkoituksellisesti Suomen ulkopuolella että ovat kuitenkin maapallolla.

// haksu10
Kattava ohje tilasto-ongelmien ratkaisemiseen
Kaikki ohjeet * Yhteydenotot (Yhteydenotot vain ko. sivun ohjeistuksen mukaan)

ritalittlefox
Viestit: 14
Liittynyt: Pe 12.07.2013 8:04

Re: Fin kartta ei näytä kätköjä

Viesti Kirjoittaja ritalittlefox » Su 06.01.2019 7:38

Iso KIITOS haksu10! Arvasin, että joku oma sähläys tässä on pakko olla kyseessä.

T:rita

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”