Kätköt gepsiin

Yleistä keskustelua kätköilystä
Avatar
kosh63
Viestit: 22
Liittynyt: To 24.07.2008 9:53
Paikkakunta: Littoinen

Kätköt gepsiin

Viesti Kirjoittaja kosh63 » Ti 05.08.2008 9:59

Moi!

Niinhän siinä kävi, että tilasin sittenkin itselleni Garmin GPSMAP 60CSx:n. Ei tullut oikein vakuuttavaa palautetta Magellan koneista. Mutta kun kone ja sen ominaisuudet ovat vähän uusia mulle, aattelin heittää pari aloittelijakysymystä tänne (kun en itse löydä vastauksia...)

Saako mistään ladattu .loc tai .gpx muodossa kaikki Suomen kätköt, vai pitääkö tosiaan rakentaa omia pocket queryjä jotka kattavat koko maan? Kokeilin vähän omia kyselyjä, mutta kun kyselyyn voi sisällyttää ainoastaan 500 kätköä, niillä pääsen ainoastaan 25km:n päähän kotoa.

- Tomppa -

Geovius
Viestit: 738
Liittynyt: Ke 28.03.2007 13:58
Paikkakunta: Tampere

Re: Kätköt gepsiin

Viesti Kirjoittaja Geovius » Ti 05.08.2008 10:23

Kyllähän noita listoja löytyy mutta tiedä sitten onko siinä järkeä, kun kapulaan mahtuu vain tuhat pistettä ja kätköjä on sentää jo 6000.

mikkeri
Viestit: 120
Liittynyt: Ke 07.03.2007 4:04
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kätköt gepsiin

Viesti Kirjoittaja mikkeri » Ti 05.08.2008 10:29

mikäli sie oot premium member (niiku noista pocket queryista vois päätellä) ni suosittelen tätä geocache.fi:n hakua. se on näppärämpi ko tuo geocaching.comin pocket query. yst. terv. nimim "en osaa käyttää pocket queryjä"

ps. ite pääsen n. 200km päähän tuolla 500 lähintä löytämätöntä-haulla :lol:

hhuikuri
Viestit: 337
Liittynyt: Su 16.09.2007 16:57

Re: Kätköt gepsiin

Viesti Kirjoittaja hhuikuri » Ti 05.08.2008 10:35

kosh63 kirjoitti:Kokeilin vähän omia kyselyjä, mutta kun kyselyyn voi sisällyttää ainoastaan 500 kätköä, niillä pääsen ainoastaan 25km:n päähän kotoa.
Itselläni on gepsissä 500 lähintä kätköä, joita en ole löytänyt. Tarpeen mukaan teen erikseen oman kätköilyreviirini ulkopuolisista purkeista omat pq:nsa, jos nyt joskus sattuu kehä-III:sen ulkopuolelle jotain asiaa olemaan.

heikkiuu
Viestit: 28
Liittynyt: Su 28.01.2007 21:20

Re: Kätköt gepsiin

Viesti Kirjoittaja heikkiuu » Ti 05.08.2008 12:06

Olen nyt kokeilemassa Garminin tarjoamaa Premium-jäsenyyttä. Mites nuo PQ-haun tulokset (*.GPX) Geocache.fi-sivuilta saadaan? Jotain linkkiä en nyt löydä näiltä sivuilta.
heikkiuu

hhuikuri
Viestit: 337
Liittynyt: Su 16.09.2007 16:57

Re: Kätköt gepsiin

Viesti Kirjoittaja hhuikuri » Ti 05.08.2008 12:29

heikkiuu kirjoitti:OMites nuo PQ-haun tulokset (*.GPX) Geocache.fi-sivuilta saadaan?
Tulevat zipattuna sähköpostiin.

edit: unohdin lukea kysymyksen :D siis sähköpostilla geocaching.comissa :oops:
Viimeksi muokannut hhuikuri, Ti 05.08.2008 14:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
lpohjala
Viestit: 144
Liittynyt: Pe 22.12.2006 12:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kätköt gepsiin

Viesti Kirjoittaja lpohjala » Ti 05.08.2008 12:41

Itselläni on kaikki suomen kätköt Garminissa (60CSX). Poi fileinä kylläkin.

Homma toimii jotenkin näin, GPX tiedosto Gsakiin, Sitten Gsakiin oikea macro pyörimään ohjeiden mukaan (http://gsak.net/board/index.php?s=dafeb ... entry32637). Sen jälkeen Garmin poi-loaderilla poifilet laitteeseen. Avot kätköt on mukana oikeilla kuvakkeilla.

Ainoa miinus noissa on se, että tietoja ei minun käsityksen mukaan pääse muokkaamaan, mutta sen olen ratkaissut kantamalla kätkökuvauksen mukanani SmatGPX softalla jos muokkaamisen tarvetta tulee. Myöskään löytyhistoriaa noista ei saa mukaan. Itse täytyy muistaa mitä tuli haettua.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Kätköt gepsiin

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ti 05.08.2008 14:02

heikkiuu kirjoitti:Olen nyt kokeilemassa Garminin tarjoamaa Premium-jäsenyyttä. Mites nuo PQ-haun tulokset (*.GPX) Geocache.fi-sivuilta saadaan? Jotain linkkiä en nyt löydä näiltä sivuilta.
heikkiuu
No niin, nyt käyttäjätasosi on päivitetty Premium -tasolle joten sivuille ilmestyi uusia osuuksia kuten kätköjen lähetys suoraan gepsiin (vaatii IE tai Firefox-selaimen ja Garminin sekä sen plugin-asennuksen) ja esim. kätkökartan ylälaidassa on nyt latausmahdollisuus useissa ei formaateissa (eli kun teet haun voit haun tuloksen ladata taikka myös lähettää suoraan gepsiin).

Tämä tämmöinen pikainfo kiireen takia; toivottavasti kuitenkin hieman auttaa.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”