Ehdotuksia uusiksi kätköpaikoiksi

Yleistä keskustelua kätköilystä
Avatar
Haaskalintu
Viestit: 950
Liittynyt: Pe 26.01.2007 15:06
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Ehdotuksia uusiksi kätköpaikoiksi

Viesti Kirjoittaja Haaskalintu » Ke 09.07.2008 7:56

Tuolla gc.comin puolella oli vastaava säie, mutta siellä ei voinut lisätä liitetiedostoja ilman URLia, eli tämä "ei tarpeeton vaan jopa haitallinen" forumi sai nyt uuden säikeen. Elikkä:

Geokätköilykollegani Laululintu löysi kätkön arvoisen paikan! Tuonne voisi lykätä huoltovapaan purkin, sinne jästit eivät helposti eksy... Kätköttäisin itse, mutta huoltomatka on liian pitkä

---------------------------------------------------------------------------------

Hei

Tässä on kuva lohkareesta.
Kuvauspaikan koordinaatit: N 60° 29.532 E 026° 29.620 Huom. kiven koordinaatit noin 15-20m pohjoisempana
(Exif Vieverillä saat sekunnitkin esiin.)
Kätköä ajatellen kiven juurella on lukemattoman paljon hyviä onkaloita ja luolia.
Liitteet
06072008324.jpg
06072008324.jpg (486.71 KiB) Katsottu 9839 kertaa
Onko muuten nimesi jo täällä?

Esku
Viestit: 58
Liittynyt: La 19.05.2007 14:29
Paikkakunta: Kotka

Re: Ehdotuksia uusiksi kätköpaikoiksi

Viesti Kirjoittaja Esku » Ke 09.07.2008 16:43

Tuohan olisi melkolailla lähistöllä. Pistetään kätköpaikkakandidaattilistalle :)
esku.on(ät)hukassa.com

Avatar
el2
Viestit: 334
Liittynyt: To 28.06.2007 17:32
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Ehdotuksia uusiksi kätköpaikoiksi

Viesti Kirjoittaja el2 » Ke 09.07.2008 16:49

Terrain viis. Sopivasti näyttäis mäntyjä kasvavan kiven vieressä-
haittaaks se

Rafu
Viestit: 102
Liittynyt: Ma 14.01.2008 22:35
Viesti:

Re: Ehdotuksia uusiksi kätköpaikoiksi

Viesti Kirjoittaja Rafu » Ke 09.07.2008 20:48

Järkäle taitaa olla nähtävissä google earthistakin. Kätkön arvoinen paikka.

teilit
Viestit: 43
Liittynyt: Ke 25.06.2008 21:51
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Ehdotuksia uusiksi kätköpaikoiksi

Viesti Kirjoittaja teilit » Ti 22.07.2008 12:32

Ehdottaisin uudeksi kätköpaikaksi Aavasaksan näköalatornia. Paikka sisältää myös suojeltavan mittauspisteen (http://www.maanmittauslaitos.fi/Maanmit ... omessa.htm)
Itse koen olevani hiukan etäällä kätköpaikasta, joten huoltoa ajatellen ei tule luontevaa kulkureittiä.... Mutta jos joku olisi lähempänä....

Avatar
Haaskalintu
Viestit: 950
Liittynyt: Pe 26.01.2007 15:06
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Ehdotuksia uusiksi kätköpaikoiksi

Viesti Kirjoittaja Haaskalintu » Ti 12.08.2008 8:32

Tämän päivän Hesarissa (12.8.2008 sivu D1) on juttua Kruunuvuoren lammesta. Siellä on kyllä jo kaksi kätköä jotka joten kuten esittelevät paikan, vaikka itse lampi on jäänyt kätkökuvauksissa harmillisen vähälle huomiolle. Tekisin itse lampikätkön, mutta Laajasalo alkaa olla aika tukossa kätköistä jo...

Helsingissä on lehtiartikkelin mukaan kuitenkin yli 40 lampea, jotka varmasti ansaitsisivat kätkön poikineen. Osassa taitaakin olla kätkö, mutta ei läheskään kaikissa. Joten sinä, pääkaupunkiseudun kätköilijä: Vilkaisepa Hesarin karttaa, onko joku lammista kenties järkevän huoltomatkan päässä.
Onko muuten nimesi jo täällä?

naapuri
Viestit: 58
Liittynyt: Ma 16.04.2007 14:03

Re: Ehdotuksia uusiksi kätköpaikoiksi

Viesti Kirjoittaja naapuri » Ti 12.08.2008 12:37

Haaskalintu kirjoitti:Tämän päivän Hesarissa (12.8.2008 sivu D1) on juttua Kruunuvuoren lammesta. Siellä on kyllä jo kaksi kätköä jotka joten kuten esittelevät paikan, vaikka itse lampi on jäänyt kätkökuvauksissa harmillisen vähälle huomiolle. Tekisin itse lampikätkön, mutta Laajasalo alkaa olla aika tukossa kätköistä jo...

Helsingissä on lehtiartikkelin mukaan kuitenkin yli 40 lampea, jotka varmasti ansaitsisivat kätkön poikineen. Osassa taitaakin olla kätkö, mutta ei läheskään kaikissa. Joten sinä, pääkaupunkiseudun kätköilijä: Vilkaisepa Hesarin karttaa, onko joku lammista kenties järkevän huoltomatkan päässä.
Ainakin meillä olisi tuo Herttoniemen kartanonpuiston lampi aika lähellä. Kätköttäminen voisi olla jopa mahdollista, mutta samassa puistossahan on jo kätkö.
Katsotaan nyt miten käy, kätkötämmekö vai emme. Hienoja lampia ovat kyllä.

Avatar
Tonny0909
Viestit: 884
Liittynyt: Ti 10.06.2008 11:53
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Ehdotuksia uusiksi kätköpaikoiksi

Viesti Kirjoittaja Tonny0909 » Ti 12.08.2008 17:21

Itse olen jo hyvän aikaa suunnitellut kätkösarjaa lempibändini tiimoilta. Kätköt olisivat mysteerejä ja jokainen kätkö olisi yksi kappale. Mysteerin selvittämiseksi tulisi hoksata mistä kappaleesta on kyse ja sitä kautta saa ratkaisun. Mutta puhehan oli kätköpaikoista joten tämä oli nyt offtopic- juttuja.
Onko nimesi jo tuolla? -> http://www.koti.phnet.fi/tonny/

Avatar
lpohjala
Viestit: 144
Liittynyt: Pe 22.12.2006 12:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ehdotuksia uusiksi kätköpaikoiksi

Viesti Kirjoittaja lpohjala » Ti 12.08.2008 19:41

Ylläksella on ainakin yksi kätkötyksen arvoinen paikka vapaana. Kyseinen paikka on Luontokeskus Kellokkaan pihasta lähtevän Varkaankurun reitin varrella. Kätkötän tämän itse viimeistään ensi kesänä, mutta toivoisin tietty jonkun muun ehtivät ennen minua. Paikka on aivan mahtava!
Varkaankurun Velhopolku, 3,5 km
Luontokeskus Kellokkaan pihasta lähtevä, osittain pitkostettu rengasreitti on merkitty vihrein velhomerkein. Toiminnallisten ja mielenkiintoisten kohdeopasteiden avulla voi ryhtyä Varkaankurun taigametsän "pieneksi tutkijaksi".

Varkaankurussa etelä ja pohjoinen kohtaavat. Rehevässä puronvarsilehdossa kuusien, pihlajien, tuomien, leppien ja raitojen katveessa kasvaa väinönputkia ja hiirenportaita.

* Palvelut: Reitin varrella tulentekopaikka.

Avatar
kukkamaaria
Viestit: 179
Liittynyt: Ma 25.02.2008 10:21
Paikkakunta: Turku

Re: Ehdotuksia uusiksi kätköpaikoiksi

Viesti Kirjoittaja kukkamaaria » Ti 12.08.2008 19:53

Siuntiossa sijaitseva 1540-luvulla rakennettu Suitian linna ansaitsisi purkin.

Panu Pinja ja Minna
Viestit: 2
Liittynyt: Ke 13.08.2008 21:31

Re: Ehdotuksia uusiksi kätköpaikoiksi

Viesti Kirjoittaja Panu Pinja ja Minna » Ke 13.08.2008 21:36

Ylämyllyn vanhalla varuskunta-alueella on Paloaukio, josta Tuntemattoman sotilaan tapahtumat alkavat. Vanhan sotilaskodin edustalla on muistolaatta + jokunen kanuuna.
Kätkötän tämän itse ensi kesänä ellei esim. joku ympärivuotinen Joensuulainen tee sitä ensin. :wink:

Avatar
Haaskalintu
Viestit: 950
Liittynyt: Pe 26.01.2007 15:06
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Ehdotuksia uusiksi kätköpaikoiksi

Viesti Kirjoittaja Haaskalintu » La 06.06.2009 8:05

Suomen Stonehenge ansaitsisi oman kätkön. Siitähän voisi tehdä hyvin huoltovapaan geokohteen (earthcache). Pohjanmaan geokätköilijät, huomio! 8)
Onko muuten nimesi jo täällä?

Avatar
Tonny0909
Viestit: 884
Liittynyt: Ti 10.06.2008 11:53
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Ehdotuksia uusiksi kätköpaikoiksi

Viesti Kirjoittaja Tonny0909 » La 06.06.2009 14:14

lpohjala kirjoitti:Ylläksella on ainakin yksi kätkötyksen arvoinen paikka vapaana. Kyseinen paikka on Luontokeskus Kellokkaan pihasta lähtevän Varkaankurun reitin varrella. Kätkötän tämän itse viimeistään ensi kesänä, mutta toivoisin tietty jonkun muun ehtivät ennen minua. Paikka on aivan mahtava!

Miten Vantaalainen voi kätköttää Äkäslompolossa paikan?
Onko nimesi jo tuolla? -> http://www.koti.phnet.fi/tonny/

Avatar
Dragonfly Vet
Viestit: 555
Liittynyt: To 11.09.2008 20:15
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Ehdotuksia uusiksi kätköpaikoiksi

Viesti Kirjoittaja Dragonfly Vet » La 06.06.2009 14:38

Tonny0909 kirjoitti:
lpohjala kirjoitti:Ylläksella on ainakin yksi kätkötyksen arvoinen paikka vapaana. Kyseinen paikka on Luontokeskus Kellokkaan pihasta lähtevän Varkaankurun reitin varrella. Kätkötän tämän itse viimeistään ensi kesänä, mutta toivoisin tietty jonkun muun ehtivät ennen minua. Paikka on aivan mahtava!

Miten Vantaalainen voi kätköttää Äkäslompolossa paikan?
Sopimalla jonkun kanssa huollosta ja kertomalla siitä tarkastajalle.
Hauskemman kätköilyn puolesta jo vuodesta 2008

Avatar
reijamasa
Viestit: 128
Liittynyt: Ma 08.01.2007 17:25
Paikkakunta: Nyystaad

Re: Ehdotuksia uusiksi kätköpaikoiksi

Viesti Kirjoittaja reijamasa » Su 02.08.2009 17:24

Olimme Nuorpoikajaoston kanssa pienellä ei-kätköilyretkellä Pomarkussa, josta vuokrasimme perhekokoisen resiinan ja veivasimme sen kanssa pitkin hylättyä rataosuutta kohti Poria. Retki oli senverran mainio, että olimme ihan moilasina, kun nekin pari purkkia, jotka tällä osuudella on joskus ollut, olivat poissa. Rataosuus alkaa Porin Ruosniemestä ja päättyy Kankaanpäähän. Sille välillä mahtuisi purkki jos toinenkin. Resiinoja vuokraa Satakunnan Elämysrautatie ry sangen edukkaasti.

Välille on rakennettu muutama etappi, jossa nuotiopaikkoja ja laavu.

http://www.pomarkku.fi/elamysrautatie
Kestävä lokikirja - parempi mieli http://lokikauppa.mycashflow.fi

Avatar
JAS&SAL
Viestit: 62
Liittynyt: Ma 22.09.2008 2:00
Paikkakunta: Turku

Re: Ehdotuksia uusiksi kätköpaikoiksi

Viesti Kirjoittaja JAS&SAL » Ma 03.08.2009 14:01

reijamasa kirjoitti:Olimme Nuorpoikajaoston kanssa pienellä ei-kätköilyretkellä Pomarkussa, josta vuokrasimme perhekokoisen resiinan ja veivasimme sen kanssa pitkin hylättyä rataosuutta kohti Poria. Retki oli senverran mainio, että olimme ihan moilasina, kun nekin pari purkkia, jotka tällä osuudella on joskus ollut, olivat poissa. Rataosuus alkaa Porin Ruosniemestä ja päättyy Kankaanpäähän. Sille välillä mahtuisi purkki jos toinenkin. Resiinoja vuokraa Satakunnan Elämysrautatie ry sangen edukkaasti.

Välille on rakennettu muutama etappi, jossa nuotiopaikkoja ja laavu.

http://www.pomarkku.fi/elamysrautatie
Pomarkussa on myös mielenkiintoinen Plootuluodon saari Isollajärvellä. Siellä on Isonvihan aikainen pakolaisluola. Tämä olisi tosin kanoottikohde, mutta talvella sinne pääsisi varmaan jään yli hiihtämällä.
Camokivi ei sammaloidu.

Hilkkis
Viestit: 6
Liittynyt: Ma 27.07.2009 1:58
Paikkakunta: Oulu

Re: Ehdotuksia uusiksi kätköpaikoiksi

Viesti Kirjoittaja Hilkkis » Ma 10.08.2009 16:23

Ottakaapa joku oulu- tai lähiseutulainen ja tekaiskaa Tietomaa-purkki. Kierrätin multikätköni tarkoituksella sen verran kaukaa että saataisiin Tietomaalle oma nopea tradi lapsiperheiden ja muidenkin vierailijoiden iloksi, mutta nyt ei vanha jaksa eikä ehdi itse tekemään.

aku506
Viestit: 1206
Liittynyt: Ma 10.11.2008 19:52

Re: Ehdotuksia uusiksi kätköpaikoiksi

Viesti Kirjoittaja aku506 » Ma 10.08.2009 16:33

Äh.
Viimeksi muokannut aku506, Ma 10.08.2009 17:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
kaskas
Viestit: 128
Liittynyt: To 13.11.2008 21:45
Paikkakunta: Tampere

Re: Ehdotuksia uusiksi kätköpaikoiksi

Viesti Kirjoittaja kaskas » Ma 10.08.2009 17:03

Kiikoisten ABC:llä on kätkö, GC1KHWF. Ja ihan nimellä Kiikoisten ABC, näyttää olevan yhä aktiivinen purkki :)
Jotka tulevat suorinta tietä, saapuvat tyhjin taskuin. Jotka ovat kolunneet kaikki polut, tulevat säihkyvin silmin, polvet ruvella ... outoja hedelmiä hauraassa säkissään. Niin se ystäväni on, niin se on, että eksymättä et perille löydä. - T. Tabermann.

aku506
Viestit: 1206
Liittynyt: Ma 10.11.2008 19:52

Re: Ehdotuksia uusiksi kätköpaikoiksi

Viesti Kirjoittaja aku506 » Ma 10.08.2009 17:06

kaskas kirjoitti:Kiikoisten ABC:llä on kätkö, GC1KHWF. Ja ihan nimellä Kiikoisten ABC, näyttää olevan yhä aktiivinen purkki :)
Voi ei....

En ole vaan huomannut. Olin juuri eilen varmaan 10 metrin päässä purkista..... En vaadi toista.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”