Kuinka eroon sitkeästä tuplaloggauksesta..?

Yleistä keskustelua kätköilystä
Etsivä71
Viestit: 21
Liittynyt: Ma 17.11.2014 14:19

Kuinka eroon sitkeästä tuplaloggauksesta..?

Viesti Kirjoittaja Etsivä71 » Pe 28.08.2015 18:38

Tilastoissani kummittelee äkäinen ja sitkeä tuplaloggaus, joka ilmaantuu sinne päivittäin uudelleen!

Tapahtumien kulku:
- ma 24.8. illalla kävin kätköllä http://www.geocaching.com/geocache/GC5Z ... hing-lahti
- Kun loggasin kätkön löydetyksi, gc.com tarjosikin päiväksi jostain syystä 1.8.2015 -> loggaus meni väärälle päivälle
- Vielä myöhemmin samana iltana korjasin päiväyksen 1.8. -> 24.8. loggaustani editoimalla.
- ti 25.8. aamulla loggaus näkyi vielä väärällä päivällä, joten poistin sen kokonaan sekä samaan loggaukseen liittyneiden reissareiden loggaukset
- Tein kokonaan uuden loggauksen oikealle päivälle 24.8.
- Tässä vaiheessa kaikki oli ok, ei tuplaa gc.comissa eikä geocache.fi:ssä

Outo osuus alkaa tästä:
- Ti 25.8. - pe 28.8. joka päivä noin klo 14.00 minulle on ilmestynyt geocache.fi:n tilastoihin tuplaloggaus kyseiseen kätköön kuluvalle päivälle! Eli esim. tänään tuplaloggauksen aikaleima on 28.8. klo 14.02. Olen poistanut ne joka päivä, mutta tupla näkyy jostain syystä aina ponnahtavan takaisin päivittäin. GC.comin puolella ei näy kuin yksi loggaus kätkön tiedoissa ja tilastoissa.

Mikä neuvoksi?? Kuinka nujertaa tämä zombietupla, joka nousee aina kuolleista?

t. Etsivä71

Etsivä71
Viestit: 21
Liittynyt: Ma 17.11.2014 14:19

Re: Kuinka eroon sitkeästä tuplaloggauksesta..?

Viesti Kirjoittaja Etsivä71 » Pe 28.08.2015 18:52

Täydennän vielä tietoja: myös Project Geocachingin tilastot ovat kunnossa, tuplaa ei siellä näy. Se kai käyttää gc.com:in suuntaan samaa rajapintaa kuin geocache.fi? Eli näyttäisi, että ongelma kohdistuu nyt geocache.fi:n tietoihin.

Avatar
missävallu
Viestit: 27
Liittynyt: La 04.01.2014 19:43

Re: Kuinka eroon sitkeästä tuplaloggauksesta..?

Viesti Kirjoittaja missävallu » Pe 28.08.2015 19:18

Välikommentti (vastata en siis osaa)

Meikäsmatilla oli samankaltainen ongelma muutaman kätkön osalta 27.6.2015 Salossa. Aina kun puhelimesta päivitin GeoBucketin kätkökarttaa niin tuli yksi loggaus lisää samana päivänä löytämilleni kätköille :shock: ... varmaan ollut purkintekijät ihmeissään että mitä toi hourupää oikein tekee kun loggailee samoja kätköjä koko ajan :?

Asia korjaantui itsekseen seuraavana päivänä ja onnistuin poistamaan kaikki ylimääräiset logit :mrgreen:

Toivottavasti ongelmaan on ratkaisu koska ainakin itse koin tilanteen kovin kiusallisena.

Ratkaisu: Käytä gepsiä kätköillessä ja loggaa koneella (vitsi vitsi :lol: ) valitettavasti minullakaan ei kyseistä laitetta (vielä) ole :D
-Don't follow me i'm lost too-

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Kuinka eroon sitkeästä tuplaloggauksesta..?

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Pe 28.08.2015 19:44

Etsivä71 kirjoitti:Mikä neuvoksi?? Kuinka nujertaa tämä zombietupla, joka nousee aina kuolleista?
Poistamalla sen lokin mitä enää ei ole olemassa sen sijaan että poistaa aina sen oikean, edelleen olemassa olevan lokin, se kun tulee aina vaan uudelleen koska se on edelleen olemassa.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
missävallu
Viestit: 27
Liittynyt: La 04.01.2014 19:43

Re: Kuinka eroon sitkeästä tuplaloggauksesta..?

Viesti Kirjoittaja missävallu » Pe 28.08.2015 19:54

Haksun vastaus sai minut kutistumaan erittäin pieneksi :oops: miten en itse tajunnut silloin tehdä näin :evil: kait sitä vaan oli niin ihmeissään jo valmiiksi että loogisin tapa unohtui... :lol:
-Don't follow me i'm lost too-

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”