Lisävihjeet & hints

Yleistä keskustelua kätköilystä
paavop
Viestit: 39
Liittynyt: Su 28.04.2013 17:41

Lisävihjeet & hints

Viesti Kirjoittaja paavop » Su 28.06.2015 22:52

Onko mitään sääntöä, missä tilanteessa mysteerikätköön voisi lisätä uusia vihjeitä?
Jos mysteeri osoittautuu niin vaikeaksi, että oikeita ratkaisuja on erittäin vähän, niin voisiko tilannetta helpottaa uusilla lisävihjeillä? Varmaan jokainen haluaa, että kätköillä olisi kävijöitä, myös näillä mysteereillä.
Jos ei ole sääntöjä, niin millaisia kokemuksia & mielipiteitä aiheeseen liittyen muilla on?

Avatar
stebu
Viestit: 612
Liittynyt: Pe 02.11.2007 0:25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Lisävihjeet & hints

Viesti Kirjoittaja stebu » Su 28.06.2015 23:20

Ei vihjeiden suhteen ole sääntöjä.
On niitä tapauksia, jossa omistaja vähän helpottaa (lisää vihjeitä), jos kätkö onkin oletettua vaikeampi. Joskus hankalaan mysteeriin tulee lisävinkki FTF:n jälkeen.
Mutta ei kannata liikaa helpottaa, aiemmin ratkaisseita voi harmittaa.
-stebu

Avatar
Kumpe
Viestit: 68
Liittynyt: Ti 16.12.2014 22:42

Re: Lisävihjeet & hints

Viesti Kirjoittaja Kumpe » Ti 30.06.2015 8:14

Olen sitä mieltä, että FTF hunttaajat saavat nähdä hiukan enemmän vaivaa :D mutta muutaman kuukauden päästä voi lisävinkillä hepottaa muiden etsijöiden (=meidän tavallisten tallaajien) ponnisteluja jos mysti on oikein paha...
Alussa otetaan hiukan kevyemmin, ja sitten hellitetään loppua kohti.

Garme
Viestit: 91
Liittynyt: Ma 08.10.2007 23:58
Paikkakunta: Vaala

Re: Lisävihjeet & hints

Viesti Kirjoittaja Garme » Ti 30.06.2015 16:06

Kyllä niitä FTF;iäkin haetaan soittamalla kätkön tekijöille, niin eikö silloin muidenkin kuuluisi saada vihjeet tiedoksi ?

Avatar
-Kimmo-
Viestit: 57
Liittynyt: Ke 28.01.2009 1:48
Paikkakunta: Kokkola

Re: Lisävihjeet & hints

Viesti Kirjoittaja -Kimmo- » To 09.07.2015 9:55

Ei kai siinä mitään sääntöjä ole...ainakaan en muista sellaisia. Se on ihan sinusta itsestäsi kiinni, kuinka paljon apuja annat itse kätkökuvauksessa ja/tai lisävinkeissä.

Olen omien jemmojen kätkökuvauksista huomannut, että omalle tekstilleen tulee äkkiä sokeaksi. Kun jotain mysseä on vääntänyt ajan kanssa, niin itselleen se on täysin selvä ja looginen, mutta ratkaisija saattaakin olla aivan toista mieltä. Olen itse pyytänyt erästä kolleegaa "oikolukemaan" omat tuotokseni ja minä olen vastavuoroisesti tehnyt hänelle saman palveluksen.

Usein toivoisi jonkinlaista täsmentävää vinkkiä ihan sen vuoksi, että sillä varmasti olisi vähentävä vaikutus maaston kulumiseen, siis siihen "geoeroosioon".

BodhiHeera
Viestit: 43
Liittynyt: Su 25.08.2013 19:18

Re: Lisävihjeet & hints

Viesti Kirjoittaja BodhiHeera » Pe 10.07.2015 19:19

Vihjeettömyydestä suivaantuneena liettualaiset tekivät vuonna 2013 Suomeen kätkön Country of no hints (GC4Q1AH). Eivätkä tietenkään laittaneet siihen vihjettä...

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”