Premium kätkön loggaus.

Yleistä keskustelua kätköilystä
taala
Viestit: 5
Liittynyt: To 09.05.2013 11:26

Premium kätkön loggaus.

Viesti Kirjoittaja taala » Su 31.05.2015 10:44

Hei.

Tytär innostui kätköilystä ja teimme hänelle oman tunnuksen,
voiko hän jollainkonstilla logata premium kätköjä (minä olen mutta tytär ei)
joita olemme yhdessä löytäneet?.
Kiitokset etukäteen vastanneille.
-Taala

tulpukka
Viestit: 11
Liittynyt: Su 03.05.2015 13:16

Re: Premium kätkön loggaus.

Viesti Kirjoittaja tulpukka » Su 31.05.2015 10:59

  1. Kirjaudu webissä geocaching.com:iin premium-jäsenen tunnuksin.
  2. Mene haluamasi kätkön sivulle - esimerkiksi http://www.geocaching.com/geocache/GC58 ... oolonlahti
  3. Paina linkkiä Kirjaa uusi käynti: siitä avautuu uusi sivu - esimerkiksi yllä mainitun kätkön tapauksessa sivu http://www.geocaching.com/seek/log.aspx ... 4025&lcn=1
  4. Kopioi sivun URL talteen
  5. Kirjaudu webissä geocaching.com:iin ei-premium-jäsenen tunnuksin.
  6. Mene sivulle jonka URL:in otit juuri talteen ja loggaa käynti.
Tulpukka

pompaa
Viestit: 50
Liittynyt: Ma 26.03.2007 23:11
Paikkakunta: Nurmes

Re: Premium kätkön loggaus.

Viesti Kirjoittaja pompaa » Su 31.05.2015 11:06

Helpompi tapa on käyttää sivustoa http://www.geocachingadmin.com ja siihen vain kätkön tunnus ja log.

taala
Viestit: 5
Liittynyt: To 09.05.2013 11:26

Re: Premium kätkön loggaus.

Viesti Kirjoittaja taala » Su 31.05.2015 13:03

Kiittää ja kumartaa!

Avatar
Kekkiss
Viestit: 219
Liittynyt: Ti 15.02.2011 22:26

Re: Premium kätkön loggaus.

Viesti Kirjoittaja Kekkiss » Su 31.05.2015 17:39

Kun Geocaching.com kätkökartalta klikataan kätkökuvaketta, niin siinä laatikossa, mistä kätkökuvauksen saa auki on myös "Log visit" vaihtoehto.
Sitä klikatessa siirrytään suoraan lokkaussivulle. Pitäisi toimia perusjäsenilläkin.
¿uɐɐʞıʌɐʞ uıɐu ɐssɐʇ sɐʞuınʞ

Vingeri
Viestit: 661
Liittynyt: Ti 04.01.2011 22:47
Paikkakunta: Joensuu

Re: Premium kätkön loggaus.

Viesti Kirjoittaja Vingeri » Su 31.05.2015 18:34

pompaa kirjoitti:Helpompi tapa on käyttää sivustoa http://www.geocachingadmin.com ja siihen vain kätkön tunnus ja log.
Kiitos :!: Tällaista mahdollisuutta minäkin olen etsinyt muutaman vuoden :) Nyt pääsin loggaamaan muutamia vanhoja löydettyjä Premium kätköjä

Avatar
MikaS
Viestit: 296
Liittynyt: Pe 05.12.2008 0:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Premium kätkön loggaus.

Viesti Kirjoittaja MikaS » Ma 01.06.2015 20:26


gsea
Viestit: 127
Liittynyt: Ti 24.02.2009 19:51
Paikkakunta: Inkeroinen, Kouvola

Re: Premium kätkön loggaus.

Viesti Kirjoittaja gsea » Ma 01.06.2015 21:46

Eiköhän tämän Premiumin ajatus ole se, etteivät kaikenmaailman tuhoojaiset hävittäisi kätköjä. Nyt sitä sitten hämmästyttävän innokkaasti annetaan vinkkejä, miten tämäkin pystytään kiertämään, enpä jymmärrä näitä ilmiantajavirtuooseja...

Vingeri
Viestit: 661
Liittynyt: Ti 04.01.2011 22:47
Paikkakunta: Joensuu

Re: Premium kätkön loggaus.

Viesti Kirjoittaja Vingeri » Ma 01.06.2015 22:08

gsea kirjoitti:Eiköhän tämän Premiumin ajatus ole se, etteivät kaikenmaailman tuhoojaiset hävittäisi kätköjä. Nyt sitä sitten hämmästyttävän innokkaasti annetaan vinkkejä, miten tämäkin pystytään kiertämään, enpä jymmärrä näitä ilmiantajavirtuooseja...
Ei näistä vinkeistä ole käsittääkseni mitään haittaa. Näiden ohjeiden kautta en ainakaan minä pystynyt saamaan käsiini premiumkätköjen koordinaatteja tai suuntaa antavia sijaintia. Ainoastaan sain selville loggauskeinon. Hyvä homma että tällaisia vinkkejä annetaan sillä kaikilla ei ole premium jäsenyyttä vaikka onkin löytänyt premiun kätköjä kavereiden/tuttavien kanssa.

Avatar
MikaS
Viestit: 296
Liittynyt: Pe 05.12.2008 0:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Premium kätkön loggaus.

Viesti Kirjoittaja MikaS » Ma 01.06.2015 22:21

Kouvostoliitossa on kovemman aineet kehissä ja oma laki.

gsea
Viestit: 127
Liittynyt: Ti 24.02.2009 19:51
Paikkakunta: Inkeroinen, Kouvola

Re: Premium kätkön loggaus.

Viesti Kirjoittaja gsea » Ti 02.06.2015 19:39

En nyt valitettavasti ymmärrä nimimerkin MikaS:n kommenttia. Mitäköhän Kouvostoliitto tähän asiaan nyt oli tarpeen kytkeä? Aloittajalle voisi antaa ohjeen, että tyttären Premiumkätkön kuittaus on erittäin vaivatonta, kun ottaa tyttärelle Premium oikeudet. Itse uusin vast'ikään, maksoi kokonaista 29,99 Eur, maksoin laskun noin viikko sitten. Onko se muka ylipääsemätön kustannuserä vuoden harrastuksesta? Jos tyttären puumerkille pitää välttämättä PO-löytö kuitata, onko asiallista kysellä palstoilla, miten voi maksun kiertää maksamatta mitään? Kaitpa GC-com ja Haksun sivutkin jostakin rahoitusta tarvitsevat. Satunpa tietämään, olen huhuna kuullut, että jopa jotkut eläkeläiset, työttömät ja opiskelijatkin maksut maksavat, eivätkä kepulikonstein yritä kuittauksia tehdä....Ja jotkut sitten vielä innolla avustavat tämmöistä kikkailua, hämmästyttävää, vai mitä MikaS! Itse pitkin hampain vast'ikään arkistoin yhden hävitetyn kätköni. On vaikea uskoa, että joku premium olisi sen tuhonnut, kun todistusaineistoa ei ole, tiiä häntä....

Avatar
zuge
Viestit: 120
Liittynyt: La 17.09.2011 20:03

Re: Premium kätkön loggaus.

Viesti Kirjoittaja zuge » Ti 02.06.2015 19:49

Groundspeak kyllä tuommoisen estäisi jos se heitä haittaisi.

Mikkozzz
Viestit: 360
Liittynyt: Ke 20.12.2006 20:12
Paikkakunta: Helsinki

Re: Premium kätkön loggaus.

Viesti Kirjoittaja Mikkozzz » Ti 02.06.2015 21:02

Tässä keskustelulangassa vuodelta 2005 eräs Groundspeakin perustajista ja toimitusjohtaja antaa ymmärtää olevansa asiasta tietoinen, mutta ei näe siinä ongelmaa. Langan 5. viesti...
Ajatteleville maailma on komedia, tunteville se on tragedia

Vingeri
Viestit: 661
Liittynyt: Ti 04.01.2011 22:47
Paikkakunta: Joensuu

Re: Premium kätkön loggaus.

Viesti Kirjoittaja Vingeri » Ti 02.06.2015 21:10

gsea kirjoitti:En nyt valitettavasti ymmärrä nimimerkin MikaS:n kommenttia. Mitäköhän Kouvostoliitto tähän asiaan nyt oli tarpeen kytkeä? Aloittajalle voisi antaa ohjeen, että tyttären Premiumkätkön kuittaus on erittäin vaivatonta, kun ottaa tyttärelle Premium oikeudet. Itse uusin vast'ikään, maksoi kokonaista 29,99 Eur, maksoin laskun noin viikko sitten. Onko se muka ylipääsemätön kustannuserä vuoden harrastuksesta? Jos tyttären puumerkille pitää välttämättä PO-löytö kuitata, onko asiallista kysellä palstoilla, miten voi maksun kiertää maksamatta mitään? Kaitpa GC-com ja Haksun sivutkin jostakin rahoitusta tarvitsevat. Satunpa tietämään, olen huhuna kuullut, että jopa jotkut eläkeläiset, työttömät ja opiskelijatkin maksut maksavat, eivätkä kepulikonstein yritä kuittauksia tehdä....Ja jotkut sitten vielä innolla avustavat tämmöistä kikkailua, hämmästyttävää, vai mitä MikaS! Itse pitkin hampain vast'ikään arkistoin yhden hävitetyn kätköni. On vaikea uskoa, että joku premium olisi sen tuhonnut, kun todistusaineistoa ei ole, tiiä häntä....
Siinä on vaan se että jos ei tarvitse Premium tilin lisäominaisuuksia tai jos olinpaikassa ei ole paljon premium kätköjä, en lähtisi tällaista jäsenyyttä hankkimaan. Pyrin pitämään geokätköilyn edullisena harrastuksena josta karsin kaikki turhat "kulut" pois. Toki ymmärrän että geokätköilysivustot eivät pyöri ilman vapaaehtoisten rahoitusta.

Eli lyhyesti rahalle tulisi aina saada jotakin hyödyllistä vastiketta.

Jos Geocaching.comin ylläpito sallii tällaisen kierron, en näe siinä mitään pahaa vaikka sitä käytettäisiin. 30 euroa on suuri raha muutaman kätkön loggaamisesta etenkin jos perheessä on vaikkapa 2 henkilöä jotka käyvät yhdessä etsimässä kätköjä ja tällä toisella on tämä premiumtili mutta ensimmäisellä ei sitä ole.

gsea
Viestit: 127
Liittynyt: Ti 24.02.2009 19:51
Paikkakunta: Inkeroinen, Kouvola

Re: Premium kätkön loggaus.

Viesti Kirjoittaja gsea » Ti 02.06.2015 21:48

Joopa Vingeri, näin voi asian myös ymmärtää, kiertäkää ja kaartaakaa puolestani, ei se ole minulta poissa. Miksi muuten geokätköilyä harrastatte, jos ei ole varaa näitä muutamia pienehköjä kuluja maksaa harrastuksesta? Eikö tosiaan huushollissa muita poistettavia kuluja ole, kuin GC:n ja Haksun vuosimaksu??
Hyvä zuge, oletko tosiaan sitä mieltä, että tämmöinen ketkuilu on moraalisesti hyväksyttävää:
"Groundspeak kyllä tuommoisen estäisi jos se heitä haittaisi."
Suomi on kuitenkin niin pieni periferia, ettei isoG viitti varmaan ryhtyä toimiin näitä ketkuilijoita vastaan. Kuitenkin valtaosa kätköilijöistä ovat senverran fiksua porukkaa, että osaavat kantaa myös vastuunsa sivujen rahoituksesta, eivätkä sorru tämmöisiin kikkailuihin, joihin MikaS ja zuge näyttävät myötämielisesti suhtautuvan. Hämmästyksekseni edellä mainitut nimimerkit kuuluvat myös meidän klaaniin: Premium Member...

Avatar
Geomaanikko
Viestit: 27
Liittynyt: La 13.09.2014 18:08
Paikkakunta: Turku

Re: Premium kätkön loggaus.

Viesti Kirjoittaja Geomaanikko » Ti 02.06.2015 22:07

Itselläni on yksi Premiumkätkö rakennettuna. Kätköäni tehdessä ajattelin säästää tavallisia jäseniä harmailta hiuksilta ja suoda ärräpäät kätkön etsimisessä tälle Premium jäsenistölle. Oikeastaan minusta on kuitenkin hienoa, että perheen nuorimmat perusjäsenet voivat lokata näitä premium kätköjä. Kätköily kuitenkin on harrastepohjaista ja kätkön tekemisen yksi perimmäinen ajatus on tuottaa mielihyvää kanssaihmisille. En siitä nyt pahaksenikaan laita, mikäli joku perusjäsen sattuisi kätköni lokkaamaan esim. premiumkumppaninsa kanssa. Toivottavasti kätkön löytäminen ja lokkaaminen ovat sitten tuottaneet mielihyvää kätköilijässä :), tämän oravanpyörän keskellä ja auttanut omalta osaltaan jollakin tavoin, toivottavasti. Ehkä sitten jossakin vaiheessa tämä perusjäsenkin hankkii tuon monia kaivelevan premiumjäsenyyden ihan vapaaehtoisesti. Ainakin itselleni ulkona liikkuminen ja parin kätkön löytäminen on kivalla tavalla irroittautumista arjesta. En oikein tohdi keneltäkään tätä kieltääkään, olen sitten itse sen oikeutuksesta mitä mieltä tahansa. Omalla kätkölläni ainakaan vielä ei ole näkynyt näitä perusjäsen lokkauksia.
Viimeksi muokannut Geomaanikko, Ti 02.06.2015 22:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Vingeri
Viestit: 661
Liittynyt: Ti 04.01.2011 22:47
Paikkakunta: Joensuu

Re: Premium kätkön loggaus.

Viesti Kirjoittaja Vingeri » Ti 02.06.2015 22:14

Kaikilla kuten esimerkiksi opiskelijoilla/työttömillä ei välttämättä ole varaa ylimääräisiin kuluihin etenkin kun valtio alkaa karsimaan kuluja velkojen pienentämiseksi. Geokätköily kuitenkin on itsessään edullinen harrastus ja sen ansiosta moni henkilö saa liikuntaa ja samalla kierreltyä eri paikoissa.

Toki jos on työssäkäyvä ja rahaa löytyy niin miksipä ei voisi tukea jos oma talous sen kestää. Tämä on kuitenkin täysin vapaaehtoista hommaa eli kukaan ei vaadi/pakota tukemaan ja perusominaisuudet toimii ilman jäsenyyttä. Oikeastaan olisi hyvä olla sellainen vapaampi lahjoitusmahdollisuus johon voisi määrittää minkä summan haluaa lahjoittaa sivuston ylläpitämiseksi. En tosin tiedä onko tämä tällaisenaan laillista mutta moni sivusto käyttää tämäntapaista tukemiskeinoa.

Niin ja itse sallin tällaiset loggaukset perinteisellä "Nimi logivihkossa, kätkö löydetty" periaatteella. Poikkeuksena on haastekätköt joissa sen tekijä voi määrittää ja halutessaan poistaa sellaisen loggaukset jotka eivät täytä sen ehtoja.

cossu2
Viestit: 206
Liittynyt: To 23.08.2012 21:47

Re: Premium kätkön loggaus.

Viesti Kirjoittaja cossu2 » Ti 02.06.2015 23:46

Vingeri kirjoitti:Geokätköily kuitenkin on itsessään edullinen harrastus
:shock:

Nimimerkillä: miksen sittenkin vaan alkanut golffaajaksi
Kuva

Avatar
ansu75
Viestit: 241
Liittynyt: Ma 22.08.2011 21:43
Paikkakunta: Vihti

Re: Premium kätkön loggaus.

Viesti Kirjoittaja ansu75 » Su 07.06.2015 21:15

Meillä on kaksi satunnaisesti harrastavaa lasta, joiden premiumia en todellakaan aio maksaa heille vaikka itsellä se onkin (sen sijaan kulutin senkin rahan tukeakseni Haksun hienoa työtä), reissulla oltiin tytön kanssa nyt viikonloppuna ja mun valitsemia kätköjä haettiin. Joukkoon joutui yks PO kätkökin, en sitä huomannut kuin vasta loggausvaiheessa. Tein niin, että olin itse logannut ja jättänyt sen loggaussivun auki, toisella välilehdellä kirjauduin ulos ja tyttären tunnuksella sisään, jolloin kun painoi loggausnäppäintä uudelleen PO-kätköllä, pääsi tyttökin sen loggaamaan. Kyllä minusta on hyvä että on tällainen "porsaanreikä" ilman premiumia (minua) ei kuitenkaan tyttö olisi kätkölle päässyt.
~Don't worry, be happy!~

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”