Lokikirja täynnä...

Yleistä keskustelua kätköilystä
Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Lokikirja täynnä...

Viesti Kirjoittaja haksu10 » La 01.02.2014 1:38

Hei,

kävin vaihtamassa lokikirjan Nokialla olevaan PET-putkilokätköön. Vaihtotarve tuli nopeammin kuin olin odottanut joten aloin analysoimaan miksi näin on. Puhun alla käsityksestä "loggaus" joka tarkoittaa yksittäistä lokikirjan riviä, olkoonkin onko siinä yksi tai useampi nimimerkki peräkkäin.


PET-putkilon lokikirjassa oli 58 sivua mille kirjoittaa (sivu = paperin yksi "sivupinta")
Jos joka sivulle kirjoitetaan (vaakasuunnassa) kolme allekkaista loggausta mahtuu lokirjaan 174 loggausta.
Riittävän pienellä kirjoittaen (tai kolme allekkain, yksi sitten toiseen sarakkeeseen vaikka päivä päälle, nimimerkki alle) sivulle mahtuisi neljä loggausta eli 232 loggausta.
Mahdollista olisi päästä vieläkin suurempaan määrään pienellä kirjoittaen. Jos sivulle mahtuisi 4 loggausta allekkain ja kahteen sarakkeeseen, tekisi tämä 8 loggausta sivulle ja yhteensä huimat 464 loggausta. Toki tämä on jo utopiaa koska jotkut nimimerkit / yhteiskätköilyloggaus vaativat enemmän rivipituutta.

Tässä kätkössäni oli käytetty tilaa säästävästi sekä neljän rivin muotoja että kolme riviä + yksi lisänimerkki toisessa sarakkeessa -vaihtoehtoja joten loggauksia voisi olettaa olevan jopa enemmän kuin tuo 3/sivu eli yhteensä 174. Silti lokikirjaan oli saatu vain 135 loggausta (keskiarvo 2.3 loggausta / sivu).


Miksi siis näin? Kyseessä ei ole loggausten lisäkommenttien viemä tila (itse asiassa jokainen loggaus onkin vain päivämäärä + nimimerkki/-merkit) joten selitys onkin:

- Jotkut ovat varanneet sivun kokonaan omalle loggaukselleen eli kirjoittaneet koko sivun korkuisin kirjaimin
- Jotkut ovat aloittaneet uuden sivun vaikka edellisellä olisi ollut paljon tilaa, uusi sivu on välillä aloitettu jopa vaikka edellisellä on ollut vasta yksi hyvin pienellä kirjoitettu loggaus (= tilaa jäljellä vähintään kahdelle loggaukselle)
- Jotkut ovat uuden sivun aloittaessaan käyttäneet kyllä pientä kirjoituskokoa mutta jättäneet sivun yläosaan niin paljon tyhjää tilaa että siihen mahtuisi yksi lisärivi, mutta tila jää tyhjäksi koska loggaus kirjoitetaan aina edellisen kävijän jälkeen

Toki nämä tyhjät tilat olisivat vähitellen täyttyneet kun en olisi käynyt ns. täyttä lokikirjaa vaihtamassa, mutta sitten on kyllä melkoinen sekasotku lokikirja kun nimimerkit on sikin sokin mistä tilaa on löytynyt.


Niinpä kannustankin väkeä varsinkin rajoitetunkokoisen lokikirjan (mikrot) sisältävillä kätköillä kiinnittämään huomiota oman loggauksen viemään tilaan, lupaan myös itse entistä enemmän panostaa asiaan vielä enemmän omalta kohdaltani vaikka olen tähän astikin pyrkinyt asian huomioimaan. Kätköilijämäärät kun ovat jatkuvassa kasvussa ja loki täyttyy muutenkin yhä nopeammin ja kätköt vaativat yhä useammin lokikirjan vaihtoa.

Tämän viestin tarkoitus EI ole motkottaa / valittaa vaan vain pyrkiä vähentämään kaikkien kätköjä piilottaneiden huoltotarvemäärää tuomalla esiin asia, jota välttämättä ei ole huomannut ajatellakaan. Itse ainakin koen huollot todelliseksi riesaksi joten positiivista on jos hieman harvemmin tarvitsisi lokikirjavaihtoja tehdä. Itselläni on 73 aktiivista kätköä joten niissä on riittävästi aina huoltohommia :)

Toki jos viestillä on vaikutusta niin huoltoreissujen autoilu vähenee, se parantaa kätköilijöiden rahapussin vajetta ja loppujen lopuksi maailmakin pelastuu kun vähemmän ajellaan huoltamassa :)
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
oh3mbc
Viestit: 465
Liittynyt: Su 03.02.2008 10:00
Paikkakunta: Virrat

Re: Lokikirja täynnä...

Viesti Kirjoittaja oh3mbc » La 01.02.2014 9:56

Itselläni on jokunen kätkö jossa olen käyttänyt purkkina http://dx.com/p/aluminum-alloy-pill-sha ... olor-33302 tällaista.
Leikkelin purkkiin ruutuvihosta sopivan lokivihon, mutta se tuntui täyttyvän kovin nopeasti. Sen lisäksi kosteuden kanssa oli jonkinlaisia ongelmia, purkin viivisteestä ja silicasta huolimatta. Saattaa olla että tiiviste ei ole riittävän hyvä, tai sitten purkkia ei vaan ruuvata tarpeeksi tiukkaan kiinni.
Näihin näihin ongelmiin kokeilen nyt ratkaisuksi Ritr-paperille tulostettula liuskoja, joista niitataan kasaan lokivihko.
https://www.dropbox.com/s/02mgafb9dy3li4k/DSCN1187.JPG
Niitti pitäisi vielä vaihtaa ruostumattomaan, sellaisiakin on saatavilla. Purkista jätän myös silican pois, joten törmätessänne näihin purkkeihin, on sen puutteesta turha raportoida! :D
Jää nähtäväksi kannustaako tuo viivoitus loggaamaan tiiviimmin, vai suoritetaanko se edelleen itsepäisesti viivojen poikki...
"Äiti, miksi setä vain katselee vettä, eikä kerää sitä? -Shh, setä on oikeasti etsimässä tänne piiloitettua aarretta."

Avatar
artomak
Viestit: 224
Liittynyt: Ma 15.12.2008 23:01
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Lokikirja täynnä...

Viesti Kirjoittaja artomak » La 01.02.2014 10:08

Voi olla myös toisinpäin! Ainakin Sipoonkorvessa tuli sellainen lokikirja vastaan, missä RITR vihkoa oli täytetty nätisti useammalla loggauksella per sivu. Ja vihkohan on esipainettu niin, että vain mahtuisi yksi loggaus per sivu... :D
aina jotain hukassa

Jaana&Wimma
Viestit: 14
Liittynyt: Ti 08.10.2013 20:19

Re: Lokikirja täynnä...

Viesti Kirjoittaja Jaana&Wimma » La 01.02.2014 10:30

Vähäisen kokemukseni perusteella arvioisin, että loggaus tehdään samalla mallilla mitä edellinen on käyttänyt. Jos pari edellistä loggausta on tehty tilaa säästellen tulee myös itse tehtyä se niin. Jos taas pieneen logivihkoon joku on täyttänyt koko sivun kellonaikoineen päivineen, herkästi tulee myös itse tehtyä niin.

Jep, myönnän syyllistyneeni tähän. Kuten myös siihen, että minitilaan tulee tehtyä puumerkistä lyhennys enkä muista sitä nettilogissa mainita. Tai päivämäärät on sekaisin kätköllä ja tulee eri päiväys oikeaan logiin ja nettiin. Puhumattakaan siitä, että nimimerkistä ei saa mitään selvää kun sitä yrittää raapustaa märkään/jäiseen logivihkoon...

Avatar
Tampio
Viestit: 84
Liittynyt: La 07.09.2013 15:16

Re: Lokikirja täynnä...

Viesti Kirjoittaja Tampio » La 01.02.2014 10:30

Ongelmana lienee se että

- ei jaksa/halua kiinnittää asiaan huomiota (osa meistä nyt vaan on hätäisiä)
- ei tiedosta koko ongelman olemassaoloa
- kirjoitustaito ei mahdollista riittävän pientä käsialaa (?) ehkä harvemmin näin.

Joskus joutuu aprikoimaan, kirjoittaako kaksipuoleisesti vaiko vain yhdelle puolelle sivua. Joskus näkee samassa lokikirjassa molempia. Osa kätköilijöistä nimittäin käyttää paperin läpäiseviä mustekyniä, mutta ei tämä ole kovinkaan yleinen ongelma.

Tämä ja monet muut kätköntekijöiden ongelmat ratkeaisivat, jos kaikki kätköilijät toimisivat jokaisella kätköllä huolellisesti ja ajatusta käyttäen. Ei saisi niin kiire olla, että ei olisi aikaa miettiä, mihin kohtaan ja miten isolla nimeni kirjoittaisin.

Huolellisuudessa olisi parannettavaa kuten Haksu totesikin. Itse en lokikirjaongelmaa ole tähän mennessä havainnut, mutta muuten harmittaa joskus nähtävä kätköiljän huolettomuus, jossa kuvausta ei lueta eikä kätköntekijän tekemiä ohjeita noudateta. Se kismittää kovasti.

Vielä yksi näkökulma asiaan: olen ottanut nyt neljä kätköä tehdessäni kätköntekijän moton: kätköilijä on aina oikeassa. Tällä tarkoitan sitä, että kokemukseni mukaan kätköilijät ovat ikään kuin suuri massa, jota ei voi hallita, mutta jota voi yrittää ohjailla parhaansa mukaan. Kätköjen tulisi olla idioottivarmoja ja tekijän tulisi miettiä eri näkökulmista sitä, mitä ongelmia kätkössä voi ilmetä ja tarvittaessa ohjeistaa kävijöitä. Tällä lausahduksella en missään nimessä halua viedä vastuuta pois kätköilijöiltä, mutta esitin vain yhden lisänäkökulman. Olen siis Haksun kanssa täysin samaa mieltä.

Huolellisuutta kätköilyyn, ja ajatelkaa luontoa ja kaadettuja puita, säästäkää paperia ja tekijöiden hermoja :D

Avatar
ansu75
Viestit: 241
Liittynyt: Ma 22.08.2011 21:43
Paikkakunta: Vihti

Re: Lokikirja täynnä...

Viesti Kirjoittaja ansu75 » La 01.02.2014 13:55

Itse eilen kävin huoltamassa omaa kätköäni kun edellinen kävijä mainitsi, että ahdasta on kun on lisäsivukin jo tungettu putkeen. Vein uuden login ja otin vanhan mukaan. Hämmästyin sitä tutkiessa että tekemäni 4 liuskaa, joihin voi molemmin puolin kirjoittaa, eli 8 sivua tilaa oli täytetty niin että välissä olikin kaksi lähes tyhjää sivua. Vain muutama nimi ja sitten aloitettu jo toinen sivu..

Tilaa olisi siis ollut, mutta silti joku oli jättänyt lisälapun, joka kyllä täyttää micropurkkini jo tupaten täyteen. Lisäksi kukaan ei ollut viitsinyt nettilogissa ilmoittaa että tila logissa on loppumassa.

Itse koitan aina kirjoittaa pienellä ja ilmoitella jos tila on loppumassa.
~Don't worry, be happy!~

Pete_P
Viestit: 114
Liittynyt: Ti 17.07.2012 17:53

Re: Lokikirja täynnä...

Viesti Kirjoittaja Pete_P » La 01.02.2014 14:06

Mikä hieno tekosyy painua pusikkoon kun käy vaihtamassa purkilleen uuden lokin. Sehän on hyvä että kävijöitä riittää.
artomak kirjoitti:Voi olla myös toisinpäin! Ainakin Sipoonkorvessa tuli sellainen lokikirja vastaan, missä RITR vihkoa oli täytetty nätisti useammalla loggauksella per sivu. Ja vihkohan on esipainettu niin, että vain mahtuisi yksi loggaus per sivu... :D
Itsekin olen koittanut tälläisen vihkon vastaan tullessa kirjoittaa samalle sivulle edellisten kanssa. Tuo esipainettu 1 loggaus/sivu on ihan järjetön kun se vihko maksaa jo 10 taalaa kpl. Yleensä ne löytyvät vielä oikean kokoisista purkeistakin, joten niillä riittää kävijöitä eli kalliiksi tulee kustantaa ritr-vihkot jos on nimi/sivu tyyliin pistetty haisemaan.

Oikeastaan arvostus toisten purkkeja, vihkoja, kulkijoita yms. kohtaan realisoituu 'kk' kätköilijöille vasta sitten kun he julkaisevat sen oman purkkinsa ja äidinmaidon kautta imetty huoltovastuu rupeaa vallitsemaan mielialaa. Sen jälkeen ne kannet napsahtavat jo pikkuisen paremmin kiinni ja joskus jopa ne minigripin reunatkin jaksetaan laittaa sinne purkin sisään kannen välin sijaan.

Suurnesu
Viestit: 287
Liittynyt: Ke 20.12.2006 21:28
Paikkakunta: Turku

Re: Lokikirja täynnä...

Viesti Kirjoittaja Suurnesu » La 01.02.2014 14:07

Minä olen (lähes) aina kirjoittanut normaalikokoiseen lokikirjaan nimimerkin lisäksi muutakin. Aika lyhyesti yleensä, tyyliin "Kiva kätkö ja kaunis ilma" mutta joskus enemmänkin. En ole tullut ajatelleeksikaan, että tämä voisi ottaa kätköntekijää pannuun. Mikroliuskoihin en ole yleensä kirjoitellut.
Ennen Wanhaan tämä oli ihan normaali käytäntö. Ehkä tästä pitäisi luopua, kun harrastajamäärät ja sitä kautta myös huoltotarve on lisääntynyt.

/SN

Avatar
Pretty.Killswitch
Viestit: 425
Liittynyt: Ti 29.05.2012 10:01
Paikkakunta: Savo

Re: Lokikirja täynnä...

Viesti Kirjoittaja Pretty.Killswitch » La 01.02.2014 14:10

Eilen tuli todistettua taas yhtä pöllöilyä melkein olan takaa. Eräässä nimeltämainitsemattomassa miitissä oli miittikirjassa vielä ainakin puolisivua tyhjää, niin tietenkin yksi sankari tuhertaa puumerkkinsä seuraavalle sivulle... :x
Melkein tekis mieli sanoa että http://www.youtube.com/watch?v=OcbaE0wzctY
X

TuSaPiKu
Viestit: 129
Liittynyt: Ke 02.11.2011 2:17

Re: Lokikirja täynnä...

Viesti Kirjoittaja TuSaPiKu » La 01.02.2014 14:21

Pete_P kirjoitti: Oikeastaan arvostus toisten purkkeja, vihkoja, kulkijoita yms. kohtaan realisoituu 'kk' kätköilijöille vasta sitten kun he julkaisevat sen oman purkkinsa ja äidinmaidon kautta imetty huoltovastuu rupeaa vallitsemaan mielialaa. Sen jälkeen ne kannet napsahtavat jo pikkuisen paremmin kiinni ja joskus jopa ne minigripin reunatkin jaksetaan laittaa sinne purkin sisään kannen välin sijaan.
Aivan, sama asia todettu. Pitäisi tässäkin ajatella niin, että toimi siten kätköillessäsi, kuin haluaisit toistenkin toimivan omilla purkeillasi.

Avatar
oh3mbc
Viestit: 465
Liittynyt: Su 03.02.2008 10:00
Paikkakunta: Virrat

Re: Lokikirja täynnä...

Viesti Kirjoittaja oh3mbc » La 01.02.2014 14:26

Suurnesu kirjoitti:Minä olen (lähes) aina kirjoittanut normaalikokoiseen lokikirjaan nimimerkin lisäksi muutakin. Aika lyhyesti yleensä, tyyliin "Kiva kätkö ja kaunis ilma" mutta joskus enemmänkin. En ole tullut ajatelleeksikaan, että tämä voisi ottaa kätköntekijää pannuun. Mikroliuskoihin en ole yleensä kirjoitellut.
Ennen Wanhaan tämä oli ihan normaali käytäntö. Ehkä tästä pitäisi luopua, kun harrastajamäärät ja sitä kautta myös huoltotarve on lisääntynyt.

/SN
Hieman kookkaammassa kirjassa tämä ei olekkaan mikään ongelma.
"Äiti, miksi setä vain katselee vettä, eikä kerää sitä? -Shh, setä on oikeasti etsimässä tänne piiloitettua aarretta."

Avatar
Tervas
Viestit: 930
Liittynyt: Ma 08.01.2007 14:31

Re: Lokikirja täynnä...

Viesti Kirjoittaja Tervas » Ma 03.02.2014 9:15

Ylläpidon arkea:
Needs Maintenance
05/01/2014

Löytyihän se kätkö viimein. Vihko on täysi joten puumerkit jäivät tekemättä.
Owner Maintenance
11/01/2014

Lokivihko vaihdettu, vanhassa oli 3 tyhjää sivua keskivaiheilla.
"En löytänyt vinkkiä bonuspurkille" ->
Owner Maintenance
30/08/2013
.....
Lisäsin purkkiin vihreän vinkkiliuskan niitä varten, jotka eivät malta hakea loki "vihkon" takapuolta, jossa vinkki kyllä selkeästi olikin. Joitain lokeja on ilmestynyt takapuolellekin (vihkossa ei ole selkeitä kansia, mutta nidonnan perusteella asian luulisi einiinkiireellisille selviävän...
"Jokaisen oikein rakennetun pojan tekee joskus vastustamattomasti mieli etsiä kätkettyä aarretta."
Mark Twain: Tom Sawyerin seikkailut

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Lokikirja täynnä...

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Pe 27.06.2014 19:11

- Opettaja, opettaja, vihkoni on täynnä!
- Nyt jo, vajaan vuoden jälkeen? Olisi pitänyt mennä melkein kaksi vuotta! Kirjoititko varmasti sivujen molemmille puolille?
- Mitä, saako sivun kääntää?
taynna.jpg
Täynnä vai puoliksi täynnä?
taynna.jpg (45.75 KiB) Katsottu 5604 kertaa
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

markokh
Viestit: 155
Liittynyt: Pe 05.06.2009 20:24

Re: Lokikirja täynnä...

Viesti Kirjoittaja markokh » Pe 27.06.2014 21:44

Itsekkin olen törmännyt useamman kerran että kätköntekijän paperissa on kaksi puolta mutta kätkönetsijän paperissa on vain yksi puoli. Tätä ilmiötä ei osannut vast ikään tohtoriksi väitellyt henkilö selittää minulle.

Avatar
stebu
Viestit: 612
Liittynyt: Pe 02.11.2007 0:25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Lokikirja täynnä...

Viesti Kirjoittaja stebu » Pe 27.06.2014 22:21

markokh kirjoitti:Itsekkin olen törmännyt useamman kerran että kätköntekijän paperissa on kaksi puolta mutta kätkönetsijän paperissa on vain yksi puoli. Tätä ilmiötä ei osannut vast ikään tohtoriksi väitellyt henkilö selittää minulle.
Jo kauan sitten tähän on keksitty ratkaisu: Möbiuksen silmukka. Se on paperinauha, jolla on vain yksi puoli!
-stebu

Avatar
reijamasa
Viestit: 128
Liittynyt: Ma 08.01.2007 17:25
Paikkakunta: Nyystaad

Re: Lokikirja täynnä...

Viesti Kirjoittaja reijamasa » Su 24.07.2016 11:38

Loggaus Pakkahuoneen (https://coord.info/GCRF6Z) vierasvenesatamasta: Loki alkaa olla täynnä. KK!

Kävin sitten huoltamassa ja tulos: 20 (!!) sivua tyhjänä 56 sivusta. Liekö kyseessä täysinäisyysraportoinnin tyhjyysenkka. :mrgreen:
Kestävä lokikirja - parempi mieli http://lokikauppa.mycashflow.fi

kukkeli11
Viestit: 34
Liittynyt: Pe 19.09.2014 20:59
Paikkakunta: Kokkola

Re: Lokikirja täynnä...

Viesti Kirjoittaja kukkeli11 » Su 24.07.2016 15:26

reijamasa kirjoitti:Loggaus Pakkahuoneen (https://coord.info/GCRF6Z) vierasvenesatamasta: Loki alkaa olla täynnä. KK!

Kävin sitten huoltamassa ja tulos: 20 (!!) sivua tyhjänä 56 sivusta. Liekö kyseessä täysinäisyysraportoinnin tyhjyysenkka. :mrgreen:
Voisiko olla, että vahingossa ilmoittanut väärälle purkille tämän, jos on vaikka hakenut monta kätköä. Joskus itsellänikin hankaluuksia muistaa että mikäs niistä se nyt oli joka kaipaa uutta logia, jos ei mitään muistiinpanoja päivän purkeista ole tehnyt.

Avatar
tsahkali
Viestit: 332
Liittynyt: Ti 04.11.2014 11:06

Re: Lokikirja täynnä...

Viesti Kirjoittaja tsahkali » Ke 27.07.2016 22:32

kukkeli11 kirjoitti:
reijamasa kirjoitti:Loggaus Pakkahuoneen (https://coord.info/GCRF6Z) vierasvenesatamasta: Loki alkaa olla täynnä. KK!
Kävin sitten huoltamassa ja tulos: 20 (!!) sivua tyhjänä 56 sivusta. Liekö kyseessä täysinäisyysraportoinnin tyhjyysenkka. :mrgreen:
Voisiko olla, että vahingossa ilmoittanut väärälle purkille tämän, jos on vaikka hakenut monta kätköä. Joskus itsellänikin hankaluuksia muistaa että mikäs niistä se nyt oli joka kaipaa uutta logia, jos ei mitään muistiinpanoja päivän purkeista ole tehnyt.
Sepä se... Tiukkaa tekee muistaa missä edes on käynyt, jos ei tee muistiinpanoja, gepsissäkin kun näkyy kaikki hyvässä sekamelskassa.

Jouko
Viestit: 194
Liittynyt: Ti 15.01.2008 12:33

Re: Lokikirja täynnä...

Viesti Kirjoittaja Jouko » To 28.07.2016 9:35

tsahkali kirjoitti: Sepä se... Tiukkaa tekee muistaa missä edes on käynyt, jos ei tee muistiinpanoja, gepsissäkin kun näkyy kaikki hyvässä sekamelskassa.
Riippuu ihan siitä, miten niitä gepsistä katsoo. Garmin lisää kuitatut (löydetyt ja ei-löydetyt) tiedostoon "geocache_visits" ihan siihen järjestykseen, kun niitä gepsillä merkkaa ja gepsillä kirjoitetut kommentitkin ovat mukana. Kalenterissakin kätköt näkyvät kai lähes oikeassa järjestyksessä (vai tulevatko dnf:t löydettyjen jälkeen?) kunkin päivän kohdalla. Jos käytyjä kätköjä hakee gepsistä samalla tavalla kuin löytämättömiä, ne listautuvat etäisyysjärjestyksessä.
Video meliora proboque deteriora sequor.

Avatar
tsahkali
Viestit: 332
Liittynyt: Ti 04.11.2014 11:06

Re: Lokikirja täynnä...

Viesti Kirjoittaja tsahkali » La 30.07.2016 19:48

Jouko kirjoitti:
tsahkali kirjoitti: Sepä se... Tiukkaa tekee muistaa missä edes on käynyt, jos ei tee muistiinpanoja, gepsissäkin kun näkyy kaikki hyvässä sekamelskassa.
Riippuu ihan siitä, miten niitä gepsistä katsoo. Garmin lisää kuitatut (löydetyt ja ei-löydetyt) tiedostoon "geocache_visits" ihan siihen järjestykseen, kun niitä gepsillä merkkaa ja gepsillä kirjoitetut kommentitkin ovat mukana. Kalenterissakin kätköt näkyvät kai lähes oikeassa järjestyksessä (vai tulevatko dnf:t löydettyjen jälkeen?) kunkin päivän kohdalla. Jos käytyjä kätköjä hakee gepsistä samalla tavalla kuin löytämättömiä, ne listautuvat etäisyysjärjestyksessä.
Jaa... :shock:
Täytyy laitta kepsi piuhaan ja katsoa onko siellä sellainen.

No voi he.... Olen kyllä huomannut, että vehje laskee käyntejä mutta vasta nyt löysin sen!! geocache_visits.txt
Siellähän nuo näkyy aikajärjestyksessä. Voi rähmä. :oops:
Kiitos vaan kaimalle.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”