Löydön kriteeri

Yleistä keskustelua kätköilystä
PasiTapio
Viestit: 10
Liittynyt: Ma 15.10.2007 22:56

Re: Löydön kriteeri

Viesti Kirjoittaja PasiTapio » Ke 30.04.2008 15:14

Voi Herran jestas! Ottakaa nyt vähän Wappusimaa, niin lakkaa vanne kiristämästä...

Ainahan sitä joku voi palkata viisi intialaista hakemaan ja kuittaamaan niitä kätköjä, mutta mitä ihmeen ILOA tai HUVIA sellaisesta harrastuksesta olisi!?!

Jos joku tulee kaverinsa kanssa Utsjoelta Helsinkiin etsimään kätköä, joka on luolassa, johon mahtuu vain se pienikokoisempi kätköilijä, niin ei kai se isompi jätä sitä kuittaamatta... hänhän on sentään pitänyt purkkia kädessään ja on ollut suunnilleen yhden tuhannesosapromillen päässä kätkön piilotuspaikasta!

Kaverin kanssa kätköily on kivempaa kuin yksin ja siinä hommassa toinen löytää välillä ja toinen taas sitten toisessa paikassa. Eihän siinä ole mitään järkeä, että purkki pitäisi laittaa takaisin paikoilleen ja sitten toinen olisi löytävinään sen, avaisi korkit ja minigripit...

Ja aika marginaalisesta ongelmasta tässä on kysymys... Laskin äkkiä omani ja parista sadasta kätköstä on vissiin kaksi sellaista, joista olisi tullut pummi, jos olisin ollut yksin liikkeellä (siis olisin joutunut palaamaan köydenpätkän tai keittiöjakkaran kanssa)... ja lokkauksessa olen tavallisesti maininnut, että en ollut yksin etsimässä.

Aurinkoista kätköilykevättä kaikille, ei tehdä tästä ehdoin tahdoin turhan vaikeaa!

Avatar
Tervas
Viestit: 930
Liittynyt: Ma 08.01.2007 14:31

Re: Löydön kriteeri

Viesti Kirjoittaja Tervas » Ke 30.04.2008 15:15

:roll: :roll: :roll:
Riittääkö sylkinäyte vai alanko pitää lansettia mukana veritipan jättämiseksi :?:
"Jokaisen oikein rakennetun pojan tekee joskus vastustamattomasti mieli etsiä kätkettyä aarretta."
Mark Twain: Tom Sawyerin seikkailut

Avatar
kukkamaaria
Viestit: 179
Liittynyt: Ma 25.02.2008 10:21
Paikkakunta: Turku

Re: Löydön kriteeri

Viesti Kirjoittaja kukkamaaria » Ke 30.04.2008 15:15

Kannattaa vielä vähän kehitellä DNA-loggausta eteenpäin. Jokuhan voi kumminkin kantaa mukanaan toisen näytettä. !!

exeli
Viestit: 27
Liittynyt: Ke 09.04.2008 6:33

Re: Löydön kriteeri

Viesti Kirjoittaja exeli » Ke 30.04.2008 15:18

kukkamaaria kirjoitti:Kannattaa vielä vähän kehitellä DNA-loggausta eteenpäin. Jokuhan voi kumminkin kantaa mukanaan toisen näytettä. !!
Pitää vain ruveta ylläpitämään dna-tietokantaa, alkuperäinen näyte pitää tottakai ottaa valvotussa tilassa.

petval
Viestit: 9
Liittynyt: Ke 01.08.2007 11:11

Re: Löydön kriteeri

Viesti Kirjoittaja petval » Ke 30.04.2008 15:49

Tähän olisi ollut myös yksi (osittainen) ratkaisu tekniikan avulla. Ei varmaankaan tullut gc.com kehittäjien mieleen speksejä tehdessä se mahdollisuus, että jokaisen kätkön luonnin yhteydessä kätkön omistajalle näytettäisiin n-merkkiä pitkä koodi (esim 4 numeroa) joka laitetaan purkin sisään. Jokaisen löytäjän olisi tällöin pitänyt antaa nettiloggauksen yhteydessä tämä koodi tai muuten loggaus ei mene läpi. Tämä olisi tietysti vaikeuttanut harrastusta (maastossa numeroiden kirjaaminen johonkin vihkoon tms), mutta olisi osittain poistanut ongelman. Kätkön olisi tällöin voinut loggata vain saatuaan purkin käsiinsä (ja auki jotta saa koodin käsiinsä). Tähänkin jää porsaanreikiä, kuten koodin saaminen kaverilta jne. Tämän tyyppisessä vapaaehtoisessa harrastuksessa, jossa ei kukaan pysty huijaamalla hyötymään taloudellisesti, ei varmaankaan haluttu tehdä ylimääräistä hankaluutta vaan luotettiin ihmisten rehellisyyteen.

Tässä vaiheessa tämän tyyppisen ominaisuuden lisääminen ei liene mahdollista eikä varmaan kovin järkevääkään. Tulipahan vain tällainen ajatus mieleen lukiessani viestiketjua :)

Mikkozzz
Viestit: 360
Liittynyt: Ke 20.12.2006 20:12
Paikkakunta: Helsinki

Re: Löydön kriteeri

Viesti Kirjoittaja Mikkozzz » Ke 30.04.2008 16:05

petval kirjoitti:Tähän olisi ollut myös yksi (osittainen) ratkaisu tekniikan avulla. Ei varmaankaan tullut gc.com kehittäjien mieleen speksejä tehdessä se mahdollisuus, että jokaisen kätkön luonnin yhteydessä kätkön omistajalle näytettäisiin n-merkkiä pitkä koodi (esim 4 numeroa) joka laitetaan purkin sisään. Jokaisen löytäjän olisi tällöin pitänyt antaa nettiloggauksen yhteydessä tämä koodi tai muuten loggaus ei mene läpi.
http://www.terracaching.com kätköilysivustolla kätkön tekijä voi (niin halutessaan) käyttää tällaista salasanamahdollisuutta. Itse olen sen pariin kätkööni laittanut. Valitettavasti http://www.geocaching.com sivustoon tottuneet kätköilijät eivät läheskään aina muista ottaa koodia lokikirjan etusivulta...
Ajatteleville maailma on komedia, tunteville se on tragedia

Avatar
LQ
Viestit: 470
Liittynyt: To 11.01.2007 12:33

Re: Löydön kriteeri

Viesti Kirjoittaja LQ » Ke 30.04.2008 16:17

Kuten Mikkozzz sanoi, tuollainen varmistussysteemihän on käytettävissä Terrakätköissä. Varmistuskoodin piilottaja saa valita itse, joten sen voi jopa kirjata kätköön sellaiseen muotoon jolla voi vielä varmistaa että mysteerikin on ratkaistu oikein, eikä vain löydetty kätköpurkki vahingossa tai laajemmalla systemaattisella etsinnällä. :twisted: (Olen logannut yhden Terran jossa tämänkaltainen tuplavarmistus oli käytössä.) Itselläni on mysteeripurkki joka on löytynyt muutaman kerran "vahingossa", mutta tälläiset löydöt oikeastaan kuuluvat sen purkin teemaan. :wink:
Piilotettu: 12 Löydetty: noin 2000 +/- 1000, en minä tarkkaan tiedä...

Avatar
small oaks
Viestit: 588
Liittynyt: Ma 08.01.2007 9:32
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

näin meillä

Viesti Kirjoittaja small oaks » Ke 30.04.2008 19:06

Mikkozzz kirjoitti: Tässäpä tuli esille eräs asia, joka on meikäläistä ihmetyttänyt. Miksi miittiin osallistujat loggaavat muistokätkön? Muistokätköhän tehdään niitä varten, jotka eivät olleet miitissä mukana. Purkin etsimällä he pääsevät tapahtumasta edes välillisesti osalliseksi.

Minusta se että miittiin osallistujat loggaavat muistokätkön on sama kuin kätköilijä loggaisi oman kätkönsä löydetyksi. Muistokätköhän on kaikkien tapahtumaan osallistuneiden tekemä.

Kukin omalla tavallaan tietysti - niin kätkön etsijöinä kuin tekijöinäkin. Mutta jos joku muistokätkö joskun minun hallintaani päätyy, voivat tapahtumaan osallistuneiden find-loggaukset sen kuvaussivulta kadota :twisted:

Mukavan miitin jälkeen yhdessä suunniteltu ja piilotettu kätkö on kyllä ihan mukava muisto itse kullekin, meillä on ollut tapana laittaa found it -merkintä ja logiin viesti siitä, että olimme mukana piilottamassa purkkia. Tällä tavalla ainakin varsinaisen ftf:n saaja on helpompi määritellä, siis "omasta ja äidin mielestä" ftf kuuluu tässä tapauksessa sille, joka tulee hakemaan purkin julkaisun jälkeen, eikä ole ollut sitä paikan päällä piilottamassa.

Osa kanssakätköilijöistä myös käy myöhemmin paikalla oikeasti etsimässä kätkön, ja loggaa sen vasta sitten, hatunnosto heille!

tämä found it -mukana piilottamssa -loggaus ei mielestämme kuitenkaan koske omalla nimimerkillä järjestetyn eventin muistokätköä, joka siis jää nimimerkkimme haltuun "omaksi" kätköksi, riippumatta siitä, ketkä kaikki ovat sitä olleet suunnittelemassa ja/ tai piilottamassa

eli meillä löytöloggauksen veteen piirretty raja kulkee siinä, onko kätkö nimi(merki)ssämme.
Still one more to find!

Avatar
el2
Viestit: 334
Liittynyt: To 28.06.2007 17:32
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Löydön kriteeri

Viesti Kirjoittaja el2 » To 01.05.2008 8:41

Itse miettinyt tuota samaa jossain vaiheessa. En ole vielä ehtinyt miitteihin osallistua, mutta jos lapset terveenä ja matkustuskunnossa niin ensi viikonloppuna geomobiili suuntaa rannikkoa alas. Siellä on tarkoitus piilottaa yhdessä kätkö, tuo small oaks:n viesti antoi aiheeseen oivan ohjeen jota mielestäni voi hyvin noudattaa. Silloin kaikki piilottamassa olleet "saavat" sen omiin nimiin.
haittaaks se

Avatar
ilkant
Viestit: 464
Liittynyt: Ke 18.04.2007 14:05
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Löydön kriteeri

Viesti Kirjoittaja ilkant » Ke 14.05.2008 6:54

ilkant kirjoitti:Selasin muutamia kätköjä ja löysin mm. tapauksen, jossa 4 kätköilijää on porukkana "löytänyt" kätkön, joka on ollut 30 cm jääkerroksen alla. Kaikki ovat merkinneet kätkön löydetyksi. Jossain loggauksessa oli merkitty, että käy kirjaamassa nimensä kesällä kun jää on sulanut.
Lisätietoa tuohon tapaukseen. Kävin maanantaina 13.5. kahden muun kätköilijän kanssa paikalla. Kaikki me kolme kätköiljää olemme löytäneet noin 200 kätköä. Nettilokeissa kuvattu paikka löytyy käytännössä yksiselitteisesti paikasta X. Me sitten löysimme purkin paikasta Y, joka on aivan eri paikka kuin X. Kuitenkin kätkökuvauksen vihje sopii kumpaankin paikkaan... Siellä paikassa Y nettilogeissa kerrotut paikan ominaisuudet eivät pidä paikkaansa. Pohdimme jonkin aikaa asiaa ja tulimme yksimielisesti johtopäätökseen: nämä löydetyksi merkitsijät ovat nähneet kätkön kangastuksena... Ei siellä jään alla mitään purkkia ole ollut. :o

En mitätöi heidän etsintäkokemusta enkä vaivannäköä enkä sitä, että siitäkin on mukava saada palkinto ja tunnustus. Tässä huomataan vaan, miten tärkeää on pitää kiinni periaatteista (löydön kriteerit). Ja edelleen: kätköily on harrastus, joka ei saa tulla liian vakavamieliseksi eikä tärkeilyksi. :)
Asiallinen nostalginen turpeenrepijä

Avatar
Solax
Viestit: 21
Liittynyt: To 15.05.2008 8:34
Paikkakunta: Turenki

Re: Löydön kriteeri

Viesti Kirjoittaja Solax » To 15.05.2008 8:48

Sen verran mitä tässä nyt on tullut oltua tämän harrastuksen parissa, olisin sitä mieltä, että jos kahdesta kaverista vain toinen mahtuu purkin hakemaan, niin onhan se ihan OK, että toinenkin nimensä laittaa logiin. Sen sijaan yksi mihin törmättiin Jyväskylässä, on kätkön loggaus löydetyksi jos sen on vain nähnyt.

Kyseessä kyllä ihan käden ulottuvilla oleva kätkö, joka tosin oli niin tiukasti kiinni ettei sitä ilman työkaluja saanut irti. Tästä syystä monet olivat loganneet sen löydetyksi kun eivät olleet saaneet irti. Onko tässä nyt mitään järkeä? Oli kätkö sitten millainen tahansa, niin eihän sitä voi logata löydetyksi jos ei ole saanut nimeään logikirjaan? Yhtälailla jos purkissa ei ole logikirjaa/kynää eikä saa nimeä sinne, niin eihän sitä voi logata löydetyksi.

Tämä nyt on minun kantani.

pailakka
Viestit: 547
Liittynyt: Ma 29.01.2007 20:05

Re: Löydön kriteeri

Viesti Kirjoittaja pailakka » To 15.05.2008 9:21

Oli pakko vastata kun oli kysymysmerkkejäkin. Millaisen tahansa kätkön voi logata löydetyksi vaikka ei olisi nimeä logikirjassa, homma hoituu kirjautumalla gc.comiin, menemällä kätkön sivulle ja painamalla log your visit. Type of logiksi valitaan found, valitaan haluamansa päivä, kirjoitetaan jotain kivaa tekstiä ja painetaan että Submit log entry oikeasta alanurkasta. Ja mitä järkeen tulee niin senhän voi jokainen määritellä itse :)

Periaatteessahan minulle on aivan sama mitä ihmiset on asioista mieltä, mutta käytännössä homma voi lipsahtaa liiankin monella ihmisellä turhan vakavaksi ja ja se väkisinkin heijastuu koko "lajiin" ja jos kätköilyä ei voi enää ottaa vähemmän tiukkapipoisesti niin ainkin minun pitää etsiä jokin uusi yhtä monipuolinen harraste.

Avatar
reply
Viestit: 191
Liittynyt: Ke 27.06.2007 21:41
Paikkakunta: Pudasjärvi

Re: Löydön kriteeri

Viesti Kirjoittaja reply » To 15.05.2008 9:34

Olen samoilla linjoilla: vaatimaton mielipiteeni on, että kätkön voi logata, jos myös lokivihkosta löytyy samaisen kätköilijän puumerkki. Jos purkin vain näkee, niin eiköhän tuosta voine laittaa vaikka "noten" ja mikäli sitä ei edes näy saatika kuulu, niin sitten se on luonnollisesti "DNF". Loogista, eikö vain?
Ainakin allekirjoittaneen mielestä kaverin/kavereitten kanssa kätköileminen on mukavampaa kuin yksin, joten kaverin käyttäminen "työkaluna" kätköä noukittaessa on myöskin ihan OK.

Garme
Viestit: 91
Liittynyt: Ma 08.10.2007 23:58
Paikkakunta: Vaala

Re: Löydön kriteeri

Viesti Kirjoittaja Garme » To 15.05.2008 12:16

Minusta myös piilottajien pitäisi mennä itseensä ja miettiä onko purkki laitettava sellaiseen paikkaan, että sen näkee, mutta ei saa ulos ilman että kuljettaa mukanaan työkalupakkia ja tikapuita.
Eikö harrastuksen tarkoitus ole hieman toinen. Tutustuttaa ihmiset mielenkiintoisiin paikkoihin tai mukavien matkojen päähän luonnon keskelle.Toki vaikeitakin kätköjä pitää olla, mutta onko vaikeusaste siinä että näet purkin, mutta et saa sitä käsiisi ?

Avatar
martsa
Viestit: 87
Liittynyt: To 04.10.2007 9:40

Re: Löydön kriteeri

Viesti Kirjoittaja martsa » To 15.05.2008 12:52

mutta onko vaikeusaste siinä että näet purkin, mutta et saa sitä käsiisi ?
Ehdottomasti vaikeustasoa mieluummin tuosta, kuin siitä että näet tuhansittain kivenkoloja, mutta et itse purkkia. :)
Kuva Neongeo - Geocaching for Android

Avatar
small oaks
Viestit: 588
Liittynyt: Ma 08.01.2007 9:32
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Re: Löydön kriteeri

Viesti Kirjoittaja small oaks » To 15.05.2008 13:09

Garme kirjoitti:Minusta myös piilottajien pitäisi mennä itseensä ja miettiä onko purkki laitettava sellaiseen paikkaan, että sen näkee, mutta ei saa ulos ilman että kuljettaa mukanaan työkalupakkia ja tikapuita.
Eikö harrastuksen tarkoitus ole hieman toinen. Tutustuttaa ihmiset mielenkiintoisiin paikkoihin tai mukavien matkojen päähän luonnon keskelle.Toki vaikeitakin kätköjä pitää olla, mutta onko vaikeusaste siinä että näet purkin, mutta et saa sitä käsiisi ?
Kätköily harrastuksen tarkoituksella ja mielekkyydellä voi olla montakin näkökulmaa. Joku tykkää juuri tuommoisista, missä saa touhuta ja kiivetä ja saa adrenaliinia sitä kautta. Sen vuoksi nuo puusta/kallion kielekkeiltä yms. älyttömissä paikoista haettavat kätköt ovat ihan oikeutettuja, vaikkei itse niitä pystyttäiskään hakemaan. Vaikeusaste D määritellään hieman eri perusteilla. Eli kuinka helposti purkki paikallistetaan , onko paikka ilmiselvä tai jopa näkyvillä niin silloin d = 1 vaikka purkki olisi lipputangon nokassa. Silloin pelataankin enemmän T arvolla, joka onkin sitten 4 - 5. Tuoden sitäkautta vaikeutta hakemiseen. Silloin pitää jo olla valmiina kuljettamaan köyttä tai vastaavaa välineistöä mukana. Toki tuommoiset kiipeilyä tms. vaativat kätköt tulisi merkata sopivalla attribuutilla tai mainita jotenkin kuvauksessa, ettei ihan perusnäpeillä onnistu, niin voi sopivasti vältellä tuommoiset purkit jotka ei itselle sovi.
Still one more to find!

hhuikuri
Viestit: 337
Liittynyt: Su 16.09.2007 16:57

Re: Löydön kriteeri

Viesti Kirjoittaja hhuikuri » To 15.05.2008 13:11

Garme kirjoitti:Minusta myös piilottajien pitäisi mennä itseensä ja miettiä onko purkki laitettava sellaiseen paikkaan, että sen näkee, mutta ei saa ulos ilman että kuljettaa mukanaan työkalupakkia ja tikapuita.
Mielestäni tuo ei mene noin.

Jos kätköntekijä on näin tarkoittanut olevan, niin on kohtuullista odottaa etsijältä, että hän sitten kantaa tikapuut ja työkalupakin mukanaan. Osa kätköistä nyt vaan sattuu olemaan vähän vaikeammissa paikoissa ja osa on toteutettu tavallisesta poikkeavasti niin, että suuri osa koko kätkön ideaa on saada se loki käsiinsä. Ainakin tämän seudun kätköistä näitä löytyy useitakin.
Garme kirjoitti:Eikö harrastuksen tarkoitus ole hieman toinen. Tutustuttaa ihmiset mielenkiintoisiin paikkoihin tai mukavien matkojen päähän luonnon keskelle.Toki vaikeitakin kätköjä pitää olla, mutta onko vaikeusaste siinä että näet purkin, mutta et saa sitä käsiisi ?
Monissa urbaanikätköissä purkin paikka on helppo havaita, mutta sen käsiinsä saaminen jästeiltä salaa on monimutkaisempi operaatio. Silloin paikalle tullaan vaikka aamuyöllä, kun jästejä on liikenteessä vähemmän. Vaikeusaste niissä onkin suurempi juuri tämän vuoksi. Se on taas osa niiden kätköjen luonnetta. Etsijä sitten itse päättää, hakeeko purkin ja saako nimensä lokiin vai ei.

Tylsäksi tämä menisi, jos pitäisi jossakin pusikossa tavallisia pakasterasioita etsiä kiven alta. Harrastusta rikastuttaa se, että on erilaisia purkkeja niin helppoja kuin vaikeita löytää niin helpoissa kuin vaikeissakin maastoissa.

Avatar
Haaskalintu
Viestit: 950
Liittynyt: Pe 26.01.2007 15:06
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Löydön kriteeri

Viesti Kirjoittaja Haaskalintu » To 15.05.2008 13:42

Osallistun tähän keskusteluun lyhyesti ja ytimekkäästi pelkällää allekirjoituksellani :mrgreen:

Edit: sen verran pakko lisätä, että nimi lokikirjassa on gc.comin löytökriteeri. Omasta mielestäni toki porukalla kätköillessä voi tehdä niin, että yksi kirjoittaa monien puolesta lokikirjaan. Jokaisessa pelissä on säännöt ja peli on mielekästä ainoastaan silloin kun kaikki noudattavat sääntöjä. Itselläni oli mm. Laajasalo Urban Extreme II (nyt jo arkistoitu), joka näkyi kymmenien metrien päähän, mutta käsiin saaminen olikin se juttu. Jouduin poistamaan kolme-neljä loggausta, jotka olivat merkanneet kätkön löydetyksi pelkän näköhavainnon perusteella.

Mutta jos joku ehdoin tahdoin haluaa tehdä "found it"-loggauksia kätköihin joita ei ole löytänyt / saanut käsiinsä tms niin mikäs minä sitä olen estämään. Ei se minulta ole pois eikä varmaan keneltäkään muultakaan. Tällainen vain tuntuu olevan kovin harvinaista tässä fiksussa ja filmaattisessa yhteisössä 8)

Jos nämä säännöt tuntuvat jostain ahdasmieliseltä, aina on olemassa waymarking ja myös terracaching, jossa säännöt loggaukseen voi käytännössä luoda itse...
Onko muuten nimesi jo täällä?

Avatar
Fisherman77
Viestit: 186
Liittynyt: Ma 25.12.2006 12:53
Paikkakunta: Tampere

Re: Löydön kriteeri

Viesti Kirjoittaja Fisherman77 » To 15.05.2008 14:03

Lisätään yksi mauste tahi yrtti tähän soppaan.

Minusta löytö on löyty vasta silloin kun purkki on saatu käsiin ja nimi on lokikirjassa. Se kuinka purkin saapi tassuunsa vaikeilla purkeilla onkin sitten oma lukunsa, mutta mikään ei estä tekemästä yhteistyötä muiden kätköilijöiden kanssa. Itellä on pieni korkeanpaikan kammo ja muutamaan kertaan onkin käynyt niin, että joku muu on noutanut purkin ja se sitten kimpassa logattu...

Itselläni ei niin pahaa purkkia ole etteikö kaikki sitä saisi käsiinsä, mutta jos terrain on tarkoituksella paha, niin minusta omistaja on tarkoittanut silloin purkin haettavaksi, se tarkoittaa sitä että näkemä ei riitä loggaukseen.

Itse tarkistaisin lokikirjan merkinnät ja ne jotka eivät vastaa löydön perusteita (eli nimeä paperilla), niin poistaisin...

Bongauspurkkejahan on nuo webkamerapurkit!!!

Lisäyksenä vielä, että jokainen hakee ne purkit jotka pystyy hakemaan, joko yksin tai yhteistyössä. Koska varmasti riittää purkkeja jotka eivät ole kaikkien haettavissa. Syitä tähän hakuongelmaan voipi sitten olla esim, lyhyys, lihavuus, korkeanpaikan kammo, ahtaanpaikan kammo jne....
Voihan yhtenä syynä olla myös se, että on liian tyhmä osatakseen ratkaista kaikista vit...aisia mysteereitä.

Garme
Viestit: 91
Liittynyt: Ma 08.10.2007 23:58
Paikkakunta: Vaala

Re: Löydön kriteeri

Viesti Kirjoittaja Garme » To 15.05.2008 14:37

Miten sen nyt ottaa :mrgreen:
Itselläni on vyölaukussa esim. pieni vasara. Kerran olen sen sillä toisella puolella missä on sellainen koukku, vääntänyt eräässä infotaulussa rautaa suoraksi, kun en muuten saanut kätköä käsiini. Onkohan oikein ? Kysyn vaan ? Kynä ei sopinut, eikä vasaran varressa olevat meisselit, vaan kätkö painui koko ajan vaan syvemmälle. Eikö tälläisiin kätköpurkkeihin tulisi laittaa joku vetosysteemi tms.
Ja jos katsotte loggauksiani, niin mulle kelpaa mikä tahansa kätkö, missä hyvänsä ja aina logatessani yritän kertoa jotain hauskaa ja positiivista kätköstä.
Kaikki kätköni olen hakenut yksin, koska haluan koetella omia rajojani ja vielä ne ovat riittäneet mitä ihmeellisempiin paikkoihin. Keltään en ole vihjeitä kysellyt vain miehelleni ilmoittanut missä olen jos minua ei ala kuulua kotiin, niin tietää viimeisen kätkön jolle olen lähtenyt.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”