Itse logatut kätköt (omat)

Yleistä keskustelua kätköilystä
Nukkelapsi
Viestit: 5
Liittynyt: Ke 22.06.2011 23:37

Itse logatut kätköt (omat)

Viesti Kirjoittaja Nukkelapsi » Ti 03.09.2013 19:03

Oon törmännyt nyt pariin otteeseen tapaukseen, jossa kätkön omistaja on logannut itse oman tradikätkönsä löydetyksi ihan pokkana. Ei liene ihan relevanttia? Korjaako Geocaching.com tuollaiset vai saako ne sinne jäädä?

Jaute
Viestit: 2
Liittynyt: Su 02.06.2013 14:37

Re: Itse logatut kätköt (omat)

Viesti Kirjoittaja Jaute » Ti 03.09.2013 19:40

Miksei sais, keltä se on pois?

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2

Avatar
arisoft
Viestit: 1224
Liittynyt: La 31.07.2010 19:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Itse logatut kätköt (omat)

Viesti Kirjoittaja arisoft » Ti 03.09.2013 19:42

Nukkelapsi kirjoitti:Oon törmännyt nyt pariin otteeseen tapaukseen, jossa kätkön omistaja on logannut itse oman tradikätkönsä löydetyksi ihan pokkana. Ei liene ihan relevanttia? Korjaako Geocaching.com tuollaiset vai saako ne sinne jäädä?
Asiasta on jo keskusteltu aiemminkin ketjussa, saako kätköilijä logata oman kätkönsä lisäksi myös omat eventit?

Nythän asiassa on päästy siihen konsensukseen, että jos eventin tai kätkön tekee toisella nimimerkillä kuin mitä yleensä käyttää, niin tässä ei ole mitään ongelmaa. Tästä suoraan voi vetää sen johtopäätöksen ettei asialla taida olla kenellekään mitään merkitystä jos sen noin kevyellä bluffilla saa "hyväksyttäväksi".

Itse merkitsen omalle kätkölle DNF:n jos en sitä löydä ja Foundin jos löydän sen eri paikasta kuin minne sen piilotin.

finnranger
Viestit: 621
Liittynyt: Ke 30.07.2008 14:43

Re: Itse logatut kätköt (omat)

Viesti Kirjoittaja finnranger » Ti 03.09.2013 19:49

Oman kätkön loggaamalla saa osakseen useimpien muiden kätköilijöiden "ihailun".

Geocaching.com ei tee loggauksille mitään muuten kuin hyvin harvoin ja silloinkin erikseen ja erityisesti pyytämällä (ei, en tiedä tarkemmin minkälainen proseduuri on kyseessä).

Jykk€
Viestit: 205
Liittynyt: Ke 04.04.2012 11:59

Re: Itse logatut kätköt (omat)

Viesti Kirjoittaja Jykk€ » Ti 03.09.2013 20:11

Amerikkalainen, Saksalainen ja Suomalainen menivät yhdessä eläintarhaan.
Ensimmäinen eläin jonka he näkivät oli elefantti.
Amerikkalainen mietti otuksen nähdessään että mitenköhän siitä saisi eniten rahaa? Lihana vai näytteillä, jne...
Saksalainen mietti että ompa iso ja monimutkaisen näköinen, mitenköhän ihmeessä tuokin on kehittynyt?
Suomalainen puolestaa aprikoi: Mitäköhän vittua tuokin minusta ajattelee?

Tämäkin harrastaminen on paaaaljon helpompaa kun vaan harrastaa ja antaa muiden miettiä tuon ajattelemisen. Kuten jo niin moneen kertaan todettua mitä sillä on väliä sinulle jos minä lokkaan omat kätköni löydetyksi vaikka 162. kertaan. Pidä huoli omista lokeistasi ja siitä että ne ovat omantuntosi kanssa sopusoinnussa niin minä pidän huolen omistani.

maaria11
Viestit: 106
Liittynyt: Su 10.08.2008 19:57
Paikkakunta: Virrat

Re: Itse logatut kätköt (omat)

Viesti Kirjoittaja maaria11 » Ti 03.09.2013 20:36

Minulla on kyllä oma loggaus kolmessa kätkössäni, olen nimittäin adoptoinut kätköt itselleni ja käynyt ne etsimässä jo edellisen omistajan aikana. En sitten poistanut loggauksiani.

Avatar
Diksi
Viestit: 425
Liittynyt: Su 15.08.2010 21:09

Re: Itse logatut kätköt (omat)

Viesti Kirjoittaja Diksi » Ti 03.09.2013 21:16

arisoft kirjoitti:Nythän asiassa on päästy siihen konsensukseen, että jos eventin tai kätkön tekee toisella nimimerkillä kuin mitä yleensä käyttää, niin tässä ei ole mitään ongelmaa. Tästä suoraan voi vetää sen johtopäätöksen ettei asialla taida olla kenellekään mitään merkitystä jos sen noin kevyellä bluffilla saa "hyväksyttäväksi".
Mitäs bluffia tuossa on, ne meriitit löytämisestä ja tekemisestähän menee eri tunnuksille. Eli siis ihan ok, ei saa tekijä tuplaloggausta. Harva kuitenkaan ihan tuosta eri nimimerkkiä generoi? Taitaa nykyään olla miittinimimerkkien takan useampia henkilöitä, jolloin on selkeä tehdä tunnus porukalla kuvauksen kirjoittamista varten yms niin sanottu ryhmätunnus siis, näin ainakin omassa tapauksessa :) Ja kuten todettua, kyllähän omaan miittiinkin osallistutaan toisin kuin omaa kätköä ei etsitä ja löydeä.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Itse logatut kätköt (omat)

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ti 03.09.2013 21:29

Eiköhän tämä aihe ole jo riittävän moneen kertaan puhuttu monessa ketjussa joten pistetään lukkoon.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Lukittu

Palaa sivulle “Yleistä”