Geokieli

Yleistä keskustelua kätköilystä
Geo-Olli
Viestit: 33
Liittynyt: To 18.01.2007 21:18
Paikkakunta: Sipoo

Geokieli

Viesti Kirjoittaja Geo-Olli » Ke 14.02.2007 17:09

Kuinkas on, jääkö "laji päälle"? Eli käytättekö arkikielessä (kätköilijöiden kanssa) geo -alkua eri asioista? Kuten autosta tulee geomobiili, Rekusta ja Murresta tulee geokoiria, bussipysäkki on täynnä (geo)jästejä jne...:lol: :lol:

Normielämässä lienee syytä käyttää normisanastoa, ettei leimaa koko kätköilijäkuntaa... :lol:

Itsellä tulee ajoittain käytettyä geokieltä, mutta vain kotona 8) !

Mitäs sanoja muiden geokielessä on?
Kätköily on kuin kalastusta, kannattaa yrittää, vaikkei lopputulos ole varmaa...

Avatar
Fundamental
Viestit: 158
Liittynyt: To 11.01.2007 16:05
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Fundamental » To 15.02.2007 10:20

Sen olen ainakin huomannut, että niihin ihmisiin keihin on tutustunut kätköilyssä heitä kutsuu kokoajan vain nimimerkeillä ei omalla nimellään..

Ihaa
Viestit: 13
Liittynyt: Ke 31.01.2007 8:06

Viesti Kirjoittaja Ihaa » La 17.02.2007 15:54

Hmmm... Tulipas tuosta kielestä mieleen, että onko jollain sivustolla lueteltu noita lyhenteitä mitä kätköilyssä käytetään? Kuten esim. ftf, tnln jne...

kilpertti
Viestit: 64
Liittynyt: Su 14.01.2007 2:51
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja kilpertti » La 17.02.2007 16:30

Ihaa kirjoitti:Hmmm... Tulipas tuosta kielestä mieleen, että onko jollain sivustolla lueteltu noita lyhenteitä mitä kätköilyssä käytetään? Kuten esim. ftf, tnln jne...
Geocaching.fi sivuston linkkejä selailemalla löytyy kaikenlaista.

Suurnesu
Viestit: 287
Liittynyt: Ke 20.12.2006 21:28
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Suurnesu » La 17.02.2007 17:39

Ihaa kirjoitti:Hmmm... Tulipas tuosta kielestä mieleen, että onko jollain sivustolla lueteltu noita lyhenteitä mitä kätköilyssä käytetään? Kuten esim. ftf, tnln jne...
Onhan kätköilijöiden Wiki tuttu?

Kuukkelit
Viestit: 67
Liittynyt: Pe 05.01.2007 21:53
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Kuukkelit » La 17.02.2007 20:48

Fundamental and Venlis kirjoitti:Sen olen ainakin huomannut, että niihin ihmisiin keihin on tutustunut kätköilyssä heitä kutsuu kokoajan vain nimimerkeillä ei omalla nimellään..
Mitä :shock: onko ihmisillä muka joku muukin nimi kuin esim. Hessut, Outsa, Jonski, Liimes, Hippihiiri, Varvikello, Harjus, TeamEimi, Vikunja, Mikko&Sira,... Ainakin minulla on tuommoisia nimiä kännykässäni enkä tosiaankaan tiedä kaikille muita nimiä. Niin ja jos joku heistä nyt sattuu soittamaan minulle niin puhelinkin vain huutelee että "Kätköilemään!" :P
Minusta tämä harrastus, kuten radioamatööritoiminta, on tosi mukava kun ihmiset ovat vain omia itsejään ilman mitää taustatietoja ja statuksia. Kaikki yhtä suurta kätköilijäperhettä. Nuoria ja vanhoja, isoja ja pieniä.

Kerran nauroimme makeasti Geoleidien kanssa kun joku ihmetteli meidän logiessa vilisseitä lyhtnteitä: GLMÄK,GLMKÄK, GLMLK, GLMKLK jne... tää on meidän oma koodimme kun ollaan matkalla milloin mihinkin miittiin porukalla ja takaisin.

Geovermeitä nimetään tietty geogrillistä, geokoputtimeen ja geokattiloihin. Siis kaikki apuvälineet mitä on tullut käytettyä kätköillessä saavat etuliitteen geo. Georuoka on sitten sitä mitä evästellään:geomakkaraa, geosinappia, geoviinä ja geo-oliiveja :lol: Hessulla oli kyllä kerran ihan kaupallistakin geobar myslipatukkaakin joten liekö joku kätköilijä tuotteistanut jo joitain tuotteita.

Työpaikalla on sentään sen verran ymmärtävää väkeä että ymmärtävät jo suodattaa meikäläisen puheesta ylimääräiset geoliitteet ja saada melkein ymmärrettävää puheestani.

AnsKuukkeli

Ihaa
Viestit: 13
Liittynyt: Ke 31.01.2007 8:06

Viesti Kirjoittaja Ihaa » La 17.02.2007 21:02

Suurnesu kirjoitti: Onhan kätköilijöiden Wiki tuttu?
Kiitos! :) Tuonne ei ollut tullutkaan eksyttä aikaisemmin..

Avatar
Jari-Matti
Viestit: 92
Liittynyt: To 12.07.2007 12:22
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Geokieli

Viesti Kirjoittaja Jari-Matti » To 12.07.2007 12:54

Geo-Olli kirjoitti:Kuinkas on, jääkö "laji päälle"? Eli käytättekö arkikielessä (kätköilijöiden kanssa) geo -alkua eri asioista? Kuten autosta tulee geomobiili, Rekusta ja Murresta tulee geokoiria, bussipysäkki on täynnä (geo)jästejä jne...
Kylläpä sitä tulee mielessään jästiteltyä montaakin pankkiautomaattijonossa seisovaa... Maneeri, samalla tavalla kuin tähtitieteilijöillä taivaalle katsominen ulos astuttaessa. Kahdesti olen säpsähtänyt siihen, että työkaveri, jolle olen puhunut jotain ihan muuta asiaa on keskyttänyt minut kysäisemällä: "geo-mikä?"
Jari-Matti
Elämä on kuin golfpallo: ensin saa paljon iskuja ja sitten päätyy kuoppaan.

Avatar
Stone'5
Viestit: 873
Liittynyt: Pe 29.06.2007 13:00

Viesti Kirjoittaja Stone'5 » To 12.07.2007 13:17

Kyllähän sitä tulee kätköilykaverin kanssa käytettyä geokieltä, mutta eipä jästeille ole tullut niin puhuttua.

Avatar
reijamasa
Viestit: 128
Liittynyt: Ma 08.01.2007 17:25
Paikkakunta: Nyystaad

Viesti Kirjoittaja reijamasa » Pe 13.07.2007 9:10

Jokunen päivä sitten kun oltiin lähdössä jonnekin ei-kätköilyreissulle, kävi masa vielä sisällä hakemassa laukkuni mukaan. Kesti vähän aikaa ja tullessaan sanoi mulle näin: "Maasto ykkönen, vaikeus kolme, se oli jemmattu vaatekasan alle" :D

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”