RoW

Yleistä keskustelua kätköilystä
pitkulainen
Viestit: 17
Liittynyt: Pe 10.02.2012 8:47

Re: RoW

Viesti Kirjoittaja pitkulainen » Pe 29.03.2013 21:41

Varsin katsoin noita paljon kätköjä etsineitä.. ja erään yli 14000 kätköä hakeneen tilastoissa vain 16 wherigoa, eli varsin undergroundia wherigot ovat ja niin myös varmaan tulevat olemaan, mutta kivoja kylläkin. Mukava että näitä tuli näinkin paljon. Toivoisinkin näitä lisää noiden mysteerien sijaan...
Viimeksi muokannut pitkulainen, La 30.03.2013 9:53. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

oikku
Viestit: 12
Liittynyt: To 21.07.2011 17:21

Re: RoW

Viesti Kirjoittaja oikku » Pe 29.03.2013 22:05

Pete_P kirjoitti:Ainakin Jyväskylän RoW: Hirsipuu (GC45F9W) ei suostu tulemaan ipadiin http://www.wherigo.com:sta jostain syystä ja ei edes näy listoilla Jyväskylän vertsuissa. Eipä tuolla näy nuo toisetkaan tänään julkaistut (paitsi Hannu ja Kerttu). Olisin vain näyttänyt vieraileville kätköilijöillemme miten myös ipadillä voi ratkoa näitä uusia locationless vertsuja.

Onko guruilla jotain lisätietoa mitä nyt tuli tehtyä väärin. Kätkökuvauksen latauspaikastahan tuo on helppo siirtää ja toimi hyvin esim. androidissa, mutta wherigo-sovelluksella (ipad) ei tosiaan edes löytynyt wherigo.com:sta ja kun pastesi kätkökuvauksen kasetin osoitteen padin wherigo-sovellukseen niin haki sen, mutta ilmoitti jostain virheestä kun yritti sitä suorittaa ja jos haet wherigohakuna vain http://www.wherigo.com:sta niin ei noita kasetteja edes näy siellä.

Mutta hyvin toimi muuten meidän jo 'hiotuilla' järjestelmillä.

-P
Jaa-a, ei tainnut missään uusissa wherigoissa olla ennen julkaisua asetus päällä, että näkyisivät listauksissa. Itse laitoin ko. asetuksen päälle joskus klo 14 jälkeen, eli kyllä niiden pitäisi jo näkyä. Tuo Hirsipuukin on tosin ladattu jo joskus helmikuun lopulla tuonne wherigo.comiin, joten se ei enää uusissa julkaisuissa näykään. Hyvä, että toimi kuitenkin ja onhan noista neljästä viimein jo kolme löydettykin. :)

Arnyk
Viestit: 285
Liittynyt: Ti 24.08.2010 14:13

Re: RoW

Viesti Kirjoittaja Arnyk » Pe 29.03.2013 22:09

Row-julkaisussa piilotettiin wherigot ennen julkaisua siten että niitä ei listattu julkisessa hakemistossa. Tuo on varmaankin syy nyt näkymättömyyksiin. Kun syytä piilotukseen ei enää ole, voidaan tuo "list in directory" kytkeä päälle. Laitan tästä vielä viestiä tekijöille. Arnyk

Avatar
Catra84
Viestit: 73
Liittynyt: Su 26.10.2008 14:03
Paikkakunta: Turku

Re: RoW

Viesti Kirjoittaja Catra84 » La 30.03.2013 2:29

Mää löysin nyt lopulta molempien turkulaisten kasetit iPhone4:seeni. Jos joku muukin etsiskelee, niin ainakin åa löytyi ainoastaan uusimpien kasettien listalta kätkön julkaisun aikoihin. Jos joku muu yhtä pöljä kuin mää ja jos tää edes yhtä kaikista auttais, niin ompahan jaettu! :)

Avatar
Sensusan
Viestit: 70
Liittynyt: Ma 02.03.2009 16:42
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: RoW

Viesti Kirjoittaja Sensusan » Su 31.03.2013 13:24

Mä olen yrittänyt saada samsung galaxy 2:seen ohjelmaa ladattua, mutta en saa.
Kokeilin tuota Porvoon On the Busses ohjelmaa ja mulla on ladattuna tuo WhereYouGo ohjema.
Kun painan et aloita nii se sanioo, et kasetti ei ole saatavilla ja sitten se herjaa, et Lisää kasettitiedosto (*.gwc)/storage/sdcard0/WhereYouGo/hakemistoon.
Mut en ymmärrä ... en löydä sellasta enkä osaa...
Voisko joku auttaa sellai ihan rautalangast vääntämällä, kuinka saisin puhelimen toimimaan ??
Anne the Sensusan
Sensusan Shetland Sheepdog & Gos D'Atula Catala

Avatar
LaraG
Viestit: 108
Liittynyt: La 05.07.2008 1:22

Re: RoW

Viesti Kirjoittaja LaraG » Su 31.03.2013 14:47

Vähän on kyllä ihmetyttänyt ja hilpeyttäkin herättänyt tuo Wherigo sivun "beta" maininta. Missä vaiheessa ohjelma ei ole enää "beta", tuo teksti on ainakin ollut tuolla jo vuosia.

Jos oikein ymmärsin, niin wherigot taitavat olla enemmän menossa tuonne älypuhelinten suuntaan. Groundspeakilta ei löydy panostusta niihin enää? Suuren laitevalmistajan uusista tuotteista ei löydy enää niille tukea. Hmmm... Onkohan tämä ollut GS:lle vähän niinkuin yksi kätkötyyppikokeilu monen muun joukossa. Onhan noita joitakin vanhoja kätkötyyppejä (webcam, virtuaali), joita ei voi enää tehdä uusia, mutta vanhoja voi löytää.

Kunhan visioin, mutta wherigot voinevat jatkaa olemassaoloaan ilmankin GS:iä, jossain muodossa toisaalla. Niin kauan kuin niistä saa löytöjä gc.comiin niin luulisi niille kätköilijöiden parista kiinnostusta löytyvän. Harmi todella tuo laitetuen puuttuminen.

Sinänsä teknisesti toimivaa wherigoa, missä on myös jokin järkevä sisältö ja juoni on ollut ihan hauska pelailla. Joskus on huomannut joistakin tähän astisista, että tekninen puoli on ehkä syönyt eväitä sisältöön panostamisesta, mikä ainakin minun mielestäni on kuitenkin se homman juju. Ja näissähän on myös se loppupurkki, että sikälihän ne ovat myös geokätköjä.

Prynde
Viestit: 139
Liittynyt: Ti 31.07.2012 17:31
Paikkakunta: Turenki, Janakkala

Re: RoW

Viesti Kirjoittaja Prynde » Su 31.03.2013 15:43

Jotkut pitävät tuota beta-mainintaa hamaan tappiin saakka, kuten Zynga kaikissa peleissään. Silloin bugit ohjelmassa ovat ihan ok ja niiden korjaamisessa ei tarvitse kiirehtiä :)

Gonozilla
Viestit: 16
Liittynyt: La 27.08.2011 19:42
Paikkakunta: Janakkala

Re: RoW

Viesti Kirjoittaja Gonozilla » Su 31.03.2013 18:29

Kirjoittaja Sensusan » Su 31.03.2013 13:24

Mä olen yrittänyt saada samsung galaxy 2:seen ohjelmaa ladattua, mutta en saa.
Eli ongelma nähtävästi saada kasetit toimimaan.Itse en ko.puhelinta omista,mutta eiköhän siinäkin toimi kaapelilla kiinni tietokoneeseen ja resurssienhallinnan kautta kasetin siirto oikeaan paikkaan.
Itsellä ainakin tabin kanssa näin taikka toinen vaihtoehto siirtää jo valmiina tabissa/puhelimessa oleva kasetti samsungin omalla "omat tiedostot" sovelluksella oikeaan paikkaan.
Ladatut kasetit löytyy sdcard/download kansion alta.

Toivottavasti tästä jotain apua ongelmaan,ko. puhelimen käyttäjät varmaan osaa paremmin auttaa.

Avatar
Ajosa
Viestit: 23
Liittynyt: Su 07.10.2012 9:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: RoW

Viesti Kirjoittaja Ajosa » Su 31.03.2013 19:46

Sensusan kirjoitti: ..herjaa, et Lisää kasettitiedosto (*.gwc)/storage/sdcard0/WhereYouGo/hakemistoon..
Onko wherigo-kasettisi tallentunut oikeassa tiedostomuodossa (.gwc)? Minulla ainakin Samsung Galaxy XCover ei osannut tallentaa kasettia oikein, jos lataamista yritti puhelimen "omalla" selaimella. Käytänkin lataamiseen Opera Mobile -selainta (sen saa ilmaiseksi Play-kaupasta). Opera myös kysyy mihin kansioon (hakemistoon) ladattava tiedosto tallennetaan eli kerralla saa oikeaan paikkaan.
Mä mitä etsin yhä vaan, tuskin sitä saan
Vaikka mysteeri tää mysteeriks jää
Läpi metsät samoan ja mä kunnaat koluan, niin jatkaa haluan
(YÖ - Mysteeri)

Avatar
Sensusan
Viestit: 70
Liittynyt: Ma 02.03.2009 16:42
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: RoW

Viesti Kirjoittaja Sensusan » Su 31.03.2013 22:51

Malliksi vaikka nyt tuo:RoW: Hirsipuu
Klikkaan, et lataa kasetti tästä, sitten menen siihen Download player ja klikkaan.
Avaa sivun ja klikkaan uudestaan download player.
Tiedosto alkaa tallentuun mun koneelle.
Kun on ladannut klikkaan sen auki ja tulee kansio, jossa on "pikkukansioita".
"Maalaan" ne kaikki ja puran työpöydälle.
Sinne ilmestyy kansio, jossa lukee setup.

Koneessakin mulla on ladattuna se Wherigo Builder.

Noh, nyt laitan kännyn kiinni koneeseen ja se avaa kännyn oman tiedoston. Siellä mulla on kansio /storage/sdcard0/WhereYouGo/
Siirrän koneelta tiedoston sinne ja oon kokeillut siirtää tiedostot.
Se näyttää kyllä mulle kännykäs et siel kansiossa on sisällä cache kansio, map kansio ja row_hirsipuu.gxc
Ok,sit palaan WhereYouGo sovellukseen ja siel on aloita, kartta, gps ja asetukset.
Klikkaan sitä aloita niin se laittaa ilmoituksen:
Tiedot:
Wherigo-kasetti ei ole saatavilla.
Lisää kasettitiedosto (*.gwc)/storage/sdcard0/WhereYouGo/ hakemistoon ja aloita WhereYouGo uudelleen.
Sit oon pyöritellyt niitä tiedostoja edes takas, mutta aina se sanoo samaa....
Oon kokeillut ladata sinne useita RoW:eja ja aina se näkyy siel ihan tekstinä, mutta sovellus herjaa.
Mä en tiedä mitä enää kokeilisin.

Niin ja läppäris on tosiaan kanssa tuo sovellus Wherigo Builder, mutta en saa sinnekkään siirrettyy mitään, eli joku häikkä mulla on nyt tuossa itse tehtävän lataamisessa.
Anne the Sensusan
Sensusan Shetland Sheepdog & Gos D'Atula Catala

Prynde
Viestit: 139
Liittynyt: Ti 31.07.2012 17:31
Paikkakunta: Turenki, Janakkala

Re: RoW

Viesti Kirjoittaja Prynde » Su 31.03.2013 23:02

Sen sijaan että lataisit playerin sivun oikeasta laidasta sinun pitäisi klikata pelkkää download nappia sivun vasemmassa laidassa jonka takaa saat sen tarvittavan *.gwc tiedoston.

Avatar
Sensusan
Viestit: 70
Liittynyt: Ma 02.03.2009 16:42
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: RoW

Viesti Kirjoittaja Sensusan » Ma 01.04.2013 0:33

Joo, sen oon ladannut ja just se antaa lataamisen jälkeen sen valikon, jossa on monta pikkuikkunaa ja sitten pitää purkaa tai kopioida....
ja kun purkaan niin työpöydälle tulee vaan setup tiedosto... Jonka kanssa en tiedä mitä tehdä ;)
Anne the Sensusan
Sensusan Shetland Sheepdog & Gos D'Atula Catala

Prynde
Viestit: 139
Liittynyt: Ti 31.07.2012 17:31
Paikkakunta: Turenki, Janakkala

Re: RoW

Viesti Kirjoittaja Prynde » Ma 01.04.2013 2:34

Totanoinniin, minä en nyt tiedä miten sä tuossa onnistut, mä käytän sitä *.gwc tiedostoa sellaisenaan, en pura sitä mitenkään. Jos purkaisinkin, se vaatisi ihan oman ohjelmansa ja saisin yleensä vain muutamia kuvia siitä irti.

Gonozilla
Viestit: 16
Liittynyt: La 27.08.2011 19:42
Paikkakunta: Janakkala

Re: RoW

Viesti Kirjoittaja Gonozilla » Ma 01.04.2013 8:04

Tuo kuulostaa,että olisi ladattu väärästä kohtaa.
Liitteet
Lataus.jpg
Lataus.jpg (121.83 KiB) Katsottu 5252 kertaa

Avatar
Sensusan
Viestit: 70
Liittynyt: Ma 02.03.2009 16:42
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: RoW

Viesti Kirjoittaja Sensusan » Ma 01.04.2013 11:52

Joo, juurikin siitä olen ladannut.
Jonka jälkeen se avaa uuden ikkunan, joka näyttää tältä: hirsipuu 1
Sitten avautuu builderi joka näyttää tältä: hirsipuu 2
Sitten se tekee ladattuihin tiedostoihin kansion hirsipuu ja sen siirrän kännykän kansioon ja sitten näyttääkin tältä: hirsipuu 3

Avaan sen jälkeen ohjelman kännykästä, mutta antaa saman virhetekstin, jonka olen jo aikaisemmin kirjoittanut.
Liitteet
hirsipuu 3.jpg
Hirsipuu 3
hirsipuu 3.jpg (30.73 KiB) Katsottu 5113 kertaa
hirsipuu 2.jpg
Hirsipuu 2
hirsipuu 2.jpg (75.3 KiB) Katsottu 5113 kertaa
Hirsipuu 1.jpg
Hirsipuu 1
Hirsipuu 1.jpg (38.67 KiB) Katsottu 5113 kertaa
Anne the Sensusan
Sensusan Shetland Sheepdog & Gos D'Atula Catala

Prynde
Viestit: 139
Liittynyt: Ti 31.07.2012 17:31
Paikkakunta: Turenki, Janakkala

Re: RoW

Viesti Kirjoittaja Prynde » Ma 01.04.2013 12:20

Sensusan kirjoitti:Joo, juurikin siitä olen ladannut.
Jonka jälkeen se avaa uuden ikkunan, joka näyttää tältä: hirsipuu 1
Sitten avautuu builderi joka näyttää tältä: hirsipuu 2...
Tässä kohtaa menee metsään, et tarvitse builderia ja sen tekosia vaan ainoastaan sen juuri lataamasi tiedoston jonka siirrät kännykkääsi ilman että sille tiedostolle tehdään yhtään mitään.

vihtis83
Viestit: 641
Liittynyt: Pe 08.08.2008 16:06
Paikkakunta: Lahti

Re: RoW

Viesti Kirjoittaja vihtis83 » Ma 01.04.2013 12:23

Mulla antaa Whereyougo SGS2:ssa saman ilmoituksen. JB päivitys taisi muuttaa jotenkin tuon muistikortin nimeä tiedostonhallinnassa. Ennen toimi kyllä mainiosti mutta ei nykyään...

Avatar
Sensusan
Viestit: 70
Liittynyt: Ma 02.03.2009 16:42
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: RoW

Viesti Kirjoittaja Sensusan » Ma 01.04.2013 12:30

Prynde kirjoitti:
Sensusan kirjoitti:Joo, juurikin siitä olen ladannut.
Jonka jälkeen se avaa uuden ikkunan, joka näyttää tältä: hirsipuu 1
Sitten avautuu builderi joka näyttää tältä: hirsipuu 2...
Tässä kohtaa menee metsään, et tarvitse builderia ja sen tekosia vaan ainoastaan sen juuri lataamasi tiedoston jonka siirrät kännykkääsi ilman että sille tiedostolle tehdään yhtään mitään.
No, olen kokeillut siäkin vaihtoehtoa, mutta se ei tosiaan siltikään toimi vaikka kännkän tiedostossa näkyy kaikki oikeilla paikoillaan ja oikeilla nimillä.
Eli vihtis83:lla on sama ongelma ??
Onko kellään muulla SGS2:sta ?? Onko joku keksinyt keinon saada laitteen toimimaan ??
Anne the Sensusan
Sensusan Shetland Sheepdog & Gos D'Atula Catala

vihtis83
Viestit: 641
Liittynyt: Pe 08.08.2008 16:06
Paikkakunta: Lahti

Re: RoW

Viesti Kirjoittaja vihtis83 » Ma 01.04.2013 12:32

Kuva
Nyt löytyi se oikea kansiokin. Puhelimessa on 2 whereyougo kansiota, tiedosto pitää laittaa täsmälleen siihen kansioon minkä tuo ilmoitus antaa.
Viimeksi muokannut vihtis83, Ma 01.04.2013 12:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Sensusan
Viestit: 70
Liittynyt: Ma 02.03.2009 16:42
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: RoW

Viesti Kirjoittaja Sensusan » Ma 01.04.2013 12:34

Ja jos mä en nyt saa sitä tolla SGS2:lla toimiin niin miten sen saa toimimaan läppärillä ?
Vai saako mitenkään ? Kun läppärishän pitää "pelaa" sillä Wherigo Builder sovelluksella, mutta kun en saa sinnekkään mitään näkyviin.
Osaako joku neuvoa, miten pääsisin edes läppärillä suorittaa Wherigoja ?

Sit viel yks kysymys ... mikä känny mun pitäs ostaa, et noi sovellukset toimis tai onko joku kepsi sellanen, et sillä toimisi ?
Anne the Sensusan
Sensusan Shetland Sheepdog & Gos D'Atula Catala

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”