Pelkkä irvinaama kätkön lokkauksessa

Yleistä keskustelua kätköilystä
Avatar
~Heikki~
Viestit: 65
Liittynyt: Su 06.04.2008 13:50

Re: Pelkkä irvinaama kätkön lokkauksessa

Viesti Kirjoittaja ~Heikki~ » Su 06.04.2008 13:55

Tottahan se on että kaikki eivät jaksa turinoida löydetyistä kätköistä.
Mutta muutaman oman kätkön jälkeen kyllä tajuaa miten mukavaa on saada kunnollista palautetta. Itse olen moneen kertaan naureskellut Bridges of Nihtisilta kätkön loggauksille: http://www.geocaching.com/seek/cache_de ... 84737c3e30

Ja nämä hetket ovat inspiroineet päätöstäni yrittää keksiä jotain mukavaa/hauskaa kirjoittamista kätköistä/omista tunnelmista kätköllä.
Lyön vetoa olevani ainoa henkilö geokätköilyn historiassa, joka on saanut komentavalta (armeijan) upseeriltaan komennon: Etsi, MARS MARS! (Viitaten siis geokätköön). Jos joku todistaa toisin, sitoudun tarjoamaan hänelle perinteiset munkki kaffet.

Avatar
jupilli
Viestit: 235
Liittynyt: Pe 05.01.2007 14:04
Paikkakunta: Tikkakoski

Re: Pelkkä irvinaama kätkön lokkauksessa

Viesti Kirjoittaja jupilli » Su 06.04.2008 14:21

Joops,

kyllä lokiin kirjoitettavalla tekstillä on varmasti merkitystä, esimerkiksi tämä loki http://www.geocaching.com/seek/log.aspx ... 824ed78930 varmasti varoitti seuraaviä kävijöitä rastaasta joka myös huomasi paikan oivalliseksi piiloksi pesälleen. BTW: pesiminen onnistui hyvin !!

Kannattaa siis kirjoittaa paitsi löytämisen helppoudesta myös ympäristöstä ja muista paikan käyttäjistä jos semmoisia ilmenee. Ja ihanniinkuin Heikki edellä kirjoitti, piilottajat mielellään lukee iloisia ja pitkiäkin lokkauksia !!
Terveisin Kätköilyvaari !!

Avatar
Haaskalintu
Viestit: 950
Liittynyt: Pe 26.01.2007 15:06
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Pelkkä irvinaama kätkön lokkauksessa

Viesti Kirjoittaja Haaskalintu » Su 06.04.2008 17:15

~Heikki~ kirjoitti: Mutta muutaman oman kätkön jälkeen kyllä tajuaa miten mukavaa on saada kunnollista palautetta. .
Näinhän se on, että sitä ei osaa samalla tavalla arvostaa ennenkuin itse tekee kätkön tai pari. Usein nuo "löytyi helposti, lällällää!" -tyyppiset loggaukset ovat todennäköisimmin siltä 90% osalta kätköilijöistä, jotka eivät tee itse kätköjä, ja silloin loggauksen paino on omassa suorittamisessa ja sen korostamisessa. Jossain toisessa säikeessä laskeskeltiin, että noin 10% kätköilijöistä on tehnyt 97% kaikista kätköistä.

Eli kätköjen omistajat: Kun luette loggauksia, huomaatte, että noin kymmenessä prosentissa kuultaa läpi sellaisen kanssakätköilijän kokemusen syvä rintaääni, joka osaa antaa arvon myös purkin piilottajalle. Ja iloitkaa myös niistä "löytyi helposti"-kuittauksista, niilläkin on oma arvonsa! :D
Onko muuten nimesi jo täällä?

Avatar
jupilli
Viestit: 235
Liittynyt: Pe 05.01.2007 14:04
Paikkakunta: Tikkakoski

Re: Pelkkä irvinaama kätkön lokkauksessa

Viesti Kirjoittaja jupilli » Su 06.04.2008 18:10

Haaskalintu kirjoitti:Jossain toisessa säikeessä laskeskeltiin, että noin 10% kätköilijöistä on tehnyt 97% kaikista kätköistä.


Pikainen tarkistus osoitti että meilla 3399 kätköilijästä 714 on piilottanut ainakin yhden kätkön. Vaikka suhde onkin paljon tuota noin 10% parempi olen silti kyllä kovin yllättynyt !! Pitääkin tutkia tuota 'ei piilottaneiden' listaa ja tuumailla suhdetta lokeihin. Tuossahan tämän ongelman syy voi olla kokonaan!!
Terveisin Kätköilyvaari !!

Von Ronn
Viestit: 13
Liittynyt: Pe 08.02.2008 22:05

Re: Pelkkä irvinaama kätkön lokkauksessa

Viesti Kirjoittaja Von Ronn » Su 06.04.2008 23:54

Jos en olisi löytänyt foorumia ja sitä kautta nähnyt mitä kätköntekijät yleensä kirjoittavat, niin en tiedä olisinko ymmärtänyt ajatella "kätköntekijää" loggauksissa. Lisäksi kirjoittaminen on minulle helppoa, ei ollenkaan vastenmielistä, mitä se saattaa jollekin olla, joka ei niin helpolla "keksi" kirjoitettavaa. Mutta varsinkin, kun nyt on omia käköjä, niin vielä enemmän on oppinut ymmärtämään, kuinka hauska on saada kommentteja kätköistä. Varsinkin tykkään lukea, miten ihmiset ovat saapuneet kätkölle. Mikä on heidän mielestään ollut se "paras" reitti, mikä ei oikeasti välttämättä ole se paras reitti. Mitä itseltäni kirjaajana toivoisin, olisi se, että muistaisin kirjoittaa monelta olen kätköllä ollut, koska jos samana päivänä on joku muu käynyt, olisi hauska seurata, kuinka lähellä mahdollinen kohtaaminen on ollut. Harvoin kuitenkaan muistan kirjata ylös kellonaikaa, mutta itse kätköpurkin logivihkoon sen kyllä aina laitan, näkee sitten seuraava ainakin sen.

Eli ymmärrän hyvin niitä, jotka kirjoittavat vaan ok tai TFTC, mutta teitä jotka tarinoitte, arvostan tosi paljon.
terv mrs

jdin
Viestit: 6
Liittynyt: To 27.03.2008 9:12
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pelkkä irvinaama kätkön lokkauksessa

Viesti Kirjoittaja jdin » Ti 08.04.2008 14:30

:)

angulion
Viestit: 1
Liittynyt: Su 10.06.2007 23:50

Re: Pelkkä irvinaama kätkön lokkauksessa

Viesti Kirjoittaja angulion » To 10.04.2008 0:22

Olen itse ainakin näihin oli helppo kätkö syyllistynyt. Mutta kun jotkut jo mainitsivat, aina ei oikeen tuu sanoja.
En mainitse kätkön kunnosta jos se on ihan kunnossa - jos on kostea tms. kerron toki.

Mitä tähän sikajackin irvinaamaan tulee, me taidetaan samoilla alueilla toimia koska olen itsekin pistänyt merkille lokeissa usein olevaa käyttäjä jonka merkintä ei ikinä ole yhtään mitään muuta kun pelkkä hymiö. Tuli sellainen mieli että hieman sikajackin puolustukseksi veikkaisin että kyse ei ole hymiöt, vaan se että loggaus on kokonaisuudessa ":D". Omasta mielestäni jopa "Oli helppo, kiitos." on parempi ;)

Avatar
reijamasa
Viestit: 128
Liittynyt: Ma 08.01.2007 17:25
Paikkakunta: Nyystaad

Re: Pelkkä irvinaama kätkön lokkauksessa

Viesti Kirjoittaja reijamasa » To 10.04.2008 7:17

Välttämättä sellainen kätköilijä jolla ei ole omia purkkeja, ei edes tajua että loggaus menee suoraan omistajalle. Itsellenikin se valkeni vasta ensimmäisen oman purkin tekemisen jälkeen. Sitä ennen kirjoitin loggaukseni kaikkia lukijoita varten, nykyään purkin omistajaa ajatellen.
Kestävä lokikirja - parempi mieli http://lokikauppa.mycashflow.fi

kimppi_keiju
Viestit: 15
Liittynyt: Ke 23.04.2008 21:25

Re: Pelkkä irvinaama kätkön lokkauksessa

Viesti Kirjoittaja kimppi_keiju » Ke 23.04.2008 21:42

Ilmoitampa nyt sitten julkisesti kaikille, että aion logata kaikki 550 löytämääni kätköä pelkällä kiitoksella ja irvinaamalla, koska olin hölmö ja loggasimme löytämämme kätköt vain ammun nimimerkin alle ,kun kerran yhdessä lähes aina kätköilemässä olimme. Mutta nyt kun aviopulisoni päätti lähteä jonnekin minne lie ja kätköileekö edes enää ikinä, sitä en tie. Ajan puutten ja tämän hetkisen aivokapasiteettini ollessa lähellä nollaa niin en viitsi kaikkia romaaneja alkaa uusiksi kopioimaan/muistelemaan, mutta uusi elämä uudet kujeet :roll: Kyllä niitä pikkasen pidempiäkin satuja alkaa taas varmaan jossakin vaiheessa tulemaan jahka aika parantaa haavat :? no any ways tulipahan tännekin nyt sitten avauduttua eli: kiitos ! :D
-Kimppi_keiju-

Avatar
Haaskalintu
Viestit: 950
Liittynyt: Pe 26.01.2007 15:06
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Pelkkä irvinaama kätkön lokkauksessa

Viesti Kirjoittaja Haaskalintu » Ke 23.04.2008 22:10

pää pystyyn, Kimppi_keiju!

Aika parantaa haavat ja tällaisessa erikoistapauksessa me herkkänahkaiset kätköjen tekijät varmasti hyväksymme menettelysi! Vai mitä?

Nimimerkki itsekin avioeron läpikäynyt...
Onko muuten nimesi jo täällä?

Avatar
el2
Viestit: 334
Liittynyt: To 28.06.2007 17:32
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Pelkkä irvinaama kätkön lokkauksessa

Viesti Kirjoittaja el2 » Ke 23.04.2008 22:15

Avioeroa ei ole tullut käytyä läpi, mutta muutama seurattua sivusta. Anyway homma jatkuu ja toiminta antaa uutta pontta elämään.
haittaaks se

kimppi_keiju
Viestit: 15
Liittynyt: Ke 23.04.2008 21:25

Re: Pelkkä irvinaama kätkön lokkauksessa

Viesti Kirjoittaja kimppi_keiju » Ke 23.04.2008 22:55

joopa joo niimpä niin....eteenpäin sano mummo lumessa :cry: joo ja ain aika haavat parantaa sen kuullut olen ennenkin..... :?

hidehairy
Viestit: 6
Liittynyt: Su 25.03.2007 19:57

Re: Pelkkä irvinaama kätkön lokkauksessa

Viesti Kirjoittaja hidehairy » Pe 25.04.2008 12:00

Irviöloggaukset ovat vähän masentavia, mutta en kovasti sanktioisi niidenkään käytöstä. Pikkuveljelläni on n. 30 löydettyä kätköä mutta vain 2 logattua, koska tuon mielestä loggaus on turhan hankalaa, varsinkinkin kun ne 28 on löytynyt yhdessä minun kanssani. Pikkuveli ei ole kokenut mielenkiintoiseksi kisata löydettyjen purkkien määrissä. Ja minä sitten kyllä loggaan, aina suomeksi ja englanniksi, ulkomailla ainakin englanniksi. Ruotsissa ja affenanmaalla loggaisin varmaan ruotsiksikin, jos siellä joskus sattuisin kätköilemään.

Loggauskammoisen kätköilijän painajainen on varmasti geodashing (ilmankos minä olen edelleen ainoa sitä harrastava suomalainen), sillä hyväksytty raportti edellyttää tarinaa ja kuvaa vierailusta dashpointissa. Tiimissäni "Team 68N" on muuten tilaa - mukaan pääsee ainakin 4 68N tai pohjoisempana vieraillutta englanninkielentaitoista kätköilijää :) Ehdotan muuten tuolle lajille suomennoksia: Geodashing = Geomähkäily ja Dashpoint = Sattuma :)

pailakka
Viestit: 547
Liittynyt: Ma 29.01.2007 20:05

Re: Pelkkä irvinaama kätkön lokkauksessa

Viesti Kirjoittaja pailakka » Pe 25.04.2008 14:47

Toivottavasti kukaan ei ole puhunut sanktioista. Toistetaan: Geokätköilyssä ei ole varsinaisesti löytämiseen liittyviä sääntöjä, joten sen saa kuka tahansa tehdä aivan miten lystää. Toinen asia onkin se mikä muilla kätköilijöille ja kätkön tekijöille on mukavaa

hhuikuri
Viestit: 337
Liittynyt: Su 16.09.2007 16:57

Re: Pelkkä irvinaama kätkön lokkauksessa

Viesti Kirjoittaja hhuikuri » To 26.06.2008 7:59

sikajack kirjoitti:Minua on viimeaikoina ruvennut raskaasti kyrsimään - etten sanoisi suorastaan v******maan - sellaiset lokkaukset joissa ei ole mitään muuta kuin jokin saa****n irvinaama.
Nyt irvinaamaongelma on ratkennut kuin itsestään: "Logged from my phone using the Geocache Navigator by Trimble".

Avatar
sikajack
Viestit: 248
Liittynyt: La 23.12.2006 15:44
Paikkakunta: Turku

Re: Pelkkä irvinaama kätkön lokkauksessa

Viesti Kirjoittaja sikajack » To 26.06.2008 11:26

hhuikuri kirjoitti:Nyt irvinaamaongelma on ratkennut kuin itsestään: "Logged from my phone using the Geocache Navigator by Trimble".
Toden totta! Siinäpä sielukas ja sisällökäs lokkaus ... ;-)
//geonovice sikajack

rianra
Viestit: 118
Liittynyt: La 30.06.2007 22:04

Re: Pelkkä irvinaama kätkön lokkauksessa

Viesti Kirjoittaja rianra » To 26.06.2008 11:42

hhuikuri kirjoitti:Nyt irvinaamaongelma on ratkennut kuin itsestään: "Logged from my phone using the Geocache Navigator by Trimble".
Jopa se hymiö kertoo enemmän kuin tuo. Hymiössä on sentään yritetty esittää fiilistä, kun tuossa vain kerrotaan tapa.
Thinking out of the cache

exeli
Viestit: 27
Liittynyt: Ke 09.04.2008 6:33

Re: Pelkkä irvinaama kätkön lokkauksessa

Viesti Kirjoittaja exeli » To 26.06.2008 11:56

Täytyy kyllä myöntää, että ei paljoa voi ärsyttävämpi enää loggaus olla. Kyllä nyt sentään jotain voisi kirjoittaakin, ainakin edes yrittää.

Avatar
Tonny0909
Viestit: 884
Liittynyt: Ti 10.06.2008 11:53
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Pelkkä irvinaama kätkön lokkauksessa

Viesti Kirjoittaja Tonny0909 » To 26.06.2008 15:18

Kun aloitin kätköilyn keväällä, niin minulle pisti loggauksista silmään turha jäykistely ja asiallisuus. En nyt tarkoita että loggauksiin pitäisi kirjoitella kaikenmaailman paskaa, mutta tuntui jotenkin siltä, että loggaukset oli kirjoitettu seisten maamme- laulun soidessa taustalla varoen huumoria tai hauskuutta.

Itse pyrin kirjoittamaan loggauksiini oman maineeni uhalla jotain hämärää huumoria toivoen, että edes jollain on hauskaa niitä lukiessa. Nyttemmin kun minulla on omiakin kätköja niin tiedän hyvin miten tympeää on lukea "Helppo löytö"- logeja. esimerkki eiliseltä löydöltäni:

Päivässä oli jotain outoa. Sitten tajusin! Ei sada vettä! Fillari alle ja kätköilemään. Suunta kohti hautausmaata ja mitäpä muutakaan hautausmaalta löytyy kun kiviä. Aikani jouduin pyörimään ja hautuumaan puolella kupsutteleva puutarhuri vilkuili vähän väliä suuntaani todennäköisesti ajatellen "Taas joku peuhaa tuolla...".

Purkki löytyi ja sain logattua piilossa. Pyörin hämäykseksi vielä hetken ja huutelin "Täällä ei ole mitään nähtävää!!! Hajaantukaa!!!"

Oli hassun näköistä kun puutarhuri hajaantui, mutta sanoillani on ollut aina vahva vaikutus.


Ps. Näin ei ehkä tapahtunut.
Onko nimesi jo tuolla? -> http://www.koti.phnet.fi/tonny/

pailakka
Viestit: 547
Liittynyt: Ma 29.01.2007 20:05

Re: Pelkkä irvinaama kätkön lokkauksessa

Viesti Kirjoittaja pailakka » To 26.06.2008 15:50

Ps. Näin ei ehkä tapahtunut.
Huh, hetken luulin että haudankaivaja disintegroitui oikeasti

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”