Rikollista touhuako !

Yleistä keskustelua kätköilystä
sihvoma
Viestit: 11
Liittynyt: La 19.11.2011 19:17

Rikollista touhuako !

Viesti Kirjoittaja sihvoma » Pe 15.03.2013 9:55

Selailin huvikseni euroopan löytöjä viime reissulta.Huomasin eräällä Belgian purkilla tapahtuman ,joka osoittaa että ,ei tämä harrastus aina niin helppoa ole.



Team Jansson

[Premium Member] Premium Member

[Caches Found] 538
Needs Maintenance Needs Maintenance
28 Feb 13

I write this mail in english because that's much easier for me. This morning I went to do your cache near the shoppingcenter Cora, between the trees, no problem at all finding it and no muggles. But do you know there is a camera ????
While I was doing my shopping , the police came to me with your cache and asked me if that was an explosive!!!!! I had to explain everything and I had to go with them and answer a lot of questions, I had to give my address, tel.numer, id etc.etc. I must say that was very humiliating!!! So I have your cache at home now otherwise the police would throw it away. You also better close it on Geocaching.com.
I just wanted this to let you know.

Siipisupi
Viestit: 72
Liittynyt: Ma 09.05.2011 18:54

Re: Rikollista touhuako !

Viesti Kirjoittaja Siipisupi » Pe 15.03.2013 10:10

Minä olisin ehkä tuossa vaiheessa tihrustanut itkua :mrgreen:
Onneksi tähän mennessä on selvinnyt pelkällä puhumisella ja selittämisellä.

Kerran olen joutunut selvittelemään tekosiamme erään suuremman kaupan vartijalle, joka oli oikeastaan jo päättänyt, että olemme joko piilottamassa huumeita tai noutamassa niitä piilosta. Purkki oli jo löytynyt ja onneksi sieltä löytyi selkeäsanainen selvitys harrastuksesta, koska minun puheita ei tuo vartija meinannut uskoa.

Avatar
Jussup
Viestit: 16
Liittynyt: Ke 14.12.2011 17:00
Paikkakunta: Turku

Re: Rikollista touhuako !

Viesti Kirjoittaja Jussup » Pe 15.03.2013 10:34

Virkapuku ei valitettavasti sovi kaikille...

Avatar
jviirret
Viestit: 186
Liittynyt: Su 29.01.2012 11:27

Re: Rikollista touhuako !

Viesti Kirjoittaja jviirret » Pe 15.03.2013 10:35

Minäkin olen yhdellä marketin parkkipaikka kätköllä joutunut tekojani aamuyöllä poliiseille selvittelemään. Ehkä tällaiset olisi parempi hakea röyhkeästi keskellä päivää, näinhän ne varkaatkin nykyään tekee :wink:

Prynde
Viestit: 139
Liittynyt: Ti 31.07.2012 17:31
Paikkakunta: Turenki, Janakkala

Re: Rikollista touhuako !

Viesti Kirjoittaja Prynde » Pe 15.03.2013 11:52

Kerran tuli poliisit kysymään että miksi heilun taskulampun kanssa metsässä keskiyön tienoilla.
Selitys kätköilystä meni läpi, toisen tarkistaessa tietojani toinen kyseli että olenko paljonkin jo löytänyt ja montako olen piilottanut :P

Kerran syrjäisemmällä metsätiellä kysyi vartija mitä alueella tein iltamyöhään (puomilla suljettu tie ja sen päässä joku vähän komeampi "kesämökki") ja kerroin kätköileväni. Hän taasen ei käsittääkseni kätköilystä ollut ennen kuullutkaan mutta jälkeenpäin kuulin että hänestä selitykseni oli niin uskottava ettei enää viitsinyt kysyä mitään :D

Muuten en ole päässyt tekemisiin vartijoiden tai poliisien kanssa.

omnium
Viestit: 52
Liittynyt: Ke 08.07.2009 8:38

Re: Rikollista touhuako !

Viesti Kirjoittaja omnium » Pe 15.03.2013 13:48

Minulla kerran Jyväskylässä kätköllä GC1AADH olin loggaamassa kätkö niin Poliisit tulivat takaa päin =) kunpaankin käsivarteen ja kysyivät mitäs täällä tehdään! Minä siinä kerroin kiltisti mitä tein ja onneksi pääsin lähtemään itse pois mutta hetken päästä nopeesti jalat alle =)

Chick Magnet 75
Viestit: 20
Liittynyt: To 30.08.2012 9:05

Re: Rikollista touhuako !

Viesti Kirjoittaja Chick Magnet 75 » Pe 15.03.2013 15:52

Tänä talvena olin eräällä kätköllä, joka sijaitsi junaradan yli menevän sillan kaiteessa. Purkkia palauttaessani katsoin ympärilleni eikä autoja ollut lähietäisyydellä, joten palautin nopeasti sen piiloonsa. Lähestyvä auto osoittautui poliisiautoksi, josta kaveri pomppasi kohdallani ulos kysymään, että pudotinko radalle jotain. Selitys taisi olla tuttu, sillä en joutunut sen kummempiin vaikeuksiin.

vihtis83
Viestit: 641
Liittynyt: Pe 08.08.2008 16:06
Paikkakunta: Lahti

Re: Rikollista touhuako !

Viesti Kirjoittaja vihtis83 » Pe 15.03.2013 15:58

Täällä on lisää kokemuksia virkavallasta ja kätköilystä :D

Avatar
Fisherman77
Viestit: 186
Liittynyt: Ma 25.12.2006 12:53
Paikkakunta: Tampere

Re: Rikollista touhuako !

Viesti Kirjoittaja Fisherman77 » Pe 15.03.2013 19:09

Näinkin voi käydä http://www.geocaching.com/seek/log.aspx ... 08af72b604
Purkkina Vähäjoen mutkassa seisoo muna! Ilmeisesti tuttua toimintaa poliiseille?

Mikkozzz
Viestit: 360
Liittynyt: Ke 20.12.2006 20:12
Paikkakunta: Helsinki

Re: Rikollista touhuako !

Viesti Kirjoittaja Mikkozzz » Pe 15.03.2013 21:20

Hall of Fame
Yksi suomalainenkin kätkö mukana
Ajatteleville maailma on komedia, tunteville se on tragedia

Avatar
antessi
Viestit: 8
Liittynyt: To 09.05.2013 23:17

Re: Rikollista touhuako !

Viesti Kirjoittaja antessi » La 11.05.2013 1:10

Sukulaismies toimii poliisina Etelä-Karjalassa ja kuulemma jossain vaiheessa tuli enemmänkin huolestuneiden kansalaisten soittoja/yhteydenottoja "huumekätköistä yleisillä paikoilla" - kyllä se kuulemma oli hieman huvittavaa etsiä jotain mömmöjemmaa ja saada sen sijaan käsiinsä purkki, jossa lukee "tämä ei ole roska, tämä on geokätkö" :lol:

Titu
Viestit: 7
Liittynyt: Ti 07.05.2013 13:21

Re: Rikollista touhuako !

Viesti Kirjoittaja Titu » Ma 27.05.2013 23:38

Joskus itsekin tullut käytyä "hätyyttelemässä" kätköilijöitä vartijan ominaisuudessa. Toki hyvinkin pian olen kertonut itsekin harrastelevani kätköilyä, mutta on siinä aina ensin kuullut kootut selitykset geokätköilystä. Muutamille työkavereillekin olen valaissut, että kaikki, mikä näyttää rikolliselta, ei sitä välttämättä ole ja tämän Prynden mainitsemankin kollegani sivistin. Soitin hänelle ja kysyin, että "kävit sitten hätyyttelemässä hiipparia" ja hän oli ihmeissään, että mistä tiedän, niin sanoin sen hiipparin ilmoittaneen minulle. :D Kerroin sitten pikaisesti mistä kyse ja kuka se hiippari oli, kun nääs asun kyseisen hiiviskelijän kanssa saman katon alla :wink:

Avatar
oh1noa
Viestit: 74
Liittynyt: Ke 10.11.2010 10:31

Re: Rikollista touhuako !

Viesti Kirjoittaja oh1noa » Pe 23.08.2013 10:15

Uutiskynnys ylitetty!

Kuva

Avatar
artomak
Viestit: 224
Liittynyt: Ma 15.12.2008 23:01
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Rikollista touhuako !

Viesti Kirjoittaja artomak » Pe 23.08.2013 15:43

oh1noa kirjoitti:Uutiskynnys ylitetty!

Kuva
Ja miliisiäkin kiinnostaa :lol:
aina jotain hukassa

Tuuliviiri
Viestit: 18
Liittynyt: Ke 25.05.2011 20:53

Re: Rikollista touhuako !

Viesti Kirjoittaja Tuuliviiri » La 24.08.2013 16:07

Tuttavani, jolla ei ollut tietoa kätköilystä -mutta sitäkin vilkkaampi mielikuvitus- soitti kuuliaisena kansalaisena poliisit paikalle eräänä kesäyönä. Hän oli kiinnittänyt huomiota autoon, josta tuli mies, joka alkoi hyöriä erään ABC:n koirahotellin tienoilla - tietysti ilman koiraa!
Myöhemmin tämä samainen auto oli pysäköitynä hänen kotimatkansa varrella olevan museon paikkeille, ja museon rappujen alla näkyi outoa kuhinaa :shock: Tarina on tosi, mutta ei kerro, miten tälle onnettomalle kätköilijälle kävi, olisikohan vieläkin tiilenpäitä lukemassa?! :D

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”