Paras itse tehty kätkö

Yleistä keskustelua kätköilystä
Avatar
Haaskalintu
Viestit: 950
Liittynyt: Pe 26.01.2007 15:06
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Paras itse tehty kätkö

Viesti Kirjoittaja Haaskalintu » La 15.03.2008 13:59

Mikä on kaikista onnistunein itse tehty kätkö?

Mikä niistä on antanut kätköilijöille eniten haastetta, elämyksiä, kokemuksia?

Jos kainostuttaa kehua itseänsä voi toki copy/paste -toiminnolla liittää tähän kyseisen kätkön lokimerkinnän, jossa joku muu kehuu sitä.
Onko muuten nimesi jo täällä?

pelleri
Viestit: 42
Liittynyt: La 28.07.2007 19:55
Paikkakunta: Lehmo

Re: Paras itse tehty kätkö

Viesti Kirjoittaja pelleri » La 15.03.2008 15:30

Jee, itsekehusivu! Pakko kirjoittaa tänne :D Pidän parhaana kätkönäni kätköä Mullan alla (GC144QA). Tässä hieman kätköilijöiden kommentteja:
"Oli kyllä kokemisen arvoinen kätkö, Tämmöistä tahtoo lisää!",
"Suurkiitos tästäkin paikasta, oli se kokemisen arvoista",
"Ehdottomasti yksi parhaimmista löytämistäni kätköistä. Paikka oli mielenkiintoinen,ja purkin hakemisessakin oli aavistus haastetta.",
"Olipas pelottavaa, liki klaustrofobiaa aiheuttava kätkö. Kiitos jännistä paikoista!".
"Tämä kätkö hymyilyttää varmasti vielä pitkään! Kiitos toteutuksesta!"

Sanotaan että vaatimattomuus kaunistaa joten taidan olla aika ruma mies... :roll:
Lähdin kätköilemään, löysin itseni.

Avatar
rp55
Viestit: 350
Liittynyt: Ke 20.12.2006 22:11
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Paras itse tehty kätkö

Viesti Kirjoittaja rp55 » La 15.03.2008 17:07

pelleri kirjoitti:Jee, itsekehusivu! Pakko kirjoittaa tänne :D Pidän parhaana kätkönäni kätköä Mullan alla (GC144QA). Tässä hieman kätköilijöiden kommentteja:
"Oli kyllä kokemisen arvoinen kätkö, Tämmöistä tahtoo lisää!",
"Suurkiitos tästäkin paikasta, oli se kokemisen arvoista",
"Ehdottomasti yksi parhaimmista löytämistäni kätköistä. Paikka oli mielenkiintoinen,ja purkin hakemisessakin oli aavistus haastetta.",
"Olipas pelottavaa, liki klaustrofobiaa aiheuttava kätkö. Kiitos jännistä paikoista!".
"Tämä kätkö hymyilyttää varmasti vielä pitkään! Kiitos toteutuksesta!"

Sanotaan että vaatimattomuus kaunistaa joten taidan olla aika ruma mies... :roll:
Kyllä täytyy myöntää että tämä oli kokemisen arvoinen :lol: :lol:
rp55
Sunt pueri pueri et pueri puerilia tractant.
Pojat on poikia, ja pojilla poikien huvit

Avatar
lefa 40
Viestit: 34
Liittynyt: Su 10.06.2007 10:11
Paikkakunta: salo

Re: Paras itse tehty kätkö

Viesti Kirjoittaja lefa 40 » La 15.03.2008 17:49

ehkä tämä on paras tai ainakin tähän tuli panostettua aika paljon. jahttp://www.geocaching.com/seek/cache_de ... y&decrypt=
tässä erään kätköolijän kommentit kyseisestä piilosta: :P Vaaroja uhmaten lähti pelastuspartio (m&s + hb...) ihmisparkojen kohtaloa selvittämään. Niin piiitkään kun ovat olleet porukoilta hukassa. Etsimme yhdestä jos toisestakin paikkaa, pääsimme jäljille ja seurasimme, konttasimme ja kolhimme kunnes parin tunnin tiiviin toiminnan tuloksena pääsimme pelipaikalle. Kovin oli loukkoon poloiset vajonneet, yhdessätuumin pelastuspartio suoritti tehtävän loppuun. Kiitokseksi tästä kaikesta pari kolikkoa lähti matkaan.
Hieno mysteeri johon on panostettu, tämä seikkailu kannattaa muidenkin kokea :D

frankiender
Viestit: 33
Liittynyt: La 19.01.2008 20:02

Re: Paras itse tehty kätkö

Viesti Kirjoittaja frankiender » La 15.03.2008 17:54

Jos ihan pakko on valita se paras niin taitaa olla Fläktwoods (GC17X8N). Kätkö ei ole vaikea löytää mutta purkki on "hieman" tavallisuudesta poikkeava. Olen ihan ensimmäisistä piilotuksistani lähtien koittanut tehdä kätköt kierrätysmateriaalista. Ja niitä muiden kommentteja:
"Arvasin missä kätkö on heti kun astuin autosta ulos. Kätkö oli hieno, tällaisista minä juuri pidän. Kauttaaltaan onnistunut kätkö. Kiitos paljon."
"VAU!!!!mikä piilo.
sen löytäninen ei ollut vaikeaa oliko tuuria vai taitoa kuka tietää mutta aukaisussa pientä ihmettelyä.
suuret kiitokset mahtavasta toteutuksesta."
"Parhautta! Kiitos! :)"

Avatar
simotic
Viestit: 191
Liittynyt: Pe 22.12.2006 18:20
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Paras itse tehty kätkö

Viesti Kirjoittaja simotic » La 15.03.2008 18:13

Tämä ei ole kätkö, vaan tapahtuma (Talvipylläys -event) :lol:

January 19 by sikajack (1134 found)
Nuorpoikajaosto GeoJoensuu 18.-20.01.2008. Mitähän tästä pitäisi sanoa, ettei jää vähättelyksi ... ? Järjestävän seuran jäsenet olivat nähneet uskomattoman vaivan palvellakseen eventtivieraita ja panostus henkilökohtaisella tasolla oli aivan ylenpalttinen! Simotic apujoukkoineen ansaitsee raikuvat aplodit, suunnattoman kiitollisuuden ja kumartelua niin että otsa maahan kolisee. Huonona puolena sanoisin ainoastaan, että tästä on tyystin mahdotonta panna enää paremmaksi millään likikään järjellisellä satsauksella. Nuorpoikajaosto jakaa sumeilematta respektiä ja kiittelee vielä ensi vuonnakin!
Simoticin ( Itä-Suomen Helpdeskin) geoseikkailut: http://simotic1.wordpress.com/

Cthulhu0
Viestit: 17
Liittynyt: La 07.04.2007 23:05

Re: Paras itse tehty kätkö

Viesti Kirjoittaja Cthulhu0 » Su 16.03.2008 13:03

No ne kaikki tietenkin.

Avatar
MooseM
Viestit: 215
Liittynyt: To 21.12.2006 17:15
Paikkakunta: Hattula,Kanta-Häme

Re: Paras itse tehty kätkö

Viesti Kirjoittaja MooseM » Su 16.03.2008 20:07

Laitetaan vastakohta tuolle edelliselle.Parasta ei ole vielä tehty :cry:

Avatar
jupilli
Viestit: 235
Liittynyt: Pe 05.01.2007 14:04
Paikkakunta: Tikkakoski

Re: Paras itse tehty kätkö

Viesti Kirjoittaja jupilli » Su 16.03.2008 20:24

MooseM kirjoitti:Laitetaan vastakohta tuolle edelliselle.Parasta ei ole vielä tehty :cry:
Tuossa on miusta oikee asenne !!!

Kysymys: Onkohan se sentään jo tekeillä ?? Ainakin pitkällä mietissä ??
Terveisin Kätköilyvaari !!

Avatar
mikko&sira
Viestit: 466
Liittynyt: La 06.01.2007 10:35
Paikkakunta: Espoo

Re: Paras itse tehty kätkö

Viesti Kirjoittaja mikko&sira » Ma 17.03.2008 12:18

lefa 40 kirjoitti:ehkä tämä on paras tai ainakin tähän tuli panostettua aika paljon. jahttp://www.geocaching.com/seek/cache_de ... y&decrypt=
tässä erään kätköolijän kommentit kyseisestä piilosta: :P Vaaroja uhmaten lähti pelastuspartio (m&s + hb...) ihmisparkojen kohtaloa selvittämään. Niin piiitkään kun ovat olleet porukoilta hukassa. Etsimme yhdestä jos toisestakin paikkaa, pääsimme jäljille ja seurasimme, konttasimme ja kolhimme kunnes parin tunnin tiiviin toiminnan tuloksena pääsimme pelipaikalle. Kovin oli loukkoon poloiset vajonneet, yhdessätuumin pelastuspartio suoritti tehtävän loppuun. Kiitokseksi tästä kaikesta pari kolikkoa lähti matkaan.
Hieno mysteeri johon on panostettu, tämä seikkailu kannattaa muidenkin kokea :D
Helppo olla samaa mieltä. Tässä loppukaneetti omasta lokistani tuon pelastustehtävän jälkeen:

"Kiitos tästä päätä huimaavasta seikkailusta, se oli kaikkien valutettujen hiki-, kyynel- ja veripisaroiden arvoinen."
Maailma on erilainen geokätköilijän silmin.

Avatar
lpohjala
Viestit: 144
Liittynyt: Pe 22.12.2006 12:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Paras itse tehty kätkö

Viesti Kirjoittaja lpohjala » Ma 17.03.2008 20:13

Omista kätköistäni ehdottomasti http://www.geocaching.com/seek/cache_de ... cb33d81058 . Ainoa missä on oikeasti jotain nähtävää.

hhuikuri
Viestit: 337
Liittynyt: Su 16.09.2007 16:57

Re: Paras itse tehty kätkö

Viesti Kirjoittaja hhuikuri » Ti 18.03.2008 20:14

Itselläni noita purnukoita ei maastossa montaa ole. Itse pidän eniten kätköstäni GC19BVV Alberga ei ole matematiikkaa (http://www.geocaching.com/seek/cache_de ... wp=GC19BVV).

Parhaillaan työn alla on uuden mysteerin työstäminen. Pohdiskelen sitä, teenkö siihen vähän erikoisemman jemmapaikan toteutuksen vai jätänkö sen johonkin helpommin löydettävään, tuohon mysteeriin kun en odota suurta kävijäryntäystä. Siis tehdäkö yksi alusta loppuun erilaisempi vai kompromissi erilainen mysteeri, tavallinen purkki ja tavallinen kätkö, erilainen purkki?

TeamHopo
Viestit: 12
Liittynyt: La 15.12.2007 20:36
Paikkakunta: Tuusula

Re: Paras itse tehty kätkö

Viesti Kirjoittaja TeamHopo » Ti 18.03.2008 21:21

Muutaman purkin olemme tehneet ja jokaiseen yrittäneet keksiä jotain vähän erilaista kanssakätköilijöiden iloksi.

Tähän mennessä omasta mielestämme onnistunein kätkö on yhteistyössä Slassun kanssa ideoitu ja työstetty mysteeri "Varrella virran - Hiljaa virtaa Vantaa" http://www.geocaching.com/seek/cache_de ... wp=GC17TR2.

Onpa sitä tainnut joku jopa satunnaisesti logeissakin kehua :D

Avatar
theorava
Viestit: 32
Liittynyt: Su 03.02.2008 17:43

Re: Paras itse tehty kätkö

Viesti Kirjoittaja theorava » Ti 08.04.2008 21:46

Kun näin tämän topicin ajatteli, että eipä ole vielä tullut tehtyä kätköä mistä mainita. MUTTA, lueskellessani logeja omilta kätköiltäni ja muutenkin miettiessäni omia kätköjäni totesin kätkön http://www.geocaching.com/seek/cache_de ... 16d084ee87 olevan paras oma kätköni. Ainakin nuo harvat kävijät ovat tykänneet ja paikka on kyllä omakin suosikki.
Ai minäkö tyhmä? Nyt en ymmärrä...

rianra
Viestit: 118
Liittynyt: La 30.06.2007 22:04

Re: Paras itse tehty kätkö

Viesti Kirjoittaja rianra » Ke 09.04.2008 13:12

Itse pidän omista kätköistäni onnistuneena Bunny's Treasure Box -kätköä(GC14RDA). Kätköä suunnitellessa minulla oli selkeä mielikuva mitä haluan kätköltä ja mihin haluan kätkön sijoittaa. Iloitsin jo siitä että toteutus onnistui toivotulla tavalla, sillä alkuun purkin tekeminen tuntui mahdottomalta idealta. Myös kommentit ovat olleet sellaisia kuin toivoin. Itselleni kannalta siis nappi suoritus.

Samoihin aikoihin rakenneltiin myös kummitus-kätköjämme. Niissä taas lähtökohta oli erilainen, oli tarinat ja valittavana useita paikkoja ja piiloja. Olimme päättäneet rajata määrän viiteen, joista viimeisen halusimme olevan bonus. Iloinen yllätys on ollut kaikkien kätköjen saama palaute esimerkiksi bonuskätköllä. Jonkinlaisena palkkiona pidän sitäkin että kätköillä riittää vieraita tasaisena virtana :D
Thinking out of the cache

Avatar
Pek47ka
Viestit: 363
Liittynyt: Su 06.04.2008 18:34
Paikkakunta: Nummela (maalaiskunnan sivukylä)

Re: Paras itse tehty kätkö

Viesti Kirjoittaja Pek47ka » Ma 28.04.2008 13:35

Itse olen koettanut saada aina kätköön jotakin omintakeista. Sittenhän toiset kätköilijät oikeastaan päättävät onko kätkö hyvä. Loggaukset kertova paljon onko tässä onnistunut. Huhmarin silta GC17PMF on varmaan ollut toisten mielestä onnistunein, tiedä häntä. Tässä muutama maininta kerättynä logeista:

Tästä olen jo joskus kuullut keskusteluja vaikka kätköä en tiennytkään.
Hauska toteutus! Piti hetki kummastella, mitä olimmekaan löytäneet.
Hyvin mielenkiintoinen toteutus tosiaan, mutta löytyihän se kätkö kuitenkin lopulta.
Vähän aikaa meni ihmetellessä, mutta jutun juoni alkoi paljastua pala palalta.
Olipas mukavan erilainen kätkö muuten tylsässä ympäristössä.
Pitkästä aikaa oli hauska kätkö. Jonkin aikaa kesti, että saatiin logattua, mutta matka siihen sujui ongelmitta. Hienoa että on kätköjä joissa omistaja on nähnyt vaivaa. Tämä oli ehkäpä paras siltakätkö millä on tullut visiteerattua. KIITOS!
päätin koukata tätä kautta. Ja kannatti, sillä hauska purkki löytyi ja näin jotain uutta tällä rintamalla.
Tää oli hauska. Täällä selvisi mihin ja miksi tarvitaan useampi geoleidi
Varsinaisen veitikan tekemä kätkö.
Tämä oli yksi parhaista kätköistä mitä olen nähnyt. Löytyi nopeasti.Toivottavasti näin hyviä kätköjä tulee lisää. TFTC!

Avatar
Jari-Matti
Viestit: 92
Liittynyt: To 12.07.2007 12:22
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Paras itse tehty kätkö

Viesti Kirjoittaja Jari-Matti » Pe 02.05.2008 7:50

Omakehu on - vastoin yleistä käsitystä - ihan hyvä asia. Se tulee ainakin sydämestä. Kangasala Town Square oli pitkään tosi ongelmallinen. vahinkoja sattui ja joku ilmeisesti tunsi purkin paikan, koska jouduin uusimaan sen viisi tai kuusi kertaa. Viimeisellä kerralla siirsin sen vähän toiseen paikkaan ja askartelin vähän toisenmoisen purkin. Nyt itse purkin näkee jopa kahdenkymmenen metrin päästä, jos vaan tietää mitä etsiä. Tämän jäkleen alkoikin tulla positiivisa kommentteja:

- Älykäs kätkö.Logi tosin kostunut ja kynän terä poikki. Kannattaisi varmaan vaihtaa login materiaali vähemmän kostumisherkkään materiaaliin ,esim sama kuin vesaniemessä. Kiitos kivasta kätköstä
- Tosi hienosti kätketty! Kiitos erilaisesta kätköstä!
- Piristävää vaihtelua aina, kun on vähänkin erilainen purkki tai toteutus. Kiitokset!
- )tare(n kanssa kätköillä. Hiljaista oli torilla näin pääsiäispäivänä. Hyvä toteutus, TFTC
- Aika rauhassa saatiin olla mutta eihän tähän aikaakaan hirveästi tarvinnut käyttää. Kiva toteutus. Päivän 21/33.
- Purkki löytyi näppärästi, eikä paikalla näin pitkäperjantaina kahden aikaan ollut juuri ketään. Nopea loggaus ja eikun seuraavalle purkille.
- Tosi hieno naamiointi, kiitos!
- Jusun 7v kanssa kätköilemässä. Jusu suojas taas hyvin kätköilyä. Olipa urbaani ja fiksu kätkö. Kiitos.
- Mummon kanssa kätköilemässä. Hyvä purkki.
- Päivän viimeinen kätkö. Tätä jouduttiinkin hetki etsimään, kun naamiointi onnistui ensimmäisellä kerralla hämäämään. Hauska piilotus!
- Loistavasti naamioitu kätkö. Kiitos!
- Aika hauska naamiointi. Helposti löytyi. TFTC.
- Näppärästi löytyi eikä jästeistäkään vaivaa ollut.. Päivän 6/25.
- 15:14 Ovela! Kiitos! -J&J + N, K, S
- Aika ovela! Kynä tuotti ongelmia. Kiitos!
- Gepsissä oli vahingossa vanhatkin koordinaatit, joten aikaa tuhraantui hieman. Uusi kätkö on kiva idealtaan.
- löytyi, oivallinen idea.
- Grand Mansesterian Geocaching Tour 2007 41/42 Geocandidaten ja Pertun kanssa. Tämä oli oikein hieno toteutus, kiitos siitä!
- Todella nerokas piilo! Meillä oli vaikeuksia kätkön takaisin laittamisessa, emmekä saaneet sitä tarkalleen samalla tavalla
paikoilleen kuin se oli, mutta melkein kuitenkin! E&P
Jari-Matti
Elämä on kuin golfpallo: ensin saa paljon iskuja ja sitten päätyy kuoppaan.

Avatar
Pek47ka
Viestit: 363
Liittynyt: Su 06.04.2008 18:34
Paikkakunta: Nummela (maalaiskunnan sivukylä)

Re: Paras itse tehty kätkö

Viesti Kirjoittaja Pek47ka » Ke 06.08.2008 6:14

Ainahan sitä pitää yrittää tehdä parempi kätkö kuin entiset ovat. Useimmiten tässä ei kuitenkaan onnistu.
Kätkön: Hiidenkirnun pesäpallostadion, Nummela GC1B1CG tein vapun aikoihin ja se sitten levisi reilun kuukauden käytön jälkeen. Sain se kasattua entistä ehompaan kuntoon ja nyt olen tyytyväinen siihen, rakenne on lähes pomminvarma niin että se pitäisi pysyä kunnossa. Käykää vilkaisemassa lokkauksia mitä muut ovat siitä ajatelleet: http://www.geocaching.com/seek/cache_de ... y&decrypt=

pailakka
Viestit: 547
Liittynyt: Ma 29.01.2007 20:05

Re: Paras itse tehty kätkö

Viesti Kirjoittaja pailakka » Ke 06.08.2008 10:46

Ne kaikki, miksi ihmeessä tekisin kätkön jonka en uskoisi olevan paras tekemäni? Jos tekee kätköä sillä asenteella että "enpä tiedä tuliko tästä mitään, mutta onpahan mulla ainakin pari hyvääki kätköä nii tää voi olla vähä tämmönen" nii on pienoinen asennevamma havaittavissa

Avatar
pocotipo
Viestit: 133
Liittynyt: Ti 13.05.2008 21:44
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Paras itse tehty kätkö

Viesti Kirjoittaja pocotipo » Su 10.08.2008 15:06

MooseM kirjoitti:Laitetaan vastakohta tuolle edelliselle.Parasta ei ole vielä tehty :cry:
Tähän yhdyn. Ensimmäiset ovat olleet vasta harjoittelua :wink:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”